بازدید 10471

ترامپ: آمار جانباختگان کرونایی چین بیش از آمریکاست

رییس جمهوری آمریکا پس از اصلاح شمار جانباختگان ناشی از بیماری کرونا در شهر ووهان گفت، آمار فوت شدگان چین در این خصوص بسیار بیشتر است.
کد خبر: ۹۷۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 18 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا نیویورک پست، دونالد ترامپ شامگاه جمعه در حساب توییتری خود نوشت: چین به تازگی دوبرابر شدن تعداد جانباختگان از دشمن نامرئی را اعلام کرده است.

به گفته ترامپ، (این آمار) بسیار بالاتر از آن و خیلی بیشتر از ایالات متحده است و حتی نزدیک نیز نیست.

مقامات ووهان واقع در مرکز چین جایی که نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آنجا شناسایی شد روز جمعه پس از هفته‌ها، آمار مربوط به مرگ و میر و همچنین تعداد مبتلایان در این شهر را اصلاح کردند. تعداد فوتی‌ها با افزایش ۱۲۹۰ نفری به سه هزار و ۸۶۹ تن و تعداد مبتلایان هم با افزایش ۳۲۵ نفری به ۵۰ هزار و ۳۳۳ تن رسید.

بر این اساس، آمار قربانیان کرونا در چین که برای هفته‌ها ثابت و حدود ۳۳۰۰ نفر بود به ۴۶۰۰ تن رسید.

ستاد فرماندهی پیشگیری و مهار شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان با صدور اطلاعیه‌ای در مورد دلایل اصلاح آمار این شهر ۱۱ میلیون نفری اعلام کرد: در آغاز شیوع بیماری، شمار مبتلایان به سرعت افزایش یافت و سبب بروز کمبود منابع پزشکی و درمانی شد برخی مبتلایان قبل از رسیدن به بیمارستان در منازل خود جان باختند.

در این اطلاعیه‌ای آمده است، در دوره اوج درمان، کادرهای پزشکی سرگرم پذیرفتن و درمان مبتلایان بودند و مواردی از تأخیر، کوتاهی و اشتباه در گزارش پیش آمده است.

به دنبال افزایش شدید شمار نهادهای پزشکی و درمانگاه برای پذیرفتن مبتلایان از جمله بیمارستان‌های وابسته به وزارتخانه‌ها، استانها، شهرها و مناطق و همچنین بیمارستان‌های وابسته شرکت‌ها و بیمارستان‌های خصوصی و صحرایی، برخی از این بیمارستان‌ها به موقع به شبکه اطلاع رسانی شیوع بیماری نپیوسته و اطلاعات مربوطه را به موقع ارسال نکرده‌اند.

چین در روزهای گذشته با اتهام پنهانکاری و ارایه آمار غیرواقعی از سوی برخی کشورهای غربی مواجه شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر