بازدید 18979
پیمانه اقتصادی

کاهش انگیزه معامله گران برای نگهداری دلار/ ۱.۵ میلیون مالک خانه خالی پیامک مالیاتی دریافت کردند/ بزرگترین مانع در پرداخت وام ازدواج چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریکاوری اقتصادی آمریکا از بحران کرونا یک ریکاوری کند خواهد بود، واکنش بانک مرکزی به اخبار انتشاریافته درمورد دارایی‌های این بانک در بورس آلمان، ارزش سهام تکنولوژی آمریکا از ارزش کل بازار سهام اروپا بیشتر شد، نوسان قیمت طلا ادامه دارد و حمله ترامپ به برنامه‌های اقتصادی جو بایدن را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 30 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریکاوری اقتصادی آمریکا از بحران کرونا یک ریکاوری کند خواهد بود، واکنش بانک مرکزی به اخبار انتشاریافته درمورد دارایی‌های این بانک در بورس آلمان، ارزش سهام تکنولوژی آمریکا از ارزش کل بازار سهام اروپا بیشتر شد، نوسان قیمت طلا ادامه دارد و حمله ترامپ به برنامه‌های اقتصادی جو بایدن را در بر دارد.

کاهش انگیزه معامله گران برای نگهداری دلار

اظهارات جدید رئیس بانک مرکزی آمریکا بر ابهامات مسیر آینده سیاست گذاری بزرگ ترین بانک مرکزی جهان افزوده است. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا که پیشتر  گفته بود تحت سیاست گذاری جدید، نرخ تورم به تدریج از سطح هدف گذاری شده دو درصدی عبور خواهد کرد، در یک موضع گیری جدید گفت قرار است، نرخ تورم در محدوده دو درصدی نوسان کند و اجازه داده نخواهد شد که اختلاف تورم با سطح ۲درصدی هدف گذاری شده خیلی زیاد شود.

تحلیلگران ارزی معتقدند معنای سخنان پاول این خواهد بود که نرخ بهره برای مدت طولانی تری از حد انتظار قبلی در سطح بسیار کم حفظ خواهد شد و حتی ممکن است، در یک سنت شکنی، بانک مرکزی آمریکا تصمیم بگیرد راه همتایان خود در اروپا و ژاپن را در پیش گیرد و نرخ بهره را به سطح منفی برساند. سیاست گذاری قبلی تورمی از سال ۲۰۱۲ تاکنون چارچوب اصلی سیاست گذاری های پولی و مالی فدرال رزرو بوده است.

پاول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نرخ تورم بسیار پایین فعلی می تواند ریسک های محسوسی را متوجه اقتصاد کند، افزود: انتظار بسیاری از فعالان بازار در حال حاضر این است که نرخ تورم را به سمت بالا سوق دهد. تزریق صدها میلیارد دلار نقدینگی به اشکال مختلف هنوز نتوانسته است نیازهای بازارهای مالی را برطرف کند و نگرانی از طولانی تر شدن احیای رشد اقتصادی آمریکا باعث کاهش انگیزه معامله گران به نگهداری دلار شده است. /رویترز

ریکاوری اقتصادی آمریکا از بحران کرونا یک ریکاوری کند خواهد بود

رئیس شعبه کلیولند فدرال‌رزرو، لورتا مستر، می‌گوید آمریکا به بسته‌های کمک مالی بیشتری نیاز خواهد داشت چراکه ریکاوری اقتصادی از بحران کرونا یک ریکاوری کند خواهد بود. مستر گفت: هنوز مشکلات بیشتری بر سر راه ما قرار دارند. ما باید اقتصاد را در عبور از این مسیر تقویت کنیم. ما باید وقت بیشتری برای ارزیابی چشم‌انداز اقتصاد صرف کنیم اما من معتقدم سیاست‌گذاری پولی سازنده در مسیر ریکاوری اقتصادی بسیار اهمیت خواهد داشت. مستر همچنین اشاره کرد که داده‌هایی با تکرار زیاد که مورد بررسی فدرال‌رزرو قرار گرفته، نشان می‌دهند از زمان بازگشایی اقتصاد، فعالیت‌های اقتصادی اندکی کند شده‌اند.

واکنش بانک مرکزی به اخبار انتشاریافته درمورد دارایی های این بانک در بورس آلمان

معاون حقوقی بانک مرکزی درخصوص اخبار انتشار یافته مبنی بر شکایت برخی شکات آمریکایی در نیویورک برای دستیابی به دارایی این بانک در بورس آلمان گفت: این موضوع مربوط به اوراق بهادار متعلق به بانک مرکزی ایران است که نزد موسسه «کلیراستریم» در لوکزامبورگ باقی مانده و ارتباطی به آلمان ندارد.

ارزش سهام تکنولوژی آمریکا از ارزش کل بازار سهام اروپا بیشتر شد

طبق تحقیقات جهانی بانک آمریکا، رشد بی‌رویه ارزش سهام شرکت‌های تکنولوژی آمریکا در سال‌های اخیر باعث شده است تا ارزش این شرکت‌ها از کل بازار سهام اروپا بیشتر شود. این بانک در گزارش جدید خود اعلام کرد، برای اولین بار در تاریخ ارزش بازار شرکت‌های تکنولوژی آمریکا از ۹.۱ تریلیون دلار فراتر رفته که این از ارزش کل بازار اروپا، شامل انگلیس و سوئیس، که در حال حاضر ۸.۹ تریلیون دلار است، بیشتر است. بانک آمریکا در گزارش خود اشاره کرد، در سال ۲۰۰۷ ارزش بازار اروپا چهار برابر ارزش سهام تکنولوژی آمریکا بوده است. عبور ارزش سهام تکنولوژی آمریکا از کل سهام قاره اروپا در حالی اتفاق می‌افتد که بازار سهام آمریکا از شرکت‌های عظیم تکنولوژی متراکم شده که این موجب نگرانی برخی از استراتژیست‌های بازار شده است. در ماه ژانویه پنج شرکت برتر تکنولوژی آمریکا، اپل، آلفابت، آمازون، مایکروسافت و فیسبوک، ۱۷.۵ درصد از شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ را به خود اختصاص داده بودند و گرایش به سوی تکنولوژی در طول پاندمی کرونا این رقم را به بالای ۲۰ درصد رسانده است. غول تکنولوژی مصرفی اپل، به تنهایی بیش از ۲ تریلیون دلار ارزش دارد.

۱.۵ میلیون مالک خانه خالی پیامک مالیاتی دریافت کردند

محمود محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسارزی با اشاره به ارسال پیامک مالیاتی به مالک خانه‌های خالی، اظهار داشت: در مرحله اول اطلاعات واحد مسکونی خالی از سکنه به مالک پیامک می‌شود و این مهلت به مالک داده شده که نسبت به این اطلاعات در صورت نادرست بودن، در قالب پیامک برگشت اعتراض خود را ارسال کند. وی ادامه داد: با آغاز به کار سامانه، روزانه متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پیامک به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است و تا الان به تعداد ۱.۵ میلیون پیامک به مالک خانه‌های خالی رسیده ایم. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مالکان گروه به گروه پیامک برگشت تایید اطلاعات و یا عدم تایید آن را ارسال می‌کنند و برگشت اطلاعات در حال انجام است. پس از انجام این عملیات، اطلاعات پردازش و صحت سنجی خواهند شد. به نقل از ایلنا، محمودزاده با بیان اینکه هم به مالکان حقیقی و هم حقوقی پیامک ارسال شده است، گفت: از حقوقی‌ها به شماره‌ای که ثبت شده پیامک ارسال می‌شود که آن شماره می‌تواند شماره تماس اعضای هیات مدیره یا شماره ثبتی شرکت باشد.

