بازدید 10210
۱
تحرکاتی برای افزایش سرمایه شپلی

شنیده‌ها و شایعات گسترده در بازارسرمایه

در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود،بررسی ابلاغیه صندوق های مشترک سرمایه گذاری (درآمد ثابت)و نامه شرکت پلی اکریل و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعاتگسترده و مهم در بازار امروز کردیم.
کد خبر: ۶۲۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 14 September 2016
به گزارش تابناک اقتصادی،در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود،بررسی ابلاغیه صندوق های مشترک سرمایه گذاری (درآمد ثابت)و نامه شرکت پلی اکریل و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعاتگسترده و مهم در بازار امروز کردیم. بیشترین تاثیر مثبت را در بازار امروز متعلق به گروه های فرآورده های نفتی، انبوسازی،املاک و مستغلات،استخراج کانه های فلزی و مخابرات و در مقابل بیشترین تاثیر منفی متعلق به گروه های فلزات اساسی،محصولات شیمیایی و خودرو و ساخت قطعات بود..امروز حجم و ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با افزایش ناچیز 1.5درصدی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 2139میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 2172میلیارد ریال رسید.


گروه محصولات شیمیایی

در گروه محصولات شیمیایی ، شاهد معاملات اکثرا متعادل و نسبتا کم حجم تر و به طور کلی متعادل تر  نسبت به روز کاری قبل بودیم. این گروه جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.سهام 9 شرکت از 28 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 19 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.بیشترین افزایش قیمت متعلق به شرکت کربن ایران با 4.15 درصد مثبت نسبت به روز کاری قبل بود و در مقابل شاهد صف فروش شرکت پتروشیمی شیراز بودیم.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با دادو ستد بیش از 1.7 میلیون سهم وبیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت پتروشیمی جم با بیش از 10 میلیارد ریال بود.
 

گروه انبوه‌سازی،املاک و مستغلات

امروز در گروه انبوه‌سازی،املاک و مستغلات شاهد کاهش استقبال سهامداران از این گروه نسبت به روز کاری قبل بودیم البته امروز هم این گروه جزء گروه هایی بود که تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت..از 21 شرکت فعال و قابل دادو ستد این گروه در بازار امروزسهام 9 شرکت با افزایش قیمت و سهام 12 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند.صف های خرید این گروه متعلق به شرکت های سرمایه گذاری ساختمان ایران و نوسازی و ساختمان تهران بود و در مقابل شرکت های سرمایه گذاری مسکن پردیس و سرمایه گذاری مسکن شمال غرب با صف فروش بسته شدند. بیشترین حجم معاملات این گروه را با بیش از  23 میلیون سهم در شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه در نماد ثباغ اتفاق افتاد. در این گروه شرکت شهرسازی و خانه سازی باغ میشه با بیش از 48 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده بود.
 
 
گروه موادومحصولات دارویی

در گروه موادومحصولات دارویی ، شاهد معاملات اکثرا مثبت ولی کم حجم معاملات در این گروه بودیم.این گروه هم جزء گروه هایی بود که جو خرید در آن حاکم بود .از 31 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام13 شرکت با کاهش قیمت و سهام 18 شرکت با افزایش قیمت روبرو شدند.صف های خرید را شرکت های شیمی داروئی داروپخش و فرآورده های تزریقی ایران به خود اختصاص دادند و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های داروسازی روزدارو،داروسازی زاگرس فارمد پارس،دارویی لقمان و دارویی رازک بود. بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با خرید و فروش بیش از 1.7میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیش از 12میلیارد ریال بود.


گروه خودرو و قطعات ساخت

در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز همانند دیروز شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به منفی بود و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه کاهش یافت. 8 شرکت از 27 نماد قابل معامله، با افزایش قیمت و نماد 19 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید متعلق به سهام شرکت های کمک فنرایند امین،ایرکا پارت صنعت و رینگ سازی مشهد و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت تولیدمحورخودرو بود.بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و ایرکا پارت صنعت به ترتیب با بیش از 26 و 23 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های ایران خودرو و ایرکا پارت صنعت در نماد خودرو و خکار  به ترتیب با بیش از 48 و 35 میلیارد ریال می باشد.


گروه فلزات اساسی

در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه نسبتا معاملات پر حجم تر  ولی اکثرا متمایل به مثبت نسبت به روز کاری قبل بورس  بودیم.از 23 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام15شرکت با افزایش قیمت و سهام 8 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند. صف های خرید در این گروه متعلق به شرکت های صنعت روی زنگان و فولاد خراسان و در مقابل صف های فروش این گروه متعلق به شرکت های نورد وقطعات فولادی و آهن و فولاد ارفع بود.بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ذوب و فملی  به ترتیب با بیش از 14 و 8 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به نماد ذوب و فملی به ترتیب با بیش از 35 و 13 میلیارد ریال می باشد.

 
 
از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد.در نماد ثتران(سرمایه گذاری مسکن تهران)شنیده ها از ورود این شرکت به انبوه سازی و شهرک سازی حکایت دارد.در نماد مرقام (ایران ارقام)نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار بزودی اسامی شرکت‌هایی که برای توزیع دستگاه‌های مکانیزه فروشگاهی اعلام آمادگی کرده‌اند اعلام می‌شود.در نماد آکنتور(آکنتورسازی ایران) خبرها از تفاهم نامه این شرکت با اپراتور تالیا برای هوشمند سازی قبوض برق آب و گاز حکایت دارد.در نماد خگستر(گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو)شنیده ها مبنى بر خروج یکى از زیرمجموعه هاى شرکت که زیان ده میباشد به گوش میرسد که قرار است راجع به این موضوع در مجمع صحبت شود که در این صورت افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام گیرد .در نماد بالاس (مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن)خبرهای مثبت منتشر شده نشان می دهد که به زودی تحولات مثبتی در بودجه و صورت های مالی شرکت رخ خواهد داد. شنیده ها حاکی از آن است که شرکت طی روزهای آینده درخصوص قراردادهای جدید شفاف سازی خواهد کرد.در گروه قند و شکر،قیمت شکر امسال ۷۰درصد گران شد، ولی شیرینی را گران نکردیم چون مشتری نداریم . دبیر انجمن صنفی شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه سازمان حمایت مخالفتی با افزایش قیمت محصولات این صنف ندارد گفت: باوجود افزایش ۷۰ درصد قیمت شکر در سال جاری، به دلیل رکود بازار داخلی و لزوم رقابت‌پذیری در بازارهای خارجی تمایلی به افزایش قیمت نداریم.در نماد تاپیکو(سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین)اولویت تاپیکو، تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس است/ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از رویکرد جدید مدیریتی مبنی بر تامین منابع مالی برای اجرای سریع پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با توجه به اهمیت آن در اقتصاد کشور خبر داد.در نماد قطعه_سازان شنیده ها حاکی این است که۱۳۰ مدیر از شرکت های تامین کننده فرانسوی و ۱۶ مدیر ارشد پژو امروز با ۱۴۰ مدیر ایرانی قطعه ساز جلسه برگزار کردند تا مقدمات تولید مشترک پژو و نقش قطعه سازان مشخص شود.در نماد ثنوسا(شرکت ساختمان و نوسازی تهران)شنیده ها حاکی از آن است که ثنوسا طبق قراردادی عظیم،نوسازی حلب را در دست گرفته است.در نماد تمحرکه(شرکت ماشین سازی نیرومحرکه) در مجمع تمحرکه افزایش سرمایه تصویب شد و افزایش سرمایه بعدی که از اورده هست به مبلغ ۳/۵ میلیارد تومن در اختیار حسابرس قرار گرفت قرار شد یکماهه افزایش سرمایه ثبت شودسه ماهه چهارم سال ۹۵ نیروگاه برق با طرفیت اولیه ۲ مگابایت افتتاح میشه که سال اینده به ۸ مگابایت افزایش پیدا میکنه۱۲ مناقصه شرکت کردiه اند به ارزش ۷۰ میلیارد تومن که رقیب ندارن و تنها شرکت کننده مناقصه خود تمحرکه هست و رقیبهای تمحرکه اکثرا تعطیل و ورشکسته انددانش فنی تولید خط رنگ خودرو در ایران انحصاری هست و مختص تمحرکه هست.در نماد شکربن(کربن ایران)قصد دارد زمین کارخانه را در داخل شهر اهواز که به تازگی تغییر کاربری داده است به فروش رساند. ارزش زمین طبق شفاف سازی شرکت تقریبا ۷۰ میلیارد تومان هست . بهای تمام شده برای شرکت ۳ میلیارد تومان است و در صورت فروش ۲۶۸ تومان برای هرسهم سود شناسایی میکند .  این امر پس از انتقال کارخانه به شهرک صنعتی و یا ادغام شرکت با یک شرکت کربن ساز دیگر محقق می گردد و از زمان بندی این طرح اطلاعات دقیقی در دست نیست. 
 
 
روز گذشته ابلاغیه در خصوص ترکیب دارایی های صندوق های سرمایه گذاری منتشر شد. بر این اساس صندوق های با درآمد ثابت نهایتا اجازه دارند تا 60درصد دارایی را در بانک سپرده کنند.

این بخش مصوبه به این منظور است تا صندوق ها مجبور شوند بخشی از منابع خود را وارد اوراق خزانه کنند و در واقع جهت حمایت از بازار بدهی است و اثری بر بازار سهام ندارد.

بخش دوم بر این نکته تاکید دارد که صندوق ها نهایتا می توانند تا 15درصد از منابع خود را در سهام سرمایه گذاری کنند که این عدد نسبت به گذشته افزایش یافته اما برخلاف آنچه گفته میشد حداقلی تعیین نشده و اینطور نیست که بتوانیم بگوییم الزاما قرار است منابع جدیدی از صندوق ها به سمت بازار هدایت شود اما در مجموع این احتمال وجود دارد که صندوق ها بخشی از منابع را به سمت سهم هایی با p.e پایین و Dps بالا هدایت کنند و بسیار بعید میدانم که یک صندوق درآمد ثابت علاقه مند به نوع دیگری از سهام در حجم بالا باشد.

امروز در سامانه کدال شاهد انتشار نامه ای مبنی بر تمدید فرصت ارسال مدارک و مستندات افزایش سرمایه پلی اکریل توسط سازمان بورس و اوراق بهادار بودیم که می تواند نشانه خوبی برای سهامداران و کارگران این شرکت قدیمی باشد. باید دید که در نهایت شرکت تا تاریخ 1395/07/05 که آخرین فرصت ارسال مدارک هست چکار خواهد کرد و در پایان آیا قادر خواهد بود که سازمان را برای افزایش سرمایه مدنظر راضی کند و کام سهامداران خود را شیرین کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اگربه نمودار روزانه بورس برای چندروزدقت کنیدخواهیددیددراکثرروزها شاخص کل بورس نیم ساعت مانده به اتمام ساعت کاری تالاربورس منفی است ودرظرف چنددقیقه پایانی ناگهان چندواحدمثبت شده و بدنبال آن روزنامه های حامی بورس تیترمیزنند(بورس مثبت شد)!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار