
قاضی صلواتی آخرین روند رسیدگی به پرونده شرکت کروز را تشریح کرد.
به گزارش تابناک به نقل از سایت قوه قضاییه، قاضی صلواتی صبح امروز در حاشیه حضورش در یکی از نواحی دادسرای تهران در جمع تعدادی از خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کروز گفت: پرونده کروز دارای ۲۱۸ صفحه کیفرخواست است که از دادسرای ناحیه ۳۲ اقتصادی صادر شده و دارای پرونده ۶۶ جلد و ۱۸ متهم دارد که ۷ نفر از متهمان کارمندان گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) هستند.
وی افزود: اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کروز در تاریخ ۲ بهمن ۱۴۰۰ با قرائت کیفرخواست و با حضور ۱۸ متهم پرونده و وکلای آنها آغاز شد و قرائت کیفرخواست در هفت جلسه به اتمام رسید. ۱۲ جلسه بعدی دادگاه به تفهیم اتهام متهمان و دفاعیات آنها اختصاص پیدا کرد؛ جلسات دادگاه با حضور وکلای متهمان برگزار شده است؛ در جلسات نمایندگان ایران خودرو، سایپا و گمرک نیز حضور داشتند.
قاضی صلواتی بیان کرد: در اواخر اسفند ۱۴۰۲ آخرین دفاع متهمان اخذ شد.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با علت طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده بیان کرد: پس از اتمام جلسات دادگاه به دلیل اینکه متهم ردیف اول پرونده (حمید کشاورز توچایی) مکرراً تقاضای کارشناسی پرونده را به دادگاه ارائه داده بود و همچنین اختلاف نظری که بین ضابط و دادگاه در رابطه با این پرونده وجود داشت، دادگاه تصمیم گرفت که موضوع اتهامات را به هیئت کارشناسی محول و ارجاع دهد.
قاضی صلواتی ادامه داد: در حال حاضر هیئت سه نفره کارشناسی شامل یک کارشناس رسمی در رشته امور گمرکی، یک کارشناس رسمی در رشته اقتصاد و بازرگانی، یک کارشناس در رشته حسابرسی و حسابداری برای بررسی پرونده تشکیل شده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هیئت کارشناسی سه نفره تا چه تاریخی فرصت دارند تا گزارش کارشناسی را دادگاه ارائه دهند، گفت: به تازگی دادگاه از تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ مهلت دو ماهه تعیین کرده تا هیئت کارشناسی با مراجعه به سازمان اطلاعات سپاه، گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت معدن و تجارت و شرکت کروز از صورتهای مالی، دفاتر قانونی، سیستمهای نرم افزاری، ارزش فاکتورهای درج شده، اسناد گمرکی و اسناد مالی شکات پرونده که عبارتند از ایرانخودرو و سایپا هستند، گزارشی آماده و به دادگاه ارائه دهند.
وی تصریح کرد: این هیئت از ۲۰ شهریور برای بررسی پرونده در دادگاه حضور پیدا کردهاند.
براساس کیفرخواست صادره حمید کشاورز توچایی متهم ردیف اول پرونده مشارکت عمده در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق سردستگی و رهبری گروه مجرمانه در زمینه قاچاق حرفهای و سازمان یافته قطعات خودرو به میزان ۳۳ هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۶۸۶ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در فاصله سالهای ۹۲/۱۰/۷ تا ۹۹/۱/۲۲ از مجرای مشارکت در پرداخت رشوه به کارکنان گمرک متهم است.
این فرد همچنین به مشارکت در اخلال در توزیع مایحتاج عمومی از طریق گرانفروشی قطعات خودرو به عنوان نیازمندیهای عمومی و تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان ۲۲۰ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۷۸ دلار آمریکا از شرکتهای خودروسازی سایپا و ایران خودرو در حد فاصل سالهای ۹۵ تا ۹۸ متهم است.
این پرونده علاوه بر حمید کشاورز توچایی، ۱۷ متهم دیگر نیز دارد.
 آقایون، ایران خودرو و سایپا رو بفروشید به کروز، پولشو بدید به سهام دارها
 							         		            آقایون، ایران خودرو و سایپا رو بفروشید به کروز، پولشو بدید به سهام دارها |
         		                            |         		                             به این میگن خصوصی سازی به معنی واقعی.
 									         		                    به این میگن خصوصی سازی به معنی واقعی. لطفاً هر کسی تونست با ماشین حساب کامپیوترش این رقم (  هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۶۸۶ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان ) را تایپ کند به ما هم اطلاع دهد !
 							         		            لطفاً هر کسی تونست با ماشین حساب کامپیوترش این رقم (  هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۶۸۶ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان ) را تایپ کند به ما هم اطلاع دهد !         		                     		         |
         		                            |         		                             ماشین حساب من خطا داد
 									         		                    ماشین حساب من خطا داد حالا به تخلفات ایروانی و گروه عظام رسیدگی شد، نتیجه ش چی شد؟
 							         		            حالا به تخلفات ایروانی و گروه عظام رسیدگی شد، نتیجه ش چی شد؟         		                     		         |
         		                            |         		                             همه اش نمایش واسه بستن دهن مردمه. اونکه بابک زنجانی بود هیچکارش نتونستن بکنن ازش تمجید هم کردن.
 									         		                    همه اش نمایش واسه بستن دهن مردمه. اونکه بابک زنجانی بود هیچکارش نتونستن بکنن ازش تمجید هم کردن.         				                     		                 شرکتهای قطعه ساز روابط پیچیده و تودر تو با خودروسازان دارند تا بتوانند ب راحتی تخلف کنند و قیمتها را بالا برده و از کیفیت کم کنند
 							         		            شرکتهای قطعه ساز روابط پیچیده و تودر تو با خودروسازان دارند تا بتوانند ب راحتی تخلف کنند و قیمتها را بالا برده و از کیفیت کم کنند         		                     		         عنوان جرائم ایشون عجیبه !!!! گرانفروشی !!! مگه لوازم یدکی خودرو نرخنامه داره که بر اساس ان استناد انجام بشه مگه همون موقع ایران خودروو سایپا نمی توانستند تشخیص بدهند قطعات گران است و از یک قطعه ساز دیگه خرید کنند یا بخاطر تحریمها سکوت کردند انوقت دور زدن تحریم بدون هزینه است !!!! مگه قطعات خودرو داخلی ممنوع الورود است که بخاطر ان رشوه داده بشه !!! ببینم این چند قطعه سازی که میشد به محصولات انها اعتماد کرد را هم می تونید فراری بدهید
 							         		            عنوان جرائم ایشون عجیبه !!!! گرانفروشی !!! مگه لوازم یدکی خودرو نرخنامه داره که بر اساس ان استناد انجام بشه مگه همون موقع ایران خودروو سایپا نمی توانستند تشخیص بدهند قطعات گران است و از یک قطعه ساز دیگه خرید کنند یا بخاطر تحریمها سکوت کردند انوقت دور زدن تحریم بدون هزینه است !!!! مگه قطعات خودرو داخلی ممنوع الورود است که بخاطر ان رشوه داده بشه !!! ببینم این چند قطعه سازی که میشد به محصولات انها اعتماد کرد را هم می تونید فراری بدهید         		                     		         |
         		                            |         		                             عزیز منظور گران فروشی به خودرو ساز است نه بازار من هم قطعه سازم هر قطعه ای که من به خودروساز بدهم قیمت کروز برای فروش همان قطعه به خودرو ساز 3 برابر من است چون من مالک 25 درصد ایران خودرو نیستم ولی او هست البته قیمت درست قیمت اوست نه من و بواسطه قیمت درست 25 ساله تبدیل به یک غول صنعتی با چندین هزار نفر پرسنل شده است و ما هم به واسطه قیمت های نا مناسب در این 25 سال مثل خود صنعت خودرو در جا زده ایم چون سود ما جوابگو توسعه و مقابله با تورم نیست
 									         		                    عزیز منظور گران فروشی به خودرو ساز است نه بازار من هم قطعه سازم هر قطعه ای که من به خودروساز بدهم قیمت کروز برای فروش همان قطعه به خودرو ساز 3 برابر من است چون من مالک 25 درصد ایران خودرو نیستم ولی او هست البته قیمت درست قیمت اوست نه من و بواسطه قیمت درست 25 ساله تبدیل به یک غول صنعتی با چندین هزار نفر پرسنل شده است و ما هم به واسطه قیمت های نا مناسب در این 25 سال مثل خود صنعت خودرو در جا زده ایم چون سود ما جوابگو توسعه و مقابله با تورم نیست         				                     		                 تو این چند چه بخور بخوری بوده ...چه خواب سنگینی داشتم..تو این شهر قصه آمدند و نقش بازی کردند و آره و اینا
 							         		            تو این چند چه بخور بخوری بوده ...چه خواب سنگینی داشتم..تو این شهر قصه آمدند و نقش بازی کردند و آره و اینا         		                     		         معلومه طرف بیگناهه. چون هنوز که اتهامش ثابت نشده سه بار اسم کاملش اومده.
 							         		            معلومه طرف بیگناهه. چون هنوز که اتهامش ثابت نشده سه بار اسم کاملش اومده.         		                     		         کجای درسته دقیقا؟ یک جا رو نشون بدین
 							         		            کجای درسته دقیقا؟ یک جا رو نشون بدین         		                     		         هروقت بحث مالکیت 40 درصدی این شرکت در ایرانخودرو داغ میشه این پرونده هم راه میوفته!!
 							         		            هروقت بحث مالکیت 40 درصدی این شرکت در ایرانخودرو داغ میشه این پرونده هم راه میوفته!!         		                     		         طرف طبق گفته قاضی از  سال  1392تا 1399درحال  انجام فعل مجرمانه  بوده یعنی در حدود 7سال اونوقت نهادهای نظارتی چیکار میکردن؟
 							         		            طرف طبق گفته قاضی از  سال  1392تا 1399درحال  انجام فعل مجرمانه  بوده یعنی در حدود 7سال اونوقت نهادهای نظارتی چیکار میکردن؟         		                     		         |
         		                            |         		                             خسته  نباشید  برای  همین  موقعه  ها خوبه
 									         		                    خسته  نباشید  برای  همین  موقعه  ها خوبه