بازدید 9640

امیر مکه: ایرانیان برادران دینی ما هستند

کد خبر: ۷۲۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 02 September 2017
امیر مکه در یک نشست خبری ایرانیان را برادران دینی عربستانی ها دانست و گفت امیدوارم حجاج ایرانی از ما به نیکی یاد کنند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «خالد الفیصل» امیر مکه در یک نشست خبری که در خصوص مراسم حج برای اهالی رسانه برگزار شده بود تأکید کرد که ایرانی ها برادران دینی عربستانی ها هستند.

اسپوتنیک گزارش داده که بعد از کشمکشی که میان تهران و ریاض درباره موضوع حجاج ایرانی و تأمین امنیت و آسایش آنها بعد از فاجعه منا در سال ۲۰۱۵ ایجاد شده بود، امیر مکه اعلام کرد که حجاج ایرانی برادران دینی ما هستند که ما از ورود آنها به این سرزمین مقدس استقبال کرده و به آنها خوش آمد گفتیم.

وی همچنین تأکید کرد که حجاج ایرانی تا کنون هیچ مشکلی در طول مراسم حج نداشته اند و گفت  امیدوار است حجاج ایرانی به راحتی و با آسایش حج خود را به جای بیاورند و از عربستان به نیکی یاد کنند عربستانی ها هم از ایرانی ها به نیکی یاد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
پارسال چی بودیم؟
تیره گی روابط این دو کشور قدرتمند به نفع هیچ یک از این دو نیست و خواسته دشمنان این مرز و بوم هست. این دو کشور هیچ خصومت جدی با هم نداشتند.رقابت در منطقه هم جزئی از بازی قدرت دو کشور هست که طبیعی هم هست مگه آمریکا و چین و روسیه با هم رقابت ندارن؟ ولی تیره کردن روابط دو کشور و نفرت پراکنی و استهزاء و اشغال سفارت و اینها دیگه طبیعی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
دو كشور قدرتمند؟؟؟ عربستان در برابر ايران عددي نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
همین کسی که نظر داده مطئن قبلا نظرش خلاف این بوده پس لطفا انقد سیاسی نظر ندید مگه سیاست مدارید
هیچ انسان عاقل و خردمندی انتظار این را ندارد، که شیعه سُنّی بشود و سُنّی شیعه. باید مسلمانان که دین اسلام را پذیرفته و کتابشان قرآن و پیامبرشان حضرت محمد صلی الله علیه و اله میباشد، در هر مذهب و مسلکی که هستند، باید به عقاید و آیین یکدیگر احترام گذاشته و نسبت به هم رفتاری محترمانه و مودبانه داشته باشند. و از تفرقه بپرهیزند.
در ظاهر بله ، ولی در باطن و صحنه های میدانی آل سعود قاتل زنان و کودکان بیگناه فراوانی است
این سخنان هوشمندانه ای است
اين اتفاقي است كه در جهان اسلام همه به دنبال آن بايد باشند. اميدوارم مسئولين كشور ما نيز پاسخي مودت آميز ارسال نمايند تا پاياني بر اين همه جنگ و خشونت در جهان اسلام باشد.
ما 8 سال با عراق جنگ کردیم ، نتیجه اش چیزی جز ویرانی و عقب افتادگی نبود،بعدش هم با هم دوست شدیم. اگه از اول با گفتگو با هم کنار میومدیم چقدر برای هر دو طرف بهتر بود، پس بهتره از تاریخ درس بگیریم و دوتا کشور مسلمون ی طوری با هم کنار بییایم. اختلاف بین ایران و عربستان برنده ای به جز آامریکا نداره.
اگه حجاج ایرانی از عربستان به نیکی یاد کنند باید گذرنامه و مدارک هویتی اونها بازبینی بشه.اونوقت این حجاج باید ثابت کنن که ایرانی هستن.تا جایی که میدونم ما فقط از غربیها به خوبی یاد میکنیم!!!!
ملت ايران با ملت عربستان برادر ديني هستند ولي تفكرات وهابي و تفكرات تندروها در كشور ايران موجب اختلاف بين برادران ديني شده است
از اختلاف بين مسلمانان اسراييل و آمريكا و دشمنان ما نفع مي برند
مسلمه هتل ها رو پر می کنن، دلار می برن و خوب هم خرید می کنن!
واى كه چه افتخارى نسيب ما شد
بهبود روابط ايران و عربستان موجب تقويت اسلام و رفع بسياري از مشكلات جهان اسلام خواهد شد
خدا پشت و پناه همه حاجی های بیت ا.. الحرام.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل