بازدید 24770

5 فروند هواپیمای پهن پیکر در راه ایران

کد خبر: ۶۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۳ 07 September 2009
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از ورود پنج فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی ظرف یکماه آینده و صدور مجوز تاسیس دو شرکت هواپیمایی جدید براساس مصوبه دولت خبر داد.

محمد علی ایلخانی در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه اضافه شدن 14 فروند هواپیمای جدید به ناوگان حمل و نقل هوایی مسافری، گفت: پنج فروند هواپیمایی که تا یک ماه آینده وارد ناوگان می شوند، از نوع بوئینگ و ایرباس خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه الزام برنامه ورود هواپیماهایی با میانگین سنی 15 سال است، افزود: میانگین سنی این هواپیماها بین 13 تا 14 سال می باشد.

ایلخانی از صدور مجوز برای تاسیس دو شرکت هواپیمایی جدید دیگر براساس مصوبات استانی دولت خبر داد و اظهارداشت: این دو شرکت هواپیمایی قرار است تا دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز کنند.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اهداف مشخص شده این سازمان در برنامه 5 ساله چهارم برای کاهش عمر ناوگان حمل و نقل هوایی مسافری، تصریح کرد: در گزینش هواپیماهای جدید به هیچ عنوان از هواپیماهای شرقی استفاده نکرده ایم و متوسط عمر آنها نیز نسبت به هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی کمتر است.

به گزارش مهر، حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری اخیرا اعلام کرده است ظرف یکسال اخیر 36 فروند هواپیما خریداری و به ناوگان حمل و نقل هوایی مسافری افزوده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
به به بفرمایید 5 فروند وسیله کشتار جمعی برای مسافران برای عزیمت به دیار باقی خریداری شده است.
تا اونجایی که بنده اطلاع دارم هیچ هواپیمای مسافربری بیش از 10 سال بدون تست کامل ایمنی نداره!!! آقایون میخوان 15 سال بدون تست کامل یک هواپیما کار کنه و میرن یک هواپیمای 10 سال کار کرده رو میخرند، خوب نتیجه همین میشه که هی باید ملت داغدار بشوند
ميشه يكي بگه عمر اين هواپيماها حداكثر چقدر بايد باشد و بعد از چند سال بايد از رده خارج بشوند؟
تا جايي كه مي دانم معمولا ميزان ساعت پرواز براي يك هواپيما بايد ملاك كارايي آن باشد نه سن آن!!!!!!!!!!!!
بیش از 5 سال از عمر هواپیما برای جابجایی مسافران توصیه نمی شود
حضرت عزرائيل کارشون در اومده بنده خدا !!!!!!!
آقا ما که اینقدر تو جاده ها کشته میدیم حالا اینم روش تازه من که ترجیح میدم از 27000 پایی بیفتم تا اینکه زیر یه تریلی تیکه تیکه بشم ضمنا مردن تو هواپیما (ببخشید بالمرگ) کلی کلاس داره !!!
منظور همون وسیله ایاب وذهاب به دیار باقی دیگه؟؟؟؟
توصیه میشود که جهت دفاع از حقوق ایران . نام یکی از این شرکتهای جدید هوایی خلیج فارس انتخاب شود. صد البته در شروع فعالیت برای جلب مشتری بویژه خارجی باید بلیط ارزان و خدماتی بسیار خوب و قابل رقابت داشته باشد..
ممکن است آقاین بفرمایند این هواپیماهای جدید را از کدام بورکینافاسوی وارد کردهاند؟
این اسمش خرید نیست بلکه اجاره به شرط تملیکه ودر ضمن گارانتی سازنده اصلی شاملش نمیشه! وچه کسی تستهای انجام شده و ساعات پروازی رو تایید میکنه؟؟یک جت بویینگ 727 حدود 40000ساعت اجازه پرواز داره و از رده خارج میشه یعنی با استاندارد پروازی ما که من اطلاع دارم حدود 30 تا 35 سال چرا اصرار داریم هواپیمایی با نیمه عمر بخریم؟؟ هزینه کمتر در مقابل ایمنی پایینتر؟
اي كاش بهمراهش به تعداد كافي نعش كش هم خريداري شود .
سلام
يكباره بگويد ميانگين سني 13.5 سال است. آيا لياقت مردم ايران اين است؟ واقعا دست مريزاد به مسئولين محترم كه مردم ما بايد وسيله كهنه ديگران را بگيرند.
حالا از كجا خريدند ؟
توجه فرمایید: میانگین سنی 15 سال است
یعنی ممکنه هواپیمای 30 ساله هم قاطیشون باشه!!!!
تابناک جان هر کی که ذوست داری اینو دیگه بزن
من هر ماه چند باردر مسیر تهران-اهواز در تردد ام.نمیخوام بالای 50-60 ساعت هر ماه توی قطار باشم از طرفی نمیخوام با هوابیما بمیرم(اخه با این اوضاع خرید بکش بکش ادامه داره) .حالا اقای بهبهانی دمت گرم کا از این قطار های سریع السیر بعد مشهد واسه ما هم درست کن.
دوستان یک هواپیما میتونه بیش از ۲۰سال هم مورد استفاده قرار بگیره در صورتی که دوره‌ی اورهال(بازدید قطعه به قطعه) در موعد مقرر انجام بشه
مثل هواپیمای توپولوف۱۵۴ کاسپین نشه که یکسال از موعد اورهال گذشته بود ولی هنوز به روسیه نرفته بود که اون اتفاق افتاد
اما شاید این سوال رو بپرسید که مثلا چرا در امرکیا یک هواپیما بعد از ۸سال بازنشست میشه
در جواب باید بگم که بیشتر برای صرفه اقتصادی هست چون هواپیماهای کارکرده از لحاظ استحلاک خیلی بالا هستند و چون اونجا دنیای آزادهست هواپیماها رو به صورت اجاره و یا فروش در اختیار کشورهایی نظیر ایران قرار میدن علت هم این هست که شرکتهای ایرانی بیشتر یا دولتی هستند و یا وابسته به دولت پس راندمان مهم نیست چون مهم کمیت هست.

پس اصولا واسائل هوایی عمر از رده خارج شدنشون بر اساس صرفه اقتصادی هست مثل بوئینگ ۷۰۷ که در تمامی جهان بازنشسته شده ولی در ساها داره کار میکنه
تورو خدا اینکارا رو نکنین و مردم ایران را با این خریدهای ناشیانه تحقیر و جانشان را بخطر نیاندازید.
کشورهای خارجی دارن خونه تکونی هواپیمائی میکنن هرچند وقت یه بار ما هم آشغالهای اونها رو که آفتابه خرج لحیمه با قیمتهای گرون خریداری میکنیم.
مثل همون 5 فروند ایرباس کهنه و زمینگیر ترکیه که گفتند ایران با این خریدش شرکت ترکیش را زنده کرد
برای رفتن به دیار باقی هرچه کهنه تر باشد مطمئن است
باید دید بابت این هواپیماهای مستعمل چقدر پول از کیسه ملت پرداخت شده. اینطور که معمولا دیده میشه ایران در اینجور معاملات همیشه کلاه سرش میره و جنس دست دوم و بنجل رو با قیمت خیلی بالاتر از قیمت دفتری اش به ایران قالب میکنند.
شعار و تحریم = کشتن مردم ایران
انا لالله و انا الیه راجعون
آقا هواپیمای جدید که حق مسلم ما نیست حق مسلم ما فقط و فقط انرژی هسته ایست
فقط عمر فنی که مهم نیست یک هواپیما ممکنه بعد از 10 سال کار کردن از نظر فنی هنوز خوب کار کنه (مثل یک ماشین عهد بوق که هنوز راه میره ولی به دلیل هزینه های استهلاک و تعمیر و نگهداریش سود نداشتنش از هزینه داشتنش خیلی بیشتره) و ایراد جدی نداشته باشه ولی آیا از لحاظ اقتصادی هم به صرفه است؟ معمولا هر ماشین یا ابزار فنی در اروپا و غرب بعد از حداکثر 5-3 سال دیگه ارزش اقتصادی نداره (در حالی که ممکنه هنوز کاملا نو به نظر بیاد) و اون رو به یک کشور جهان سومی با قیمت گاها بالاتر از ارزش دفتری اش قالب میکنند. این موارد هواپیماها هم به احتمال قریب به یقین از همین موارد هستند و چند سال زیان بالا به دوش ملت میگذارند و نهایتا هم باز دهها نفر رو به اون دنیا میفرستند در حالی که در اون چند سال هم سود تعمیر و نگهداری آنها در واقع به جیب کشور سازنده اش میره.
حتی اگر این هواپیماها بهترین هم باشن هیچ فرقی به حال ما نمیکنه ، چون برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار میگرن.
آقای بهبهانی با توجه به شناخت بنده تاجر بسیار خوبی است!! تنها با یک تفاوت که ایشان با پول دولت تجارت می کنند.
میانگین سنی آنها 13 14 است یعنی چه ؟ یعنی 13 سال کار کردند ؟ تازه اگر هم پانزده سال باشد اینها که 13 یا 14 ساله اند یعنی دو سه سال دیگه باید ببری جاش پراید بگیری
خداوکیلی ،فقط خداوند بزرگ است که این هواپیماها بسلامت در مقصد مینشیناند.
وقتی ميگن ميانگين یعنی ممکنه سن يکی بيش از 20 سال هم باشه!
مساله ميزان ساعت پرواز است نه سن
با نداشتن هواپیما ، تاسیس دو شرکت هواپیمایی را توجیه کنید . حتمآ از اتوبوس استفاده می کنند تا بعد انشا...
دیگه خودشون هم از بکار بردن نام گاری هوایی ( توپولوف) فراری هستند و با زبان بی زبانی می گویند بوئینگ و ایرباس حتی اگر 30 ساله هم باشد سگش به گاری های روسی می ارزد می گویید نه یکبار با بوئینگ 707ساها به کیش بروید می بینید با 34 سال سن محکم و استوار به پبش می رود.
من می میرم از ترس تا به مقصد برسم
شما چكار سن هواپيما داريد. اگز از نظر فني مناسب باشد سن هواپيما ملاك نيست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار