بازدید 57687
خوانده می‌شوید

کرونا کنکور را به تعویق انداخت؛ بهترین تصمیم چیست؟

به نظر شما بهترین تصمیم برای برگزاری کنکور و آزمون‌های سراسری چیست؟ اگر شما از شرکت‌کنندگان کنکور امسال هستید، کمی از دغدغه‌های‌تان برای ما بگویید؟ به نظر شما، آیا کرونا نظم جدیدی بر کنکور ایران ایجاد می‌کند و ممکن است به تغییر بنیادین آن منجر شود؟
کد خبر: ۹۹۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 13 July 2020

با شدت گرفتن کرونا در تابستان، تقریبا بیشتر برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با چالش‌های مهمی مواجه شده‌اند. پیش از این تصور بر این بود که با فروکش کردن موج کرونا در تابستان، هم کادر درمان استراحتی می‌کنند و برای پاییز سخت آماده می‌شوند و هم برخی امور تعطیل شده در چند ماه اول سال رونقی می‌گیرند؛ از جمله در حوزه آموزش که پیشتر از هر حوزه‌ دیگری، تعطیلی کرونایی به سراغش آمده اتفاقات مهمی رخ می‌دهد.

اما با شدت گرفتن بیماری در تابستان همه این پیش‌بینی‌ها و برنامه ریزی‌ها نقش بر آب شد. یکی از مهم‌ترین موضوعات حوزه آموزش، برگزاری کنکورهای سراسری است؛ مساله‌ای که در سال تحصیلی جاری به دلیل بیماری کرونا در زمان مورد نظرش برگزار نشد و به تابستان منتقل شد. تصور بر این بود که با جابجایی یکی دو ماهه آزمون ها، امکان برگزاری آن پدید می‌آید، ولی حالا این مساله در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ به ویژه اینکه شب گذشته خبر رسید کنکور دکترا و ارشد فعلا در زمان تعیین شده برگزار نمی‌شود؛ این مساله البته یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین هم هست.

دو روز پیش، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تجمعات و برگزاری کنکور‌های سراسری در کشور گفته بود: باید تا حد امکان از برگزاری تجمعات خودداری شود. تجمعات به طور کلی در شرایط امروز غیرقابل قبول است. حتی برای برگزاری کنکورها باید چارچوب‌بندی وجود داشته باشد تا مشکلی پیش نیاید و در این خصوص وزارت بهداشت اگر نظری درباره کنکور داشته باشد، اعمال خواهد شد.

پس از این سخنان رئیس‌جمهور بود که وزیر بهداشت از برگزاری قطعی کنکور خبر داد. آقای نمکی گفت: «کنکور برگزار خواهد شد؛ اما سالم‌ترین شیوه برگزاری آن را اعلام می‌کنیم». با این حال و بیست و چهار ساعت بعد از این اظهار نظر و در آخرین ساعت روز گذشته، سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، کنکور ارشد و دکترا «موقتا لغو» شده و زمان برگزاری مجدد آن هم هنوز مشخص نشده است.

به نظر می‌رسد، وزارت علوم اگر تصمیم به برگزاری آزمون ها داشته باشد چاره‌ای جز برگزاری آن در تابستان ندارد. چرا که پیش‌بینی‌ها بر این است که اوضاع شدت گرفتن بیماری در پاییز با شیوع آنفلوآنزا سخت تر هم خواهد شد.

اما همین برگزاری رقابت‌ها برای شرکت‌کنندگان شرایط سخت و ناعادلانه‌ای را ایجاد کرده است؛ از یک سو معلوم نیست تکلیف شرکت‌کنندگانی که به بیماری مبتلا هستند، چه می‌شود و از سوی دیگر، گروهی هم با برگزاری آن از جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مخالفند. همه این‌ها وضعیت کنکور و کنکوری‌ها را در شرایط بغرنجی قرار داده است.


* به نظر شما، بهترین تصمیم برای برگزاری کنکور و آزمون های سراسری چیست؟
اگر شما از شرکت‌کنندگان کنکور امسال هستید، کمی از دغدغه‌های‌تان برای ما بگویید؟
* به نظر شما، آیا کرونا نظم جدیدی بر کنکور ایران ایجاد می‌کند و ممکن است به تغییر بنیادین آن منجر شود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۲۳۰
اصلا دکترا گرفتیم بعد چکار کنیم ؟ شخصا یه مهندسی مکانیک دارم اما هیچ فایده نداشت فقط ۴ سال از زندگیم گرفت و اخر هیچی رسیدیم به تحریم و بدبختی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
کار امروز را به فردا نیندازید مخصوصا در ایران چون هر روز اوضاع بدتر می شود.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
کنکور باید انجام شود. اگر نتوانیم در میان یک میلیونی که همه جوان و تقریبا 99 درصد به شبکه اجتماعی و اینترنت روز دنیا دسترسی دارند و می خواهند کارشناسان اینده کشور شوند پروتکل عدم ازدحام و حفظ فاصله اجتماعی در هنگام ورود به حوزه و خروج از حوزه و پوشیدن ماسک را اجرایی کنیم با عرض معذرت بهتر است همه ما کرونا بگیریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
ما خواستار تعويق شروع سال تحصیلی به بهمن ماه و تعطیلی کامل ترم پاییز می باشیم
این بساط کلاسهای مجازی ، امتحانات مجازی و نمرات مجازی رو هم جمع کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
لطفا پیگیر تعطیلی کامل ترم مهر و جمع شدن این مسخره بازی های مجازی که حاصلی جز تقلب و نمرات غیر واقعی نداره باشید
برای کنکور هم اصلا عجله ای نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
وقتی کار به کاردان سپرده نشود وزیر بهداشت اولویت خود را معیشت اعلام کند باید منتظر بدتر شدن بهداشت مردم بود
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
هر وقت باشه کسی رو مجبور نکنید مسافرت ین شهری داشته باشه،همه داوطلبان در شهر خودشون.
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
چه گلی به سر میلیونها جوان تحصیلکرده بیکار زده اند که اینقدر اشتیاق برگزاری کنکور را دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
کنکور باید سر موقع برگزار بشه . بچه هایمان زیر فشار هستتند. مگر بقیه چیزها تعطیل شده که کنکور تعطیل بشود؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
لطفا لطفا هر داوطلب در شهر خودش.مسافرت ممنوع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
تنها راه این هست که امسال کنکور برگزار نشود و سال آینده دانشگاهها با دو برابر ظرفیت پذیرش کنند.
به دو دلیل،
اول اینکه احتمال از بین رفتن بیماری با واکسن یا همه گیری تا سال آینده زیاد است.
دوم اینکه امسال هم قرار هست آموزش به همان صورت الکترونیکی باشد و بنابراین کیفیت آموزشی افت پیدا میکند. در ثانی ورودی های جدید ممکن هست برای ثبت نام اولیه با مشکلاتی بر بخورند که مجبور بشوند به دانشگاه محل تحصیل مراجعه حضوری کنند.
برگزاری کنکور همه مقاطع هیچ توجیحی ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
چند سال قبل که ما آزمون میدادیم یعنی سال های ۸۴ و ۸۵. کارشناسی ارشد به صورت آت ت برگزار میشد. یعنی آزمون تستی تشریحی.
کل مدارکتان را برای هر دانشگاه می فرستادید و بر اساس سوابق به شما امتیاز می دادند که ۲۰ تا ۳۰ درصد در ملاک عمل بود و بقیه از طریق تست.
در حال حاضر می شود بر اساس سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان افراد واجد شرایط را مرتب کرد و آنها را قبول کرد.
کل مقاطع تحصیلات تکمیلی بر اساس پژوهش شکل گرفته.
قطعا این رپش باعث ارتقای علمی کشور در سطح جهان هم خواهد شد.
یعنی وزارتخانه همین الان مثل آیین نامه ارتقای اعضای محترم هیات علمی چارچوبی برای ارزیابی داوطلبان تحصیلات تکمیلی ارائه دهد که مثلا تالیف کتاب ۱۰ امتیاز. مقاله آی اس آی ۷ امتیاز. نمره زبان ۷ امتیاز و ...


پس نهایتا
بر اساس معدل، سوابق آموزشی و پژوهشی بدون آزمون پذیرش کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
کنکور به‌کنار.
واقعا آزمون نظام مهندسی هم قراره با اون همه داوطلب مهرماه برگزار بشه؟؟؟؟؟؟؟؟
برای اون چه راهکاری دارین؟؟؟
بهترین زمان و موقعیت است که کنکور به طور کامل حذف شده و دانش اموزان بر اساس سابقه تحصیلی وارد دانشگاه شوند...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
الان که بر اساس مسابقه علمی و شایستکی علمی میان چند صد هزار نفر است اینهمه سهمیه ای و خارج صفی و رانتی و ... در رشته های بدرد بخور داریم. اگر کنکور نباشد فقط می شود خرید صندلی پزشکی و مهندسی توسط فرزندان طبری ها و دانیال زاده ها و.... و حتی یک دانش اموز فقیر و طبقه متوسط که دستش به جایی بند نیست ولی شایستگی علمی دارد نمی تواند وارد رشته های پر درامد و علاقه اش شود. نهایت بی عدالتی از ان چیزی که الان هم هست خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
کنکور حذف بشه اونوقت کی پول کلاس کنکور رو بخوره؟
کی کتاب های کنکور کلاغ سفید و زنبور سیاه و مگس
قرمز و سایر جَکُ و جونور ها رو بفروشه؟
کی پول تبلیغات تلویزیونی اینها رو بگیره؟


تا وقتی یک سری هستند که از کنار این کنکور سود ده ها میلیاردی میبرند کنکور هست و هست وهست و خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
هر معلمی از قیافه‌شاگردش خوشش نیومد نمره پایین بده و تمام اینده یک جوان رو بهم بریزه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اونوقت تنبل ترین دانش آموز دبیرستان های غیرانتفاعی با پول و رشوه به معلم ها ، نمرات بالا میگیرن و سر از دانشگاه دولتی درمیارن
حذف کنکور !!! و پذیرش بر اساس معدل سه یا چهار سال اخر تحصیلی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
این روش ها در ایران که همه چیز سلیقه ایست حواب نمیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
مدارس پولی که همه معدلا بالای 19.80
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
ما تو مقطع کارشناسی یه استاد داشتیم فقط به اقلیت های متعلق به زبان خودش، اسم نمیبرم که باعث بحث تفرقه افکنی نشه، نمره میداد منو که کلا به شکل ده میدید و جالب اینکه توی تمام دورس تخصصی نمره زیر 17 نداشتم فقط دروس ایشون عشقی 10 میداد. حالا بر اساس نمره بخوان داوطلب بر دارن اوضاع از اینم بدتر میشه. هرچند امسال بنظرم باید بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو بپذیرن چون بحث کرونا واقعا شوخی بردار نیست.
بهترین تصمیم برم کلاس زبان پاشم از این مملکت برم.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
کجا میری که کرونا نباشه, بگو ماهم بیام
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
تنها جایی باشه که مسئولینش که بدترین راندمان را داشتند ادعا نکنند پنج به یک از همه جلو ترند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
من ماه دیگه میرم آزمون و فرار شما خیلی دیربه این تصمیم
رسیدی همه جونا دارن میرن بخون که دیره عجله کن حیف این همه استعداد اینجا حروم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
تا وقتي امثال بنده و شما به دنبال منافع فردي خود باشيم كشور ما هم پيشرفتي نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
مریخ هم بری مطمئن باش کرونا را با خودت میبری.
کنکور را برای رشته پرطرفدار مثل پزشکی و دانشگاههای اصلی به صورت حضوری برگزار می کردم. برای سایر دانشگاهها اینترنتی. برای دانشگاههای پولی نیز دانشجویان ثبت نام میکردند و درصورتیکه سال اول حد نصاب نمرات را می اوردند میتونستند ادامه تحصیل بدهند
کنکور تعطیل شدنی نیست....باید حداقل در شرایطی که بیماری کنترل شده(زیر 500 ابتلا در روز)برگزار بشه که ریسکش کمتر باشه...نه در حال حاضر...باید در فضای باز دانشگاهها برگزار بشه مثل آزمونها در چین.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
مطلع شدیم که کنکور کلا 2 هفته عقب افتاد...واقعا خنده داره...مثلا توی این 2 هفته چه اتفاقی میخواد بیافته...به نظر میاد باید منتظر پایین اومدن دستوری آمار مبتلایان باشیم
نظری ندارم. والله انقدر استرس دارم که مالک چقدر رو پول اجاره میکشه و از ترس نداری شبا خوابم نمیبره ترس و استرس امتحان دکتری ندارم. فقط نمیدونم اگر اجاره نداشته باشم کجا برم چیکار کنم. اصلا برگزار بشه یا نشه هم دگ برام اهمیت نداره. شاید کرونا هم اگر نبود چون گرانی همیشه بوده همینقدر به برگزاری و شرکت کردن بی اهمیت بودم چون اگر قبول هم بشم ولی لنگ اجاره و خرج باشم قید رفتنشو میزنم.
برای رشته ای اصلی که متقاضی زیاد داره قرعه کشی کنند و برای بقیه رشته ها که صندلی های خالسیت هر کس خواست بره به شرط معدل دیپلم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
قرعه کشی ؟ اونوقت حاضری بری پیش دکتری که با قرعه کشی دکتر شده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
حیفه اکسیژن که تو داری هدر میدی.
حذف کنکور بهترین تصمیم است ولی متاسفانه بسیاری از وجود کنکور درآمد دارند مانند سازمان سنجش آموزشگاه های کنکور کلاس های خصوصی طراح های سوالات و .......
کار امروز را به فردا نیندازید مخصوصا در ایران چون هر روز اوضاع بدتر می شود.
در حال حاضر و بدون برنامه ریزی قبلی، امکان استفاده از روش جایگزین عادلانه به جای کنکور ارشد و دکتری وجود ندارد. با این شرایط کرونایی و پیش‌بینی تدوام اوضاع و تشدید ان در پاییز، احتمال عدم برگزاری کنکور هم منتفی نیست. با این شرایط، متاسفانه شاید شاهد این باشیم که جذب دانشجو صورت نگیرد.
ناشناس13:07 کاملا با هم همدردیم، تازه دو سال ارشد هم گرفتیم.
بیا سوته دلان گردهم آییم.
ناشناس13:07 کاملا با هم همدردیم، تازه دو سال ارشد هم گرفتیم.
بیا سوته دلان گردهم آییم.
مدارس غیر انتفاعی به همه در همه دروس بیست داده اند سوابق تحصیلی اعتباری ندارندسیزده دوازده مدارس دولتی شرف دارد به بیستهای غیر انتفاعی ها
من طرفدار برگزاری هرچه سریع تر کنکور بودم ولی الان خودم سرما خوردم اولش فکر کردم کروناست.حالا دستم اومد چقد میتونه ترسناک باشه کرونا.بحث ما نیست.بحث پدر مادراس که یه کم سنشون بالاتره
این کنکور هم شده عین قرارداد ایران و چین

باور کنیم کنکور هست
باور کنیم امسال هم قبول نمیشیم
باور کنیم بازم باید سعی کنیم
و باور کنیم وقتی هم قبول شدیم و رفتیم دانشگاه، بعدش باید یا راننده تپ سی بشیم یا پیک موتوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
كدام قرارداد؟
از سرگیری سختگیریهای منطقی و با برنامه توسط دولت مشابه ماههای اسفند و فروردین گذشته، و با فروکش کردن درصد ابتلای روزانه بعد از حدود دو هفته تا یک ماه، برگزاری کنکورها در هفته های متمادی تا قبل از سرد شدن هوا و آغاز سرمای پاییز و شروع آنفولانزا. حدودن بین اواسط شهریور تا اواسط مهر ماه بهترین موقع برای کنکور هستش البته به شرط برنامه ریزی دقیق برای رعایت همه مردم و سختگیری کردن نه فقط توصیه کردن و باید بشود باید بشود گفتن.
من سال 83 کنکور دادم، و علوم سیاسی دانشگاه آزاد، واحد تهران جنوب قبول شدم، بچه های هم کلاسی اگه دارن این رو میخونن بیان اینجا بگن چه دوران خوبی داشتیم، استاد کاویانی، استاد خانم کشیشیان، استاد عسگرخانی، استاد حیدری.... و چند استاد دیگه که الان حضور ذهن ندارم. حیف که قدر دهه 80 رو ندونستیم، باید از این مملکت بعد از تحصیل میرفتم دیگه شاهد دلار 22 تومانی نبودم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
كاش مي رفتي و مي ديدي كه جاي ديگه هيچ خبري نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خبری نیست؟ ژاپن تورمش صفر یعنی هیچ افزایش قیمتی ندارن، خبری نیست؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
ناشناس ۱۵:۵۴ خودت رفتی؟ که میگی خبری نیست؟
اصلا با شیوه پژوهش در خارج آشنایی داری؟
میدونی دانشجوی دکتری که پروژه های صنعتی را انجام میده ماهی چند دلار حقوق داره؟؟؟
میدونی بتد از اینکه درسش تموم شد در کل شرکت ها و کمپانی ها با دستمزدهای بالا به روش بازه.
میدونی تو کشورهای صنعتی مثلا آلمان یا اتریش کارفرماها بر سر گرفتن فارغ التحصیلان رقابت دارند؟
میدونی با حقوقی که بهش همون سال اول میدهند میتونه خونه و ماشین داشته باشه و از امکانات متنوع اون کشورها استفاده کنه؟
میدونی چقدر به نظم اعتقاد دارند؟
میدونی طرف که کارش را درست و بهتر انجام بده حقوقش میره بالاتر و پارامترهای دیگه دخالت در افزایش حقوقش ندارند؟
وقتی کلیشه ای فکر کنی میگی جای دیگه خبری نیست چون دنبات شده قیمت دلار و سکه و بورس و ...
اینجا برنامه ریزی مفهوم نداره چه برسه به کنکور و تاریخش
كنكور تعطيل بر حسب معدل كارشناسي برن تو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
دانشگاه های سهل گیر و سخت گیر مسلما فرق دارند. بر اساس سواد باید برن دانشگاه نه معدل.
با سلام، به نظر بنده اگر یک ترم کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تعطیل باشند و کنکور را در آذرماه یا دی ماه برگزار کنند
فقط پزشکی بقیه زشته ها بیشتر سرگرمی هست تا علمی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
با این طرز فکر لنگ میزنی. برو خودتو درست کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اگه بقیه رشته ها سرگرمی بودن الان پای لپ تاپ یا پی سی یا موبایل نبودی که کامنت بدی چون کامپیوتر و موبایلی وجود نداشت
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اره باشه چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اگر بقیه رشته ها سرگرمی هستند پزشکی کاسبی و دلالی است. ضمنا هر کس که کمی با واقعیت علم آشنا باشد می داند که از نظر معیارهای سنجش علم، پزشکی آخرین رتبه ها را دارد. البته این برای پزشکی سایر جاهاست نه پزشکی عقب افتاده و بیگانه با علم ایران.
به نظرم کنکور سراسری را در اول مهر ماه برگزار کنند. آنفولانزا معمولا از آبان ماه شروع می شود.در این مدت نیز میتوانند با اعمال محدودیت ها فضا را برای برگزاری مهیا کنند
به نظرم کنکور سراسری را در اول مهر ماه برگزار کنند. آنفولانزا معمولا از آبان ماه شروع می شود.در این مدت نیز میتوانند با اعمال محدودیت ها فضا را برای برگزاری مهیا کنند
کنکور امسال و سال بعد را با هم برگذار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
آره دیگه اینا که بعد از اینکه مدرک گرفتن چند سال می خوان بیکار بمونن حالا این یک سال قبل از کنکور هم روش
بهترین کار برگزاری کنکور در شب است زیرا دیده ام که شب ها از یک ساعتی به بعد ایرانی ها ماسک نمیزنند شاید فکر میکنند حالا که کرونا از خفاش منتقل شده شب کور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
مسخره:))
چه فرقی می کنه؟ قبلا که صندلی فروشی بود و کلی رانت داشت فرزند فلان دوست و آشنا و مقام فقط در کنکور شرکت می کرد بعد در بهترین دانشگاه و بهترین رشته قبول می شد بدون اینکه کسی بداند رتبه اش چند بوده سهمیه های رنگارنگ هم که عملا جایی برای افراد با استعداد باقی نگذاشته است فروش سئوالات پیش از کنکور هم که سالهاست انجام می شود پس عملا برگزاری کنکور بصورت حضوری یا آنلاین یا هر شکل دیگری هیچ فرقی در نتیجه ندارد.
مبارزه با کرونا مبارزه با معلول است مشکلات امروز از جمله کنکور به دلیل ضعف شدید دولت روحانی است واقعا معتقدم اگر روحانی امروز کنار برود فردا تمام قیمت ها فرو میریزد فکر مردم تا حدودی راحت میشود
پاسخ ها
تجربه
| United States of America |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
با توجه به تجربه چهل سال گذشته روحانی بره بعدی بیاد دو سال دیگه نشستیم میگیم کاشکی روحانی بود!!! بدتر خواهد شد که بهتر نمیشه! مشکل آدم‌ها نیستند!
خود کنکور که باید حذف بشه در کل. اما برای امسال پیشنهادی که میشه داد اینه که تا فصل خنکی هوا صبر کرد و کنکور رو در فضای باز برگزار کرد. محوطه دانشگاه ها ظرفیت برگزاری کنکور در فضای باز رو دارند . منتها باید برای بعضی جاها امکاناتی مثل سایه بان فراهم بشه که اونم هزینه چندانی ندارد و به سرعت هم قابل آماده سازیه. برگزاری کنکور در محیط سربسته اصلا به صلاح نیست حتی برای سال آینده هم باید در فضای آزاد برگزار بشه. کرونا حالاحالاها مهمان ماست.
بهترین تصمیم برگزار کنکور دکتری در همان ۹ اسفند و باقی در موعد مقرر بود با رعایت پروتکل. ساده بگم خیلی داغونید عاجزانه خواهش میکنم مردم ایران یکم منطق و فلسفه بخونن و یکمم کندور بخورن بلکه این کشور و نخبگانی مثل من نفس بکشن. بوالله العلی العظیم خسته شدم،
آخه چرا میگید کنکور تعویق بیافته یا برگزار نشه مگه کرونا قراره تموم بشه. ای خدا به حق مقربین درگاهت یه طوفان خورشیدی قوی بفرست که از شر این فضای مجازی راحت شیم
پاسخ ها
خودخواه
| United States of America |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
جنابعالی فقط فکر خودتی فکر چند صد هزار نفری که بعدش بیمار میشن و خیلی هاشون هم‌ممکنه جان ببازند نیستی
ماسکتو‌ بزن!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
الهی آمین!
: واقعا خسته كردن مردم رو، بي برنامگي تا چه حد؟ وقتي كارها به روال عادي برگشته و مردم در مترو و محل كار حضور دارند چگونه نمي توانند در كنكور ارشد و دكترا كه فاصله گذاري اجتماعي سالهاست كه در آن مكان ها رعايت مي شود حضور داشته باشند؟ مي شد ورودي هاي سالن ها رو گيت بندي كرد و تنها مشكل ، يعني ازدحام درب ورودي را بدينگونه رفع نمود.
افراد زيادي مدت يك سال برنامه ريزي كردند و نزديك كنكور فشار مطالعه را زياد كردند ولي به يكباره دو هفته قبل از كنكور، بدون ذكر دليل و برنامه بعدي ، كنسلي اعلام مي شود و توجه نميكنند كه چه به سر دوطلبين مي آيد و شوربختانه اينكه اين كار را 3 بار انجام داده اند.
بدترترش اينه كه دو روز قبل وزير علوم و بهداشت به صورت جداگانه مصاحبه كردند و گفتند كه كنكورها! در زمان مقرر انجام مي شوند.
حال اين تغيير يكباره از كجا سر برآورد؟
پاسخ ها
روال عادی؟؟؟
| United States of America |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
روزی دویست نفر دارن میمیرن اونوقت میگی عادی؟ خودخواهی هم‌اندازه داره!!!!
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
عادی ؟ چی بگم والا
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
به مخاطب ۱۵:۲۹
روزی نزدیک ۱۰۰ نفر هم در تصادفات رانندگی می میرند و بیش از دو هزار نفر زخمی می شوند، چرا جلوی رفت و آمد و رانندگی را نمی گیرند؟ کرونا از رانندگی ما عادی تر است.
پاسخ ۱۸:۱۱
| United States of America |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خیلی نادانی!
با توجه به مشکلاتی که بابت کرونا پیش امد، به دلیل نبود معیار مناسب برای سنجش شایستگی داوطلبان حذف کنکور ناعادلانه هستش، به دلیل اینکه نمرات و معدل دانش آموزان به دلیل عدم نظارت صحیح در برگزاری آزمون های دوره متوسطه نشان دهنده سطح شایستگی آنها نیست، بنده به وضوح دیدم در مدارسی دانش آموزان سوالات را قبل از آزمون در اختیار دارند یا مراقبان در امتحانات نهایی اجازه تقلب در برخی از مدارس به دانش آموزان می دهند،که متأسفانه برای دانش آموزان با وضع مالی نامناسب ظلم آشکار است، تنها راهکار تعویق کنکور و به تبع آن تعویق ورود به دانشگاه تا ترم بهمن می باشد.
تاس بریزید هر کی جفت شیش آورد بره دانشگاه تهران و بهشتی.
آقا زاده ها هم برن دانشگاه شریف
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
ماشالا آقازاده ها که یکی دوتا نیستن همه شون توی دانشگاه شریف جا نمی شن. آخه تعداد آقا ها زیاد شده
کانادا
| United States of America |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
آقازاده ها می‌رن کانادا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خيلي خوشمزه اي!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
این د انشگاهها بخصوص شریف طبل توخالی هستند. چه بهتر که با تاس دانشجویان پر مدعایشان انتخاب شوند. اغلب دانشگاههای شهرستانها بمراتب از این بوق ها بهترند
بنظرم الان بهترین زمان برای خذف کنکور ه، باتوجه به اینکه امتحانات نهایی بصورت یکپارچه برگزار شده، ملاک پذیرش در کد رشته و دانشگاهها بر اساس این نمرات باشه، کنکور سالهاست که بایستی حذف میشد، این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خیلی پیشنهاد مسخره ای بود...کلی برنامه ریزی،کلا هدف،کلی کلاس ،کلی تلاش بر اساس نوع آزمون ،بعد حالا یهو کل معیار پدیرش داشنجو عوض شه!!؟؟دمت گرم بابا.
سلام ترم پیش دانشگاه عملا تعطیل بود. با توجه به اینکه اوضاع بدتر شده ترم آینده هم احتملا همین وضعه به فرض که کنکور گرفته بشه اگه دانشگاه و آزمایشگاه و خوابگاه تعطیل باشه چه فایده ای داره ؟ 4 ماه هم کنکور عقب بیفته چیزی نمیشه فقط به فکر معافیت تحصیلی پسرها هم باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
راهش این است که هر چه زودتر دانشگاه ها را باز کنند. برای کاسبی با کرونا راههای دیگری هم هست. بیچاره دانشگاهها
يك راه بيشتر وجود ندارد و آن هم حذف كامل كنكور و گزينش بر اساس معدل
كتبي سال آخر كه سراسري برگزار شده است ميباشد.
با توجه به اينكه غالب خانواده ها تك فرزند هستند نبايد با جان اين جوانان
بازي كرد چون غير قابل جبران است و كل ملت را به سوي افسردگي و
تباهي ميبرد.
آقازاده ها و بچه پولدارها را بفرستن دانشگاه دولتی و ازشون شهریه بگیرن .. بچه فقیرها هم نیازی به دانشگاه رفتن ندارن چون بخاطر نداشتن پارتی و آقازاده نبودن ، بعد از تحصیل هیچ جا استخدام نمیشن و فقط عمرشون توی دانشگاه تلف میشه و مثل من با داشتن ارشد مهندسی ، افسرده و خانه نشین و اسنپی میشن
برگزاری در فضاهای کاملا باز و با فاصله مناسب، مثلا مصلای تهران، محوطه دانشگاه تهران و محیط های مشابه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
افتاب میزنه تو سرشون هر چی بلد بودن یادشون میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
نظرت درباره خوزستلن و بوشهر و هرمزگان و ...چیه؟اونا هم تو گرمای ۵۰ درجه برن بیرون؟؟
الان زمان مناسبی برای برگزاری کنکورنیست اخه سخته شرایط
کنکور را در فضای باز که به سایبان مجهز شده باشه، برگزار کنند، مشکلی پیش نمیاد. خطرش خیلی کم میشه.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اینا زود میخواستن کنکورو برگزار کنن چون سنجش ضرر مالی میبینه اون بیان این همه هزینه سایبونو اینا کنن
منحصرا در فضای باز برگزار شود. بدلیل گرمای هوا مخصوصا در استان های جنوبی، یا در دو مرحله و در ساعات صبح زود برگزار شود و یا در شب و در زیر نورافکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
مشخصه درکی از گرمای جنوب نداری...پیشنهد میکنم امشب ساعت ۱۰ شب هوای اهواز رو چک کنی
در این کشور چیزی تغییر نکرده و همه چیز بی توجه به کرونا در جریان است چرا باید کنکور تغییر کند
یورو 26 تومان، دلار 23 تومان ، چه کار دارید میکنید؟ دخل ما ریالی، خرج ما دلاری ... نمیخواید به خودتون بیایید و ما رو از این عذاب نجات بدین؟ بخدا کنکور کیلو چند؟ اصلا کنکور بدن که 4 سال بعد مهندس بشن بعدش با حقوق 3 میلیونی که میشه 140 دلار دقیقا چه زندگی میشه تشکیل داد؟؟؟؟؟؟؟؟

به خودتون بیایید و ما رو از این عذاب روزانه نجات بدین، زندگیمون شده کابوس
بهترین زمان برای برگزاری کنکور سراسری همان زمان تعیین شده (پایان مرداد) است. لطفا با روح و روان جوانان بازی نکنید. وقتی رییس سازمان تبلیغات اسلامی یک کشور می گوید ما حاضر نیستیم که جلسات روضه را تعطیل کنیم!!!! چگونه کنکور سراسری که سرنوشت جوانان این مملکت را تعیین می کند هر روز دستخوش تغییر و دستورات جدید مدیرانی قرار می گیرد که یا درد جامعه را نمی دانند و یا برایشان اهمیت ندارد. تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری به هر زمان دیگر شرایط را بدتر خواهد کرد.
متاسفانه عدم هماهنگی در ارکان دولت موج میزنه
کبابی و تالار دم بهشت زهرا بازه
سینما بازه، و ...

وزارت علوم میگه چرا من کار خودمو نکنم؟!
دولت سه شنبه بیانیه میزنه از شنبه هفته بعد زدن ماسم الزامیه؟ مگه ویروس کارمنده دولته؟!!!

میشد کارها محکمتر گرفت الان این وصع کرونا نبود، اونوقت میشد کنکورم برگزار مرد

الان حتی به صلاح افتصادم نیست که آمار بالاتر بره
وقتی امور روزمره مردم مشکل دارد و هیچی مدیریت نمیشود کنکور که سالی یکبار برگزار میکند
کنکور تعویق بشه به زمان مناسبی مثلا بهمن یا عید 1400 ، یا میزان دروس کم بشه مثلا برای پزشکی فقط زیست (انسانی) شیمی و از ریاضی آمار مورد سوال واقع بشه
ایها الناس قانون های مملکت ما عجیب و غریبه. پسر من که امسال پشت کنکور بوده و واقعا هم تلاش کرده اگر شهریور نتایج دانشگاه نیاد یا اصلاً کنکور برگزار نشه باید بره سربازی. تکلیف این بنده خدا و حقش که ضایع میشه چی؟ همینجوری میگید کنکور برگزار نشه و یا تعویق بیفته. اونایی که مشکل پیدا می کنن را کی جواب میده؟؟؟؟؟
تعویق مکرر تاریخ آزمون های کنکورموجب بلاتکلیفی و بعضا" موجب بهم خوردن برنامه ریزی این عزیزان می شود بطوریکه ممکن است ساعات مطالعه را کم کرده و بی حوصله گی شود.از طرفی تعویق امتحانات نیز کمکی به بهبود وضعیت فعلی ندارد.پیشنهاد می شود با گسترش فضای موردنیاز امتحانات و رعایت فاصله های اجتماعی کنکور برگزار شود.
پروتکلی که در سایت سازمان سنجش قید شده خیلی خوبه اگر اجرا بشه؛ با حسن اجرای پروتکل مزبور با برگزاری کنکور در موعد مقرر موافقم؛ البته من ارشد پزشکی شرکت کردم که قراره 23 و 24 مرداد برگزار بشه و هنوز تصمیمی برای تعویق مجددش گرفته نشده
قبل از رسیدن به این شرایط سخت باید راه حلی را می اندیشیدیم. چه فشار و استرسی به داوطلبان کنکور وارد می شود بخاطر بی تصمیمی و انفعال مدیران محترم. پذیرش دانشجو در مهرماه عملی نیست برای نیمسال دوم یا سال بعد برنامه ریزی کنید. مگر تافل در سرتاسر دنیا الکترونیکی برگزار نمی شود؟ مگر آزمونهای مدارس و دانشگاهها الکترونیکی برگزار نشد؟ چرا نمی توان کنکور را الکترونیکی برگزار کرد؟ اصرار بر روشهای نخ نمای سنتی چه مزیتی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
روش های نخ نمای سنتی هزار بار شرف دارد به روش های تار عنکبوتی مجازی!
(هیچوقت به معنای کلمه وب دقت کرده اید؟)
به نظر من امسال تمام کنکور ها اعم از کاردانی ، کارشناسی ، ارشد و دکترا لغو البته به استثنای پزشکی ، دندانپزشکی ، دارو سازی ، علوم آزمایشگاهی و دارو سازی .
ضمنا فکر می کنم ورودی های سال ۹۹ مجموعه پزشکی بهترین ها باشند چون با آغوش باز و با دیدن مشکلات پزشکی آن را انتخاب کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
بر عکس بهتر است برای همه رشته ها بجز این رشته‌ ها کنکور برگزار شود و در این پزشکی جات را ببندند. برای سیستم پزشکی هم مثل قبل از هند و بنگلادش نیرو وارد کنند که هم وجدان دارند، هم علم و هم طمعکار نیستند.
سلام. ولی من هنوز خواب کنکور میبینم. گویا کرونا هم باعث نشده کنکور از ضمیر ناخودآگاه من پاک بشود. فقط حسرت میخورم که چقدر استرس تحمل کردم.
رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز
صد سال اگر درس بخوانی همه هیچ است.
کنکور را زودتر برگزار کنند اما با ماسک و ... چون این کرونا حالا حالاها تمام شدنی نیست و حتی در پاییز شرایط بدتر می شود. سعی کنند در هر محل برکزاری آزمون تعداد داوطلبین را کمتر کنند و تعداد شعبه ها بیشتر شود
کنکور باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار بشه.اگه الان برگزار نشه بچه های ما دیگه هیچوقت آمادگی الان رو نخواهند داشت. کنکور فوقش در دو سه روز برگزار میشه اونم تحت کنترل. الان ۴ ماهه که اکثریت این ملت رعایت حداقل ها رو نمیکنن اینم یکی از اونها. زندگی یک ملت رو تباه کردید ولی حق ندارید با سرنوشت بچه هامون بازی کنید.
کلا یکسال تعطیل کنن مدارس و آزمون هارو، هیچ اتفاقی نمی افته
تاوقتی دانشگاه ها متفاوت هستند راهی بجز کنکور وجود ندارد .من یک پسر دارم کلاس دوازدهم .یک سال است خودش را برای کنکور آماده. کرده . اگر کنکور به تاخیر بیفتد قرار است چه بهبودی رخ دهد ؟ دارو برای کرونا پیدا می شود ؟ واکسن آن یافت می شود ؟ صندلی خاصی اختراع می شود ؟ می دانیم که هیچکدام رخ نمی دهد. ما باید با این بیماری فعلا زندگی کنیم . ولی اگر به تاخیر بیفتد عمر چه های ما تلف می شود . بازی بچه هایی که پارسال کلاس دوازدهمی بود اند چطور می شود؟
پسر من هم امسال پشت کنکور بوده و واقعا هم تلاش کرده اگر شهریور نتایج دانشگاه نیاد یا اصلاً کنکور برگزار نشه باید بره سربازی. تکلیف این بنده خدا و حقش که ضایع میشه چی؟ همینجوری میگید کنکور برگزار نشه و یا تعویق بیفته. اونایی که مشکل پیدا می کنن را کی جواب میده؟؟؟؟؟
کنکور در پایان شهریور در محیط های سر باز در ساعات خنک روز باید برگزار بشه... یک ماه یا دوماه با تاخیر سال تحصیلی شروع بشه.. انفولانزا هر سال هست و واکسن داره و مسله مهمی نیست... کرونا در محیط سربسته و کولر در محیط های بسته حتما فاجعه درست می کنه ..چون از هوا در سالن پخش می شه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
بزرگوار ما تو اهواز تا اخر مهر کولر گازیمون شبانه روز روشنه..اخه چرا همینجوری نظر میدی.
تعداد آزمون ها خیلی زیاده,دکترا علوم,دکترا بهداشت,ارشد ......کاردانی ,کارشناسی,زبان mhle,msrt,کنکور های فنی,......واقعا خیلی زیادن واصلا منطقی نیست که برگزار بشه.

وبه این نکته هم باید توجه کنی که خیلی ها ناقل هستند و هیچ علایمی ندارن,ومیان کنکور میدن.

و همچنین اگر در شهر های بزرگ رعایت کنند,در هر های کوچک اصلا رعایت نمکنند چون نظارتی نیست.
نظام اموزشی باید یک سال کنکور نگیره، و ورودی جدید نداشته باشه، درسته افراد عقب میفتن ولی برای همه هست. عملا هم نه کلاسی تشکیل میشه و در این حالت مجازی نه اموزش درستی هست و نه یادگیری. در واقع نمره الکی و فرد داری مدرک بدون یادگیری تحویل می دهندفم
با سلام
ما تجربه باز گشایی دانشگاه هها در زمان جنگ و حتی بعد از انقلاب فرهنگی را داریم لطفا از آن تجربیات استفاده شود.
بهترین زمان برای حذف کنکور و حذف مافیای آن در موسسه های آموزشی هست
اگه سالهاست که می خواهند کنکور را حذف کنند ونمی توانند این زمان بهترین موقع هست که اعلام کنند که کنکور نداردیم ودانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی و... دانشجو پذیرش کنند

لطفا مسولین وزارت علوم و وزارت آموزش وپرورش به اینکه توجه کنند ودست مافیای کنکور را قطع کنند
خیلی جالبه اکثر کسانیکه اینجا از کنکور دفاع میکنن نظرات یکسانی دارند ماشالله مافیای کنکور خیلی خوب در همه سایتها فعال هستند
من یه پسر ۱۹ ساله کنکوری‌م از آبادان؛ دغدغه خودم را میگم، شاید یکی گوش داد
متاسفانه وزارت علوم و سازمان سنجش تصمیم بر برگزاری کنکور در موعد مقرر کردند با این استدلال که پروتکل های بهداشتی رعایت میشه، در صورتی که سابقه سازمان سنجش حتی در تعیین صندلی برای چپ دست ها در سال های اخیر افتضاح بوده...
از سوی دیگه اگر پروتکل ها رعایت می شد، پس این همه آمار چیه میگه! کی میتونه ۴ ساعت با دستکش و ماسک یک ابر امتحان رو با تمرکز جواب بده!!
شاید دوستان شرایط آبادان رو نمیدونند و گرمای اینجا رو حس نکردند، با وجود هوای شرجی خرماپزون در اواخر مرداد و گرمای طاقت فرسا و با توجه به اینکه نزدیک به سه ماهه شهرمون تو وضعیت قرمزه، در صورت نبود سیستم سرمایشی(که به گفته وزارت بهداشت انتقال ویروس رو چند صد برابر میکنه) عملا امکان برگزاری کنکور اونم با ماسک و دستکش وجود نداره!!

آیا واقعا برگزاری کنکور با این آمار روزانه فوتی، که شاهد رکورد شکنی های اون هستیم و هر روز معادل سقوط یک هواپیمای مسافربری است، به صلاح است؟!؟!

خواهش میکنم صدای ما رو بشنوید، نگذارید که خانواده های بیشتری داغدار بشوند....

قطعا بهترین تصمیم #تعویق_کنکور_سراسری برای چند هفته است
کنکور باید برگزار بشه هرچه زودتر بهتر
همین کشور همسایه مون ترکیه با 2/5 میلیون داوطلب دو سه روز کل مملکت رو تعطیل و قرنطینه کرد و به سلامت از این مرحله گذشت اونایی که نمیخوان کنکور برگزار بشه به نظرم دنبال منافعی هستند که با کنکور نمیتونن بدستش بیارن
این بچه ها چند سال زحمت کشیده اند خانواده هاشون از نون سفره شون گذشتن که موفقیت بچه هاشون رو ببیند الان با برگزار نشدن کنکور چقدر ناحقی میشه در حق اینا خدا میدونه
وزارت علوم و دولت وملت نباید به سرنوشت این بچه ها بی اعتنا باشه و برای عدم برگزاری کنکورزیر فشار قرار بگیره و الا جبران این ضایعه ممکن نخواهد بود. خواهشا به این مسایل توجه کنید ممنون
یک راه حل کاربردی و ضد کرونائی:
ابتدا در یک آزمون آنلاین اینترنتی دو سوم داوطلبان را که سیاهی لشکر هستند جدا کرده و یک سوم بقیه برای رشته های ممتاز و پر طرفدار حضوری کنکور می دهند.
حالا بعد از تعیین تکلیف اون یک سوم جا های خالی مانده بر اساس ترکیب معدل و آزمون آنلاین انتخاب رشته می کنند.
برای این که مشکل اینترنت هم نباشه آنلاین دو بار بر گزار می شود.
سلام
به نظر فقط برگزاری کنکور مساله ساز است در صورتیکه باید به مسائل بعد از کنکور از جمله
ثبت نام دانش آموزان در دانشگاه قبول شده و به طور خاص دانشجویان جدید شهرستانی معضل بزرگی برای دانشگاهها می باشد
برگزاری بی کیفیت کلاسهای مجازی دانشگاهها نیز برای دانشجویان جدیدالورود اتفاق بسیار تاسف باری است که پتانسیل علمی آنها را بسیار پایین می اورد
بهترین راه حل به نظر میرسد فعلا تعویق یک ترم تحصیلی برای دانشجویان جدید و به تبع آن تعویق کنکور امسال می باشد. ولی در کنار آن وزارت علوم و آموزش پرورش و دولت برای هدر نرفتن زمان جوانان باید فکر اساسی کرده و از سیستم مجازی استفاده های متفاوتی ببرند و در زمینه های دیگر وقت دانش آموزان و دانشجویان را مفید پر کنند.
باید دوره های مجازی مفید برنامه ریزی جدی شوند.
همه مدارک ارشد و دکترا پیشکش مسئولان زحمتکش!!!!
منی که دکترا گرفتم به کجا رسیدم همان موقع اگر بخاطر وابستگی به مادرم نبود اگر قبل از کنکور دکترا از این کشور فرار کرده بودم دیگر این قدر عذاب نمی کشیدم حسرت بخورم چرا برای فرار تلاش نکردم. .خدایا به عدالت گاهی میخواهم شک کنم چرا اینجا متولد شدم....
با سلام. تعداد سوالات باید کم بشه و در ضمن از ظرفیت نیروهای مسلح و پادگان‌ها استفاده بشه تا کنکور سراسری ظرف ۲ساعت در محیط باز (با توجه به اینکه در تابستان هستیم قطعا این موضوع عملی است)برگزار بشه .الان در این شرایط تغییر در استراتژی و نحوه ی برگزاری آزمون مقدور نیست
سوال اول:
آیا میتوان معقولانه از ابتدای پاییز دانشگاه را باز کرد؟ دانشگاه مجازی فایده ای ندارد و غلط است.
باید گفت با شرایط فعلی خیر
پس میتوان آزمون ها را به تاخیر انداخت
پاسخ ها
اشتباه میکنید
| United States of America |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
تمام دانشگاه‌های اروپا و‌ آمریکا تا آخر ۲۰۲۰ مجازی هستند و آموزش مجازی اگر درست اجرا بشه خیلی هم‌مفید است. دنیا عوض شده خودتان را با پیشرفت تطبیق دهید البته تعویق کنکور عاقلانه است.
بر فرض اینکه کنکور قبول شدی! کدام دانشگاه میخواهی بروی؟ خوابگاهها، سرویسهای بهداشتی و غذاخوری های هیچ دانشگاهی استاندارد بهداشتی مناسبی نداره و نمیتونن چندین هزار دانشجو از جاهای مختلف را کنار هم قرار بدهند ‌‌در کمتر از یک‌ هفته دانشگاه ها تبدیل میشوند به ماشین کشتار کرونا!!!
کنکور باید زمانی برگزار بشه که با سختگیری شدید اجرای پروتکلها آمار به زیر ۵۰ نفر در کل کشور برسه و در فضای باز هم برگزار بشه .
این مدارس غیر انتفاعی و کلاسهای کنکور به خاطر کاسبیشون دارند فشار میاورند برای کنکور ، دانش آموزان هم فکر می کنند شش ماه دیرتر بروند دانشگاه دنیا به آخر میرسه!
جان یک انسان از همه چیز با ارزش تر است. این ۲۰۰ نفر در روزی که فوت میکنند میتونه یکی از ما یا نزدیکان ما باشه. اینقدر خودخواه و ساده انگار نباشید. و اگر میخواهید زودتر به زندگی عادی برگردیم ماسک بزنیم و پروتکلها را بدون‌چمتق بالای سر رعایت کنیم.
کنکور در فضای باز برگزار بشه. یا در فضاهایی که مثلا با داربست و برزنت پوشش سایه بان درست شود ولی از کنار باز باشه تا هوا به خوبی جریان داشته باشه. خیلی کار سختی نیست. اصلا مثل چین که همین چند روز پیش برگزار شد فکر کنم.
بهترین زمان برای کنکور اواسط یا اوایل شهریور است چون هنوز وارد فصل سرما نشده ایم و کلاسهای آموزشی و دانشگاه هم از اول مهر شروع می شود . بهترین زمان آن است که با سال جدید تداخل نشود . فقط در شهریور ماه این کار امکانپذیر است.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
بهترین زمان اواسط مهره چون هنوز انفولانزا نیومده
بهترین تصمیم این است که امسال خبری از کنکور نباشد!دانشگاه ها یک سال ورودی نداشته باشند کسی نمیمیرد و مملکت از کار نمی افتد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
مشکل همین است که کسی اهمیت دانشگاه را نمی داند.
تنها راه معدل دروس اصلی + امتحان آنلاین است .
الان بحث انتخاب بین بد و بدتر است ایا برگزاری سه ازمون با تراکم جمعیتی بالا در عرض سه هفته به باد دادن زحمات کادر درمان نیست؟؟؟؟؟؟؟
بحث کرونا کمتر از جنگ نیست هر ده دقیقه یه ایرانی بر اثر کرونا میمیرد به خطر افتادن جان هم وطنامون بهتره یا به تعویق انداختن؟؟؟؟؟در زمان جنگ هم به ناچار مدتی دانشگاه تعطیل بود
۴ ساعت با ماسک کنکور دادن در اوج گرمای تابستان امکان پذیر است؟؟؟
کنکور برگزار میشه و خیلی از بچه ها ممکنه کرونا بگیرند اما خوب میشن و برای پاییز انتی بادی دارند!
فقط اگر قرار باشه دانشگاه بسته باشه، همون کنکور برگزار نشه، بهتره!
پاسخ ها
چه بدبختم من!
| United States of America |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
بیچاره کشوری که امثال تو میشن دانشجو بعدشم مسئول یه جایی؟ خاک بر سر من!
به کنکور چرا گیر میدید؟
یه عده برنامه ریزی نکرده اند و حالا دنبال به هم زدن اوضاع هستند و
الان به دروغ سنگ دانش آموزان را به سینه می زنند که کنکور را حذف کنید که کرونا نگیریم و اگر این اتفاق افتاد همونها برای ایجاد اختشاش منتقد همین تصمیم خواهند شد و ملت و تصمیم گیران را اوسکول خودشون می کنند.
بگذارید این کنکور به سلامتی برگزار بشه و ظلم به دانش اموزان و خانواده آنها نکنید.
هر کی دوست نداره کنکور نده و بزاره برای سال بعد. چرا دیگران را با خودتان متوقف می کنید؟
تویی که نمی خواهی کنکور بدی و دوست داری امسال برگزار نشه برو برای سال بعد .
خودت کنکور نمی خواهی بدی توقع داری بقیه هم با تو متوقف بمونند و کنکور ندهند؟ برای تو چه سودی داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
احسنت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
واقعیت اینه که در مقطع دکتری ما دو معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و امتحانات نهایی رو داریم که سازمان سنجش هم این معدل ها را بر حسب دانشگاه ضرایبش رو مشخص می کنه پس می تواند برگزار نشود
اما در مقطع کارشناسی هیچ راهکاری الا برگزاری کنکور وجود ندارد
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
ممنون از نظر کامل ودرشست شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
کاملا با نظر شما موافقم
خواهش میکنم تابناک این را به گوش مسولین برسونید ازمون مدارس تیزهوشان شسم به هفتم درتاریخ ۹۹/۴/۲۷ قراره برگزار بشه بچه از همین الان استرس گرفته که می ترسم از کرونا ونمیخوام برم امتحان بدم.واقعا خودتون را بجای این بچه ۱۲ساله قرار بدین چند ماه تلاش بی وقفه حالا اینطور باید بر باد بره وعوارضش تا سالها در روح وروان بچه بمونه
11 مهر بهترین زمان برگزاری کنکور سراسری است
کنکور با رعایت همه جوانب از قبیل :هر کس در شهر خودش بتواند آزمون دهد، در هر شهر تعداد حوزه ها زیاد باشد تاازدحام جمعیت موقع ورود و خروج تعدیل شود ، کنترل کننده ورود به سر جلسه با تمام شرایط ایمنی دیجیتالی و تعویض مرتب آنها باشد، بقیش هم ک مشخصه فاصله ۱.۵ و ماسک و الکل و جلوگیری از گپ زدنهای داوطلبین قبل و بعد ازمون و کوتاهی تشریفات قبل و بعد ازمون، جداکردن کسانیکه بیماری زمینه ای دارند و مستعد هستن
به نظرمن جلو مسافرتهای تفریحی به شمال گرفته بشه بهتره تا کنکور رو به تعویق بندازن هرچه زودتر برگزار بشه بهتره تکلیف این همه وقت وهزینه روکی میده بابا خسته شدیم پس کی باخیال راحت استراحت کنیم اینجوری بیشتر کرونا میگیریم
پاسخ ها
چی میگی؟
| United States of America |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
برگزاری کنکور در یک روز یعنی جمع کردن حداقل یک میلیون نفر با هم یعنی کشتار دست جمعی بعد از دو هفته!!!
کنکور بایستی به صورت مجازی برگزار شود. تجربه اجرای آزمایشی آزمون مجازی دکتری میتونه به آزمونهای بعدی به ویژه کنکور کمک کند
کنکور بایستی به صورت مجازی برگزار شود. تجربه اجرای آزمایشی آزمون مجازی دکتری میتونه به آزمونهای بعدی به ویژه کنکور کمک کند
کنکور بایستی به صورت مجازی برگزار شود. تجربه اجرای آزمایشی آزمون مجازی دکتری میتونه به آزمونهای بعدی به ویژه کنکور کمک کند
بهترین زمان همون پاییزه
#لغو_کنکور_۹۹
#سلامت_دانشجو
من هم یک کنکوری هستم، دغدغه کنکور دارم وبسیار نگران سلامتی خود وخانوادهم هستم، چون کسانیکه با مشگلات کرونا درگیر هستند را می‌بینم و همچنین پولی که در راه سلامتی کرونا خرج می‌کنند بسیار نگران کننده است. وهمچنین فارغ‌التحصیلانی که بیکار در کشور را میبینم، به هیچ وجه برگزاری کنکور را صلاح نمیدانم
اینهمه وقت صرف خوندن شده کی جوابشو میده؟
اگر فکر پر شدن و نشدن جیب کلاسهای کنکورید بدونین که اونا کاسبیشونو کردن با تعویق کنکور خوشحالترم میشن
بهترین راه با رعایت فاصله برگزاری زوووود کنکوره دور از جون همه خاک بر سر دکتر و مهندس و ... که نتونه فاصلشو تو یه امتحانی که صف سهمیه و کوپن و ... هم نیست و تموم شدنی نیست رعایت کنه
لطفا لطفا لطفا اگر به فکر اونایی که سطح علمیشون بالاس و آمادگی شرکت کردن دارن و حقشونه موفق بشن هستین تو سریعترین موقع ممکن برگزار کنین
تعویق کنکور وحذف یک ترم ابتدایی مهر و شروع سال تحصیلی از بهمن برابر با یک ترم از کل زندگی عقب افتادنه
سلام..ب نظرم کنکورو باید نزدیکای عید برگزارکنن حالا یک ترم دانشگاهاورودی نداشته باشن پسراشیش ماه سربازیشون عقب بیافته چه بلای عظمابی سرمون میاد..چرا ب فکر دخترای پست کنکوری ک یتیم هستن و تمام امیدشون این کنکوره با یه مادر زندگی میکنن ک مریضی قلبی داره نیستن.حالامن مردادبرم کنکور بدم رتبه هم بیارم اگه خدای نکرده خودم از جلسه کنکورناقل بشم مادرم با مریضی قلبی نمیتونه ک بااین بیماری بجنگه.اونوقت دیگه هیچی این دنیا برامن ارزش نداره.خواهش میکنم وزیر بهداشت وزیر آموزش و پرورش هوای مادختر یتیمایی ک جز مادرمریضمون کسی نداریم داشته باشین.من مادرم همه زندگیمه توروقرآن کنکورو تابهترشدن اوضاع عقب بندازین.جون آدما مهمتره مخصوصن جون ی مادر برا یه دختر یتیم
کنکور سراسری صرفا باعث جابه جایی ۲ میلیون انسان خواهد شد که با حساب سر انگشتی ۵۰ هزار نفر را راهی بیمارستان خواهد کرد از این تعداد اگر یک سوم هم بستری شوند جمعیتی بالای ۱۰ هزار نفر در مدت کوتاهی گریبان کادر درمان را خواهد گرفتم تعویق کنکور تا اول پاییز راه خوبیست آنفولانزا درصد سرایت کم تری دارد وقتی ما برای کرونا در مهر آماده باشیم قطعا از آنفولانزا هم مصون هستیم
تعویق تا اول پاییز
اون کسی که میگه کنکور برگزار شه فکر نمیکنه یک درصد کرونا بگیری خانوادش مبتلا شن و به بقیه منتقل کنن چقد ادم کشته میشن بخاطر اینکه درس خونده میخواد راحت شه . اخه این چه طرز فکر احمقانه ایه تو‌درس خوندی بشین استراحت کن . ادمی که عقل داره میفهمه جونش و جون خانوادش براش مهم تر از درسیه که خونده . کولر که منتقل میکنه تو فضای باز که ماسکو درمیارن . فاصله اجتماعی تو جلسه کنکور دردی دوا نمیکنه تجمع جلو در حوزه ورود به مکانش حمل و نقل تا حوزه و برگشت.مجازی هم که تو راحت میتونی بدی دست اشناتون که استاده یا مدرکشو داره میزنه.
تو همون فصل پاییز که هوا یکم خنکه تو فضای باز برگزار شه بهتره کسی دیگه ماسکشو درنمیاره از گرما.
بعد هم سرما موج جدید کرونا نیست تجمعه که موج‌جدید میاره مثل کنکور...
کاملاً مشخص با این روند فرسایشی اعلام و لغو اجحاف بزرگی به یکسری آدم میشه اما چاره ای نیست، سلامتی داوطلبین و خانواده هاشن مهم ترین چیزی هست که باید در نظر بگیرند،ترم یک یا همون نمیسال مهرماه رو دانشگاهها ضرر کنن، بهتره تا کادر درمان، خانواده داوطلبین دچار مشکل بشن، تا آذرماه کاملاً منتفی بشه تو آذر کنکور بگیرن تاقضیه کرونا قابل کنترل بشه نیمسال دوم دانشجو بگیرن. الان اینایی هم که دانشجو هستند نتونستن این ترم برن دانشگاه معلوم نیست مهر چی میشه، محرم و صفرم در پیش داریم ممکنه خدای نکرده باز افزایش اجتماعات کنترل بیماری رو از دست خارج کنه.
تا مسئولین تغییر نکنند هیچ چیز تغییر نمی کند
من سابقه یک تغییر بزرگ در اداره مون رو دارم اگه. دست من بود سالها پیش ترکیبی از آزمون ورودی و سوابق تحصیلی و مصاحبه توسط خود دانشگاه زیر نظر سازمان سنجش را جایگزین کنکور میکردم طوری که موسسات کنکور هم ضرر نکنن!
کرونا اصلا شوخی بردار نیست،به نظر بنده باید یک ترم را برای کنکور برای داوطلبان کنکور به تاخیر انداخت و کنکور را در آبان برگزار و پذیرش هم در بهمن باشد،یکی دو ماه زودتر برگزار کردن کنکور ارزشش را ندارد
تمام کنکورها باید دقیقا درزمان برنامه ریزی شده با پروتکلهای واقعی برگزار وتمامی امکانات از ماسک وژل و.. به فور ورایگان وفاصله ها بابیش ازتعریف استاندارد بهداشتی رعایت گردد ضمنا براساس تعداد شرکت کننده تصمیم ومدیریتت شود مثلا امتحان فوق تخصص ۱۴۰۰ نفرند به هراستانی متوسط ۵۰ تا۹۰ نفر امتحان دهنده هیچ مشکلی دربرگزاری ندارند دستیاری پزشکی حدود ۱۵۰۰۰نفرند هراستانی متوسط ۵۰۰ نفر شرکت کننده قابل اجراست ولی کنکور سراسری ارشد ودکترا که بیش از ۲۰۰ هزارنفرند باید چندروز مثلا یک هفته وبا دو سه تیپ سوال قابل برگزاریست البته هزینه بالا میره برای کشورثروتمندی مثل ایران این هزینه ها عددی نیست کارامروز را به فرا نینداز البته با مدیریت دقیق وعالی
الان به هیچی گیر ندادین فقط به همین کنکور گیر دادین.
درود فرم نظر سنجی بزارین بانظر حد اکثری تسمیم بگیرید
برگزاری کنکورها در مهرماه فضای باز
والسلام
در اینکه عدالت حتی اگه یکسال هم تعویق بیفته رعایت نمیشه شکی نیست چون من یک پرستارم و پرسنل بالین مثل خودم کلا بخاطر شرایط بیمارستان و بیمارا درگیر کار و شیفت با اینهمه تمهیدات و .... هستیم چطور میتونیم رقابت عادلانه ای داشته باشیم با کسانی که توی محیط درمانی و بالینی نیستند؟ حالا باز مرحله اول دکتری رو قبول شیم چطور باید رزومه پژوهشی آموزشی و گذر از سد سهمیه های مختلف رو وقتی حتی خیلیامون نمیتونیم خانوادمون رو ببینیم ، رو پشت سر بذاریم؟ عدالت خیلی وقته در دکتری وزارت بهداشت مرده
مشکل کرونا تا یک سال دیگه حل نمیشه اونایی که مشکل دارن با شرکت در کنکور خب صبر کنن سال دیگه شرکت کنن. مشکل خودشونه. ولی خلاف شرع و قانونه که مردم کارشونو اینقدر عقب بندازن مسئولین. اونم توی شرایطی که خیلی جاها هنوز تعطیل نیست.
یک سال عقب انداختن کنکور کار احمقانه ای هست. اون هایی که مشکل گرفتن کرونا دارن چرا سال دیگه شرکت نمیکنن؟
ما چه گناهی کردیم که به خاطر برگزار نشدن کنکور باید فرستاده بشیم سربازی و به خاطر اون از کار اخراج بشیم؟؟؟

اونایی که میگن کنکور عقب بیفته یه مشت پولدار آقازاده ن که میخوان یللی تللی کنن. یه مشت بی مسئولیت شکم سیر
عقب بیفته بهتره. حتی اگ این تعویق یک ماه باشه
با عقب انداختن کنکور چیزی حل نمیشه ما کنکوری ها میخوایم زودتر کنکور رو بدیم راحت بشیم حداقل یه کم دغدغه فکری و ذهنیمون راحت بشه تا کی استرس کنکور و قبولی رو تحمل بکنیم؟
هر کس باید بهداشت خودش رو رعایت بکنه ک مشکلی پیش نیاد اگر نه هرکس بخواد بی توجهی بکنه بیمار میشه
اگر اولویت جان و سلامتی مردم و به خصوص جوانان و دانش آموزان است ، که برگذاری کنکور در حالت فعلی اشتباه است . همه هم میدانند که ماسک و پروتکل و این داستان ها جواب گوی آزمون ها و ازدحام جمعیت حاضر در اون مکان ها نیست و صرفن برای محیط های خلوت جوابگو است .
و اگر دغدغه و دلمشغولی یک عده پر کردن دانشگاه ها و پر کردن جیب هاست ، که برگذاری کنکور دکان خوبی است . یه چیزی تو مایه های آمفی تئاتر های روم و مبارزات گلادیاتور ها و کشتار دسته جمعی .

کنکور حدف شدنی نیست ، چون باید برای پذیرش رشته و دانشگاه های عالی که طرفداران بسیار زیادی هم دارد معیاری صحیح برای سنجش باشد و خوشبختانه یا متاسفانه بهترین معیار سنجش کنکور است .
در ضمن یه سری ها عروسی و بازار و اینارو با کنکور مقایسه میکنن و ترو خشک رو باهم میسوزونن . خب کار اونا هم اشتباس ، اگه یه نفر بر اثر نادانی و بی خبری از اوضاع وخیم کشور رفت عروسی گرفت ، یعنی کنکور هم باید برگذار بشه ؟ این که عذر بدتر از گناست !
همونقدر که عروسی و سفر و اینها مشکل ساز هستند برگذاری کنکور ها هم هست .
تنها راه اینه که تا زمانی که مثل چین به مهار این بیماری نرسیدیم صبر کرد . بله ممکنه در سیستم اموزش مشکل ایجاد بشه ولی چاره چیست . راه اندازی اموزش به چه قیمتی ؟ مگر مدرسه و دانشگاه بدون دانش اموز و دانشجو به درد میخوره ؟!
بازم میگم باید دید صلاح و انتخاب اقایون سلامتی جوانان هست ،
یا برگذاری کنکور و پر کردن دانشگاه به هر قیمتی .
خدایا خودت کمکمون کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
سلام خودت را جای جوانی بگذار که دوازده سال کل برنامه زندگی خودش وخانواده جهت این روز بوده است .
مشاغل پرخطر روزانه 16 ساعت فعال هستند جمعیتی بیش از کنکور روزانه در این مراکز رفت و امد دارند وسایر موارد ، حالا همین کنکور اضافه است
روز اول دولت گفت هیچ جا قرنطینه نمی شه و هیچ کاری تعطیل نمیشه هنوز هم همون نظر را دارد شاید در ظاهر به محکمی قبل نگه ولی در باطن همونه
نظر من این هست که امسال باید بر اساس سوابق تحصیلی باشه به این شکل که ابتدا افرادی که معدل کتبی نهایی آنها بالاست در دانشگاه های تاپ آزمون انلاین بدهند مثلا دانشگاه های تاپ پزشکی باید فقط برای این افراد امکان ازمون داشته باشد و بعد از اون همه ی دانشگاه ها ازمون خاص خودشون رو داشته باشه و به صورت جداگانه باشه و به صورت انلاین اینطوری برای همه شانس هست
اصلا با ماسک چطور میخوان طرفو شناسایی کنن ببینن با عکس کارتش مطابقت داره یا نه؟
بعدم با دستکش چطوری سر جلسه میخوان اثرانگشت بگیرن؟
اگه طرف دستکشو واسه اثر انگشت دربیاره و بعد در استامپ بزنه و همه از استامپ استفاده کنند اگر یه نفر ناقل باشه بقیه هم که مریض میشن؟
ببینید اساسا مرداد ماه زمان مناسبی برای کنکور نیست
ما همین الان در اوج پیک کرونا هستیم با این تعویق دکتری و ارشد هم از فاصله زمانی ۹مرداد تا ۳۱ تجمع ۳میلیون نفری به همراه محرم نتیجه اش افزایش شدید مبتلایان اونم در یک بازه زمانی خیلی کمه
شهریورماه بیمارستان ها و کادر درمانی با این حجم بزرگ مبتلایان رسما فلج میشن
همین الانم کادر درمان فرسوده است و تعداد مبتلایان کادر درمانی بالاست
کنکورها باید به شهریور و مهر موکول بشه تا محدودیت های مقطعی شهرها و الزام به ماسک گذاری تأثیر خودشو گذاشته باشه و تعداد مبتلایان کمتر بشه
به خدا قسم که برگزاری کنکورها در اوج کرونا عین خیانته
لطفا تا شرایط بهتر صبر کنیم..چندماه دیر تر رفتن...یکسال دیرتر دانشگاه رفتن خیلی بهتره که عزیزانمون رو از دست بدیم
مهر ماه در فضای باز
با توجه به شرایط بحرانی عدم برگزاری کنکور به صلاح همه هست ولی خب نمیشه ، بهتره به زمان بهتری موکول بشه نه الان که روند صعودی شده / بچه ها براساس علایقشون انتخاب رشته کنن بعدم یکم از سهمیه ها کم بشه جا برای تمام شاگرد زرنگا هست
برگزاری کنکور تو این شرایط اصلا درست نیست
حالا برگزارم بشه بازم دانشگاها با تاخیر باید دانشجو بگیرن تازه با این اوضاع بازگشایی دانشگاهابعیدِ
سلام .... امسال کنکو ارشد و دکتری تا بهمن به تعویق بیفتد چون شیوع کرونا در جوانان زیاد شده
اگر برای سلامتی و جان داوطلبان و خانواده های آنان ارزش قائلید همه کنکورها را به تعویق بندازین. مخصوصا کنکور سراسری را چون تعداد داوطلبان آن بیشتر از بقیه آزمونها است و عده ای در دو و یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند یعنی بعضی دو یا سه بار باید امتحان بدهند در عرض دو روز.بهترین زمان برای برگزاری کنکورها اواخر شهریورماه به بعد است چون هوا خنک شده وضمنا آنفلونزا از آبان شروع میشود .و زدن ماسک هم راحتتر است و میشود کنکور را در فضای باز برگزار کرد.و سال جدید تحصیلی را برای ورودی های جدید از آذر یا از ترم بهمن شروع کنن.
باسلام .لطفا کنکور را به تعویق بندازین و اواخر شهریورماه به بعد برگزار کنین.تا هوا خنک شود وزدن ماسک راحتتر باشد و بشود کنکور را در فضای باز برگزار کرد.
بهترین راه حل حذف کنکور
کنکور باید برگزار شه وقتی امتحانات نهایی که اهمیت چندانی نداشت برگزار شد و یک ماه به مدرسه با شرایط بد رفتیم کنکور که اهمیت بیشتری برای ما دارد نیز باید برگزار شود اینهمه مردم روزانه به مسافرت و جاهای شلوغ میرن باید جلوی انها گرفته شه با تعویق کنکور هیچ چیز تغییر نمیکند فقط وضع روز به روز بدتر میشود
سلام
1-اونهایی که میگن در پاییز شدت میگرد بیماری بدانند که این موضوع برای همه کشور ها است و باید قرنطینه شود کشور در یک ماه تا کنترل شود مثل کشور آلمان.
2-آن کسانی که میگویند کنور بدهیم خلاص شویم منظورشان از خلاصی مسافرت رفتن و... در این اوضاع.
پس تعویق کنکور تا کنترل شرایط به نفع هر دوجبهه است چرا که موافقان وقتی برای ریکاوری کردن و خالی شدن از استرس و مخالفان هم آرامش و اطمینان از سلامتی خود دارند. جلسات وزرا هم بایستی شفاف باشد که چه حرف هایی ردو بدل میشود.
#خطر-مافیا. #قرنطینه-تعویق-سلامتی
بهترین زمان برای برگزاری کنکور سراسری همان زمان تعیین شده (پایان مرداد) است. لطفا با روح و روان جوانان بازی نکنید. وخودتان را جای جوانان ونخبگان این مملکت بگذارید که جهت تعیین سرنوشت خود چندین سال است که بصورت شبانه روزی تلاش نموده وحداقل روزی 10الی 15ساعت جهت موفقیت در کنکور تلاش داشته اند . چگونه کنکور سراسری که سرنوشت جوانان این مملکت را تعیین می کند هر روز دستخوش تغییر و دستورات جدید مدیرانی قرار می گیرد که یا درد جامعه را نمی دانند و یا برایشان سلامت روح روان جوانان اهمیت ندارد. خواهشا مدیران تصمیم گیر در زمان تصمیم گیری یک لحظه خودشان را جای دانش آموزان وخانواده هایی بگذارند که نتیجه دوازده سال برنامه ریزی وزحمتشان از طریق این کنکور مشخص میشود .
کنکور نباید در سال آینده برگزار شه .. چراکه حق داوطلبان خورده میشه..فعلا باید تعویق بندازن تا اوضاع درست شه...
بنظر من جون ادما مهم تر از کنکور هست و تو این شرایط اوج کرونا واقعا نباید چنین ریسکی کرد و بیش از یک میلیون از جمعیت جوان کشور رو به خطر انداخت ... با ماسک نفس کشیدن هم سخته چه برسه چهار ساعت کنکور دادن و طبیعتا رعایت پروتکل های بهداشتی در چنین شرایطی ناممکن خواهد بود بهتر است کنکور در شرایط بهتری برگزار بشه
جون جدتون یه جوری برگزار کنید تمام بشه بچه ها و خانواده ها توی بلاتکلیفی نزارید . یک میلیون جون دچار اضطراب هستن . فرض کنید کنسل کنید اگر بچه ها دچار افسردگی بشن یا خدای ناکرده دست به کار خطرناک بزنن تکلیف چیه
جون جدتون یه جوری برگزار کنید تمام بشه بچه ها و خانواده ها توی بلاتکلیفی نزارید . یک میلیون جون دچار اضطراب هستن . فرض کنید کنسل کنید اگر بچه ها دچار افسردگی بشن یا خدای ناکرده دست به کار خطرناک بزنن تکلیف چیه
تعداد مراکز برگزاری آزمون بیشتر بشه تا شرکت کنندگان هر مرکز ، تعداد کمتری باشند .کنکوری ها فشار روانی زیادی رو تحمل میکنند.مشکل کار و سربازی و ... دارند.
ولی با توجه به پایین بودن بازدهی آموزش مجازی ، ترم مهر ماه برای همه مقاطع دانش آموزی و دانشجویی حذف بشه . تا حداقل زمان و تعداد مسافرت دانشجوهای جدید برای ثبت نام به بعد از کاهش آمار موکول بشه .
سلام
من پدر يكي از دانش اموران كنكوري هستم خودم هم سال ٦٩ ليسانس گرفتم
الان انهاييكه براي كنكور جدي درس ميخونند روزي حداقل ده ساعت مطالعه موثر ميكنند تحصيل كرده ها مدونند روزانه ده ساعت مطالعه موثر در شش يا هفت ماه يا يك سال گذشته يعني چي
بچه ها واقعا از نظر روحي و رواني فرسوده شده اند بلاتكليفي موضوع واقعا اعصاب و روان خرد كني است و ويرانگر
بنده انتظار از مسئولين ثبات تصميماتشون هست
مگه نه اينگه در ماه گذشته ١٠ -١١ بار همين بچه ها ادر امتحان نهايي شركت كردند
خودم شاهد وپيگير بودم ٧٠-٨٠ درصد پروتكل ها رعايت ميشد
عالیه کشته میشویم توسط کرونا تا شاید میزانِ تحصیلاتمان، بالا برود .... چرا باید حتما برگذار شود را نمیدانم ... در ضمن تکلیف کسانی که ناقل هستند و خودشان خبر ندارند چه میشود ..... دقیقا آدم بوی مرگ رو تو سالن های کنکور میتونه حس کنه ...واقعا خوبه برگذار کنید
تعویق بندازین
فعلا شرایط طوری نیست که بگیم حتی تا یک ماه آینده بهتر میشه و کنکور برگزار کنیم پس تعویق کنکور راه چاره نیست چه بسا تعلیق کنکور !گاهی قوانین باید به نفع مردم تغییر کند چه زمانی مهمتر از الان .سالهاست که کنکور برگزار میشود اما امسال شرایط اضطراری است
کلا مسئولین سازمان سنجش و وزارت علوم فقط بفکر اینن که یبار دیگه برنامه ریزی نکنن، هیچ ارزشی برای جون هیچکسی قائل نیستن، وگرنه نهایتا یک ترم دانشگاه ها پذیرش نداشته باشن چی میشه، لطفاااا بفکر جون خودتون و خانواده هاتون باشین اگر خودتون بفکر سلامتی خودتون نباشین، کسی دلش نمیسوزه و بفکرتون نیست
من یک فرزند کنکوری دارم که امسال باید کنکور دهد. به نظر من کنکور سراسری باید در زمان خودش برگزار گردد چراکه: 1. مشکل کرونا تمام نشدنی است و باید با آن کنار آمد. 2. از شهریورماه آنفولانزا شروع می شود که تشدید کننده کروناست.3. بچه ها از خانه نشینی کرونا و استرس کنکور خسته شده اند و دارند مشکل روانی پیدا می کنند4. با رعایت پروتکلهای بهداشتی می توان از شیوع کرونا در زمان برگزاری کنکور جلوگیری کرد.5. این بیماری بیشتر دامنگیر بزرگسالان است و برای بچه هایی که به کرونا مبتلا شده اند به نظر نمی رسد که آمار چندانی داشته باشند ضمن اینکه در صورت بهبود نسبی می توان در محل تفکیک شده ای از آنها امتحان گرفت.
کنکور میدیم اماشما تصمیم گیرندگان برگزاری کنکور باید همراه ما از اول تا اخر جلسه حضور داشته باید
با ماسک وتجهیزات وگرمای مرداد وکرونا
چند دلیل برای تعویق و در دراز مدت برای حذف کنکور باید در نظر داشت:
1) اینکه با برگزاری کنکور سراسری پذیرفته شدگان باید با کلاس های مجازی ترم های پایه خود را بگذرانند!!...کیفیت پایین و سطح غیر علمی اکثر کلاس های وضعیت فارغ التحصیلان آینده کشور رو تحت تأثیر قرار میدهد

2) با برگزاری کنکور سراسری جمعیت خیلی زیادی از مردم خواه یا ناخواه در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند!!...(تطابق های کارت ملی _ اثر انگشت _بازرسی بدنی و..)...ایا دولت برای این خیلی عظیم که پس از ازمون دچار علائم این بیماری میشوند تدابیری دارد؟؟؟؟؟
کنکور تعویق بشه لطفا،همینطوریشم جمعیت کشور رو به پیری هستش و جمعیت جوان جامعه در حال کم شدن،با برگزاری کنکور همین چند تا جوانهای مملکت هم که نابود میشن
کنکورنباید عقب بیفتد .درهرزمان امکان ابتلا وجو ددارد .چون پروتکلهای بهداشتی رعایت نمیشه .سئوالات هم درحداموزشهای داده شده باشد .دانش اموزها مهرابان وبهمن مدرسه رفتن بقیه تعطیل بوده رفع اشکال نشده فقط پول ازماگرفتن مدرسه تعطیل اموزشگاه تعطیل 45میلیون خرج کردیم بی نتیجه .اذراغتشاشات انفولانزا الودگی هوا ،دیماه برگزاری امتحان اسفندکرونا فروردین کرونا اردیبهشت کرونا خرداد امتحان اموزشهای مجازی ناکارامد بودند .دانش اموزپایه دوازدهم خیلی بهش سخت گذشته
شما رو به خدا چرا نمیزارین شرایط قدری عادی بشه؟شما میخواین تو اوج بیماری و بدبختی همه رو جمع کنید!!!!آخه چه کاریه؟؟؟مرگ ومیر روزبه روز رو به افرایشه
متاسفم برای یه عده جوگیر ..تویی ک میگی بریم ازمونو بدیم راحت شیم فقط تویی ک درس خوندی؟؟؟ یک ساله دو میلیون نفر(بعضا دو سه سال) دارن درس میخونن و همه هم خستن...ولی چاره چیه؟؟؟ اصلن بری و رتبه برتر هم بشی بیای خونه کرونا رم بدی به خونوادت اون رتبه برترت بعد از از دست دادن عزیزانت برات ارزشی داره؟؟؟
نه خودت بیمار باشی و ندونسته منتقل کنی به منی ک بغل دستتم و 99 درصد این پروتکل ها به درد نخورن با این شرایط، خودت وجدانت اسوده میمونه؟؟؟ اونی ک داره میگه بهترین راه مجازیه بعله دیدیم مردم کلاس مجازی هم میپیچونن میخای سر ازمونش جوانمردی پیشه کنن؟؟؟ وات د فااا..؟
هیچ نظری نمیشه داد نمیشه گف کی بیفته فقط الان و با این شرایط اصلا نمیشه...
پاسخ ها
معراج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
به شخصه با هات موافقم
وقتی قراره کلاس های دانشگاه به صورت آنلاین برگزار بشن، یه ترم زود تر وارد دانشگاه شدن چه سودی داره؟!

بهترین راه اینه که کنکور و حتی مسائل دیگه مثل سربازی آقایون عقب بیفته
سلام
اون فردی ک میگه کنکور نباید لغو بشه مطمئنا ن خودش و ن خانوادش براش مهمه
من فک میکنم سلامتی بهتر از کنکوره چون اگه نباشع کنکوریم نیست ولی اگه کنکور نباشع و ی مدتی ب سلامتیشون برسنن حتما کنکوریم وجود داره
به نظر من تعویق تا آخر شهریور بهترین راهه.
آقا بنده از کرونا واهمه دارم، ماهها مطالعه کردم اما از طرف دیکه نمیشه جان خودمو خانواده رو به خطر بندازم، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده این ویروس کوفتی از هوا منتقل میشه یعنی واقعا مسئولین اینو نشنیده اند؟ جان دانش آموز و دانشجو و خانواده هاشون مهمه یا یه آزمون بی سروته؟ دو راه پیش رو هست: 1- صبر تا زمان واکسیناسیون جهانی - 2- لغو کامل کنکور سراسری و گزینش دانشجو تحصیلات تکمیلی بر اساس رزومه و پیشینه ی تحصیلی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد...تمامی تحولات درشرایط بحرانی بوجود آمده اند. امید است که این بحران کرونا سرآغازی بر حذف کنکور تحصیلات تکمیلی باشد.
برگزاری کنکور در شرایط کنونی بسیار خطر آفرین است .باید زمان دیگری برای آن تعیین کرد اگر وضع بهتر شد کنکور برگزار اگر نشد بازهم تعویق تا شرایط مساعد شود (کنکور دکتری ۴ بار تعویق خورده )اگر هم شرایط برگزاری کنکور نبود پس شرایط باز گشایی مدارس و دانشگاه هاهم وجود ندارد آموزش مجازی هم که مورد قبول نیست امسال ۲۰ درصد پایانی کتاب ها با وجود آموزش مجازی برای کنکور حذف شد دانشجویان ها هم از آموزش های مجازی راضی نیستند برای دانشجویان جدیدالورود هم نمیتوان ترم یک را مجازی کرد به نظرم کلا امسال مدارس و دانشگاه ها در صورت نامساعد بودن اوصاع کرونا باز نشوند و همه یک سال عقب بیفتند .کنکوری های ۹۹ سال ۱۴۰۰ آزمون بدهد و دوازدهمی ها سال بعد به دوازدهم بروند و ۱۴۰۱ کنکور بدهند .این روند به مهار بیماری هم کمک میکند
واقعا با چ منطقی می‌خواید کنکور رو ۳۰_۳۱ مرداد برگزار کنید آخه
امثال من اگه بیان سر جلسه و کرونا بگیرن کی جواب گو هست؟؟؟
اصن ما داوطلبا ب کنار خونواده‌هامون چی میشن منی ک ی نوزاد تو خونه داریم و پدرم بسیار آسیب پذیر هست در مقابل کرونا، باید چکار کنم؟؟کی مسئولیت قبول میکنه
بهتر است ظرفیت های کنکور بدودسته تقسیم شود ورودی مهرماه
ورودی بهمن ماه
برای ورودی مهرماه بر اساس سوابق تحصیلی در تمام رشته ها
برای ورودی بهمن ماه برگزاری کنکور
در پشت سنگر چشمم، رگبار گریه دارم:((((#تعویق
بعضی ها یه جوری میگن بچه ها دوازده سال برای کنکور درس خوندن که انگار هرکی کنکور خوب بده میره بهشت بقیه میرن جهنم ._. خب بگذارید الان که فرصتش پیش اومده کنکور حذف شه دیگه
بعدشم با حذف کنکور دنیا به آخر نمی‌رسه که
تورو امام حسین قسم بندازیتش عقب من کرونا گرفتم یه ماهه درس نخوندم بهمون فرصت بیشتری بدید
شمارو بخدا اگر از دستتون برمياد صداي مارو به وزارت بهداشت برسونيد كنكور بايد تعويق باشه يا لغو بشه اينسال خيلي به دوازدهمي ها سخت گذشت نه كلاس كنكوري داشتند نه حتي از بهمن مدرسه رفتند نه سالن مطالعه واقعا اينسال اونها به بطالت گذشت لطفا صداي مارو به مسئولين محترم برسانيد .سپاس
وحشتناک خطرناکه باید به تعویق بیوفته تا هوا بهتر بشه و در فضای باز برگزار بشه
همه ما خوندیم و به شوق پزشکی میخوایم آزمون برگزار بشه ولیییییییییییییی چند نفر از ما به حقمون میرسیم ؟ چند نفر قراره سال بعد شرکت کنیم تابه حق مسلممون برسیم/ اول سهمیه ها رو جمع کنید این معضل کمتر از کرونا نیست / دوم اینکه دانشگاه‌ها یک ترم به تعویق بیوفتن و بجاش تابستون ها و در حین تحصیل واحد اضافه بیشتری بدن تا همه سر موقع فارغ التحصیل شیم
حتما باید برگزار شه ولی آبان در فضای باز..خوزستانی ها آدم نیستن تو این گرما با ماسک کنکور بدن؟؟زیر بار مافیای از خدا بی خبر کنکور نرید با جون جوونا بازی نکنید کنکور باید تعویق بیفته
واکسن بزودی ساخته میشود بهتر نیس در آبان کنکور برگزار بشه؟
یک ترم تاخیر به کجای نظام آموزشی برمیخوره؟
چرا رو زمان برگذاری پا فشاری میکنید ،ما در حالت عادی نمی تونیم نفس بکشیم حالا ۵ساعت با ماسک سه لا یه تو گر ما واسه چی تلاش کنیم ،برای آینده، یا مقاله با کرونا
با تعویق کنکور جیب دانشجو تپسط موسسات خالی میشه. هیچ فایده دیگه ای نداره
تعویق بندازین الان سلامتی جامعه و خانواده هامون از هر چیزی مهم تره..
سلام. زجون جوونا از مسائل اقتصادی، مسائل آموزشی، حتی از قرنطینه شدن طراحان و کسان دیگرمهمتر است. اینا اگه درست فکر میکردن باید متوجه میشدن ک چونه ام نباید بزنن، چبرسه ب جلسه اصن نزدیک عید ک واکسن هم ساخته میشه برگزار و بعد هم بهار و تابستان هم کلاسا رو برگزار کنن. بهتر از مردن خودمون و عزیزانمونهه.
خواهشمندیم مسئولین کشور به جای اینکه انقدر استرس داوطلبان را روز به روز بیشتر بکنن ما رو با یک تصمیم عاقلانه روشن و پرونده این مسئله را ببندن
کمی کارشناسی صحبت کردن بد نیست ؟!
1- پیام نور داره فرا گیر دانشجو میگیره
2-در مقاطع تحصیلی کاردانی وکارشناسی یوسته وناپیوسته خیلی رشته ها با شرط معدل هست
3- در دکتری هم با کنکور هم پژوهش محور دانشجو میگیرند یعنی بدون کنکور با شرط علمی
4- ظر فیت خالی دانشگاهها 3برابر پذیرش هست
نتیجه : با توجه به اینکه سنجش از ثبت نام داوطلبان وکلاسهای کنکور و جزوات فروش ها در این داستان سود میکنند کنکور بی فایده هست شما پذیرش را آسان ولی مدرک دادن وآموزش را سخت بگیرید تا هرکه نتونه به راحتی درس بخونه الا بهترین موقع آزمایشی حذف کنکور هست یک سال انجام دهید وبا آزمون وخطا مشخص کنید فایده داشته یانه ما منتظریم
این موضوع خیلی پیچیده ای نیست که همه نگرانند.
بنده حدود 11 سال هست که در برگزاری کنکور از سراسری تا دکترا با سازمان سنجش همکاری میکنم و در حوزه های زیادی در کشور ناظر بر برگزاری بودم.
تعویق کار درستی نیست چون پروسه محاسبه و پذیرش زمان بر هستش. یک راهکار ساده داره و این هست که فاصله بین صندلی ها یعنی چه با فاصله صندلی جلویی و چه با ردیف کناری را افزایش بدهند. در سالهای قبل فاصله با صندلی جلویی حدود 1 متر بود و فاصله با ردیف کناری حدود 1/5 متر.
ساده تر بگم فاصله با صندلی جلویی بشه 2 متر و در سالنها 3 ردیف بشه 2 ردیف ، 4 ردیف بشه 3 ردیف ، مشکلی پیش نمیاد.
میمونه رعایت پروتکل بهداشتی ، ماسک الزامی ، تب سنجی هم انجام بشه .

مشکل اصلی کجاست :
اینه که سازمان سنجش که تا سال قبل اگر برای برگزاری یک آزمون با 500 حوزه قرارداد بسته بود الان باید با 1000 حوزه قرارداد ببنده که طبیعتا تعداد مراقبین و عوامل برگزاری هم زیاد میشه و آنها هم بایستی بابت انجام امور آزمون مبلغی را دریافت کنند که جمیع همه محاسبات مبلغ زیادی هست و تأمین منابع مالی آن مشکل که سنجش بودجه لازم را ندارد.
حمایت دولت میتواند سبب رفع مشکل شود و امسال هم کنکور همانند سالهای قبل برگزار شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل