پس از نامه تازه و پوزش؛
تلاش برای پیگیری شلاق خوردن لیلا حاتمی چه ضرورتی دارد؟!
ماجرای لیلا حاتمی و اتفاق نادر مشابه را که به سرعت به فراموشی سپرده میشود، میتوان با تذکر و برخوردهای اینچنین برطرف ساخت و نباید هزینه هنگفت و بلندمدتی برای چنین اتفاقاتی به کشور تحمیل کرد. باید بپذیریم حضور در برنامههای بینالمللی ـ به واسطه ناآشنایی و یا عادت مسئولان کشورهای غربی و شرقیِ غیرمسلمان با آداب اسلامی ـ ممکن است با موارد نادری همچون این اتفاق همراه شود.
پس از اتفاقات رخ داده برای لیلا حاتمی در جشنواره شصت و هفتم کن، روز گذشته این بازیگر با انتشار نامهای، ضمن بیان اینکه اتفاق رخ داده به دلیل رعایت نکردن ملاحظات توسط طرف مقابل ـ رئیس کهنسال جشنواره کن ـ بوده، از اشخاصی که به واسطه این اتفاق ناراحت شدهاند، عذرخواهی کرد. با این اوصاف آیا استمراربخشی بر این ماجرا همچنان ضرورتی دارد و اگر برخی بر ضرورتش تأکید میکنند، هزینههایش را سنجیدهاند؟به گزارش «تابناک»، هرگاه جشنوارهای برگزار میشود، دلهره برای سینماگران کشورمان و مدعوین افزایش مییابد. آیا سینماگر ایرانی در موقعیتی ناخواسته قرار میگیرد و رفتاری شتابزده یا برآمده از دستپاچگی میکند که علاوه بر ایجاد هزینه سنگین برای خودش، زمینه هجمه به کلیت سینمای ایران را فراهم سازد؟ این اتفاقات در سالهای اخیر هزینههای فراوانی داشته که ابعادش را نمیتوان از نظر پنهان داشت و به تصویری کامل برای ارزیابی واقعی دست یافت.
آخرین رخداد از این جنس درباره لیلا حاتمی، بازیگر زن سینمای ایران و در شصت و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کن رقم خورد که حاتمی، عضو هیأت داوران بخش اصلی جشنواره در مواجهه با ژیل ژاکوب رئیس هشتاد و چهار ساله جشنواره کن اقدام به مصافحه کرد. اتفاقی که به سرعت واکنشهایی را در پی داشت و هرچه پیش میرود، ابعاد این واکنشها رو به افزایش گذاشته و به رغم آنکه این اتفاق پیش از این نیز رخ داده، این بار ابعاد بیسابقهای یافته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد درباره این رفتار گفته است: «در مجموع خانم حاتمی تلاشش بر این بود که نوع پوشش او به گونهای متین و حضورش مطابق با معیارهای ارزشی ما باشد. احساسم این بود که او در این قضیه غافلگیر ش؛د اما در هر صورت قابل قبول و دفاع نیست». این گفتار جنتی از آن منظر است که واقعاً اگر لیلا حاتمی قائل به آداب اسلامی نبود، میتوانست بدون رعایت قوانین کشورمان در خارج از مرزهای ایران حجاب را نیز رعایت نکند و اینکه با حفظ پوشش در چنین موقعیتی چنین اتفاقی رخ داد، با تعبیر جنتی سازگار است و نامه لیلا حاتمی نیز مؤید همین است. روز گذشته نیز نامه لیلا حاتمی در همین رابطه منتشر شد که تأییدکننده همین گفتار بود.
او در این نامه آورده بود: «در این سالها پیشنهادات مختلفی را برای بازی در فیلمهای خارج از ایران را به این دلیل نپذیرفتم که ادامه فعالیت در سینمای ایران همیشه برایم اولویت داشته است. در جشنوارههای بین المللی که در طول این سالها حضور داشتهام چه به عنوان بازیگر فیلمی که از سینمای ایران در جشنواره حضور داشته و نمایندگی ایران را برای دیگران تداعی میکرده و چه به عنوان داور منتخب و مدعو جشنواره ها که صرفا به عنوان شخصیتی مستقل در آنها حضور داشتهام، سعی کردهام موازین و اصول را رعایت کنم؛ به همین دلیلِ روشن که رعایت این اصول از الزامات کار در سینمای ایران است.
این بار نیز طی مکاتباتی که با مسئولین فستیوال داشتم به تفصیل تمام نکات را توضیح داده بودم و خواستار همکاری آنها شده بودم لذا در مراسم افتتاحیه و غیره، آنها همه مقررات را میدانستند و با همکاری و درک متقابل هیچ مورد خاصی پیش نیامد. اما در مورد آقای ژیل ژاکوب که با قریب نود سال سن آخرین سال حضورش در فستیوال را میگذراند باید توضیح دهم که ایشان به علت کهولت و از یاد بردن همه تاکیدات؛ که معمول این سن و سال است؛ ضوابط یادشده را فراموش کرد و اقدام پیشگیرانه من برای دست دادن با ایشان هم موثر واقع نشد. مسلما ایشان برای من حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت که میزبان من هم بود.
هرچند از ادای این توضیحات شرم دارم اما شاید برای کسانی که نمیتوانستند موقعیت ناگزیر من را درک کنند ناچار شدم وارد برخی جزییات شوم. با این حال از این پیشامد و اینکه احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متاسفم چه خود تربیت شده پدری هستم که همه از میزان علاقه او به دین و ملیت ایرانی آگاهند».

این در حالی است که در روزهای اخیر، جمعی از زنان که خود را خواهران دانشجو حزب الله نامیدهاند، از لیلا حاتمی شکایت رسمی کردند که در بخشی از این شکواییه ـ که ۳۱ اردیبهشت ماه با شماره پرونده ۹۳۰۹۹۸۲۶۸۷۴۰۰۰۳۳ ثبت شده ـ خواستار اعمال مواد ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی شدهاند. با این اوصاف اگر قرار باشد لیلا حاتمی بنا بر این دو ماده قانونی محکوم شود، میتواند به حداقل ده روز حبسِ قابل تبدیل به جزای نقدی و حداکثر ده سال و دو ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ممنوع الفعالیتی برای چند سال به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شود؛ اتفاقی که رخ نداده، با انعکاس جهانی همراه شد و اتفاقاً رسانههای جهانی روی شلاق زدن به عنوان بعیدترین بخش محکومیت دست گذاشتهاند.
ماجرای لیلا حاتمی و اتفاقی نادر مشابه را که به سرعت به فراموشی سپرده میشود را میتوان با تذکر و برخوردهای اینچنین برطرف ساخت و نباید هزینه هنگفت و بلندمدتی برای چنین اتفاقاتی به کشور تحمیل کرد. باید بپذیریم حضور در برنامههای جهانی ـ به واسطه ناآشنایی و یا عادت مسئولان کشورهای غربی و شرقیِ غیرمسلمان با آداب اسلامی ـ ممکن است با موارد نادری همچون اتفاقی که برای لیلا حاتمی رخ داد همراه شود و این مسأله نه تنها برای او بلکه برای مسئولان دیگر حوزهها نیز قابل وقوع است، به ویژه آنکه پروتکل مشخصی در اجلاسی در زمینه تشریفات مطرح نباشد و یا طرفین غربی از آن اطلاعی نداشته باشد. بر همین اساس شاید گذر از ماجرا لیلا حاتمی به نفع همه باشد.
در عین حال اگر همچنان عدهای پیگیر آن شکایت و روند مجازات هستند، ضروری است یادآور شد که پیش از هر نوع واکنشی هزینههایش را بسنجند. «لیلا حاتمی» و چهرههایی چون او در سطح بینالملل، نمایندگان سینمای ایران شناخته میشوند و به طور خاص حاتمی، جزو ده چهره مطرح سینمای ایران در سطح بینالملل قابل طبقهبندی است و بنابراین هر نوع مواجهه از این جنس با او، بازتاب جهانی سنگینی خواهد داشت که هزینههایش برای کشور و به خصوص فرهنگ ایران، بسیار بیش از اتفاقی است که در کن رخ داد.
نباید فراموش کنیم در دنیایی هستیم که یک دستگیری عوامل یک کلیپ میتواند چنان به سرعت انعکاس جهانی بیابد که سه روز، بخش اعظم رسانههای جهان به آن بپردازند و بدترین تعابیر ممکن را از آن انجام دهند و لجبازی گروهی را در کشورمان خودمان در پی داشته باشد و با این اوصاف مشخص است که برخورد با حاتمی چه تبعاتی در پی دارد و بنابراین ضمن احترام به دغدغهها، باید پیش از هر واکنشی، آثار بلندمدتش نه برای یک بازیگر، نه برای فرهنگ کشور، بلکه برای کلیت کشور در نظر گرفته شود؛ کما اینکه همین ماجرای لیلا حاتمی در کن و واکنشها داخلی و همچنین نامه عذرخواهی روز گذشتهاش انعکاس وسیع در رسانههای بینالمللی داشت و بهتر است این پوزش را پذیرا بود و به این غائله پایان داد.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۴۵۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹۸۸
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
رضا
| ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
جهان
| ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مثل اینکه یقه کسی که نماز نمیخونه را بگیریم و بگوییم چرا از دین خدا سرپیچی میکنی؟
از قیر
| ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
من کل با این طرز فکر مخالفم آقا شما خیلی آدم درستی هستی خودت رو اصلاح کن بعد به بقیه گیر بده
ناشناس
| ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مختار
| ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
حقگو
| ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
معصومه
| ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
از آنجاییکه روبوسی با نامحرم مصداق ارتکاب فعل حرام و ماده 638 قانون مجازات اسلامی از بخش تعزیرات می باشد، و با توجه به جرم نبودن این عمل در کشور میزبان در کیس حاضر، لذا اساسا خانم حاتمی قابل تعقیب و محاکمه نیست.
لطفا به این جنجال ها خاتمه دهید.
تابناک عزیز، لطفا سانسور نکن و اجازه بده مردم از قانون اطلاع پیدا کنند.
مرسی- از طرف یک حقوقدان
ناشناس
| ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
بهزاد
| ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
فرید
| ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
امیر
| ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
hamed
| ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
فراز
| ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
............متاسفم از این توجیه.................
عطا
| ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ناشناس
| ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ناشناس
| ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
تئو
| ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
2- باهات موافقم بخاطر اینکه معذرت خواهی کرد باید ادب بشه که دیگه معذرت نخواد...
حجت
| ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
دوست گرامی لا اکراه فی الدین فقط در پذیرفتن اصول (آن هم همه اش با هم و نه انتخابی) هستش و فروع دین الزامی است. خانم حاتمی هم در ایران زندگی می کنند و قرار است الگو باشند. ضمنا نظر دادن برای همه آزاده شمام به سواد خودت بچسب نناشناس 12:26. بی بندباری به هر اسمی و از هر کسی ناپسند است خواه برزیل باشد خواه فرانسه. چجگونه است که در بی بندباری بعضی ها را نماینده زنان ایران می دانند اما در مقابل اعتراض می گوند مربوط به خودش است؟
ناشناس
| ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
یعنی دست داده؟؟؟؟؟
ناشناس
| ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ناشناس
| ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ناشناس
| ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
برادر قانون جدید رو با دقت بخون! من شاخ درآوردم نظر شما رو دیدم! اون که شما می گی ماده 8 قانون جدید هست و در خصوص شخص غیرایرانی که در خارج از کشور مرتکب جرم تعزیری بشه!!! ماده 7 مجازات تبعه ی ایران رو که در خارج از کشور مرتکب جرم تعزیری شده منوط به جرم بودن عمل در خارج از کشور نکرده!!
ناشناس
| ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
مینا
| ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ایرانی
| ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
محمد
| ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ناشناس
| ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
کیوان
| ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
اصغر فرهادی
| ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
قلقلی
| ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
ناشناس
| ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
ناشناس
| ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
دوما که هیچ پیرمردی نمی تونه صورت یک زن میانسال رو ببوسه!
سوما که حالا خود این بنده خدا اومده و صادقانه عذرخواهی کرده، شما می خوای اشتباه رو توجیه کنی!
ناشناس
| ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
آدمی پير چو شد حرص جوان می گردد.
همیشه دنبال توجیه کاریم.
ناشناس
| ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
رضا
| ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ناشناس
| ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ناشناس
| ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
حتما اگر جوونتر هم بود میخواستین بگین انگار داییشو بوس کرده!
محمد
| ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
همیشه یکجور فرار از حقیقت
از قیر
| ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مهدی
| ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
به اين نمي گن حقيقت ميگن واقعيت و اگه نمي دوني بدون که توي اين مملکت و در دانشگاه ها هر روز هزاران از اين دست اتفاق مي افتد چون ... حالا ميشه لطفا دست از سر مردم برداري؟
ناشناس
| ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
رضا
| ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ایرانی
| ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ناشناس
| ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ناشناس
| ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
پاسخ ها
قانون دان
| ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
از طرفی آیا روبوسی ژاکوب ژیل 84 ساله با ایشان بمنظور لذت جوئی!!! بوده که عمل فرضا حرامی تلقی شود یا نیت وعمل وی وحتی خانم حاتمی ، ادب واحترام ویک رسم معمول بوده و با توجه به قوانیین دیگر میتوان اصلا ایشان را قابل تعقیب ندانست یا قابل تعلیق و تخفیف شمرد
تأدیب ایشان چه مشکلی را حل میکند ؟
آبروی ایران را حفظ میکند؟
یا ژاکوب ژیل را مسلمان میکند ؟
یا خیل دختران داخل ایران را یاحجاب تر !!! میکند؟
این خواهران محترم شاکیه، چرا از دختران ایرانی بی حجاب شکایت نمیکنند؟
کمی بیاندیشیم.
ناشناس
| ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
سید
| ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مشکل مملکت ما افراط و تفریط هست یکی نیست به این بی عقل ها بگه که پیرمرد 84 ساله به قصد لذت که این کار را نکرده بلکه به رسم ادب و احترام و رسم معمولی که دارند و به طرف مقابل احترام می گذارند این عمل را انجام داده . حالا بیایید آسمان و ریسمان ببافید.
ناشناس
| ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
بهتره قانون مشکل دار دست و پاگیر را اصلاح کنید
حامد
| ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
رضا 140
| ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
امين
| ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مانی
| ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
جوگیر شدم
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
رعنا
| ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
زینب
| ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اگر می خواد بره هر کاری دوست داره بکنه ولی نه به اسم زن مسلمان ایرانی بلکه.....
ناشناس
| ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
محسن
| ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ناشناس
| ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ناشناس
| ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
به بقیه ربطی نداره
چطوره اول شلاقش بزنید بعد هم اعدامش کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
نخیر آقا فقط شما فهمیده و با فرهنگ هستی!!!!
ایرانی
| ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
شما جماعت فقط مشکلتون در رابطه با جنس مونث اما مردا اگه هر... کردن بلامانع
تابناک پخش کن هیچ وقت نظرات منو منعکس نمی کنی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهرداد
| ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
پاسخ ها
از قیر
| ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
الهام
| ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ناشناس
| ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ناشناس
| ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
مجتبي
| ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ناشناس
| ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
پاسخ ها
»حمد
| ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
هادی
| ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مرتضی
| ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
خدارا شکر که هنوز عقل هست در این جامعه!
هرکسی خطا کنه باید مجازات بشه فرق نداره عدالت اینه
مهندس
| ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ای کاش به اندازه ای که به اشتباهات بقیه توجه داریم ، اعمال و نیاتمان را زیر ذره بین می بردیم.....
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اولا پخش همچین خبری کار درستی نبود
دوما حالا که پخش کردی این طور بیان ماجرا و انعکاس گزینشی نظرات کاربران کار درستی نیست
سایت بسیار محترمی هستید ولی چنین اشتباهاتی عقوبت الهی را به دنبال خواهد داشت
زینب
| ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
خانم حاتمی در برابر چندین دوربین از سراسر دنیا ابروی زنان مسلمان ایرانی رو برده اگر می خواد این کارها رو انجام بده خودش رو زن مسلمان معرفی نکنه.
ناشناس
| ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس
| ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
نظرسنجی
آیا جام جهانی میتواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟





