نشانه‌های فروشگاه‌های جعلی در اینستاگرام

کد خبر: ۱۰۴۹۴۷۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 02 May 2021
|
5087 بازدید

یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی است، در این اقدام مجرم با انجام تبلیغات سعی در جلب توجه شهروندان نموده و پس از دریافت وجه از کاربران دیگر پاسخگوی آنان نخواهد بود.

به گزارش میزان، فروشگاه‌های جعلی در اینستاگرام نشانه‌هایی دارند که با توجه به آنان می‌توانیم از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران سایبری جلوگیری کنیم.

۱) از آنجاییکه در صورت کلاهبرداری و عدم پاسخگویی از سوی فروشنده، کاربران اینستاگرام می‌توانند اعتراض خود را از طریق کامنت منتشر کنند. از این رو در فروشگاه‌های جعلی معمولا این امکان بسته شده است و یا اینکه تنها تعدادی اکانت محدود و بصورت تکراری و مشکوک در تمامی پست‌ها اقدام به درج نظر مثبت کرده‌اند.

۲) فالور‌های چند ده هزار نفری به هیچ عنوان نشان دهنده اعتبار صفحه اینستاگرامی نبوده چراکه این فالور‌ها نیز می‌توانند خریداری شده و اکانت‌های واقعی نباشند از این رو در صورتی که تعداد لایک و مشاهده پست‌های یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام با تعداد مخاطبان آن تناسب نداشت می‌توان به آن مشکوک شد.

۳) فروشگاه‌های جعلی معمولا آدرس و تلفن ثابتی نداشته و امکان مراجعه حضوری ندارند.

۴) یکی از ترفند‌های فروشگاه‌های جعلی برای جلب توجه مخاطب درج قیمت‌های پایین‌تر از معمول است از این رو در صورت مشاهده اینگونه تبلیغات در اینستاگرام فورا اعتماد نکنید.

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # کالابرگ # حقوق بازنشستگان # انفجار بندرعباس
نظرسنجی
توافق نهایی ایران و آمریکا تا چه زمانی انجام می شود؟
الی گشت