بازدید 17041
ویژه‌ برنامه نوروزی «تابناک» (۹)؛

فیلم: دونوازی حسین علیزاده و همایون شجریان را بشنوید

سخنان کوتاهی از حجت الاسلام والمسلمین زائری درباره بهار را که اختصاصی در اختیار «تابناک» قرار گرفته، می‌بینید و می‌شنوید... شاهد یک دوئت یا دونوازی متفاوت هستیم. استاد حسین علیزاده تار می‌نوازد و همایون شجریان تمبک می‌زند.
کد خبر: ۴۸۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 29 March 2015
فیلم: اجرای شهرام ناظری در پاریس را بشنویدنهمین روز بهار فرارسید و شکوفه‌های بهاری اندک اندک رخ می‌نماید و حال و هوای بهار، روح و جان آدمی را فرامی‌گیرد؛ هرچند تعطیلات رسمی به پایان رسیده، به رسم معمول تا سیزدهم همچنان سایه تعطیلات بر سر شهر‌ها افتاده و پایتخت، همچنان خلوت‌ترین روزهای سال را پشت سر می‌گذارد.

به رسم هر روز، با حکایتی از گلستان سعدی آغاز می‌کنیم؛ سالی از بلخ بامیانم سفر بود و راه از حرامیان پر خطر، جوانی بدرقه همراه من شد سپر باز چرخ انداز سلحشور بیش زور که بده مرد توانا کمان او زه کردندی و زور آوران روی زمین پشت او بر زمین نیاوردندی ولیکن چنانکه دانی متنعم بود و سایه پرورده نه جهان دیده و سفر کرده.

رعد کوس دلاوران به گوشش نرسیده و برق شمشیر سواران ندیده. اتفاقاً من و این جوان هر دو در پی هم دوان هر آن دیوار قدیمش که پیش آمدی به قوّت بازو بیفکندی و هر درخت عظیم که دیدی به زور سرپنجه بر کندی و تفاخر کنان گفتی؛

پیل کو تا کتف و بازوى گردان بیند
شیر کو تا کف و سر پنجه مردان بیند

ما درین حالت که دو هندو از پس سنگی سر بر آوردند و قصد قتال ما کردند به دست یکی چوبی و در بغل آن دیگر کلوخ کوبی جوان را گفتم چه پایی؟

بیار آنچه دارى ز مردى و زور
که دشمن به پاى خود آمد به گور

تیر و کمان را دیدم از دست جوان افتاده و لرزه بر استخوان

نه هر که موى شکافد به تیر جوشن خاى
به روز حمله جنگ آوران به دارد پای

چاره جز آن ندیدم که رخت و سلاح و جامه‌ها‌‌ رها کردیم و جان به سلامت بیاوردیم.

بکارهای گران مرد کار دیده فرست
که شیر شرزه در آرد به زیر خمّ کمند

جوان اگر چه قوى یال و پیلتن باشد
به جنگ دشمنش از هول بگسلد پیوند

نبرد پیش مصاف آزموده معلوم است
چنانکه مسأله شرع پیش دانشمند

فیلم: دونوازی حسین علیزاده و همایون شجریان را بشنوید

در نهمین ویدئو از مجموعه ویژه برنامه‌ نوروزی «تابناک» نیز با نوای یا مقلب القلوب آغاز می‌کنیم و تصاویری کوتاه را تماشا می‌کنید. سپس، سخنان کوتاهی از حجت الاسلام والمسلمین زائری درباره بهار را که اختصاصی در اختیار «تابناک» قرار گرفته، می‌بینید و می‌شنوید.

در ادامه، یک ویدئوی متفاوت دیگر از طبیعت بهاری را نظاره گر خواهید بود و در پایان یک قطعه موسیقیایی ناشنیده را خواهید شنید. در این ویدئو، شاهد یک دوئت یا دونوازی متفاوت هستیم؛ استاد حسین علیزاده تار می‌نوازد و همایون شجریان تمبک می‌زند.

تعداد بازدید : 56
دانلود ویدئوی روز هشتم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل