بازدید 10689
۹

کرونا چند میلیون نفر را در آمریکا بیکار کرد؟

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از ۲۲ میلیون نفر درخواست مزایای بیکاری کرده اند که معادل ۱۳.۵ درصد نیروی کار این کشور است.
کد خبر: ۹۷۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 17 April 2020

 

به گزارش رویترز، ۲۲ میلیون آمریکایی طی یک ماه گذشته درخواست مزایای بیکاری کرده‌اند و میلیون‌ها فرم بیکاری دیگر در هفته گذشته پر شده است. به این ترتیب بالاترین نرخ اشتغالی که آمریکا از زمان رکود بزرگ به دست آورده بود از دست رفته است. این نشان دهنده ضربه اقدامات اعمال شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا است.

این سقوط اقتصادی در آمریکا با اطلاعات جدیدی بدترشد. این اطلاعات نشان می‌داد فعالیت ساخت و ساز در آمریکا به پایین ترین حد از ۱۹۸۰ رسیده و خانه‌سازی در ماه مارس بیشترین کاهش را طی ۳۶ سال گذشته داشته است.

این گزارش ها پس از آن منتشر شد که اطلاعات دیگری حاکی از کاهش بی سابقه خرده‌فروشی در ماه مارس و پایین آمدن تولید کارخانه ای تا کمترین حد از ۱۹۴۶ است. اقتصاددان ها تخمین می زنند اقتصاد آمریکا که به عقیده آنها همین حالا هم در رکود قرار دارد، در سه ماهه اول سال جاری میلادی با بیشترین سرعت پس از جنگ جهانی دوم کوچک شده است.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد در آی ان جی نیویورک می گوید: «تعداد مشاغلی که طی چهار هفته گذشته از دست رفته، بی‌سابقه است. تقریباً تمام مشاغلی که پس از بحران بزرگ مالی ایجاد شده بود از بین رفته اند».

در کل، ۲۲.۰۳۴ میلیون نفر در آمریکا از ۲۱ مارس درخواست مزایای بیکاری کرده اند که معادل ۱۳.۵ درصد نیروی کار این کشور است. این روند بیکاری نشان می‌دهد احتمالاً بیش از یک میلیون شغل دیگر در ماه آوریل از دست برود.

دولت های ایالتی و محلی جهت کنترل شیوع ویروس کرونا دستور به خانه ماندن مردم داده اند که بیش از ۹۰ درصد آمریکایی‌ها را در بر می گیرد. به این ترتیب فعالیتهای اقتصادی به شدت کاهش یافته است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد ادامه همه گیری این ویروس همچنان بر تعداد بیکار ها می افزاید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
چند میلیون نفر را در ایران بیکار کرد؟
شما نگران نباش ، چنان حقوق بی کاری توپی می گیرن که آب از آبشون تکون نخوره
در عوض تو ایران امن و امانه و همه سرکار!
آمریکا که میخواد تو همه چیز اول باشه
تو اشغال، کودتا و غارتگری و بلوکه کردن اموال، تحریم و قلدری و ترور انسان های شریف و ...
نمی خواد تو کرونا هم عقب بمونه
مگه تو کشورهای دیگه ایجاد اشتغال کرده؟!
کرونا فعالیت های اقتصادی و تجاری و تولیدی و حتی اجتماعی خیلی از کشورها را متوقف کرده است
چرا فقط از آمریکا و ترامپ می نویسید؟؟
از بیکاری تو کشور خودمون هم یه آماری بدید بد نیست.
يکي از نشانه هاي ضعف مصرف سيستم حکمراني کشورمان که در تلاش به پذيراندن مردم مبني بر اين که تواتمند است؛ مقايسه خود با آمريکا ارايه اخبار از ضعف ها و ناتواني هاي آنها به منظور عملکرد خوب خودي است.
آمار بيماري, بيکاري, بدهي, مشکلات بيمه اي, توفان, کرونا و مرگ و مير ناشي از آن
خوب دقت کنيد, همگي فقط با هدف ويران نشان دادن سيستم آمريکا و موفق بودن سيستم ايراني است. اما همين شيوه عملکرد نه تنها سيستم خودي را به شدت ضعيف و ناتوان نشان مي دهد, بلکه اعتماد عمومي را از بين مي برد. اگر مي خواهيد که مردم ايران به معني واقعي اخبار شما را بپذيرند؛ لطفا و به طور دقيق بفرماييد که در برابر آمارهاي دقيق تر آمريکا, آمار واقعي شما چيست؟
چقدر بيکاري در کشور داريد؟ چقدر بيکاري ناشي از کرونا داريد؟ چقدر مرگ و مير ناشي از کرونا داريد؟ چقدر بودجه نا به سامان داريد؟ چقدر توليدات علمي واقعي داريد؟ چقدر ........
به ما چه؟ چرا از مشکلات خودمون حرف نمیزنیم؟ چرا وقتمون را باید صرف شنیدن و دانستن مشکلات کشورهای دیگه بکنیم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر