بازدید 7680
استقبال سهامداران از گروه خودرویی

تحلیلی از 29 شهریور بازار سرمایه

در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود،جزئیات شفاف سازی یک شرکت کشت و دام،آگهی دعوت به مجامع یکی از بانک های بزرگ کشور و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات گسترده و مهم در بازار امروز کردیم.
کد خبر: ۶۲۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 19 September 2016
به گزارش تابناک اقتصادی،در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود،جزئیات شفاف سازی یک شرکت کشت و دام و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات گسترده و مهم در بازار امروز کردیم. امروز ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با افزایش بیش از 2درصدی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 4644میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 4769میلیارد ریال رسید.


گروه کاشی و سرامیک
 در گروه کاشی و سرامیک ، شاهد معاملات مثبت همراه با افزایش حجم معاملات بودیم.این گروه جزء گروه هایی بود که جو خرید در آن حاکم بود .از 8 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام6شرکت با افزایش قیمت و سهام 2 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند.صف هاب خرید این گروه متعلق به شرکت های کاشی پارس،صنایع کاشی و سرامیک سینا،تولیدی گرانیت بهسرام و کاشی الوند بود.بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت تولیدی کاشی تکسرام در نماد کترام با خرید و فروش بیش از 1میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا در نماد کساوه با حدود 2میلیارد ریال بود.

گروه فلزات اساسی
در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه نسبتا متعادل ولی کم حجم تر  نسبت به روز کاری قبل بورس  بودند.از 26 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام14شرکت با افزایش قیمت و سهام 12 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند. صف های خرید در این گروه متعلق به شرکت های  صنعت روی زنگان و معدنی کیمیای زنجان گستران و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت آهن و فولاد ارفع با آخرین قیمت 4.46درصد منفی بود.بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای میدکو2 و ذوب به ترتیب با بیش از 230 و 10 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به نماد میدکو2 و ذوب به ترتیب با بیش از 485 و 27 میلیارد ریال می باشد.



گروه خودرو و قطعات ساخت
در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز همانند روز کاری گذشته،شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به مثبت بود و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه افرایش یافت. 22 شرکت از 31 نماد قابل معامله، با افزایش قیمت و نماد 9 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید این گروه متعلق به شرکت های سایپا دیزل،کمک فنرایند امین،ریخته گری تراکتورسازی ایران و ایران خودرو دیزل و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت سازه پویش بود.بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا2،سایپا و ایران خودرو دیزل به ترتیب با بیش از 111،30 و 28میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های سایپا(درنماد خساپا2) و ایران خودرو به ترتیب با بیش از 130 و 41 میلیارد ریال می باشد.  . در این گروه شرکت های سایپا و ایران خودرو جزء 4 شرکتی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس امروز داشتند.

 گروه موادومحصولات دارویی
در گروه موادومحصولات دارویی ، شاهد معاملات متعادل ولی پرحجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم.از 33 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام17 شرکت با افزایش قیمت و سهام 16 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند. صف های خرید را شرکت های شیمی داروئی داروپخش ، داروسازی زهراوی،ایران دارو،لابراتورداروسازی دکتر عبیدی و پارس دارو  به خود اختصاص دادند و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت داروسازی روزدارو بود. بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت سرمایه گذاری البرز با خرید و فروش بیش از 1.6 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت سرمایه گذاری البرز با بیش از 7میلیارد ریال بود.  

گروه محصولات شیمیایی
در گروه محصولات شیمیایی ، شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به منفی و نسبتا کم حجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم. این گروه جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند به طوری که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از 36 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص برجای گذاشت..سهام 6شرکت از 25 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 19 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.بیشترین افزایش قیمت متعلق به شرکت صنایع شیمیایی ایران در نماد شیران با 2.96 درصد مثبت نسبت به روز کاری قبل بود و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت پتروشیمی فناوران با 4.62 درصد منفی بود.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به حق تقدم شرکت پتروشیمی شازند و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با دادو ستد حدود 35 و  4 میلیون سهم وبیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به حق تقدم شرکت پتروشیمی شازند در نماد شاراکح با بیش از 47 میلیارد ریال بود.

 

 
 

از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد. در گروه قندى شنيده ميشود روند قيمت شكر رو به كاهش بوده و تا ٢٥٢٠ تومان كاهش پيدا ميكند زيرا واحدهاى چغندر قند وارد مدار توليد شده و علاوه بر اين شركت هاى نيشكر هم تا يكماه آينده وارد مراحل توليد ميشود .در گروه كاغذى شنيده ميشود با توجه به افزايش تقاضا در آستانه سال تحصيلى جديد و مشكلات واردات انواع كاغذ تا مرز ٢٠ درصد در بازار افزايش قيمت داشته است .

یک از رخدادهای دیگر امروز به تعویق انداخته شدن عرضه اولیه شرکت کشت و دام نمونه اصفهان که تا آستانه کشف قیمت هم رفت اما به دلیل شفاف سازی شرکت مبنی بر فروش 210 تلیسه آبستن و افزایش پیش بینی سود هر سهم منتهی به سال مالی1395 به مبلغ 30 ریال، به جلسه معاملاتی بعدی موکول شد.

یکی دیگر از اتفافات آگهی دعوت به مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده بانک ملت بود که قرار است در تاریخ 1395/07/08 برگزار گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار