برگزاری اختتامیه مسابقات سلام کاپ ۱۴۰۱

اهداف مسابقه سلام کاپ
جشنواره ملی پژوهشی سلام کاپ از این حیث اهمیت دارد که رویکرد آموزشی را از نمرهگرایی مفرط تغییر میدهد. امروزه متولیان آموزش و پرورش بر این باورند که در نظام تعلیم و تربیت باید از انتقال دانش صرف به دانشآموز فاصله بگیریم چرا که دانایی به تنهایی کافی نیست و برای رسیدن به رشد و بالندگی و موفقیت در عرصههای مختلف زندگی توانایی و مهارتهای بسیاری مورد نیاز است. جشنواره ملی پژوهشی سلام کاپ در مجموعه مدارس سلام نیز با ایجاد بستری پژوهشمحور، برای دانشآموزان مقاطع متوسطه اول و دوم طراحی شده و خروجی آن تربیت دانشآموزانی خلاق، نوآور و کارآفرین است. در نهایت با حضور همین دانشآموزان، مدرسه به یک نهاد اجتماعی رشد یافته تبدیل خواهد شد و اهتمام به این موضوع باعث میشود به عنوان یکی از مدارس برتر تهران، در حوزههای مهارتی و تربیتی پیشرفت بهتری داشته باشیم.

رشته های جشنواره سلام کاپ
بخشهای مختلف این جشنواره شامل موارد زیر هستند:
- بخش علمی: اختراعات، اکتشافات و مقالات دانشآموزان در حوزههای برق، انسانی، زیست، مهندسی پزشکی، فناوری الکترونیک، شیمی، فیزیک، ریاضی، نجوم، مواد و نانو و خلاقیتهای هنری
- بخش مسابقات: رشتههای رباتیک، کمیکار، طراحی سازه، هوافضا، بازیسازی، کواسپیس و برنامهنویسی
شرکت کنندگان مسابقات سلام کاپ سال ۱۴۰۱
در این دوره از جشنواره سلام کاپ، ۱۱ گرایش علمی پژوهشی و ۶ گرایش برای رقابت دانشآموزان طراحی شد. مجموعا ۲۱۲۸ نفر از دانشآموزان هر دو مقطع در این مسابقات شرکت کردند که جزییات آن به ترتیب زیر است:
- متوسطه اول:
- مدارس پسرانه: ۵۱۸ تیم، ۹۱۱ نفر
- مدارس دخترانه: ۲۵۹ تیم، ۵۵۷ نفر
- متوسطه دوم:
- مدارس پسرانه: ۱۹۹ تیم، ۳۷۵ نفر
- مدارس دخترانه: ۱۲۱ تیم، ۲۸۵ نفر

رشته های علمی دهمین مسابقه سلام کاپ
در دوره دهم جشنواره سلام کاپ ۱۹ گرایش علمی، پژوهشی و عملی شامل رباتیک، کمیکار، سازه، بازیسازی، معماری، هوافضا و مقالات عملی وجود داشت. بیشترین مقالات ارسالی دانشآموزان نیز متعلق به رشته زیستپزشکی و در بخش عملی جشنواره، متعلق به رشته رباتیک بودند.
اختتامیه سلام کاپ ۱۴۰۱
برگزیدگان جشنواره سلام کاپ در تایخ ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۰ تا ۱۲ پسران و دختران در ساعت ۱۳ الی ۱۵ در باغ موزه دفاع مقدس گرد هم آمدند و دوره دهم این رقابت علمی با اجرای مراسم اختتامیه سلام کاپ، اهدای جوایز و هدایا، به کار خود پایان داد.
انتهای رپرتاژ آگهی/




