بازدید 39874
دو هزار و دویست و چهاردهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

عضو مجمع تشخیص مصلحت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بدون تصویب FATF عملیاتی نیست / پلیس: بازداشت شش مدیر کانال تلگرامی که در نوسانات قیمت ارز نقش داشتند / چرا ظریف در جلسات هیات دولت حاضر نمی‌شود؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند پلیس: کیوان امام وردی می‌گوید سادیسم دارد / پاسخ صریح واعظی به یک شایعه علیه ظریف و دولت / ردپای حسن رعیت در گرانی خودرو و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 02 September 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توضیحات وزیر ورزش و تاج قانع‌کننده نبود
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه تاکنون مسلم است این که هم فدراسیون و هم وزارت ورزش در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و ابعاد مختلف مساله باید بررسی شود. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: بررسی پرونده ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی با قوت و قدرت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود؛ منتها هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: متولیان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در کمیسیون حاضر شدند و توضیحات شفاهی نیز دادند که این توضیحات قانع‌کننده نبود. قرار است مستندات مکتوبی در این زمینه ارائه شود و پرونده همچنان ساری و جاری است و شنبه نیز مجدد در کمیسیون جلسه‌ای در مورد سرمربی سابق تیم ملی داریم. او بیان کرد: آنچه تاکنون مسلم است این که هم فدراسیون و هم وزارت ورزش در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و ابعاد مختلف مساله باید بررسی شود.

چرا ظریف در جلسات هیات دولت حاضر نمی‌شود؟
دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی اخبار منتشره در زمینه غیبت ایشان در نشست های هیات دولت اظهار داشت: در شرایطی که رژیم ترامپ و صهیونیست‌ها تمامی تلاش خود را برای فشار اقتصادی، سیاسی و امنیتی بر جمهوری اسلامی ایران بسیج کرده‌اند، بنده و همکارانم در وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، شبانه روزی تمام وقت خود را برای ناکام کردن این تلاش‌ها اختصاص داده‌ایم و از هیچ اقدامی برای سربلندی کشور و برافراشته‌ ماندن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی بر فراز سفارتخانه‌های ایران در سراسر جهان کوتاهی نکرده ایم بلکه با دیپلماسی فعال و مبتکرانه حتی در شورای امنیت ملل متحد این پرچم مقدس را همچون خاری در چشمان آمریکا و اذنابش نشانده‌ایم. دکتر ظریف افزود: سه پیروزی بی سابقه دیپلماتیک در شورای امنیت در همین چند هفته هدیه ناقابل دستگاه دیپلماسی به ملت بزرگ ایران در ایام هفته دولت است. ایشان در پایان گفت: این راه سخت اما پرافتخار اگرچه ابزار مناسب و متناسب نیاز است،هیچ وقفه و کم کاری نخواهیم داشت و برای تامین منافع ملی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

ردپای حسن رعیت در گرانی خودرو
روزنامه شرق نوشت: عمده قطعات وارداتی در این قالب عبارت است از بلبرینگ‌ها، قطعات سیستم ترمز AB، قطعات EMS، فرمان خودرو، کویل، لنت ترمز، سنسورها، دینام، استارت و‌.... با توجه به خریدی در حدود ۲۵۰ میلیون یورو در واحد PCP در بازه زمانی ۹۵ تا نیمه ۹۸، رقمی بین ۳۸ تا ۵۰ میلیون یورو مازاد پرداختی، عاید شرکت‌های واسطه معرفی‌شده از سوی گروه عظام شده است. گویا حسن رعیت، دوست و همراه بابک زنجانی، در پرونده اختلالات صنعت خودرو نیز نقش داشته است. گزارش تحقیق‌و‌تفحص مجلس دهم از صنعت خودرو نشان می‌دهد گروه عظام به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی قطعات ایران‌خودرو، به‌جای تعمیق ساخت داخل قطعات مورد نیاز این شرکت‌ها، آن‌ها را از طریق شرکت‌های واسطه‌ای وارد کرده و بین ۳۸ تا ۵۰ میلیون یورو پول اضافه صرفا برای بسته‌بندی این قطعات در شرکت‌های واسطه‌ای به صنعت خودرو تحمیل کرده که برخی از این شرکت‌های واسطه‌ای متعلق به حسن رعیت هستند؛ متهم خبرسازی که پس از دستگیری، تا مدت‌ها بحث بر سر باغ‌وحش خانگی‌اش و شناسایی ۱۷ قلاده ببر در باغ‌وحش متعلق به او، ادامه داشت.

مکرون به دیدار آیت‌الله سیستانی می‌رود
رئیس‌جمهور فرانسه در سفر کوتاه امروز خود به عراق با آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف دیدار خواهد کرد. روزنامه مستقل "کل الاخبار" نوشت، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اولین سفر رسمی خود به عراق، امروز (چهارشنبه) وارد این کشور می‌شود و قرار است با آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف دیدار کند. به گفته منابع عراقی مکرون با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و درباره همکاری میان دو کشور و جنگ علیه تروریسم و حمایت از ثبات منطقه بحث و تبادل نظر خواهد کرد. روزنامه الصباح عراق نیز نوشت که در سفر مکرون به عراق پرونده‌های مهم و حساسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سفر مکرون به بغداد برای اعلام حمایت از دولت عراق به ویژه از نظر نظامی است.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت: روحانی دلش برای اصلاح‌طلبان نمی‌سوزد
جلال جلالی‌زاده عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت: روحانی که دلش به حال اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلبی نمی‌سوزد. متاسفانه یکی از ضعف‌های اصلاح‌طلبان این است که بدون نقشه و تدبیر و دوراندیشی وارد کارزار انتخابات می‌شوند، مردم را تشویق و تهییج می‌کنند اما پس از آن همان فرد یا گروهی که حاصل آرای بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان هستند، اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلبی را فراموش می‌کنند. روحانی هم دچار چنین معضلی شد. او حتی یک بار در مورد اقداماتی که در راستای رفع حصر که مطالبه مهم اصلاح‌طلبان بود، توضیح نداد که چه کرده و چه نکرده است. البته این معضل در مورد سایر مطالبات اصلاح‌طلبان نیز وجود داشته و دارد. روحانی حاضر نشد در این زمینه گزارشی به مردم ارایه کند. متاسفانه خصایص فردی روحانی خیلی به او ضربه زده و موجب شده او از پایگاه مردمی که قبلا داشت، محروم شود. حتی حامیان درجه یک روحانی هم از او گلایه‌مند هستند. او حتی حاضر نشد در این دوران به روسای ستادهای انتخاباتی‌اش وعده ملاقات بدهد.

پاسخ صریح واعظی به یک شایعه علیه ظریف و دولت
چند روزی است شایعه هایی درباره قهر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و عدم حضور او در جلسات اخیر هیات دولت به گوش می رسد. در همین راستا، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، امروز در حاشیه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره علت عدم حضور وزیر امور خارجه در جلسات اخیر هیأت دولت گفت: آقای ظریف به دلیل کاری که برایشان پیش آمده در جلسه امروز نبودند و هفته‌ی گذشته نیز در مسافرت بودند. آقای ظریف در جلسه روز یکشنبه حضور داشتند.

خودکشی شکارچی‌ که دایی محیط‌بان خود را کشت
شامگاه سه شنبه در جریان درگیری بین محیط بانان با شکارچیان در منطقه ارمک وچمبه شهرستان بندرلنگه، ۲شکارچی با شلیک گلوله مستقیم به سینه محیطبان «محمد حسن‌نژاد»، او را به شهادت رساندند و از منطقه متواری شدند که یکی از ضاربان، بلافاصله دستگیر و یک شکارچی دیگر نیز شناسایی شد. محیط‌بان محمد حسن‌نژاد ۵۰ ساله بود و ۲۳ سال سابقه فعالیت در حفاظت از محیط زیست هرمزگان را داشت. وی طی سال‌های گذشته ۲بار به عنوان محیط‌بان نمونه‌ استان انتخاب شده بود. این حادثه ناگوار در تابستان سال ۹۵ نیز در این استان تکرار شده بود؛ در آن زمان محمد دهقانی و پرویز هرمزی، دو محیط بان بندرعباس در منطقه حفاظت شده گنو بر اثر تیراندازی دو شکارچی غیرمجاز، جان خود را از دست دادند. ساعتی پس از انتشار خبر شهادت محیط بان هرمزگانی، فرمانده انتظامی این استان خبر داد که «خواهر زاده محیط بان بندرلنگه، پس از به شهادت رساندن دایی خود با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داده است.»

پلیس: بازداشت شش مدیر کانال تلگرامی که در نوسانات قیمت ارز نقش داشتند
سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اشاره به بازداشت شش مدیر کانال تلگرامی دلالان ارزی، در این رابطه اظهار کرد: در رصدهای اطلاعاتی و پالایشهای فنی بازار ارز در فضای مجازی، تعدادی کانال تلگرامی دلالان ارز که نقش ویژه‌ای در تعیین قیمت وگرانی‌های اخیر بازار ارز داشته‌اند، شناسایی شدند و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفت. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ عنوان کرد: در بررسی به عمل آمده مشخص شد این گروه‌ها هرکدام حداقل ۱۶۰ عضو داشته که با خرید و فروش ارز غیرقانونی باعث ایجاد نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمتها شده‌اند. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این تحقیقات پلیسی شش گروه تلگرامی شناسایی شد، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، هویت مدیران گروه‌های تلگرامی شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر شش مدیر کانال تلگرامی دستگیر و گروه‌های آنها مسدود و حذف شد. وی تصریح کرد: برخورد با اخلالگران اقتصادی یکی از اولویتهای کار پلیس امنیت اقتصادی تهران است و پلیس با قاطعیت با اخلالگران نظام اقتصادی مقابله می‌کند. گودرزی تصریح کرد: متهمان با صدور قرار مجرمیت توسط مراجع قضائی برای تکمیل تحقیقات در اختیار این پلیس قرار دارند.

۱۸۰۰ نخبه ایرانی از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا به کشور بازگشته اند
سورنا ستاری، رئیس بنیاد ملی نخبگان، در حاشیه جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران: خوشبختانه با اتفاقاتی که در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان روی داده است و مسائل دیگری که به وجود آمده است آمار خروج نخبگان کاهش یافته است. رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: تأکید بنیاد ملی نخبگان به سیاست‌های بازگشت، برای فارغ‌التحصیلان است و آمار بازگشت نخبگان به کشور در زمان حاضر ۱۸۰۰ نفر را از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا رد کرده که بعد از کرونا این آمار رو به افزایش بوده است. ستاری افزود: این آمار ریز و به‌تفکیک تمام رشته‌ها حتی رشته‌های تحصیلی داخل دانشگاه‌ها، مثل مهندسی برق و مکانیک و عمران همچنین در حوزه‌های پزشکی و حوزه‌های علوم انسانی و حقوق و روانشناسی به‌طور خاص، با مطالعه‌ای که در بنیاد شده بود در اختیار اعضای ستاد قرار گرفت. وی ابراز کرد: در زمان حاضر جامعه آماری که در بنیاد ملی نخبگان تحت مطالعه است قریب به هفتاد هزار نفر است، که مطالعات ما در بنیاد، در خصوص بحث خروج و دلایل خروج نخبگان از کشور است. ستاری همچنین گفت: با بانک اطلاعاتی که بنیاد نخبگان در مورد فارغ‌التحصیلان خارج از کشور دارد، چند صد نفر از این فارغ‌التحصیلان را رصد کردیم تا بتوانیم در سیاست‌های بازگشت روی این افراد کار کنیم.

پلیس: کیوان امام وردی می‌گوید سادیسم دارد
رئیس پلیس تهران گفت: کیوان امام‌وردی به ارتکاب جرم اقرار کرده اما مدعی شده که مبتلا به سادیسم است. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده کیوان امام‌وردی، گفت: تاکنون شاکیان زیادی در رابطه با این پرونده به پلیس مراجعه کرده‌اند و مراجعات شاکیان کماکان ادامه دارد و پرونده در دست رسیدگی است. رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: این متهم خودش نیز به جرم و تخلفش اقرار کرده اما مدعی شده که سادیسم دارد اما اینگونه نیست. رحیمی خاطرنشان کرد: پلیس امانتدار مردم است و به دنبال اثبات جرم رخ‌داده هستیم و افرادی که توسط این شخص مورد اذیت و آزار و تعرض قرار گرفته‌اند بدانند که نام و مشخصات آنها نزد پلیس محفوظ خواهد ماند.

قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بدون تصویب FATF عملیاتی نیست
محمد صدر درباره وضعیت همکاری بانک‌های چین و روسیه با ایران و احتمال عدم همکاری این بانک‌ها با ایران به دلیل بحث FATF، گفت: رییس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره این مساله توضیح دادند که ظاهرا بانک‌های روسیه و چین با ایران همکاری نمی‌کنند. من هم این موضوع را شنیدم و مثل اینکه صحت دارد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آخرین وضعیت بررسی طرح FATF در این مجمع، گفت: متاسفانه این طرح را کنار گذاشتند. وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی FATF در مجمع بررسی خواهد شد، گفت: هنوز چیزی گفته نشده و زمان بررسی مجدد این موضوع در مجمع مشخص نیست. صدر همچنین درباره قرارداد 25 ساله ایران و چین و بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: این موضوع همچنان در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود و هنوز چیزی در مجمع درباره این قرارداد مطرح نشده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا بدون اجرای FATF و با توجه به عدم همکاری بانک‌های چینی با ایران، اجرای قرارداد 25 ساله سرانجامی خواهد داشت، اظهارکرد: قطعا تا زمانی که این قضایا حل نشده و همکاری بانک‌ها با ایران مهیا نشود، اجرای این قرارداد معنایی نخواهد داشت. به گفته وی، امروز نیاز است که مجمع به بحث FATF ورود کند ولی متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است./ انتخاب

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۲
ساعتی پس از انتشار خبر شهادت محیط بان هرمزگانی، فرمانده انتظامی این استان خبر داد که «خواهر زاده محیط بان بندرلنگه، پس از به شهادت رساندن دایی خود با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داده است.»


خودت خبر رو بخون تابی ببین میفهمی چی نوشتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
دستورجدید درراستای پروپاگاندا:
بجای افزایش قیمت بنویسید نوسان قیمت !!!
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
تصویب اف ای تی اف رامجالس بالا دستی انتصابی اصولگرایان به بعد از انتخابات ۱۴۰۰ موکول کرده بودند اما حسن روحانی با عقب نشینی از مواضع اصلاح طلبی و رویکرد به اصولگرایان . حالا تازه فهمیدند که این مبارزه انتخاباتی خیلی هم جدی نبوده . ای بابا ! حسن روحانی هم از گروه ما بود که نمیدانستیم ؟ پس دوباره زونکن بررسی اف ای تی اف را از فایل ها بیرون بکشید چون بجز امریکا همه کشورها غربی با برجام مشکلی ندارند . چون امریکا تنها هست نیاز هست برای نقض تحریم امریکا اف ای تی اف را تصویب کنیم . ما اصلاح طلبان رای داده بودیم که اصولگرایان در سیاست گداری کشور بعد از باخت انتخابات تاثیر گذار نباشند ولی چطور شد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
پرچم امریکا ان دوستان شما دنبال با کد خدا پیمان بستن هستند و هر بار هم که می بندن مانند یک... می زنند تو سرش و دبه می کنند یادت نیست چون نمیخواهی ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
طی یک ماه گذشته ۱۳۱ میلیارد دلار در بازار بورس تبخیرشد!!!
خبری کوتاه اما شوک اور
مغز ادم هنگ میکنه از تصور این مبلغ دود شده دربورس
وبه خاک سیاه نشستن سهامداران طماع که بدنبال تبلیغات شبانه روزی صداوسیما و سایت هاوجراید سینه چاک بورس و توصیه های فرمایشی و سفارشی برخی به اصطلاح کارشناسان برای سرمایه گذاری بیشتروبیشتر دربورس ساده لوحانه تصورمیکردند بورس گنجینه بی پاینی هست که قراره هرروز ۴-۵ درصد سود بده و هرسال ۲۰ برابربشه !!؟ وصدالبته این تازه شروع ریزشهای سهمگین بورس است
مگر شما درایران سیر نمیکنید دارن برای منافع نظام وملی قدم برمیدارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
روزنامه شرق نوشت: عمده قطعات وارداتی در این قالب عبارت است از بلبرینگ‌ها، قطعات سیستم ترمز AB، قطعات EMS، فرمان خودرو، کویل، لنت ترمز، سنسورها، دینام، استارت و‌..یه عمر که میگن خودروی داخلی رو باید حمایت کنیم تا خودمان خودروی ملی مثل سمند داشته باشیم.یعنی شما هنوز لوازم یدکی وارد میکتید.وای خدایا ما که عمر عزیزمان تموم شد.حداقل بگید به نوه و نتیجه هامون قد میشه؟یعنی الان مطمئن باشیم..
الهی شکر این عدم تصویب fatf به یک دردی خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
بدون اف ای تی اف میندن. اگه برجامی یعنی ذلیلانه و حقیرانه نبندن خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
خخخه
فکر کردی این مشکلات فرعی در روابط ما اثر می گذارد با جهان؟
در ضمن ان اقای وزیر قبلی که خود مختار رفته بود تعهد داده بود باید محاکمه شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
قرارداد می بندند بعد چون اف ای تی اف تصویب نشده میلیاردها دلار خسارت به چین برای عدم اجرای قرارداد می دهند.
ناشناس
| Sweden |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
اگر سران بخواهند برجام هم از نان شب واجب تر میشود
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
خدارو شکر که عدم تصویب لایحه پولشویی باعث شد تا دست چپاولگران چینی از سر مردم مسلمان ایران کوتاه گردد
سعدی فرمود:

تو هرگز رسیدی به فریاد کس / که می‌خواهی امروز فریادرس؟

همه تخم نامردمی کاشتی / ببین لاجرم بر که برداشتی

که بر جان ریشت نهد مرهمی / که دلها ز ریشت بنالد همی؟

تو ما را همی چاه کندی به راه / به سر لاجرم در فتادی به چاه

دو کس چه کنند از پی خاص و عام / یکی نیک محضر، دگر زشت نام

یکی تشنه را تا کند تازه حلق / دگر تا به گردن در افتند خلق

اگر بد کنی چشم نیکی مدار / که هرگز نیارد گز انگور بار

نپندارم ای در خزان کشته جو / که گندم ستانی به وقت درو

درخت زقوم ار به جان پروری / مپندار هرگز کز او بر خوری

رطب ناورد چوب خرزهره بار / چو تخم افکنی، بر همان چشم دار
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
عالی بود .دمت گرم باقی
آن اقتصادی که بخواهد با ۶ تا کانال تلگرامی به هم بریزه باید درش رو کاه گل گرفت، تعطیلش کرد، تمام! چرا اقتصاد امریکا و استرالیا و اروپا با صد ها کانال تلگرامی میلیمتری هم تکون نمیخوره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
حسن رعیت . تجمیع ( سیاست . ثروت . سلاح . ایدولوژی ) آیا وجود همه اینها در یک فردی با سواد کم سیاسی برای جوانان تحصیلکرده بیکار خطرناک نیست ؟ اخ اخ باورش سخته . قرار انقلاب ۵۷ اینها نبود . اصولگرایان یک خانه تکانی سیاسی بکنید . چون راهتان اشتباه هست . قرار ملت اکثریت بود . قرار نبود همه این مواردی بر شمردم در یک جا جمع شود جون خطرناک هست . چون کنترل قدرت . سیاست و ثروت باید دست مردم باشد
چه ربطی به اف ای تی اف داره چین بسیار مستقلاست فقط دبنال بهانه اید یه جوری پول به نور چشمهی ها در کاندا برسونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
سیاسی کاران هستند دیگر و دنبال بالا اوردن ان هرچند خودشان هم میدانند اثری ندارد این معاهده در روابط بانکی ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
چین اولین کشوری بود که از خرید نفت ایران کنار کشید.
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
خوشم‌میاد فکر می کنی چین مستقل و ابر قدرته ، تو توهم زندگی می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
داداش گلم بانک های چین مستقل نیستند. می دونی ایرانی ها نمی تونن تو چین حساب باز کنند. می فهمی واقعا می فهمی. یا طوطی هستی که می تونه تایپ کنه.
علی
| Germany |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
نه جانم، پول به نورچشمی ها سر زونی از یک خرمن هستند که مردم ایران حتی ارزش پول خوردهای جیبشان را بدان نمیدهند.
مساله بر سر مستعمرگی ایران است. در فتف وارد شدن یعنی کلیه قدمهای مالی سپاه و ارتش را در اختیار استعمارگران قرار دادن!؛
فتف یهنی رونمایی از کلیه کشفیات نوین در ایران یعنی کلیه رونمایی از پروژه های نفتی بصورت غیر خام فروشی یعنی حدس زدن دقیق نیروی مادی که در ایران در جهت معینی در حرکت است میباشد.؛
خلاصه یعنی رگ گردنت را بدست تیغ داری بسپاری که میخواهد از هستی بیندازدت و خودت و خانواده و هم نوعانت را به برده ای ارزان برای خود تبدیل کند
اگر خواهان آنی بفرما. ولی دانسته که چه میکنی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
جابجایی دلار و ریال به این اسونی ها نیست برداشت 12 الی 15 درصد مبلغ بستگی به محل و کشورش دارد طرف عاشق چشم و ابرو من وتو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
در مقابل انتقال نفت و معادن و امثالهم به چین فقط سلاح و تجهیزات به ایران نخواهند داد .برای آقازاده های فرنگ نشین و نیروهای نیابتی نیاز به انتقال مستقیم ارز و دلار به آنها هست .
اقای صدر ، آیا شما بعنوان عضو تشخیص مصلحت نمی دانستید که عدم تصویب این چه مصیبتی را بر کشور تحمیل خواهد کرد ؟ . کسانیکه سینه چاک عدم تصویب آن یودند و هر شب و به هر مناسبتی در تلویزیون حضور بهم میرساندند و از معایب fatf سخن میگفتند و در نماز جمعه داد سخن میراندند . الان چرا حرف نمی زندند و نیمخواهند قبول کنند که چه بلایی سر این ملت و مملکت در اوردند. کاش .................................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
جناب دانا اول برو ببین مشکلات شما چی هست بعد اظهار دیگران را تکرار کن
در ضمن الان پولت را بده صراف به راحتی حواله به تو مید هند هم بیاوری این ور اب و هم ان ور اب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
بهتره رضایی که دبیر تشخیص مصلحته و از طرفداران عدم تصویب بود پاسخ دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
مشکل اصلی ما مرگ بر آمریکاست
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
شماها عجب آدم هایی هستید ؟!؟

چرا انتظار شق القمر دارید ؟!؟

توقع بیش از حد از مسئولینی دارید !!!

همین که از گرسنگی نمردیم باید خدا رو شکر کنیم !!!!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
ناشناس 2313

تو دیگه چی میگی این وسط ؟
تا قبل از تلگرام جهش ارز ناشی از چه بود؟ زمانی که اصلا اینترنت وارد ایران نشده بود چطور دلار از ۷۰ ریال مثل موشک اوج گرفت؟ کلا برخی با بازداشت چند مدیر تلگرامی به بهانه تغییر قیمت ارز به شعور مردم توهین می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
و اینکه : مگر آقایون انواع سلطان ها رو اعدام نکردن ؟!؟

پس چطوریاس که نه تنها مسائل بهتر نشدند بلکه بدتر از همه بدترها شدند ؟!!!!!!!!!!!!؟
اقای ظریف بدانید که عظمت کار شما و همکارانتان در نزد وطن دوستان و دینداران محفوظ است. اگر برخی از نماینده های این دوره در حق شما جفا کردند تا ماموریت خود را در راستای حمایت معنوی از ت ... و ن ... عملیاتی کنن و حتی پیروزی ایران در لجن مال کردن ترامپ و نتانیاهو در سطح بین المللی و شورای امنیت را نادیده میگرند و حتی حاضر نیستند در تلویزیون از این پیروزی غرور انگیز سخن بگویند . این را بدانید که شما همچون مردان بزرگ این اب و خاک در تاریخ ایران ماندگار و نامتان ابدی خواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
حقیقتا چنین هست. شما جزء اقلیت وزرایی هستید که در این کابینه هنوز از اقبال حمایت عمومی برخوردار هستید.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
زرشک
ما باختیم ولی شما هم نبردید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
آفرین . باختیم زندگی رو ، بدجوری باختیم . ولی آنها به خیال خام خود بردن ، ولی نبردن ، در پسِ ورقه های تاریخ بازنده ای بدنامن . بدجور بدنام .
من فقط به عشق تو زندگی کردم
در لحظه لحظه زندگیم جاری بود
مثل آب مثل نور
هر چه داشتم از تو داشتم
چه روزگار خوشی داشتیم
همیشه عطر همیشه ترانه
همیشه یک سفره با برکت
و دست گرم پدر روی شانه های ما
پاسخ ها
تاج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
همه چیز داریم ولی هیچی نداریم
هنوز آرزو میکنیم کتش ۵۰ سال پیش بود
بابا آرزوی صد سال آینده رو بکنیم دلبندان من
سرانجام فدراسیون فوتبال خصوصی است یا دولتی ؟ اگر خصوصی است که مجلس نمی تواند ورود کند اگر دولتی است که جواب فدراسیون جهانی را چه خواهید داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
خصوصی هم تا جایی مشکلی ندارد که قانون تجارت را زیر پا نگذارد وگرنه درش را تخته می کنند
عجیب تباری داشتی
از سلاله مردان
از مه جنگل باران
و ما تبر به دستان کوردل
خواستیم تو را بیاندازیم
غافل از معجزه باران ها
غافل از خداوند خاک
صحت تمام خبرها رو تکذیب می‌کنم. نه اینکه شمای خبرگزاری دروغ گفته باشید، نه، منظورم اینه که مسوولان دروغ میگن...دروغ، دروغ، دروغ...
این حسن رعیت رو یادتونه با اسلحه کف خیابون چجوری دفاع میکرد از منافعش؟ ما بد بودیم اره؟
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
دم شما گرم. یه جستجوی اینترنتی کردم فهمیدم این آدم کیه.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
من هم سرچ کردم . مگه میشه یک فردی هم تاجر باشه هم کلت داشته باشه ..... خدایا این دیگه چه وضعیتیه . قرار بود پول و ثروت و سیاست و سلاح یک جا جمع نشن . چی شد ؟ صدها عکس از ایشان وجود داره . خدایا شکرت دو نعمت را ارزانی کردی . سواد . اینترنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
از ۱۴۰۰ مملکت در اختیار چکمه پوش ها هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
دوستانی که سرچ کردید حالا متوجه شدید چرا اینترنت رو اصرار دارن میلی کنن؟
اف ای اف عملیاتی نمیشود چون در انصورت خاوریها و شیخ الاسلام ال اقاها باید توسط کشور مقصد به ایران بازگردانده شوند. بنابراین تصویب نخواهد شد تا کانادا همچنان محلی امن برای زندگی پس از اختلاس باقی بماند و دزدان با ده درصد پول اختلاس شده تا اخر عمر بخوبی و خوشی زندگی نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
ان وقت پروفسور این اختلاس گران که می اورند به داخل کشور از کجا میایند؟
در ضمن تصویب نمی شود که راه دور زدن تحریم ها بسته نشود کاری دولت محبوبتان چند سال قبل به یکی از بانک ها دستور داد که خدمات بانکی به افراد دور زنندگان تحریم ندهد ان هم در داخل کشور یعنی فاجعه بیشتر از این می خواهی؟
اقای ستاری شما چگونه رییس بنیاد نخبگانی هستید که علت خروج نخبگان از کشور را نمیدانید و برای ان مشغول کار مطالعاتی و تحقیقاتی !!!هستید. کافیست به خیابان امده علت را از ۴ نفر ایستاده در صف نانوایی یا دو تا راننده تاکسی بپرسید دلایل را دقیق بشما خواهند گفت نیازی به کار تحقیقاتی و مطالعاتی و تلف کردن وقت و بودجه نیست!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
عزیز جون هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه ایشون هم میخواد بگه با گرفتن بودجه های میلیاردی تونسته ۱۸۰۰ نفر رو برگردونه
امروز فیلمی در یک کانال تلگرامی بسیار پر درامد و مالیات نده منتشر شد که مردم از تعویق انتخابات به علت کرونا و بیشتر ماندن روحانی ناراضی بودند‌.سوالی که پیش میاید از اصولگرایان طراح این فیلمها اینست که:
دو کاندید احتمالی شما که ما را به خاطر رای ندادن به انها سرزنش میکنید اقایان رییسی و قالیباف الان سران دو قوه هستند و از خبرها پیداست تمام تصمیمات مهم کشوری اینروزها توسط سران سه قوه گرفته میشود که دو تای انها مطلوب شمایند و دو به یک دست بالا را دارند. لطفا بفرمایید در این مدت چه قدم مهمی برداشته شده و کاندیدای مطلوب شما اگر قرار باشد که بیاید قرار است چه شق القمری انجام بدهد که روحانی و رییسی و قالیباف نمیتوانند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
بعضی ها خیال میکنن ؛ مردم همان مردم دهه پنجاه و شصت و هفتاده .

نه برادران من ؛ ما نیک میدانیم که دولت ها هیچ فرقی با هم ندارند . تنها چیزی که برای ما فرق دارد ؛ چهره و تن صداهاست . وسلام
برخی آنقدر که نگران افشای حساب های ارزی خود هستند برای مملکت نگرانی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
خخخ باریکلا اصل حرف رو تو یه جمله گفتی اون برخی هم میدونم کار تابناکه ولی دم اونم گرم
کاش فقط مسئولینی که این همه از انحصار خودروسازی در ایران حمایت کرده اند فقط ۶ماه قیمت خودروها را ثابت نگه دارند فقط ۶ماه
اگر دولت رو چند سال پیش برکنار کرده بوده هبچ گرانی در کشور بوجود نمی آمد ایشون کمر همت به تخریب کشور و مردم بستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
ینی دولت بعد میخواد با امریکا صلح کنه؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
شما رو به خدا شماها کی هستید ؟

چرا فکر میکنید که تمام بدبختی های ما تقصیر دولته ؟ چرا فکر میکنید دولت همه کارست ؟

بس کنید دیگه . به خدا قسم یه بچه دبستانی اهل کشور گینه نو هم میدونه که دولت ها در ایران هیچ کارن ، میفهمی ؟!؟ میفهمییییییی ؟؟؟!!!؟؟؟
دلار ۱۶هزار تومانی بزودی زیارت خواهند کرد دلالان عزیز ؟؟ طرح جدید همتی یک انقلاب اساسی است با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بزودی مسکن ، خودرو و طلا ۷۰ درصد افت خولهد کرد البته یه عده که منافعشون در خطر هست ممکنه مخالفت کنند ولی تنها راه رونق تولید همین است جلوگییری از رانت و سفته بازی ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
وقتی خود اقایان میخواهد بالا برود ان هم برای جبران کمبودها...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
باش تا پایین بیاد
شب درازه
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
یاد فیلم ساده لوح افتادم .

همینجوری . . . یهویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
آره حذف ارز 4200 یعنی دلار 16 هزار تومنی اما!!!

اماش جالبتره!!!

حذف ارز 4200 یعنی نان سنگگ 12 هزار تومنی!!!

مرغ کیلیویی 50 هزار تومن!!!

حالا به ضر دلال دلا هست یا به ضرر مردم بدبخت؟؟؟
نرخ ارز دائم در صرافی بانکی بالا و پایین میشه
نوسانات بازار تابع نوسانات صرافی های بانکی است
کانال دلالان هرات بیشترین نفع از از نوسانات ارز میردن ؟ بدون هیچ معامله ای نرخ تعیین میکنند حتی نیمه شب در خواب ؟؟؟ ارز ۱۶ هزار تومانی فقط با جو روانی همین افراد ۲۳ هزار تومان شد
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
کسی که دلار ۱۶ تومنی رو توجیه میکنه به زودی دلار ۴۰ تومنی رو هم توجیه خواهد کرد!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
حتی اگر نقدینگی از سال ۹۲ تا الان که دو هزار و ۵۰۰ میلیون میلیارد تومن شده چهار برابر شده باشه بایستی قیمت دلار حد اکثر بایستی ۱۵۸۰۰ تومن باشه. و واقعا قیمت دلار حباب زیادی داره و میترکه
در نیمه دوم سال اکثر بازارهای مالی سقوط خواهند کرد چرا به اندازه کافی سود دهی دادن
مسکن که دیگه از قدرت خرید مردم خارج شده
بورس که جذابیت نداره
ارز هم که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تک نرخی خواهد شد و دیگه رانت صادرکندگان برداشته خواهد شد
فقط سپرده بانکی حداقل تا سه سال ؟؟
فعلا منافع برادران مقاومت در لبنان از منافع ملی ما در تصویب fatf ارجحیت داره؟؟ چون دلار ۲۳ هزار تومانی بیستر به دل میچسبه یه عده که تحریم براسون از عسل شیرین تر است ؟؟
دلار ۲۴۵۰۰
جناب همتی وقتشه به وعده خود عمل کنید
اقای محمد صدر خواب دیدی خیر باشه . ذهن ملت فذرودست بهتر و بیشتر از شما کار میکرد .
روحانی دلش برای اثلاح طلبان نمیسوزد..... ( من چنین فکر نمیکنم چون در دنیای سیاست آنهم از نوع اصولگرایی رازهای زیادی نهفته است . که همیشه بعد از گذشت ده تا پانزده سال رونمایی میشود . بنام اصلاح طلب دور اول چهار سال انتخابات کارها خوب پیش میرود چهار سال دوم خراب میشود دوباره چهار سال اول اصولگرایی نسبتا خوب هست ولی دوباره اوضاع بهم میریزد ) اگر ابن بازی سیاسی نیست پس اسمش چیست ؟ قالیباف در خوزستان چکار میکنید ؟ اینکار موازی با کار دولت مستقر نیست ؟ مگر کشور دولت ندارد . متولی ندارد ؟ جز این هست که دولت روحانی عمدا به مشکلات دامن میزند تا فردی مثل قالیباف در انضار عمومی بخواهد به درد دل کارگر و کشاورز گوش کند و در ۱۴۰۰ رای اورد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
حتما اسمت کوروش نیست زیرا هیچ کوروشی زبان فارسی را اینگونه تباه نمیکند
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
ناشناس 2208

شمام بهتره وسط دعوا نرخ تعیین نکنی .

چرا فکر میکنی هر کسی که اسمش کوروش بود باید حتماً فارس باشه ؟!؟

بس کنید دیگه ، نژادپرست .
نرخ ارز در بازار ازاد توسط یه عده زالو صفت تعیین میشود جالبه نرخ ارزصرافی ملی ۵۰۰ تومان تو این دو روز کاهشی بوده ارز ازاد ۱۰۰۰ تومان گرون شده کاملا مشخصه یه عده تو قیمت بالا خرید زدند و دوست ندارن بازار ارامش پیدا کند ولی بزودی نابود میشن ؟؟؟؟؟؟؟...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
این حرف که گرونی کار دلال هاست دیگه خریداری نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
بعضی مواقع هم عکس این حالت یعنی بازار پایین میاد صرافی ملی بالا میره
کلا باید پذیرفت افسار ارز دست صرافی ملی است بقیه حرفها داستان است
فتاح رییس بنیاد مستضعفان به چند مورد اشاره کرد و افراد مورد نظر چون جز اصحاب دایمی قدرت و سیاست و ثروت بودند بشدت ناراحت شدند که فتاح چه لزومی داشت در ماه محرم این حرف ها بزند و باید فراموش شود و عذر خواهی کند . چون برای تبلیغات انتخاباتی ۱۴۰۰ ارزش ندارد با شخصیت افراد مومن بازی کرد. بعد از چند روز لودرها به متازل مردم محروم خوزستان حمله ور شدند و به فتاح گفتند برات چاله های سیاسی زیادی داریم هم برای شما هم تیم احمدی نژاد . ( بی خیال انتخابات باشید )
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
خوب یود
بدون تصویب اف ای تی اف قرارداد ۲۵ ساله چین امکان پدیر نیست . اولا اینکه از اول معلوم بود دوم اینکه بخاطر مصالح مردم و کشور نیازی به این همه منت و ناز گردن نداشت . در هر صورت باید این اف ای تی اف امصا شود . ( یعنی اصولگرایان فکر میکردند با تشکل مجالس مشورتی دیگر و بالاتر از مجلس بتوانند راهکاری را برای برون رفت از این موارد پیدا کنند اما انها هم‌میدانند که بیشتر اعضای نهادهای مشورتی تخصص سیاسی و اقتصادی و بین المللی ندارند . و در بیشتر نشست های مشورتی و رایزنی و جلسات مشارکت و عضویت دایمی دارند . یعنی اینکه همیشه اصولگرایان مصالح فکری و ایدولوژیکی خود را برتر از خواست اکثریت ملت در انتخابات مطرح میکنند . حتما برای مطالبه به حق مردم باید چانه زنی و خواهش از درون و فشار از بیرون مرزها باشد . مگر میشود با کشورها و شرکای و شرکت های خارجی بدون قرار داد تجارت کرد ؟ علت اینهمه اصولگرایان به معاهدات بین امللی چانه زنی و مقاومت میکنند این هست که طرفداران انها در انتخابات اقلیت مشارکت میکنند هنوز معنی اف ای تی اف را نمیدانند . ولی اتیش زدن پرچم شوروی قدیم را خوب میدانستند چرا ؟
من که فکر میکنم دیگه بیش از این‌نمیشه جلو رفت یه بن بست کامل الان همه امیدشون به بایدن هست که مثل فرشته نجات بیاد و نجاتشون بده بگذریم که چقدر این طرز فکر تناقض داره حتی اینکه بایدن هم یه چیزیه بدتر از اوباما اصلا دوای درد ایران بایدن و ترامپ نیست ما از نظر فلسفی کاملا شکست خوردیم ایرانیا هیچ دلیل عقلانی برای نوع زیست و زندگی ندارن
به سلامتی بورس سقوط کرد قراره همتی دلار خیرات کنه کیسه بردارید برید جلو بانک مرکزی دلار هفت تومن و پنج زار بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
بالا بردن بی دلیل بورس هم تصمیم بزرگ و اشتباه اقتصادی بود
گشایش ارزی ایران و سویس مهمترین گام برای تامین ارز کشور عملیاتی شد ؟؟؟؟؟؟!
مردی که مخفف اسمش ح.ر بود
خانه ملتی را خراب کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
اگر مجلس وظایفش را انجام میداد بسیاری از مشکلات بوجود نمی امد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
دم رسایی گرم اشتباهی لایک کردم
اف ای تی اف امضا نشود چه محاسنی دارد ؟ آقا زادهایی که در کانادا و سوید و فنلاند و المان و انگلیس مانور محرم با خودروی میلباردی اجرا میکنند . کسانی هستند که ارز ۴۲۰۰ برای ورود کالا و خدمات گوناگون ارز دولتی گرفتند ولی در بازار آزاد فروخته شد . بخشی هم از این دارایی بنام تحریم در بانک های خارج بلوکه شد . کی ضرر کرد ؟ مردم . کی گرانتر خرید ؟ مردم کی فقیر تر شد ؟ مردم ؟ کدام مردم ؟ غیر خودیها که در هیچ اداراتی انها استخدام نمیکنند .چون نگرش سیاسی و فکری انها کلا با اصولگرایان متفاوت هست. به غیر خودی میگویند اگر از روی پرچم کشور انگلیس رد نشدی این امتیاز شاملت نمیشه . ولی از انطرف به فرد خودی اندکی اشاره کنند هم از روش رد میشن و هم اتیشش میزنند هم در ان کشوری که پرچمش را لگد کوب میکنند تجارت و زندگی میکنند . کارها و رفتارهای اصولگرایی سرشار از پارادوکس هست . خودشان متوجه نیستند که واقعا جمیع این همه تضاد ها در رفتار و کردار و اخلاق سیاسی اصولگرایی شهروندان رآزرده میکند .
حتی اسراییل نزدیکترین متحد آمریکا هم با چین قرارداد بسته که یک بندر در نزدیکی حیفا بسازه و اداره اش دست چین باشه! اونوقت یک عده میگن ما چرا با چین قرارداد میبندیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
اینو خبرگزاری عمت گفته!؟
ناشناس
| Ukraine |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
چه استدلال بچه گانه ای نفس قرارداد بستن چیز عجیبی نیست در اسراییل قراداد شفافه و مجلس اسراییل و بقیه همه از جزییاتش خبر دارن در ضمن اسراییل اقتصاد و سیاست و جغرافیاش را به چین واگذار نکرده کمی درک کن بعد نظر بده
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
کرونا بگیری الهیییییییی

مردم از خنده
دقت کردید دعوای اصلاح طلب اصولگرا همیشه جنبه دعوای زرگری داره و هیچوقت کاملا با هم درگیر نمیشن؟
به نظر شما علتش چیه؟
من الان رازش رو به شما میگم
برای این هیچ وقت به طور کامل با هم درگیر نمیشن زیرا به فکر آقازاده هاشون هستن آقازاده اصولگرا از آقازاده اصلاح طلب حمایت کنه و آقازاده اصلاح طلب از اصولگرا پدرانشون امروز ظاهرا مخالف اما باطنا دوست هم هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
بخشی از نظرت را تایید میکنم ولی برای تکمبل نظرشما عرض کنم که ، دو جناح اصولگرا همیشه در قدرت و جناح اصلاح طلب با این روش های مقلطه سیاسی اجازه نمیدهند جناح سومی شکل بگیرد . یعنی در اتاق فکری این دو گروه چنین سفارش شده است که شعارهای جناح سوم قدرت که شعارهایی مانند ( حقوق شهروندی . آزادیهای سیاسی . حق انتقاد و آزادی بیان و عقیده و احزاب و دمکراسی .....) که مردم بیشتر استقبال میکنند را به اصلاح طلبان واگذار کنید و بخش دیگری از جناح اصولگرا هم همیشه در تخریب این جناح بگویند که شما غرب گرا هستید و ما نمیخواهیم کشور در هر جهتی غربی شود . از طرف دیگر اصلاح طلبان هم با دعوای ساختگی میگویند نمیخواهیم به عقب یعنی قرن ها سال پیش،مردم را در میادین سهر گردن میزدند بر گردیم .......رای بی رای
اقای محمد صدر شما بعنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت در عدم تصویب fATF خود و اعضای مجمع را خادم این مملکت میدانید؟
۱۲۰۰ نفر از تحصیلکرده ه و نخبگان خارج از کشور به ایران بازگشتند و اکثر انها در رشته ها مهندسی .و اقتصادی و سیاسی و روانشناسی اجتماعی تخصص دارند ( سوال ) آیا این افرادی که برگشتند و در چندین کشور تحصیل دانشگاهی دارند و در ان دانشگاها روش اموزش بر حسب مبانی نظری و ایده پردازی نیست بلکه تجربه و ازمون و علمی هست . ایا اگر در سمت های مدیریتی بکار گرفته شوند میتوانند با اصول انقلابی گری و جوانگرایی و جهادی اصولگرایان کارایی داشته باشند ؟ فکر نمیکنم آنها بتوانند خودشان را با تعاریف داخل کشور وقف دهند . مگر اینکه با سهمیه و بورسیه با پول ملت تحصیل کرده باشند . من خوشبین نیستم . چون با روش های انقلابی جاده و سد و راه اهن و بیمارستان و حفظ محیط زیست فرودگاه .خوب درست نمیشود . چون در کارهای انقلابی و جهادی شتاب و عجله در کار بر کیفیت کارها کاسته میشود . دیدم که دارم عرض میکنم
روزی ۵ بار با خدا حرف میزنی در عمرت یه بار به حرفش گوش کن
"رژیم ترامپ و صهیونیست‌ها" شما را به خدا ایا این ادم متوجه است؟
۱۸۰۰ نخبه ایرانی از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا به کشور بازگشته اند لابد 180000 نفر هم برنگشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
بورسیه خودشون رو میگه که پول نداشتن هزینه هاشون رو بدن مجبور شدن برگردونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
حتما !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
هر یک نفر که برگشته صد نفر رار کردن. این سوای مردم است که هر کسی بتواند در حال فرار است
نمیتوان اقتصاد را به بازی گرفت و از مجازات در امان بود
چرا اوایل انقلاب اموال اینو اون رو با برچسب ضد انقلاب و ساواکی ضبط می کردید ولی حالا اموال این مفسدین و رانت خواران و اختلاس گران رو خیلی راحت در اختیارشون قرار می دهید ؟
روحانی دلش برای هیچکس نمیسوزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
افرین دقیقاً همینطور هست
دادگاه بررسی پرونده اختلاس ها و رانت ها تمام شد ؟ چه زود ؟ پس مدتی دیگر منتظر اعدام انها خواهیم بود ؟
آقا ظریف میلیاردها دلار در وزارتخانه شما هزینه می شود. شما اصلا روزی ۲ساعت کار کنید بهتر است تا شبانه روزی.
این ۱۸۰۰ نفر کجا مشغول کار شدند
قرارداد فدراسیون فوتبال و ویلتموس کلا دو برگ آ4 بیشتر نیست
پرداخت پول هم که برای تمام مراحلش نامه نگاری شده و اصلا بحث طرف خارجی و زبان انگلیسی و حقوق بین الملل و این چیزها در آن موضوعیت ندارد امااااااا چرا اینهمه دستگاه درگیر آن شده اند؟ مجلس، قوه قضاییه، سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات، حراست وزارت ورزش، حراست ورازت صمت و ...
در نهایت هم به نتیجه نمیرسند و قرار است جلسه پشت جلسه تشکیل شود و احتمالا هم در نهایت برای تفسیر آن جمله بین پرانتز و اصلا ماهیت پرانتز در قرارداده های حقوقی، چندین نفر باید سفرهایی به خارج از کشور انجام دهند و بررسی کنند که آیا در سایر نظامهای حقوقی مترقی پرانتز معنا و مفهوم دارد یا خیر
به نظر می رسد که این قصه سر دراز دارد
باز هم بهانه ای برای افزایش قیمت دلار پیدا کردید.
مدیر ۶ کانال تلگرامی
یعنی ۶ تا دونه آدم هرکدوم با یک کانال اقتصاد کشور رو به هم زدن .
درسته که باید تا حتی یک ریال کم کاری و یا اشتباه و یا خدای نکرده اختلاس هم مورد بررسی دقیق و مورد مواخذه متناسب قانونی خودش قرار بگیره
ولی قبول کنید در دنیای فوتبالی که یک ستاره مشهور اون رو ۷۰۰ میلیون یورو خرید وفروش میکنن ،،مسلما جائی برای کشورهائی باقی نمیمونه که برای چند میلیون یورو اشتباه که احتمالا دزدی هم نیست ،،اینجوری خودشون رو در جهان مطرح میکنن که حتی فیفا هم بخودش اجازه دخالت بی ادبانه میده
من فکر میکنم با توجه به ای که :
۱-تا بحال تیم فوتبالمون در جهان ،، هیچ مقامی بدست نیاورده و بزرگتری افتخارش اینه که با هزاران اما و اگر ، اونم فقط تا درب ورودی جام جهانی پیش بره و فوری هم برگرده !!!!
۲- باتوجه به اینکه ، الان مملکت در شرایط خاصی هست و احتمالا بودجه کافی برای این نوع موارد غیر ضرور نداریم و برای چند میلیون یوروی ناقابل که واقعا پول قابل اعتنائی در مقیاس فوتبال جهانی هم نیست ،،اینجور به زحمت میفتیم که البته حق هم داریم ،،،بهتره خیلللی ابرومند ،،فعلا تا زمانی که اقتصاد مملکتمون حالت عادی پیدا کرو ،،،خودمون رو ،،البته با یک فرم جورابرومندانه ای ،،شخصا تعلیق کنیم
حرفهای متناقض ظریف و واعظی!
شش آدم با یک پیج تلگرام فیلتر شده موثرتر از بانک مرکزی عریض و طویل مملکت است! مشکل بانک مرکزی این است: نیروی انسانی نالایق در بانک مرکزی رسوب کرده و سخت شده است.
الان معلوم شد که عدم تصویب FATF سیاسی بوده و اصلا کارشناسی نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
تازه فهمیدی؟! از اول هم معلوم بود
ما با دولتی سر و کار داریم که حتی در امور ساده هم شفاف نیست و یک روز می گوید ما مشکلی برای صادرات نفت نداریم و تحریم ها خنثی شده است و روز دیگر معاونش می گوید ما یک قطره نفت هم نمی توانیم صادر کنیم و با دولتی سر و کار داریم که در تحریم با ارز 4200 تومانی سنگ پا و دسته بیل وارد می کند ولی موقع وارد کردن دارو می گوید ما در تحریم هستیم. با دولتی سر و کار داریم که یک روز می گوید آمریکا تحت انزوا قرار گرفته است و روز دیگر می گوید کشورها به خاطر ترس از آمریکا در خصوص مبادله ارزی با ما همکاری نمی کنند و آدم احساس می کند یا در دولت بی تدبیری شدید است یا شبهه جاسوسی وجود دارد. یقین بدانید که موضوع دلار و سکه کاملا سیاسی و امنیتی است و دولت آنرا عمداً بالا نگه داشته است که بتواند واردات کالاهای خارجی کم اهمیت را هزینه بر کند تا تولید داخلی را تقویت و اشتغال را رونق ببخشد. هر چند که تا حدود کمی توانسته است باعث رونق تولید شود اما باید گفت که در موضوع افزایش دلار دچار افراط شدید شده است و بنظر می رسد تا پایان دولت ادامه دار خواهد بود و تنها مزیت آن این است که در درازمدت رشد دلار با کندی یا منفی همراه است
ظریف هرآنچه که درآمریکاتحصیل کرده بودبه کاربردولی بالاخره توسط همان استادان امریکایی کیش ومات شدودیگرچیزجدیدی درچنته ندارد ماندن ورفتنش هم فرقی نمیکند!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل