بازدید 10834

آتش‌سوزی فجیع و مرگبار در یک کمپ ترک اعتیاد/ افزایش فوتی‌ها به ۳۲ تن/ دستور وزیر کشور به استاندار گیلان/ مدیر کمپ بازداشت شد

این حادثه تاکنون ۳۲ فوتی و ۱۶ مصدوم داشته که ۴ تن از مصدومان در وضعیت اینتوبه و مابقی در شرایط بهتری هستند. این در حالی است که ظرفیت این مرکز بر اساس آمار اعلام شده، ۴۰ تن بوده و آمارها حکایت از آن دارد که بیش از ظرفیت مرکز، مورد استفاده قرار گرفته و مددجو در آن حضور داشته است؛ رویدادی مرگبار که ابعاد آن رو به گسترش است.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 03 November 2023

آتش‌سوزی فجیع و مرگبار در یک کمپ ترک اعتیاد/ افزایش فوتی‌ها به ۳۲ نفر/ دستور وزیر کشور به استاندار گیلان/ مدیر کمپ بازداشت شدبار دیگر یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شاهد وقوع فاجعه بود؛ فاجعه ای مرگبار که این بار از جنس حریق بود و ابعاد آن هنوز کامل مشخص نشده است.

به گزارش «تابناک»، بابک یکتاپرست، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در این‌باره گفت:‌ در ساعت ۵:۵۵ صبح امروز وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد واقع در شهرستان لنگرود (استان گیلان) به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که در پی آن پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های اولیه این حادثه چندین مورد فوتی و مصدوم داشته است، گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که متاسفانه ۲۶ تن در پی این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۸ تن نیز مصدوم شدند که عمدتا از نوع سوختگی سطح یک بوده است.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس کشور علاوه بر امدادگران اورژانس عوامل انتظامی، آتش‌نشانی و ... در محل حضور دارند و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

دستور رئیس قضا درباره بررسی حادثه

در پی این حادثه حجت‌الاسلام‎والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا طی دستوری به رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه‎دیده اقدام کنند.

رئیس دادگستری استان گیلان نیز که هم اکنون در محل حادثه به سر می‌برد، گفت مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند. دستورهای قضایی لازم از جمله انتقال پیکرهای جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است.

گفتنی است ظرفیت این مرکز براساس آمار اعلام شده ۴۰ نفر بوده و علت حادثه در دست بررسی است و متعاقبا و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

افزایش شمار کشته شدگان به ۳۲ تن

بر اساس آخرین آمار که توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اعلام شده است این حادثه تاکنون ۳۲ فوتی و ۱۶ مصدوم داشته که ۴ نفر از مصدومان در وضعیت اینتوبه و مابقی در شرایط بهتری هستند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیرکل بحران استان و فرماندار لنگرود و مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری و... در محل حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود حضور یافتند.

محمد جلائی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در حاشیه بازدید از حادثه مذکور، اظهار کرد: این حادثه تاکنون ۳۲ فوتی و ۱۶ مصدوم داشته است که از این تعداد ۴ مصدوم در وضعیت اینتوبه و مابقی در شرایط بهتر هستند.

بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد کلیدبر

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق نیارکی رئیس کل دادگستری گیلان از دستگیری و بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد منطقه کلیدبر شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: ‌کارهای کارشناسی در خصوص بررسی علت این حادثه دلخراش در شهرستان لنگرود انجام شده و ‌به محض وقوع آتش سوزی در این مرکز ترک اعتیاد، رئیس دادگستری شهرستان به همراه معاونین و تیم‌های کارشناسی در محل حادثه حضور بافته و بعد از ارائه گزارشات اولیه، معاونین قضایی دادگستری استان به محل اعزام شدند.

وی با تأکید بر بررسی دقیق و سریع علت حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود، افزود: علت حادثه و حریق مشخص نیست و پس از بررسی توسط تیم‌های تخصصی آتش نشانی، هلال احمر و تیم‌های خصوصی، در اسرع وقت به مردم اعلام می‌شود.

دستور وزیر کشور به استاندار گیلان

احمد وحیدی وزیر کشور که به همراه هیات دولت در سفر استانی کردستان بسر می برد، به محض اطلاع از حادثه آتش سوزی در یک کمپ اعتیاد، در تماس تلفنی با استاندار گیلان در جریان این حادثه تاسف بار قرار گرفت. وی ضمن دستور فوری برای کمک به مصدومان، بررسی دقیق علت آن و برخورد قاطع و قانونی با مسبب یا مسببان این حادثه را خواستار شد. 

وحیدی صبح امروز هنگام بازدید از طرح ها و پروژه های شهرستان کامیاران، به محض اطلاع از حادثه، در تماس تلفنی با اسدالله عباسی استاندار گیلان ، ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه با خانواده فوت شدگان آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد ابراز همدردی کرد. 

وزیر کشور از استاندار گیلان خواست همه تمهیدات و امکانات لازم را برای کمک به مجروحان این حادثه بکار گیرد و علت این حادثه را مورد بررسی دقیق قرار دهند و در صورت قصور انسانی عامل یا عاملان آن را به دستگاه قضایی معرفی کنند. 

علت اولیه وقوع حریق مشخص شد

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به جزییات بیشتر حادثه دلخراش لنگرود، اظهار کرد: تاکنون در جریان این سانحه اندوهبار ۳۲ تن فوت کرده و ۱۶ تن دیگر تحت مداوا در دو بیمارستان لنگرود و ولایت رشت هستند. حال چهار تن از مصدومان وخیم است و کادر درمان برای زنده نگهداشتن افراد مصدوم با جدیت در حال تلاش هستند.

وی در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسئولان‌ کمپ بوده‌است.

وی با بیان اینکه غافلگیری شبانه، محبوس شدن و ازدحام جمعیت به دلیل نگهداری مددجوبان بیش از ظرفیت مجاز، از دلایل افزایش فوتی‌ها در این مرکز ترک اعتیاد بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر شمار بالای مددجویان، نگهبان و مسئول نگهداشت این مرکز درمان سوء مواد مخدر نیز جان خود را در این حادثه از دست داده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۴
هرچی سنگه مال پای لنگه
غزه کجاست ابنجا را ببین ، و به فکر باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
اسراییل تا کنون ۲۲ کشته داده چقدر تو بوق و کرنا می کنند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
چه ربطی داره؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
مگه کسی بهشون حمله کرده؟
این که یک حادثه بوده
تنهایی نمی فهمید یا کسی کمکتون میکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
غزه هر شب همین داستان رو داره
من به استاندار گیلام پیشنهاد می کنم برای اینکه علت آتش سوزی خیلی سریع مشخص شود از مدیران شهرداری تهران استفاده کند چون خیلی ضربتی این کار را می کنند. نمونه آن سند زدن مجتمع تجاری ابریشم است که 14 سال بلا تکلیف مانده است. حتما در 30 سال آینده علت آتش سوزی را مشخص می کنند
حتماً بايد جان كلي از مردم گرفته شود تا شما دستور براي رسيدگي به اين مشكلات و معضلات را صادر كنيد ؟ و آخر هم مياييد با بازداشت يك نفر ، همه تقصيرها را گردن آن فرد مفلوك مي اندازيد و تمام !
اگر نگيد چرا اتش سوزى شد ما از گروه هاى معاند خواهيم فهميد
حدود ۵۰ نفر در کمپ اقامت داشتند که تقریبا همگی فوت یا مجروح شده اند. احتمالا در از بیرون قفل بوده. در حقیقت زندانی شده بودند. خداوند رحمتشان کند به خانواده های ایشان تسلیت گفته و آرزوی مجازات عاملان را دارم.
معمولا در این مراکز درب خروجی قفل میشه تا مددجو سرخود مرکز رو ترک نکنه.
قطعا مدیران همه بخش های مملکت دارای مشکلات اساسی ا جمله بی لیاقتی هستند
خرید وقروش مواد را قانونی کنید ،تا هم بساط قاچاقچی جمع شود و هم این همه بگیر و ببند ، هر کس خواست برود از داروخانه تهیه کند ، معلوم نیست کی پشت این قضیه است مانن فیلم سناتور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
برو پی کارت بابا فروش سیکار هم باید ممنوع بشه به عنوان یه سیگاری گرفتار دارم میگم
کمپ یعنی چه هیچ نظارتی بر آنها نیست ،
معتاد اگر متجاهر بوده اند که هم خودشان راحت شده اند و هم جامعه از شر انها راحت شده
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
دوست عزیز هرکدام ازاینجا روزی چشم چراغ خانواده ای بودن نگید اینجور
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
فقط یک عقب افتاده میتونه یه همچی نظری بده .
بخاری گازی آتش بگیرد از کجا آتش می گیرد؟
بخاری نفتی چکه ای نیست که آخه
حتی اگر شیشه جلوی بخاری هم بشکند و باد شدید بوزد باز هم احتمال بروز مشکل باز هم کم است.

تنها احتمال برای آتش سوزی ناشی از بخاری گازی، ایجاد شعله در محل اتصال شلنگ به بخاری با شلنگ به شیر گاز یا در پشت شمعک بخاری است

محفظه بخاری گازی در دو لایه با ورقه های مقاوم فلزی پوشیده و کاملا بسته شده است.
مدیر کل بهزیستی گیلا ن ، حراست ، بازرسی .... فقط حقوق میگیرند ناظر وجود ندارد ؟ خدا رحمت کند بندگان خدا را. حالا که مشکلات مملکت شده غزه ، کسی وقت رسیدگی به این موضوع را نداره
این همه مقام مسول برای چی اونجا جمع شدن ؟ میخوان بگن تقصیر مانیست ؟ بهتر نبود قبل از این اتفاقا رسیدگی و استاندارد سازی میشد ؟ منتظرند اتقاقی بیفته و با چکمه برند تو گل و بگن که ما کار بلد هستیم
شب جمعه بوده درها رو بستن به امان خدا و رفتن استراحت اخر هفته
گوسفند را اینجور در آغل نمی بندند
چه قولى به درها زده بودين كه اتشنشانى هم نتونست بشكنه
البته شايد هم دير شده بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست