بازدید 14006
ویژه‌ برنامه نوروزی «تابناک» (6)؛

فیلم: نوای علیرضا قربانی را در ششمین روز بهار بشنوید

یک ویدئوی بسیار دیدنی از طبیعت را در بهار تماشا می‌کنید و در آخر نوای شنیدنی علیرضا قربانی را خواهید شنید؛ ویدئویی که به تازگی منتشر شده و کمتر دیده شده و جزو آثار ارزشمند این چهره برجسته موسیقی معاصر کشورمان محسوب می‌شود. قربانی یکی از غزلیات دیوان شمس که جزو سروده‌های ماندگار مولانا است را اجرا کرده است.
کد خبر: ۴۸۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 26 March 2015
ششمین روز بهار هزار و سیصد و نود و چهار، مصادف با پایان مراسم عزاداری فاطمیه دوم گره خورده است و پس از این، فضای نوروز متفاوت با روزهای گذشته شده و برنامه‌های تلویزیون نیز از امشب تغییر می‌یابد و با پایان آیین‌های مذهبی این ایام، برنامه طنز تلویزیون نیز آغاز خواهد شد.

به رسم هر روز، با حکایتی از گلستان سعدی آغاز می‌کنیم؛ یاد دارم که شبی در کاروانی همه شب رفته بودم و سحر در کنار بیشه‌ای خفته شوریده‌ای که دران سفر همراه ما بود نعره‌ای برآورد و راه بیابان گرفت و یک نفس آرام نیافت چون روز شد گفتمش آن چه حالت بود گفت بلبلان را دیدم که بنالش در آمده بودند از درخت و کبکان از کوه و غوکاندر آب و بهایم از بیشه. اندیشه کردم که مروّت نباشد همه در تسبیح و من به غفلت خفته.

دوش مرغی به صبح می‌نالید
عقل و صبرم ببرد و طاقت و هوش

یکی از دوستان مخلص را
مگر آواز من رسید به گوش

گفت باور نداشتم که ترا
بانگ مرغی چنین کند مدهوش

گفتم این شرط آدمیت نیست
مرغ تسبیح گوی و ما خاموش

فیلم: نوای علیرضا قربانی را در ششمین روز بهار بشنوید

در ششمین ویدئو از مجموعه ویژه برنامه‌ نوروزی «تابناک» نیز با نوای یا مقلب القلوب آغاز می‌کنیم و تصاویری کوتاه را تماشا می‌کنید. سپس، سخنان کوتاهی از حجت الاسلام والمسلمین زائری درباره بهار را که به صورت اختصاصی در اختیار «تابناک» قرار گرفته، می‌بینید و می‌شنوید.

این استاد حوزه و دانشگاه در این سخنان می‌گوید: یکی از ویژگی‌های وجود مقدس امام زمان (عج) این است که آن وجود نورانی، کان و اساس و مخزن و معدن معرفت و حکمت است. در روایتی از علی (ع) نقل شده که فرمودند ««قَدْ لَبِسَ لِلْحِكْمَةِ جُنَّتَهَا وَ أَخَذَهَا بِجَمِیعِ أَدَبِهَا مِنَ الْإِقْبَالِ عَلَیْهَا وَ الْمَعْرِفَةِ بِهَا وَ التَّفَرُّغِ لَهَا فَهِیَ عِنْدَ نَفْسِهِ ضَالَّتُهُ الَّتِی یَطْلُبُهَا وَ حَاجَتُهُ الَّتِی یَسْأَلُ عَنْهَا فَهُوَ مُغْتَرِبٌ إِذَا اغْتَرَبَ الْإِسْلَامُ وَ ضَرَبَ بِعَسِیبِ ذَنَبِهِ وَ أَلْصَقَ الْأَرْضَ بِجِرَانِهِ بَقِیَّةٌ مِنْ بَقَایَا حُجَّتِهِ خَلِیفَةٌ مِنْ خَلَائِفِ أَنْبِیَائِه»

زائری ادامه می‌دهد: خدا هر آنچه از حکمت‌ها و معرفت‌ها و حقایق و دانش و بینش ذخیره کرده و برای بشر آشکار نکرده با ظهور امام عصر عیان خواهد کرد. حقایق و معارف بشری و حکمت‌ها و معرفت‌ها، آن زمان به کمال خواهد رسید و شکل کامل عرضه خواهد شد.

وی افزود: امام زمان (عج) بهاری است که با آمدنش گوهرهای معرفت و حکمت را منتشر خواهد کرد. گوهرها و ثمرهای حکمت و معرفت بر شاخ جان انسان‌ها خواهد نشست. او بهاری است که با آمدنش همه جا را دانش و معرفت فراخواهد گرفت... .

در ادامه، یک ویدئوی بسیار دیدنی از طبیعت را در بهار تماشا می‌کنید و در آخر نوای شنیدنی علیرضا قربانی را خواهید شنید؛ ویدئویی که به تازگی منتشر شده و کمتر دیده شده و جزو آثار ارزشمند این چهره برجسته موسیقی معاصر کشورمان محسوب می‌شود. قربانی یکی از غزلیات دیوان شمس که جزو سروده‌های ماندگار مولانا است را اجرا کرده است:

بیا بیا دلدار من دلدار من
درآ درآ در کار من در کار من
تویی تویی گلزار من گلزار من
بگو بگو اسرار من اسرار من

***

بیا بیا درویش من درویش من
مرو مرو از پیش من از پیش من
تویی تویی هم کیش من هم کیش من
تویی تویی هم خویش من هم خویش من

***

هر جا روم با من روی با من روی
هر منزلی محرم شوی محرم شوی
روز و شبم مونس تویی مونس تویی
دام مرا خوش آهویی خوش آهویی

***

ای شمع من بس روشنی بس روشنی
در خانه‌ام چون روزنی چون روزنی
تیر بلا چون دررسد چون دررسد
هم اسپری هم جوشنی هم جوشنی

***

صبر مرا برهم زدی برهم زدی
عقل مرا رهزن شدی رهزن شدی
دل را کجا پنهان کنم
در دلبری تو بی‌حدی تو بی‌حدی

***

ای فخر من سلطان من سلطان من
فرمان ده و خاقان من خاقان من
چون سوی من میلی کنی میلی کنی
روشن شود چشمان من چشمان من



هر جا تویی جنت بود جنت بود
هر جا روی رحمت بود رحمت بود
چون سایه‌ها در چاشتگه
فتح و ظفر پیشت دود پیشت دود

***

فضل خدا همراه تو همراه تو
امن و امان خرگاه تو خرگاه تو
بخشایش و حفظ خدا حفظ خدا
پیوسته در درگاه تو درگاه تو

تعداد بازدید : 132
دانلود ویدئوی روز ششم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار