درخواست ایتالیا از ایران و آمریکا

به گزارش تابناک، آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا امروز یکشنبه پس از تنش آفرینی مجدد واشنگتن در منطقه با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی ایکس خواستار حفظ خویشتنداری میان ایران و آمریکا شد.
وزیر خارجه ایتالیا در این خصوص نوشت: ضروری است از هرگونه تشدید تنش که می تواند توافقاتی (میان تهران و واشنگتن) را که با چنان دقتی حاصل شدهاند به خطر بیندازد، اجتناب شود. رم تعهد خود را به آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و دستیابی سریع به صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) مجدداً تأیید میکند.
این در حالی است که پایگاه خبری آکسیوس پیشتر به نقل از یک مقام آمریکایی با تأیید نقض آتش بس دوباره توسط واشنگتن ادعا کرده بود: ارتش آمریکا در پاسخ به حمله روز شنبه ایران به یک نفتکش تجاری حملاتی را علیه اهدافی در ایران انجام داد.
همچنین سنتکام، به طور رسمی این تجاوز را تایید کرده بودند.
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه (سنتکام) بامداد امروز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به دستور مستقیم دونالد ترامپ، حملات بیشتری را علیه اهداف متعدد در خاک ایران انجام دادهاند.



