بازدید 15613
۱
در صورت ادامه اوباش‌گری نقطه امنی در کشور برای آنها نخواهد بود

اولتیماتوم جانشین فرمانده ناجا به اوباش

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ضمن هشدار به اوباش، گفت: این افراد تا دیر نشده دست از رفتارهای هنجارشکنانه بردارند و به مسیر شهروندی بازگردند، چنانچه به مسیر خود ادامه داده و ایجاد رعب و وحشت و قدرت‌نمایی کنند نقطه امنی در کشور برای آنها نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 03 September 2020


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار قاسم رضایی در سفر به استان قزوین با اشاره به برخورد پلیس با اوباش، در این رابطه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی نیروی انتظامی به عنوان قوه عاقله و همچنین مسئول حفظ امنیت کشور، برخورد با اراذل و اوباش است و پس از آن موضوعات امنیتی، اولویت‌دارترین مأموریت این نیرو به شمار می‌آید.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه چنانچه کسی بخواهد باعث سلب آسایش و آرامش مردم شود با اقتدار و برخورد پشیمان‌کننده نیروی انتظامی مواجه خواهند شد، به اراذل و اوباش هشدار داد و یادآور شد: تا دیر نشده دست از رفتارهای هنجارشکنانه بردارند و به مسیر شهروندی بازگردند و چنانچه به مسیر خود ادامه داده و ایجاد رعب و وحشت و قدرت‌نمایی کنند هیچ جایی در جامعه نداشته و نقطه امنی در کشور برای آنها نخواهد بود.

وی، قاچاق کالا را یکی دیگر از خط قرمزهای نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا مورد تأکید فرمانده نیروی انتظامی برای نیل به تحقق شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

این مقام ارشد انتظامی درباره تمهیدات نیروی انتظامی برای بازگشایی مدارس، گفت: نیروی انتظامی در این قضیه چند مسئولیت دارد که یکی بحث ترافیک و سهیل عبور و مرور است اما مهمترین مسئولیت ما، با توجه به شیوع کرونا و فعالیت مجازی دانش‌آموزان در فضای سایبری است.

رضایی با تأکید بر حضور جدی پلیس فتا در فضای مجازی، تصریح کرد: نیروی انتظامی آمادگی لازم را برای هرگونه همکاری با آموزش و پرورش و مردم در زمینه فضای مجازی داشته و توصیه ما به خانواده‌ها این است که ضمن استفاده از فضای مجازی بر رفتار فرزندان خود در این محیط نظارت کنند و مراقب آسیبهای این فضا باشند و هشدارهای پلیس را در این زمینه جدی بگیرند.

جانشین رئیس پلیس کشور در پاسخ به پرسشی درباره کاهش جرائم، گفت: اقدامات نیروی انتظامی عمدتاً به سمت کشف علمی جرم پیش می‌رود اما پیشگیری بر کشف اولویت دارد برهمین اساس در پیشگیری از جرائم که به صورت تخصصی، آن را دنبال می‌کنیم، تأکید ما بر مشارکت مردم در تأمین امنیت است که این موضوع به عنوان یک اصل پیشگیرانه به صورت جدی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم متناسب بودن هزینه جرم با مجازات آن، گفت: هزینه جرم در کشور ما بازدارنده نبوده که در این رابطه کارگروهی با همکاری دستگاه قضائی و نمایندگان جهادی مجلس یازدهم تشکیل شده و انتظار داریم تا قوانینی تصویب شود که دغدغه مردم را در این زمینه رفع کند و مجازات سارقان بازدارنده باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب مردم انتظار اجرائی کردن قوانینی را دارند که برای آنها ایجاد آرامش کند و برآورد ما به عنوان متخصص در این امر، این است که هزینه جرم باید متناسب با جرم تعریف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ببینیم کادر زیر نظر شما دستورات را اجرا می‌کنند. پیگیری کنید دستوری که معاون رئیس جمهوری مبنی بر اخراج اتباع غیر مجاز روستای مورچه خورت خردادماه امسال را.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان