بازدید 8271
۲
تحلیلی از بازار3مهر بازار سرمایه

مقاومت پیشرو شاخص بورس کجاست؟

در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود ،بررسی روند آتی شاخص بورس و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات گسترده و مهم در بازار امروز کردیم.
کد خبر: ۶۲۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 24 September 2016
به گزارش تابناک اقتصادی،در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات گسترده و مهم در بازار امروز کردیم.در بازار امروز بیشترین تاثیر مثبت به ترتیب گروه های خودرو وساخت قطعات،محصولات شیمیایی و فلزات اساسی و در مقابل بیشترین تاثیر منفی را به ترتیب گروه های بیمه و صندوق بازنشستگی،سیمان،آهک و گچ و مخابرات بر شاخص بورس داشتند. جو خرید متعلق به گروه های خودرو وساخت قطعات،قندوشکر، استخراج ذغال سنگ و فلزات اساسی و در مقابل جو فروش در گروه های تسهیلات مسکن،بیمه و صندوق بازنشستگی،سیمان،آهک و گچ و زراعت و خدمات وابسته کاملا آشکار بود. امروز ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با کاهش بیش از 8درصدی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 3562میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 3257میلیارد ریال رسید.


گروه خودرو و قطعات ساخت
در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز برخلاف روز کاری گذشته،شاهد معاملات به طور کلی مثبت و اکثرا صف خرید و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه افرایش یافت.این گروه جزءگروه هایی بود که امروز هم بیشترین تاثیر مثبت و هم جو خرید خوبی بر آن حاکم بود به طوری که دو شرکت ایران خودرو و سایپا به ترتیب با بیش از 49 و 47 واحد تاثیر مثبت بر شاخص برجای گذاشتند. 27 شرکت از 30 نماد قابل معامله، با افزایش قیمت و نماد 3 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.سهام 20 شرکت با صف خرید و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت سازه پویش بود.این برای سومین روز متوالی است که سهام شرکت سازه پویش با صف فروش بسته می شود.بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و زامیاد به ترتیب با بیش از 63 49 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های سایپاو ایران خودرو به ترتیب با بیش از 75 و 58 میلیارد ریال می باشد.  . میانگین درصد قیمت پایانی گروه 3.35 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 3.69 درصد مثبت بود.


گروه سیمان،آهک و گچ
 در گروه سیمان،آهک و گچ ، شاهد معاملات اکثرا مثبت همراه با افزایش حجم معاملات بودیم. این گروه جزءگروه هایی بود که امروز هم بیشترین تاثیر منفی و هم جو فروش نامناسبی بر آن حاکم بود. از 23 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام14شرکت با افزایش قیمت و سهام 9 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند.بیشترین افزایش قیمت این گروه متعلق به شرکت سیمان صوفیان و درمقابل صف های فروش متعلق به شرکت های سیمان خزر،سیمان بهبهان و سیمان اصفهان به خود اختصاص داده اند.بود.بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت سیمان سپاهان در نماد سپاها با خرید و فروش بیش از 5.4میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت سیمان سپاهان در نماد سپاها با حدود 5.8میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 0.1 درصد منفی و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 0.38 درصد منفی بود.


گروه فلزات اساسی
در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه اکثرا مثبت و  پرحجم تر  نسبت به روز کاری قبل بورس  بودند.این گروه جزءگروه هایی بود که امروز هم بیشترین تاثیر مثبت و هم جو خرید خوبی بر آن حاکم بود.از 24 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام 17شرکت با افزایش قیمت و سهام 7 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند. صف های خرید در این گروه متعلق به شرکت نورد آلومینیوم،صنایع فولاد آلیاژی یزد،فولاد آلیاژی ایران،صنعت روی زنگان و معدنی کیمیای زنجان گستران و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت فولاد امیرکبیر کاشان بود.یشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ذوب و فملی به ترتیب با بیش از 23 و 10 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به نماد  ذوب و فولای به ترتیب با بیش از 64 و 19 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 1.53درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 1.68درصد مثبت بود.


 گروه بیمه و صندوق بازنشستگی
در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی ، شاهد معاملات متعادل ولی نسبتا پرحجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم. این گروه جزءگروه هایی بود که امروز هم بیشترین تاثیر منفی و هم جو فروش نامناسبی بر آن حاکم بود.از 12 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام6 شرکت با افزایش قیمت و سهام 6 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند. بیشترین افزایش قیمت این گروه متعلق به شرکت بیمه کوثر با 3.25 درصد مثبت و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت بیمه پارسیان با 3.5درصد منفی بود. بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت بیمه پاسارگاد با خرید و فروش بیش از 5.1 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت بیمه پاسارگاد با بیش از 15میلیارد ریال بود.  میانگین درصد قیمت پایانی گروه 0.03درصد منفی و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 0.54 درصد منفی بود.


گروه محصولات شیمیایی
در گروه محصولات شیمیایی ، شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به مثبت و نسبتا پرحجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم. این گروه جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند به طوری که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از 62 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص برجای گذاشت.سهام 17شرکت از 30 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 13 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادندصف های خرید این گروه متعلق به شرکت های صنایع شیمیایی ایران و کربن ایران و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت پتروشیمی فارابی بود.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت های سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با دادو ستد حدود 4.8 و  4.4 میلیون سهم و بیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با بیش از 22 و 8 میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 0.61درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 0.54 درصد مثبت بود.

 

 
از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد. در نماد شاوان(پالایش نفت لاوان) شنيده ها حاكى از آمدن گزارش سه ماهه مثبت طى هفته آينده ميباشد كه ميتواند گروه پالايش رو با اقبال همراه كند . در گروه بانكى مدير امور بين الملل بانك توسعه صادرات از برقرارى روابط بانكى با ٦٠ بانك در ١٩ كشور اروپايى خبر داد و گفت هم اكنون با ٤١ كشور و ١٠١ بانك خارجى اراباط داريم .در نماد ذوب(شرکت ذوب آهن اصفهان) شنيده ميشود كه جواب قطعى افزايش سرمايه هنوز از طرف حسابرس اعلام نشده و احتمالا تا نيمه مهر ماه به بازار مخابره ميشود .در نماد كلوند(کاشی الوند) شنيده ها حاكى از احتمال فروش بلوك اين شركت توسط تامين اجتماعى ( شستا ) با قيمت ١٥٠ میلیارد تومان ميباشد .در نماد حریل(شرکت ریل پردازسیر) بر اساس شنیده ها خریدار بلوک شرکت، غدیر به قیمت ۲۰۰ تومان خواهد بود.


با توجه به اينكه شاخص در حال ساختن موج 5 مي باشد و موج 5 هم به عنوان يكي از امواج پيشرو  در حال تكيمل موج 4 از موج 5 بزرگ مي باشد. بنابراين در مرحله اول تا 77300 و  مرحله دوم تا 76500 را میتوانیم به عنوان اصلاح رشد اخير شاخص بناميم و منتظر شروع موج5 از 5 در مرحله اول تا حوالي 81700  ودر مرحله دوم تا 85000بنشينيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مقاومت پیش رو به معنای مقابل صحیح است نه بقول شما مقاومت پیشرو !
بورس=عددسازی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی