بازدید 16099
ویژه‌ برنامه نوروزی «تابناک» (3)؛

فیلم: بهار فاطمی و پیراهن‌های مشکی برای مادر شیعه

آهسته و آهسته حال و هوای فروردین هزار و سیصد و نود و چهار، رنگ و بوی عزای مادر شیعه، ام‌ابیها حضرت فاطمه الزهرا را به خود می‌گیرد و شیعیان واقعی در این ایام به خیل عزاداران حضرت مرضیه می‌پیوندند و در فاطمیه دوم به عزاداری می‌پردازند.
کد خبر: ۴۸۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 23 March 2015
سومین روز بهار فاطمی فرارسید و آهسته و آهسته حال و هوای فروردین هزار و سیصد و نود و چهار، رنگ و بوی عزای مادر شیعه، ام‌ابیها حضرت فاطمه الزهرا را به خود می‌گیرد و شیعیان در این ایام به خیل عزاداران حضرت مرضیه می‌پیوندند و در فاطمیه دوم به عزاداری می‌پردازند.

بدین سان محتوای ویژه برنامه «تابناک» برای نوروز پیش رو نیز متناسب با چنین ایامی دستخوش تغییراتی می‌شود و پس از فاطمیه دوم، مجدداً محتوای بسته روزانه دستخوش تغییرات دیگری می‌شود؛ دگرگونی که با این ایام بی‌تناسب نیست و شبیه حال و هوایی است که در ایام پیش رو، سپری می‌شود.

به رسم هر روز، با حکایتی از گلستان سعدی آغاز می‌کنیم. یکی از صلحای لبنان که مقامات او در دیار عرب مذکور بود و کرامات مشهور به جامع دمشق در آمد و بر کنار برکه کلاسه طهارت همی‌ساخت پایش بلغزید و به حوض در افتاد و به مشقت از آن جایگه خلاص یافت چون از نماز بپرداختند یکی از اصحاب گفت مرا مشکلی هست اگر اجازت پرسیدنست گفت آن چیست گفت یاد دارم که شیخ بروی دریای مغرب برفت و قدمش تر نشد امروز چه حالت بود که در این قامتی آب از هلاک چیزی نماند.

شیخ اندرین فکرت فرو رفت و پس از تأمل بسیار سر بر آورد و گفت نشنیده ای که خواجه عالم(ع) گفت: لی مَعَ اللهِ وَقتٌ لا یَسَعنی فیه مَلَکٌ مقربٌ و لا نَبیٌ مُرسَل

و نگفت علی الدوام وقتی چنین که فرمود به جبرئیل و میکائیل نپرداختی و دیگر وقت با حفصه و زینب در ساختی مشاهدة الابرار بَیْن التجلّی وَ الاِستتار می‌نماید و می‌رباید.

اُشاهِدُ مَنْ اَهوی بِغَیْر وَسیلة
فَیَلْحَقُنی شَأنٌ اَضلُّ طَریقاً

یؤجِجُ ناراً ثمّ یطفی برشة
لِذالک ترانی محرقاً و غریقاً

فیلم: بهار فاطمی و پیراهن‌های مشکی برای مادر شیعه

در سومین ویدئو از مجموعه ویژه برنامه‌ نوروزی «تابناک» نیز با نوای یا مقلب القلوب آغاز می‌کنیم و تصاویری کوتاه را تماشا می‌کنید. در ادامه سخنان کوتاهی از حجت الاسلام والمسلمین زائری درباره بهار را که به صورت اختصاصی در اختیار «تابناک» قرار گرفته، می‌بینید و می‌شنوید.

این خطیب و نویسنده می‌گوید: انتظار کشیدن برای بهار عبادت است؛ وقت تلف کردن نیست. کسی که انتظار بهار حقیقت و ظهور حضرت موعود را می‌کشد، لحظه لحظه زندگی‌اش بزرگ‌ترین عبادت است. پیامبر (ص) فرمودند: «انتظار الفرج بالصّبر عباده»

زائری ادامه می‌دهد: یکی از بزرگ‌ترین عبادت‌ها این است که انسان با صبر و پایداری در ایمان و تحمل بر مشکلات و سختی‌های دوران غیبت، انتظار بکشد و منتظر ظهور حضرت (عج) باشد. منتظر بودن بهار، وقت تلف کردن نیست و بزرگ‌ترین عبادت است؛ عبادتی که هیچ عبادت دیگری با آن، قابل رقابت و قابل مقایسه نیست.

این روحانی می‌افزاید: در این دوران سخت انتظار بهار، انشاالله خداوند همه ما را از منتظرین حقیقیِ بهار حقیقت قرار دهد؛ بهاری که با آمدنش همه سختی‌ها تمام می‌شود... .

سپس نوبت به زمزمه یک قطعه مداحی با صدای حاج عبدالرضا هلالی است که نسبتی قریب با این ایام دارد و به همین دلیل برای چنین روزی و این بسته انتخاب شده است. ما را در مجالس عزاداری حضرت فاطمه (س) از دعای خیرتان بی‌بهره نگذارید. حضرت فاطمه عليهاالسلام فرمودند: «بِشرٌ في وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ؛ خوش رويى هنگام روبه رو شدن با مؤمن ، بهشت را بر فرد خوش رو واجب مى كند.»

تعداد بازدید : 24
دانلود ویدئوی روز سوم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی