بازدید 23608
دو برداشت از یک گزاره انتخاباتی در سال 92؛

هم رئیس جمهور، هم مخالفان، حقیقت را تحریف کردند!

پرسش یک خبرنگار در نشست خبری رئیس جمهور، پیرامون وعده حل مشکلات اقتصادی در صد روز ابتدایی که در زمان انتخابات سال 92 مطرح شده بود، باعث اختلاف نظر بین رئیس جمهور و منتقدان شد که بررسی های دقیق تابناک اقتصادی، نشان می دهد، هم منتقدان و هم رئیس جمهور حقیقت را تحریف کردند.
کد خبر: ۶۸۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 11 April 2017
پرسش یک خبرنگار در نشست خبری رئیس جمهور، پیرامون وعده حل مشکلات اقتصادی در صد روز ابتدایی که در زمان انتخابات سال 92 مطرح شده بود، با پاسخی روبه رو شد که واکنش های متفاوت مخاطبان را به دنبال داشته است.   

به گزارش تابناک اقتصادی، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امروز در جریان نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی، در مسائل مختلف و به تناسب پرسش های مطرح، پاسخ هایی را عنوان کرد. یکی از پرسش های مطرح در این جلسه، پیرامون طرح صد روزه دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور بود که با پاسخ رئیس جمهور مواجه شد.

در این نشست یکی ازخبرنگاران از رئیس جمهوری پرسید: در وعده انتخاباتی، وعده حل مشکلات اقتصادی مردم را دادید و گفتید در برنامه های من، برنامه مدون 100 روزه ای برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد اما 30 اسفند سال گذشته پس از حدود چهار سال گفتید 10 دولت بعدی هم نخواهند توانست مشکلات را حل کند؛ چه اتفاقی افتاده که نظر شما تغییر پیدا کرد؟

روحانی پاسخ داد: سوال خوبی کردید و من از شما ممنون هستم، چون یک دروغ بزرگی در بعضی از روزنامه ها و پخش می شود. وی افزود: من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم در پایان 100 روز اول کارهایی که در 100 روز کردم را اعلام می کنم، اما یک عده ای مخرب گفتند که من گفته ام 100 روزه مشکلات را حل می کنم، آن که یک شبه حل می کرد کس دیگری بود، ما نیستیم. وی ادامه داد: دولت کارهایی را در 100 روز اول انجام داد و در پایان 100 روز اول آن را اعلام کرد، در 100 روز یکسری برنامه هایی از جمله موانعی که برای پیشرفت اقتصادی دارد، در 15 روز اول در دولت 19 ماده را تصویب و ابلاغ کردیم.

رئیس قوه مجریه ضمن توضیحاتی در مورد روند تورم در چهار سال گذشته و دستیابی به نرخ رشد مثبت گفت: نکته اول شما خیلی مهم بود، چهار سال منتظر بودم ،کسی از من سوال کند و من این دروغ را بگویم.

رئیس قوه مجریه گفت: من گفتم دولتی هستم در برنامه 100 روز در پایان 100 روز اعلام می کنم چه کارهایی انجام داده ام، من نگفته ام مشکلات را در 100 روز حل می کنم، کسی که عقل نداشته باشد این حرف را می زند، مگر می شود مشکلات را در 100 روز حل کرد؟ 100 سال دیگر هم مشکلات حل نمی شود، مشکلات باید قدم به قدم حل شود.
این در حالی است که رئیس جمهوری در برنامه های تبلیغاتی خود در سال 92 گفته بود: در برنامه میان مدت علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی و امور فرهنگی برنامه کوتاه مدت یک ماهه و 100 روزه وجود دارد، می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و بتوانیم در آن تحول اقتصادی، با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند، مشکلات آنها را در مدت کوتاه حل و فصل کنیم.

همچنین رئیس جمهوری در برنامه های تبلیغاتی خود در سال 92 گفته بود: "در برنامه میان مدت علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی و امور فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و 100 روزه وجود دارد که می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و در آن تحول اقتصادی، با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه ها و مراکز تولیدی ـ که مشکل دارند ـ مشکلات آنها را در مدت کوتاه حل و فصل کنیم".

واقعیت این است که حسن روحانی در وعده صدروزه اش در تبلیغات انتخاباتی، وعده حل کل مشکلات اقتصادی کشور در صد روز را نداده و بیشتر به مسأله تحول در وضعیت بنگاه های اقتصادی اشاره کرده و البته که چنین امری هم محال است که کل مشکلات کشور در حوزه اقتصاد در صد روز قابل حل باشد؛ اما مسأله مهم تر اینکه به هر حال، هرچند در سال 92 بنگاه ها عمدتا با مشکلاتی نظیر نوسانات بازار و چالش های ارزی مواجه بودند، وعده روحانی در دادن تنفس به بنگاه ها و بهبود وضعیت کسب و کارها نه در صد روز که در چهار سال گذشته محقق نشده و بر اساس شواهد موجود، حداقل در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط ـ با اینکه مشکلات نوسانات بازار و نرخ ارز تا حدود زیادی حل شده ـ رکود حاکم بر بازار و مشکل فروش و کمبود تقاضا، مشکل در تأمین مواد اولیه، به خصوص در صنایعی همچون صنایع پایین دستی پتروشیمی و مشکل نبود نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی همچنان باقی است و بنگاه های اقتصادی کشور با مشکلات جدی تری روبه رو هستند و در این زمینه وعده های داده شده جامه عمل نپوشیده است.
 
به نظر می رسد، بخشی از مشکلات اقتصادی موجود در کشور، با گذشت چهار سال از عمر دولت همچنان باقی است؛ در حالی که نرخ رشد اقتصادی و نرخ تورم حکایت گر عملکرد مثبت دولت در برخی از حوزه های اقتصاد است، در مقابل، عملکرد دولت در مسائلی همچون افزایش قیمت کالاهای اساسی، افزایش نرخ بیکاری و عدم بهبود محیط کسب و کار به خصوص برای بنگاه های کوچک و متوسط با انتقاداتی روبه روست. هرچند جوسازی صورت گرفته علیه دولت پیرامون مسأله حل صد روزه مشکلات، تا حدودی با بی انصافی روبه روست، گفته رئیس جمهور در مورد حل مشکلات اقتصادی کشور در 40 سال نیز امری است که با انتقاد روبه رو می شود.

مطالعه تجربیات کشورها در زمینه اصلاحات اقتصادی، نشان می دهد، کشورهایی که اوضاع اقتصادی بسیار آشفته ای را تجربه کرده اند، توانسته اند در مدت های کوتاهتر و در عرض چند سال و کمتر از یک دهه و در قالب اصلاحات اقتصادی بر مشکلات فائق آیند. گویا باید پذیرفت که عمکرد دولت یازدهم در حوزه اقتصاد با نقاط تاریک و روشن بسیاری همراه است که نیازمند نقد منصفانه و عالمانه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۵۳
این تحلیل های شماست که با هم تناقض داره نه حرف روحانی خوبه که خودتون هم نوشتید قبلا چه وعده ای داده بود. ایشون سه برنامه داشنتد بلند مدت میان مدت و کوتاه مدت که خب تا همین جاش هم واضح هست که کسی که میگه برنامه میان مدت برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی داره در جمله بعدش نمیاد بگه در صد روز اول همه مشکلات اقتصادی رو حل میکنم. بلکه گفته راه حل های کوتاه مدتی برای حل مشکلات اقتصادی وجود داره و در صد روز اول میشه برای نفس کشیدن موقت اقتصاد کشور تا به انجام رسوندن راه حل های میان مدت و بلند مدت اون کار رو پیاده کرد و گفته که همین راه حل کوتاه مدت هم میتونه تحول آفرین باشه. و واقعا هم تونست هم به صورت پله ای تورم رو کنترل کنه و هم رشد منفی اقتصادی رو اول به صفر و بعد به مثبت برسونه و برای اولین بار پس از انقلاب از کشورهای غربی هواپیما خریداری کنه چیزی که قبلا حاضر به انجامش نبودن و همچنین صنعت خودرو سازی رو از اون حالت مسخره کمی بهبود ببخشه
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
ولی هیچ جاش نگفت گزارش 100 روزه ولی الان می گه منظورم گزارش بود. دولت خراب کرد خیلی وقته که خراب کرده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
این همه برادر توجیه میکنی چیزی را که واضحه..این توصیف هایی که هم در مورد خرید هواپیما واینها میکنی در مقابل اون همه ظرفیتهای دولت برای کار کردن واقعا مضحکه!!
"من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم در پایان 100 روز اول کارهایی که در 100 روز کردم را اعلام می کنم"

من آلزایمر گرفتم یا اینکه چهارسال پیش رییس جمهور چیز دیگه ای گفت؟
تقصیر خود مردمه که باهاشون اینطوری رفتار میشه
تصمیم گرفته بودم برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع به روحانی رأی بدم، ولی دیشب وقتی توی تلویزیون دیدم که ایشون گفت من نگفته بودم 100 روزه مشکلی حل میکنم و گفتم در پایان 100 روز گزارش میدم، مصمم شدم که به هیچ وجه بهش رأی ندم. خیلی بهم برخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
کار بدی می کنی. شما باید نگاه کنید ببینید روند ها درست است یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
انصافا به همه برخورد . نباید این حرف و می زد
حرف روحاني به هيچ وجه تناقض نداره روحاني از طرح يك برنامه صد روزه حرف زِد ويك دوره ي صد روزه براي شناسايي مشكلات وآغاز برنامه ريزي ها وآرائه گزارش به مردم ما در مديريت وصداقت وپاك دستي روحاني شك نداريم روزي بايد همه ي ما در نزد خدا پاسخگو باشيم از انگ زدم به يك خادم صادق كه نيتي جز نجات ايران از اين مشكلات ندارد سودي نمي بريد له خاطر اين كشور انصاف داشته باشيد وسنگ اندازي نكنيد مردم را اميدوارمنيد اين دولت اگر ادامه پيدا كند بسياري از گره ها باز خواهد شد ومشكلات حل خواهد شد انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
من هم موافقم بهتره اصل حرف خودش رو میزد هرچند ادعا نکرد صد روزه کل مشکلات رو رفع میکنه ولی در همون صد روز اول از نظر روانی بازار واکنش نشان داد و قیمت طلا و ارز پایین اومد و شاخص تورم تا حدودی مهار شد که شخص من در همون صد روز کلی ضرر دادم و به همین دلیل بهتر از هر کسی یادم مونده. بهتره نقد رو منصفانه انجام بدیم
به هر حال وعده صد روزه برای تحول اقتصادی یک فریب انتخاباتی بود.
ضمن اینکه شما در +تابناک خودتان هم نشان دادید رئیس جمهور تحریف کرده
صدرحمت به تابناک بعضی خبرگذاری ها که فقط ازدولت طرفداری میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
خبرگزاری پسرم
این یعنی یک اشکالی هست
البته ایشان جداگانه هم گفته بودند که صد روزه گزارش می دهند. ولی هیچ وقت نگفته بودند که صد روزه مشکل را حل می کنند. طبیعی است که بعد از چهارسال پاسخ یک سوال دقیق تباشد و این را نمی شود تحریف نامید.
" نرخ رشد اقتصادی و نرخ تورم حکایت گر عملکرد مثبت دولت" صرفا به خاطر فروش نفت و تولید ماشین های آشغال!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
آخه اقتصاددان فروش نفت که تورمو پایین نمیاره
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
اقتصاد دان 15:23
رشد اقتصادی که افزایش داده رو گفته مربوط به نفت بوده تازه اونم مربوط به نفتهایی بوده که سالهای قبل استخراج شده و توی نفتکشها بوده و اینا فروختن و صد البته فعلا نتونستن پولشو بگیرن
حالا که طبق گزارش خبرگزاریهای اقتصادی دنیا این نفتها تموم شده تولید نفت هم برمیگرده به سال 92
خدائیش اینا مردم رو چی فرض کردن
مردم جواب این راست و دروغها رو تو انتخابات میدن
تازه گفته صد سال دیگه هم حل نمیشه، من صد سال دیگه استخوان هایم نفت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
فکر کنم با این ترفند قصد دارند نفت آینده رو از استخونهای ماها تامین کنن
همین که فرمان اقتصاد از انحطات وسقوط به دره گردانیده شد خود تحول بزرگی است خدا می داند که مسیر دولت قبل اگر ادامه می یافت امروز در چه شرایطی بودیم به آمار مراجعه بفرمایید
یک علت مهم وناثیر گذار در رکود وبیکاری واردات بی رویه ایی است که دولت مجبور شده به جای طلبش از کشور چین وهند وکره کالا وارد کنه. که این باعث تعطیلی کار خانجات شده ودومین علت هم قاچاق 15 ملیارد دلاری است. تازه این امار رسمی دولت است .
بحث صد روزه رو آقای دکتر ولایتی مطرح کردند / در آنزمان همه بزرگان گفتند که مشکلات بوجود آمده را نمیتوان در یکی دو سال حل کرد گذشته از آنکه فردی که در بدو کار ریاست جمهوری است از سنگ اندازیها و مشکلات داخلی بیخبر است وگمان میکند چون رئیس جمهور شده است همه کاره است اما پس از مدتی کار کردن وبرخورد با موانع واقعی داخلی متوجه میشود که کار بسیار سختی در پیش رو دارد
بیشترین بی پولی و بدبختی رو تو دوره آقای روحانی داشتم و به این نتیجه رسیدم که دولت به فکر اقشار ضعیف مثل من نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
تو دوره احمدی نژاد ایران تشریف نداشتید یا اون موقع وصعتون توپ بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
خود جناب 13:48 دقیقه هم باید خوب بدونی کدوم دوره واقعا دیگه کارد به استخوان رسیده و همش و هر روز اعلام بدبختی و تعطیلی یه جاست
واقعیتت اینه مردم ما فقیر تر شدن حالا سنگ دولت رو بزن شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
دوره احمدی نژاد که به دوران قاجارم گفت زکی
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
. آقای روحانی در همین دور اول خراب کرد انصافا احمدی نژاد در دوره اول مردانه کار کرد
اوصیکم بتقواه... و نظم امرکم
کلام مولایمان که امروز سالروز ولادت اوست . تا زمانی که مسئولان و مردم ما به آن عامل نباشند هیچ مشکلی حل نخواهد شد زیرا لازمه پیشرفت وپشت سر گذاشتن مشکلات داشتن نظم و انتظام در تمامی امور و رعایت حدود وقوانین الهی است.
کارشناس بازنشسته وزارت کشور بایک ملیون حقوق که اقساط وام هم پرداخت میکنم شما بگوئید با چهار سر عائله چه خاکی برسرم بریزم به کجا اعتراض کنم بخاطر پر شدن جیب اقایان چقدر تحقیرشویم زندگی کردن من مردن تدریجی بود انچه جان کند تنم عمر حسابش کردم
اگر صد سال دیگه هم نمیتونی مشکلاتو برطرف کنی، پس برای چی کاندید میشی؟
میرم به یکی دیگه رأی میدم که لااقل نیاد بگه صد روزه مشکلاتو برطرف میکنم، آخرش هم بگه من نگفتم
البته ایشون یک موفقیت بزرگ داشتند. در کمتر از 100 روز مشکلی که خودروسازان با کمپین نه به خودروی صفر داشتند را برایشان حل و فصل نمودند!!!
مشکل اقتصاد ،خیلی واضح است، عدم شفافیت، والسلام
قابل حل هم نیست،انچنان مافیای اقتصادی در جنبه های گوناگون بر بدنه اقتصاد پیچیده که هیچ رییس جمهوری با این شرح وظایف نمیتونه حلش کنه.
ما فقط رای میدیم که یکی مثل بعضی ها نیاد که اون نفس اخر اقتصاد رو هم بگیره.
اقتصاد یعنی شفافیت،فرصت برابر و مالیات
که هیچکدوم تو ایران نیست.
من کاری ندارم فقط نگاه می کنم به خودم ورشکسته شدم در ضمن من جیره خوار هیچ کس نبودم و نیستم
تابناک، خیلی ریز از روحانی حمایت میکنی
اختلاف مثبت و منفی ها در کامنت ها اختلاف فاحشی داره با نظر سنجی تابناک در صفحه اصلی در خصوص "به کدام طیف رای میدهید" !!!
روحانی میتونست مشکلاتو حل کنه دلیل اینکه نتونست ساختار نظام ماست که تا شخصی از رقبا انتخاب میشه سعی در سنگ اندازی میکنن روحانیم تا الان داره جلوی این سنگ اندازیا وایمیسته ولی وقتی این چهار سالو با چهار سال قبل بررسی میکنم میبینم واقعا خوب کار کرده
سلام، ظاهرا مخالفان دولت چنان از ارائه برنامه جهت کسب آراء ملت عاجز هستند که تنها رویکرد خویش را به غلط گیری از املای نوشته شده توسط دولت که برخلاف اراده شان با نمره قبولی ملت روبرو شده قرار دادند !!!
یکی گفت پول نفت میاد سر سفره ها بد گفت من نگفتم .اینم گفت 100 روزه اوضاع بهتر میشه این هم گفت من نگفتم مطمئنن بعدی هم همین روال رو خواهد داشت . بیچاره مردم بدبخت مردم که فقط دم انتخابات مردم به حساب میان
متاسفانه دادن وعده های پوشالی و ارائه آمارهای صوری و کذب امری طبیعی در این دولت است . روحانی به هیچیک از وعده های انتخاباتی خودش عمل نکرد و در واقع از ابتدا هیچ برنامه مدونی برای حل مشکلات اقتصادی مردم نداشته و ندارد و به همین دلیل است که روز به روز وضع ما بدتر شده است.
آقای روحانی من به عنوان یک فرهنگی دیگر گول وعده های پوچ شما را نخواهم خورد و به شخصی رای می دهم که درد ما را بفهمد و مخلصانه برای حل انها تلاش کند.
تا وقتی حقوق نجومی و اختلاص و ... باشه همون 100 سال دیگه هم درست نمیشه
دوستانی که به این جمله ۱۰۰ روز حمله کرده اند. بنظرشون اگر شخص دیگری ریس جمهور میشد وضع از این که الان هست بهتر میشد. به هر حال این بنده خدا با این منجلاب فسادی که میراث پاک ترین دولت تاریخ بود ُ‌با این بحران های اقتصادی وسیاسی با این وضعیت انزوای کامل بین المللی با این تحریم های کمر شکن که حتی یک دلار از پول فروش نفت به ایران نمی امد و شده بود مسیر کسب درامد یک سری جریان های خاص....ایا بهتر از این می شد نتیجه گرفت....مثل این است که یک مصدوم از تصادف رانندگی بیارن اورژانس که کل بدنش درب وداغون شده و از همه جاش خون ریزی داخلی و خارجی داره ...خوب پزشک به ترتیب اولویت اقدامات اولیه درمانی رو انجام میده و میره جلو ...و اولین و مهمترن اقدام باید جلوگیری از مرگ بیمار باشه ...حالا یکی این وسط میاد میگه دکتر چرا به فکر مشکلات افسردگی بیمار نیستی؟ چرا هنوز برای افزایش قدرت بدنی ایشون برنامه فیزیوتراپی تجویز نکردی ....واقع مسخره نیست ...داداش بزار این مملکت از مرحله موت خارج بشه ..بقیه چیزها هم یکی یکی اگر اجازه بدین درست میشه ..
خدارا شکر هر رئیس جمهور مردم را یک پله به پائین میبرد البته عده ای از ملت را و درنتیجه عده ای هم وضعیت زندگیشان بالاتر میرود پس منظور روحانی احوالات آن دسته بوده.ما که روزبروز پله های تنزل را پیمودیم این را جیبمان میگیوید نه خودمان.
به رییس جمهور دروغ نسبت دادید حالا که دروغتان محرز شده میخواهید درستش کنید با توجه به فیلم موجود روحانی کاملا درست می گوید و حق با اوست
والاه من یه کاسب جز هستم .که تو دوره اقای روحانی ماشین زیر پام رو هم فروختم .وفقط با یه مشت چک برگشتی دارم روزگارم رو میگذرونم نمیدونم باعثش اینشونه .یا احمدی نژاد فقط خدا به دوره بعد رحم کنه
تابی جون معلومه ریزش مخاطب داری که نظرات مخاطبینت 180 درجه تغییر کرده و اکثرا تیرطایفه احمدی نژادی ها برات کامنت میذارن
یه مقایسه می کنم از دولت روحانی و احمدی نژاد تا فعالیت های اقای روحانی نمایان شود
دولت احمدی نژاد
1.شروع فعالیت های هسته ای از سال 84 (که قبلش بسته شده بود) و رسیدن به 20 درصد غنی سازی
2.رسیدن درامد حاصل از صادرات از 7 میلیارد دلار به تقریبا 37 میلیارد دلار که در 30 سال قبل دولت ها تنها تونستند به 7 میلیارد دلار برسند
3.اول شدن ایران در سرعت رشد در جهان
4.فرستادن موشک به فضا
5.امدن ابر قدرت های جهان بر سر مذاکره و قبول 20 درصد غنی سازی ولی به علت دشمنی مجلس با دولت رد کردن ان توافق

اقدامات روحانی:
1.نه چرخیدن چرخ سانتری فیوژ ها
2.نه چرخیدن چرخ ارج و ازمایش
3.نچرخیدن چرخ معیشت مردم
4.توافق برجام که فقط تحریم های سازمان ملل را بر می دارد که تقریبا هیچ تاثیر ندارد
5.هزینه تقریبا 50 میلیارد دلار برای خرید هواپیما سازی که می شد با 49 میلیارد دلار کل شرکت ایرباس را خرید
6.تکذیب فعالیت 100 روزه به دروغ
7.پیدا شدن حقوق های نجوم و تحویل ندادن حتی یک مدیر به قوه قضاییه توسط اقای روحانی
اقای روحانی اگر چیزی را اشتباه میگم یا از قلم انداختم بیایید بگید
چطور وقتی احمدی نژاد بعد از اون گزارش 100 روزه کذایی اومد گقت بیا مذاکره راه بندازیم مردم بدونند کی درست میگه قبول نکردید؟
این آقایان منتقد روز 101 دولت کجا بودند؟ چرا همان زمان انتقاد نکردند؟ اکثر کسانی که از وضع اقتصادی می نالند کسانی هستند که نون تورم می خورند وگرنه برای اقشار ضعیف با درامد ثابت اگر وضعیت سال 91 ادامه داشت باید کنار خیابان می خوابیدند .
مشکل اقتصاد ما این است که در یک شهر بازای هر تولیدی هزاران مغازه فروش وجود دارد یک تولیدی پوشاک هزارتا لباس فروشی ، بعد انتظار دارن اوضاع همشون توپه توپ باشه .
چون تولید کار سختی هست .
در شرایطی که تورم بالا بود پولدارا روز به روز پولدارتر شدن و قشر ضعیف روز به روز بدبختر .
خراب کردنند من یادم هست اقای روحانی گفت اب خوردن مردم هم به برجام ارتباط داره اگر مشکل هسته ای حل بشه اب خوردن هم حل میشه ولی هیچ اتفاقی نیفتاد
بنظر من بیشترین در صد علت نا موفق بودن برنامه های روحانی ،خرابکاری های جناح مقابل بود . آنهابخاطر منافع خود ، بدترین شرایط ممکن را در جامعه بوجود آوردند . از تهمت ها گرفته تاایجاد جنگ روانی علیه ایشان و حتی اطرافیانش .!!!
شاید،یکی از مهمتربن کارهای تیم دولت ثبات نسبی در وضعیت بازار،کاهش تنشهای خارجی،فرصت تنفس از ورشکستگی صددرصد برخی صنایع بزرگ،واقدام بی نظبر دولت در قطع دست زالو صفتانی که تحت عنوان موسیه مالی و غیره منابع مردم را به سمت اختلال نظام اقتصادی حرکت میدادند.مقاومت دولت در این بخش بزرگترین قدم در اصلاح وضعیت اقتصادی آینده ایران است.شاید برخی گله مند باشند که دولت جلوی پرداخت سود بیشتر را از طریق این موسسات گرفته اما توجه دولت در ورشکستگی برخی از این موسسات مالی که امکان از بین رفتن کل سرمایهای مردم را در اینده نزدیکی در پیش رو داشت بزرگترین خدمت به مردم بود و هست.مشکلات متاسفانه انقدر زیاد و در هم تنیده است که بدون همراهی همه امکان ار بین رفتن ان میسر نیست.آگاهی مردم مهمترین تاثیر در دفع زیانها را بدنبال خواهد داشت.
اگر صد سال دیگه هم نمیتونی مشکلاتو برطرف کنی، پس برای چی کاندید میشی؟
خدایی اگه تعهد و تخصص و مهمتر پشتکار و حوصله و قوای کارشبانه روزی رو ندارید همون اول بگید و نیایید میدون و فرصت رو به جوونترها بدید وجدانن!! آخه این چه وضعیه بعد چهار سال و هشت سال میگید نمیشه؟!!!!!!!
اوضاع افتصادی زمان روحانی اصلا بهبود نبافت که هیچ بدتر هم شد من خودم اصلاحطلبم ولی واقعا تو این چند سال اقتصاد مملکت به حالت فلج کننده رسید
منظورم این نیست دوران اقای احمدی نژاد خوب بود اون که از بدهم بدتر بود ولی الان هم‌اصلا وضعیت خوب نیست اصلا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار