میلی صفحه خبر لوگو بالا
شاتل صفحه خبر لوگو بالا
میلی صفحه خبر موبایل
بررسی خودرو

بی‌ام‌و X2؛ اسپرت‌کوپه‌ای که به جای مونیخ از شنیانگ بی‌صدا به ایران رسید

با معرفی نسل جدید BMW X2 sDrive 25i M Sport، مرز میان شاسی‌بلندهای شهری و کوپه‌های اسپرت بار دیگر جابه‌جا شده است. اما درحالی‌که این کراس‌اوور جمع‌وجور با ترکیب طراحی تهاجمی و موتور توربوشارژ خود بازارهای جهانی را هدف گرفته، در ایران هنوز سرنوشت ورود آن میان قوانین پیچیده و سیاست‌های مبهم واردات، نامشخص مانده است.
کد خبر: ۱۳۳۸۱۹۲
| |
3816 بازدید
|
۱

بی‌ام‌و X2؛ اسپرت‌کوپه‌ای که به جای مونیخ از شنیانگ بی‌صدا به ایران رسید

به گزارش تابناک، وقتی نام BMW می‌آید، ناخودآگاه ذهن به سمت کیفیت، اصالت و دقت مهندسی آلمانی می‌رود البته کخ من هنوز هم بی قید و شرط عاشق بنز هستم ! اما حالا با معرفی مدل X2 sDrive 25i M Sport، این خودروساز مسیر متفاوتی را دنبال کرده است؛ کراس‌اووری جمع‌وجور با ظاهر شبه‌کوپه که ترکیبی از اسپرت‌بودن و لوکس‌گرایی است. خودرویی که در بازار جهانی به عنوان یکی از شاخه‌های جوان‌تر خانواده X شناخته می‌شود، اما در ایران وضعیت ورود و عرضه‌اش هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آلبوم عکس

چهره‌ای مدرن با روحی اسپرت

موتور توربو، گیربکس دقیق و فرمان تیز در قامت یک کراس‌اوور شهری

به گزارش تابناک؛در نسخه‌ی sDrive 25i M Sport، ب‌ام‌و از یک موتور دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده کرده که حدود ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ تا ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (در برخی بازارها ۷ سرعته دوکلاچه) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حدود ۷.۷ ثانیه ثبت می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی آن هم نزدیک به ۶ تا ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است؛ عددی قابل قبول برای خودرویی از این کلاس.

طراحی بیرونی X2 با خطوط تیز، چراغ‌های زاویه‌دار و سقف شیب‌دار حالتی شبه‌کوپه دارد که در کنار پکیج M Sport، چرخ‌های ۱۹ اینچی و سپرهای اسپرت، ظاهر جسورانه‌ای به آن داده است. کابین نیز با متریال مرغوب، صفحه نمایش دیجیتال، فرمان اسپرت و صندلی‌های ارگونومیک طراحی شده تا حس رانندگی یک BMW واقعی را منتقل کند؛ حتی اگر کوچک‌ترین عضو خانواده X باشد.

ورود مبهم، آینده نامشخص

پرشیا خودرو و سایه‌ای از گذشته‌ی نوریانی‌ها

نوریانی‌ها بیش از ۷۰ سال با BMW همکاری داشتند و تجربه، ارتباط و شناخت فنی بالایی از محصولات این برند داشتند. اما از زمانی که پرشیا خودرو جای آن مؤسسه را گرفت، خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی ب‌ام‌و در ایران دچار افت شد و بسیاری از علاقه‌مندان این برند از خرید محصولات جدید صرف‌نظر کردند. حالا هم که  X2 وارد شده آنهم از طریق سامانه جانبازی ، خریداران نگرانند که مبادا مثل تجربه‌های گذشته، با مشکلات قطعه، گارانتی و نبود پشتیبانی روبه‌رو شوند.

 

بازار ایران؛ زمین لغزنده برای برندهای لوکس

قیمت بالا، خدمات مبهم و قانون‌گذاری پیچیده

قوانین واردات خودرو در ایران پیچیده و متغیرند. تعرفه‌های گمرکی بالا، محدودیت در حجم موتور، نبود ثبات در نرخ ارز و نبود نمایندگی‌های گسترده، باعث شده برندهایی مثل BMW محتاط‌تر از همیشه عمل کنند. از سوی دیگر، هزینه نگهداری و قطعات این خودروها در بازار ایران بسیار سنگین است و ارزش فروش مجدد آن‌ها هم تضمینی ندارد.

 X2 که به صورت محدود هم وارد ایران شده ، احتمالاً با قیمتی فراتر از توان خرید بسیاری از علاقه‌مندان عرضه خواهد شد. در عوض، بازار خودروهای چینی تر ، بله! چینی تر چون این خودرو هم مونتاژ چین است!  بازار خودروهایی مثل چری تیگو ۸ پرو، فونیکس FX و نیو T90 به‌سرعت در حال رشد است و عملاً جای خالی محصولات آلمانی را در سطوح پایین‌تر پر کرده‌اند.

میلی صفحه خبر موبایل
اشتراک گذاری
برچسب ها
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
Mhd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۴
ورود این قبیل خودروهای لوکس یعنی نمک پاشیدن به زخم صنعت خودرو سازی داخلی.
برچسب منتخب
# آتش بس غزه # خروج از ان پی تی # جنگ ایران و اسرائیل # عملیات وعده صادق 3 # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران # حمله اسرائیل به ایران # مکانیسم ماشه # اسنپ بک
نظرسنجی
از میان 5 بانک و موسسه مالی ناتراز کدامیک عملکرد بدتری دارند؟
مرجع جواهرات
الی گشت
آخرین اخبار