بازدید 10027

طرح جدید ترافیک تهران بالاخره در شورا تصویب شد!

فخاری با بیان اینکه این موضوع هنوز برای برخی کمیسیون‌ها روشن نیست و پیامد‌های آن فراتر از ترافیک خواهد بود، گفت: نهاد‌های دانشگاهی و مدنی مخالف طرح هستند، چون این طرح پیامد‌های اجتماعی و سیاسی دارد. حتی ما به عنوان اعضای شورای شهر نمی‌دانیم موضوع چیست. علاوه بر این، وقتی سهمیه رایگان نهاد‌های دولتی مثل قبل برقرار است، این چه عدالتی است؟
کد خبر: ۷۶۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 28 January 2018
طرح جدید ترافیک تهران، در حالی به تصویب شورای شهر رسید که یکی از اعضای شورا رأی گیری در خصوص برخی جزئیات آن را فاقد وجاهت قانون خواند و به نشانه اعتراض نشست را ترک کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سرانجام طرح جدید ترافیک تهران، که پیش از رسیدن به دست اعضای شورای شهر و طرح مسأله با ایشان در رسانه‌ها مطرح شده، از چند نهاد در خصوص آن نظرخواهی و با امثال پلیس راهور در میان گذاشته شده و حتی در شورای ترافیک مطرح و مصوب شده بود، در دستور کار شورای شهر تهران هم قرار گرفت!

اتفاقی که برخی با تکیه بر آن مدعی بودند، این طرح روال قانونی خود را نپیموده و این مسأله محل ابهام است؛ موضوعی که به نوعی به نشست صبح امروز شورای شهر تهران هم راه یافت. نکته‌ای که البته پیشتر از زبان برخی اعضای شورا هم شنیده شده بود، ولی در نهایت خللی در تصویب این طرح در شورا ایجاد نکرد تا کلیات طرح جدید با ۱۴ رأی از ۲۰ حاضر در جلسه به تصویب برسد.

اتفاقی که قرار بود پس از آن نوبت به مباحث نرخ گذاری برسد که پیش از آن، الهام فخاری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اعتراض جلسه شورای شهر را ترک کرد و ضمن آنکه رأی گیری در خصوص قیمت طرح ترافیک را فاقد وجاهت قانونی دانست، گفت: «سطح شورا به رأی‌دهندگی به طرح‌هایی که درباره جزئیات آن اطلاعی ندارند تنزل پیدا کرده است.»

 
طرح جدید ترافیک تهران بالاخره در شورا تصویب شد!
وی پس از آن با اشاره به انتقاد‌های نهاد‌های دانشگاهی و کارشناسان به این طرح گفته: طرح ترافیک جدید باید در سطح شورای شهر به نتیجه می‌رسید و بعد به شورای ترافیک می‌رفت. این مصوبه عین تبعیض است، چرا فراخوان عمومی نکردید؟ شتابزدگی در این طرح، تأثیرات منفی و خطرناکی در پی دارد. درست است که طرح قبلی درست نیست، اما دلیل نمی‌شود بدون تشکیل کمیته نرخ بگذاریم.

فخاری با بیان اینکه این موضوع هنوز برای برخی کمیسیون‌ها روشن نیست و پیامد‌های آن فراتر از ترافیک خواهد بود، گفت: نهاد‌های دانشگاهی و مدنی مخالف طرح هستند، چون این طرح پیامد‌های اجتماعی و سیاسی دارد. حتی ما به عنوان اعضای شورای شهر نمی‌دانیم موضوع چیست. علاوه بر این، وقتی سهمیه رایگان نهاد‌های دولتی مثل قبل برقرار است، این چه عدالتی است؟

اعتراضاتی که البته مورد تأیید دیگر اعضای شورا نیست، چون به باور برخی از ایشان، این طرح گامی رو به جلو محسوب می‌شود؛ گامی که البته پیش از برداشته شدن، تا کنون جامعه را به دو دسته موافق و منتقد تبدیل کرده است.

منتقدان می‌گویند این طرح نه تنها باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا نمی‌شود، بلکه مزیتی برای قشرهای ثروتمند ایجاد می‌کند که بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند. آن‌ها همچنین می‌گویند این طرح در راستای گران‌سازی زندگی در تهران و تلاش برای مهاجرت معکوس از تهران است. موافقان، اما می‌گویند این طرح ورود به محدوده طرح ترافیک را عادلانه‌تر و از انحصار دارندگان مجوز ورود به طرح خارج می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۵
سلام، متاسفم خیلی برای ساکنان منطقه طرح که کسانی که داخل طرح زندگی نمیکنند و طرح ترافیک دارن، تصمیم غلط میگیرند. اعتراض نمیکنند.
تبعیض را بردارید همه چیز قابل قبوله

طرف مدیرک فلانجاست باید طرح مفت بگیره ویراژ بده
شماها هر بلایی میخواید سر ملت میارید به حرف ملت نیست که...

شما هر کاری میکنید فقط برای پول هست و پولدارا...

الان چند وقته دارم اینجا التماستتون میکنم یا رفتیم شهرداری و پلیس التماس که جان مادرتون این محدوده زوج و فرد رو پولی نکنید حداقل بذارید همین وضعش باشه...

بخدا ماها گناه نکردیم که اون مردک اومد این طرح مسخره و ساخت و یه حصار کشید دوره اون محدوده قدیمی

ماها چه کنیم که نصفی از سال ماشین که در نمیاریم و عوارض و مالیات و بیمه کامل میدیم و حق استفاده نداریم از خودرو

اینم گفتیم هیچی حالا یه روز در میون اگر کاری بود انجام میدیم اگرم نه که کلا ماشین خوابیده...

الان که میخواید پولی کنید چرا آخه؟؟

مگه ما چقدر توان داریم و هزینه باید بدیم...

اونم اینکه چرا فقط یه تیکه؟؟ این عدالت نیست که...

به کی قسم خسته شدیم...

چون نه پول دارم که بذارم برم... نه پول دارم که هزینه اضافه بدم... نه پول دارم که ماشین دوم بخریم... نه اعصاب دارم و نه هیچی..
ای بابا دیگه امیدمون به کی باشه اینم شورای شهر و شهردار و ..... اون از یه برف ساده که این همه مردم رو تو فشار انداخت!!! اگه این مسئولین سال 86 بودند و اون سرما و برف اتفاق میفتاد چیکار میکردن!!!! اینم از طرح ترافیک که میشه اگه پول داری بیا برو تو خیابون حالشو ببر اگه پول نداری بهت تبریک میگم مجبوری پول بدی حتی بیشتر از اون پولداره چون جریمه شدی!!!! اگه هم بری شمت مترو اتوبوس که اونجا شلوغ میشه مثل امروز و کلا همونی که تو متن هم گفتن تهران رو بزارین برای پولدارها و بقیه لطفا از تهران خارج بشن!!!
هر طرحی که به گرفتن پول از مردم ختم شود سریع تصویب می شود.
نمیتونین اداره کنین چرا کاندید میشین اینقدر ادامه میدین تا به کجا؟
آقا ما ساکن طرح اصلی هستیم این طرح جدید که بد تر شده کی گفته بهتره؟ علاوه بر همه اشکالاتش چرا باید خروج از طرح فقط تا قبل از هشت و نیم باشه دیگه خروج که به کسی ربطی نداره آخه. ای بابا شور همه چیز رو درآوردین شماها. حتما باید در سطح شهر اعتراض کنیم؟ حتما دلیل این طرح مبارزه با عمه آلودگی هوا بوده؟ درسته؟ پس این وسط چرا اشاره ای به افزایش موتور سیکلت برقی و تاکسی هیبرید نشده؟ خسته شدیم از این همه جیب گشاد به خدا.
مردم خیالتون راحت شد?همین و میخواستین?
این ک گذشت ولی خواهشا زین پس بدون مطالعه حرف هیچ پشت یک موقعیت بزرگ نشسته رو باور نکنین
به دفعات ثابت شده منتخبان مردم به فکر مردم نیستند.
سئوال اصلی اینه که چرا به اسم عدالت و عادلانه کردن دارن این طرح رو تصویب و اجرا میکنن؟ این آخه چه ربطی به عدالت داره؟ اینکه کسی که پول داره میتونه وارد بشه و اونی که نداره مجبور به استفاده از اتوبوسهای شلوغ و متروی شلوغ تر هست.... اون وقت این اسمش عدالته؟ مسئولین دولتی عزیزمون و همچینین عوامل شهرداری هم که خود به خود و مستقیم و غیر مستقیم مثل قبل مفت و مجانی میان توی طرح و اگر هم پولی پرداخت بشه واسشون باز از بیت المال مردمه... پس دیگه این منت گذاشتن سر مردم و اسم عادلانه بودن رو آوردن دیگه واسه چیه؟
جواب هم مشخصه البته! واسه حفظ ظاهر و تصویب فوری و با عجله طرح.... حالا چرا ؟ خدا میدونه!!!
بیچاره به شتر مرغ ،که نه ارزش شتر را دارد ،ونه بهای مرغ را ،منظورم ،خانواده های بین طرح ذوج ،وفرد است که پلاکهای ذوج سه روز در هفته مجاز تردد هستند ،وپلاکهای فرد دو روز ؟ آیادمنظور از طرح برای حلوگیری از ورود به محدودهٔ معینی نیست ،؟ خوب لااقل برای این خانواده ها در داخل محدودهٔ زندگیشان ،امکاناتی قایل شوید ،که حداقل بتواند در داخل همیندمحدوده بچهٔ دبستانیش را ببرد ،وبیاورد ،ویا افراد مسن ،وناتوان از حمل بار و راه رفتن بتوانند خرید های خود را در داخل محدوده انجام دهند ، اینکه افرادی ده دقیقه قبل از شروع طرح ،وارد محدوده میشوند وخودروهایشان را در کوچه ومحله و جلو منازل مردم پارک میکنند ،ومیروند تا غروب آفتاب و گاها ساعتهای نه و ده شب آیا تحاوز به حق افراد درون کوچه ،ومحله نیست؟ چرا طرح جامع ،وقابل احرا که عدالت اجتماعی در آن باشد را لحاظ نمیکنید ،وفقط بفکر پول ،وپول. ،وپول هستید؟ کجای این با اسلام همخوانی دارد؟ آقایان نماینده. شورای شهر تهران که مردم شماهارا انتخاب نموده اند که خدمت کنید برای مردم ،رای من امانت است که شماها به من مدیون هستید برای خدمت به مردم و ارتقأ شهریت تهران برای زندگی بهتر ،نه برای پول درآوردن ،از حیب مردم ،آنکه دارد میدهد ،وآنکه ندارد ،بمیرد؟ آیا این درست است؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
عالی بود دوست عزیز... ای کاش چند نفر بیشتر از شما در این دنیا بود و در پست های بالا...
این طرح به هیچوجه کارشناسی نشده است. فقط افزایش در آمد شهرداری و آلودگی هوا را باعث می شود وبرقراری عدالت اجتماعی که شهرداری عنوان کرده صرفا شعار است.
وقتی پلیس میگه من دوربینام نمیتونه خروج رو بگیره، نمیتونه میزان تردد رو بگه، نمیتونه همزمان آدرس پستی مالک ماشین رو پیدا کنه که اگه ساکن هست در محدوده، صبح رو ازش پول نگیره، نمیتونه... نمیتونه... این اعضا دقیقا به چی رای دادن؟!!!... آقا بگین قبلا یک روز در میون 40تومن میدادین حالا باید هر روز بدین و عدالت ورزی ما را سپاسگزار باشید!
به هر چی دست میزنید خراب میشود.

روال قبل چه ایرادی داشت ؟

این مملکت کارهای مهمتر از طرح ترافیک داره .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل