بازدید 7826
استقبال سهامداران از گروه قندی

جزئیات عرضه اولیه دو شرکت

در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود،جزئیات عرضه اولیه دو سهم در فرابورس و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات گسترده و مهم در بازار امروز کردیم.
کد خبر: ۶۲۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 17 September 2016
به گزارش تابناک اقتصادی،در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود،جزئیات عرضه اولیه دو سهم در فرابورس و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات گسترده و مهم در بازار امروز کردیم. امروز ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با افزایش بیش از 22درصدی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 2172میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 2651میلیارد ریال رسید.


گروه قند و شکر
 در گروه قند و شکر ، شاهد معاملات اکثرا مثبت و نیز افزایش حجم معاملات در این گروه بودیم.این گروه جزء گروه هایی بود که جو خرید در آن حاکم بود .از 14 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام همه شرکت های موجود با افزایش قیمت امروز را به پایان رساندند.به جز شرکت های قند ثابت خراسان و قند شیرین خراسان بقیه سهام شرکت ها با صف خرید بسته شدند.بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت قند ثابت خراسان با خرید و فروش بیش از 22میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت قند ثابت خراسان با بیش از 28میلیارد ریال بود.


گروه محصولات شیمیایی

در گروه محصولات شیمیایی ، شاهد معاملات اکثرا متعادل و نسبتا کم حجم تر و به طور کلی متعادل تر  نسبت به روز کاری قبل بودیم. این گروه جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.سهام 8شرکت از 28 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 20 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.بیشترین افزایش قیمت متعلق به شرکت کربن ایران با 3.67 درصد مثبت نسبت به روز کاری قبل بود و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت پتروشیمی شیراز با 4.46 درصد منفی بود.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با دادو ستد بیش از 4.1 میلیون سهم وبیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از 19 میلیارد ریال بود.
 

گروه فلزات اساسی
در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه نسبتا معاملات پر حجم تر  ولی اکثرا متمایل به منفی نسبت به روز کاری قبل بورس  بودیم.از 22 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام10شرکت با افزایش قیمت و سهام 12 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند. صف های خرید در این گروه متعلق به شرکت های  فولاد خراسان و ذوب آهن اصفهان و در مقابل تنها صف فروش این گروه متعلق به شرکت سپنتا بود.بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ذوب و هرمز  به ترتیب با بیش از 18 و 8 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به نماد ذوب و فملی به ترتیب با بیش از 45 و 19 میلیارد ریال می باشد.


 گروه خودرو و قطعات ساخت

در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز همانند دیروز شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به منفی بود و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه کاهش یافت. 6 شرکت از 27 نماد قابل معامله، با افزایش قیمت و نماد 21 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید متعلق به سهام شرکت های گروه بهمن،تولیدمحور خودرو و رینگ سازی مشهد و در مقابل بیشترین کاهش قیمت مربوط به شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران بود.بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و زامیاد به ترتیب با بیش از 30 و 14 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های سایپا و ایران خودرو در نماد خساپا و خودرو به ترتیب با بیش از 35 و 34 میلیارد ریال می باشد.


 گروه موادومحصولات دارویی
در گروه موادومحصولات دارویی ، شاهد معاملات اکثرا منفی ولی خیلی کم حجم معاملات در این گروه بودیم.این گروه هم جزء گروه هایی بود که جو فروش در آن حاکم بود .از 28 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام13 شرکت با افزایش قیمت و سهام 15 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند.تنها صف خرید را شرکت شیمی داروئی داروپخش به خود اختصاص دادند و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های دارویی رازک،تولید مواد اولیه داروپخش و داروسازی فارابی بود. بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت گروه دارویی سبحان با خرید و فروش بیش از 321 هزار سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت گروه دارویی سبحان با بیش از 2.4میلیارد ریال بود.
 


از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد.در نماد فاراك(ماشین سازی اراک) مديرعامل شركت خبر از آمادگى براى ساخت تمامى قطعات و مخازن كروى لازم براى صنعت نفت و پتروشيمى خبر داد كه در گذشته از چين و كره وارد ميشد كه ميتواند به زودى شاهد سودآورى و درآمد شگرف در اين شركت باشيم .در نماد چكارن (کارتن ایران) شنيده ها حاكى از فروش زمين مشاعى با شركت سديد ميباشد كه با كارشناسى جديد صورت گرفته مبلغ ٢٠ تومان تعديل سود در پى خواهد داشت .در گروه قندى شنيده ميشود كه جهش اخير قيمت جهانى شكر به خاطر كاهش ١٠ ميليون تنى آمار توليد شكر برزيل ميباشد .


در این هفته شنیده ها از عرضه دو شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج در نماد بکهنوج و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در نماد زگلدشت در فرابورس می باشد.

✅ #بکهنوج  شرکت در راه فرابورس

 میزان سرمایه: 633 میلیارد ریال
  تعداد سهام: 633میلیون سهم
میزان عرضه: 5 درصد ( 10 درصد)

 ✅ #زگلدشت  شرکت

 میزان سرمایه: 200 میلیارد ریال
  تعداد سهام: 200میلیون سهم
میزان عرضه:  10 درصد

 
 
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار