نشانه‌های فروشگاه‌های جعلی در اینستاگرام

کد خبر: ۱۰۴۹۴۷۷
| |
5169 بازدید

یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی است، در این اقدام مجرم با انجام تبلیغات سعی در جلب توجه شهروندان نموده و پس از دریافت وجه از کاربران دیگر پاسخگوی آنان نخواهد بود.

به گزارش میزان، فروشگاه‌های جعلی در اینستاگرام نشانه‌هایی دارند که با توجه به آنان می‌توانیم از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران سایبری جلوگیری کنیم.

۱) از آنجاییکه در صورت کلاهبرداری و عدم پاسخگویی از سوی فروشنده، کاربران اینستاگرام می‌توانند اعتراض خود را از طریق کامنت منتشر کنند. از این رو در فروشگاه‌های جعلی معمولا این امکان بسته شده است و یا اینکه تنها تعدادی اکانت محدود و بصورت تکراری و مشکوک در تمامی پست‌ها اقدام به درج نظر مثبت کرده‌اند.

۲) فالور‌های چند ده هزار نفری به هیچ عنوان نشان دهنده اعتبار صفحه اینستاگرامی نبوده چراکه این فالور‌ها نیز می‌توانند خریداری شده و اکانت‌های واقعی نباشند از این رو در صورتی که تعداد لایک و مشاهده پست‌های یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام با تعداد مخاطبان آن تناسب نداشت می‌توان به آن مشکوک شد.

۳) فروشگاه‌های جعلی معمولا آدرس و تلفن ثابتی نداشته و امکان مراجعه حضوری ندارند.

۴) یکی از ترفند‌های فروشگاه‌های جعلی برای جلب توجه مخاطب درج قیمت‌های پایین‌تر از معمول است از این رو در صورت مشاهده اینگونه تبلیغات در اینستاگرام فورا اعتماد نکنید.

اشتراک گذاری
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# آتش بس غزه # خروج از ان پی تی # جنگ ایران و اسرائیل # عملیات وعده صادق 3 # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران # حمله اسرائیل به ایران # مکانیسم ماشه # اسنپ بک
نظرسنجی
کدام کالا را نسبت به قبل کمتر مصرف می‌کنید؟
مرجع جواهرات
الی گشت