تاثیر تبلیغات بر هله‌هوله خوری کودکان

کودکان پس از مشاهده تبلیغات هله‌هوله‌ها بیشتر خوراکی می‌خورند.
کد خبر: ۱۳۰۵۲۸۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۶:۰۰ 14 May 2025
|
482 بازدید

تاثیر تبلیغات بر هله‌هوله خوری کودکان

 به گزارش تابناک؛ نتایج تحقیق جدیدی که در کنگره اروپایی چاقی در مالاگا ارائه شده، نشان می‌دهد فقط ۵ دقیقه مشاهده تبلیغات هله‌هوله‌ها یا خوراکی‌های ناسالم می‌تواند باعث شود کودکان در روز متوسط ١٣٠ کالری اضافی مصرف کنند. این تحقیق نشان می‌دهد تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف ازجمله شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و پادکست‌ها، به افزایش مصرف کالری منجر می‌شوند.

این یافته نگران‌کننده تأثیر گسترده تبلیغات خوراکی ناسالم بر عادات غذایی کودکان را نشان می‌دهد. این تحقیق هنوز در مجله‌ای علمی منتشر نشده اما نتایج اولیه آن بر لزوم اعمال مقررات سختگیرانه‌تر درباره تبلیغات هله‌هوله‌ها برای کودکان تأکید دارد.

این تحقیق شامل ۲۴۰ کودک ۷ تا ۱۵ ساله بود. تحلیل‌ها نشان دادند بعد از مشاهده تبلیغات HFSS، کودکان بیشتر میان‌وعده (۵۸.۴ کالری اضافی)، بیشتر ناهار (۷۲.۵ کالری اضافی) و درکل بیشتر غذا می‌خوردند. کودکانی که شاخص توده بدنی بالاتری داشتند، نیز «واکنش‌پذیری بیشتری» به تبلیغات غذا نشان دادند.

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری
برچسب ها
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # کالابرگ # حقوق بازنشستگان # انفجار بندرعباس
نظرسنجی
توافق نهایی ایران و آمریکا تا چه زمانی انجام می شود؟
الی گشت