نوسان قیمت طلا ادامه دارد

تحلیلگران بازار جهانی پیش بینی می کنند نوسان قیمت طلا ادامه خواهد داشت و ممکن است از نوسان ۱۰۰ دلاری معاملات روزانه در هفته ای که گذشت هم بیشتر باشد. به گزارش ایسنا، با وجود دورنمای مثبتی که پیش روی بازار طلا وجود دارد، نوسان قیمتها در هفته گذشته باعث شد، سرمایه گذاران به دنبال انتخاب یک استراتژی برای معاملات باشند و همزمان طلا در بالای مرز ۱۹۰۰ فراز و فرود چشمگیری را تجربه کرد. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۴۲ دلار و ۳۰ سنت معادل ۲.۲ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۹۷۴ دلار و ۹۰ بسته شد و برای کل هفته ۱.۴ درصد افزایش ثبت کرد.

پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکو متالز در این باره گفت: ما در چند هفته گذشته شاهد نوسان بالای قیمتها بودیم و این وضعیت تغییری نخواهد داشت. عوامل تاثیرگذار زیادی شامل ارزش بازار سهام، اظهارات روز پنجشنبه رییس بانک مرکزی آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا وجود دارد. نوسان قیمت ها تا دسامبر ادامه خواهد داشت و معاملات را بی نهایت دشوار می کند. هر گونه خبری که اعلام می شود، ممکن است باعث نوسان قیمتها شود. وی به صعود قیمت اونس طلا به مرز ۲۰۰۰ دلار خوش بین بوده و گفت: اگر طلا بتواند در بالای این سطح مهم به صعود بیشتر ادامه دهد، افزایش قیمت بیشتری پیدا خواهد کرد.

حمله ترامپ به برنامه های اقتصادی جو بایدن

رئیس جمهور آمریکا برنامه های اقتصادی رقیب انتخاباتی اش را برای طبقه متوسط این کشور مخرب خواند. به نقل از سی ان بی سی، دونالد ترامپ که رسمی نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم آبان امسال شده است، بار دیگر از عملکرد دولتش در حوزه مقابله با کرونا دفاع و دموکرات ها را به فرافکنی متهم کرد. وی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات را یک تهدید واقعی برای احیای اقتصاد آمریکا معرفی کرد و افزود: برنامه های بایدن فشار مالیاتی زیادی را متوجه شهروندان آمریکایی به ویژه طبقه متوسط خواهد کرد. ترامپ با اشاره به برنامه تیم بایدن برای افزایش چهار تریلیون دلاری مالیات ها در این کشور گفت: او خود را نور نجات معرفی می کند اما در حقیقت کشورمان را تاریک خواهد کرد.

نگاه تازه واردها به بازار بورس بلند مدت باشد

مهدی طغیانی در تحلیل دلایل نوسان هفته گذشته بازار بورس و نگرانی ایجاد شده برای سهامداران خرد، گفت: نوسان از ذات بازار بورس است و این بازار بالا و پایین بسیار دارد، اما آنچه مهم است نگاه بلند مدت به بازار سرمایه است هرچند امروز سرمایه گذاران خرد به دنبال سود در کوتاه مدت بوده و به محض پایین آمدن شاخص بورس با وحشت می خواهند سرمایه خود را بیرون آورند. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه استراتژیک به بازار برای افراد در طولانی مدت سودآور خواهد بود، افزود: از آنجا که رسیدن به این نگاه نیازمند آموزش است رسانه ملی باید پای کار آمده و رفتار صحیح در بورس را به مردم یا همان سرمایه‌گذاران خرد آموزش دهد. به گفته وی در حالی اکنون حجم بالایی از سرمایه گذاری‌ها در بازار سرمایه، مربوط به نقدینگی های خرد مردم است که صاحبان آن به هیچ عنوان صبور نبوده و درصورت مواجه شدن با کوچکترین نوسانی قصد ترک بازار را می‌کنند.

طغیانی روند افزایشی شاخص بورس طی چند ماه گذشته و روند رو به کاهش آن در هفته‌های اخیر را در هر دو حالت غیرطبیعی دانست و افزود: مساله اصلی ایجاد وضعیت پایدار بر بازار است، درواقع نوسانات شدیدِ مقطعی از بازار باید دور شود و بازار به شرایط بنیادین خود بازگردد؛ بدین معنا که نوسانات به جای جنبه احساسی شکل بنیادین به خود بگیرند. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نگاه تازه واردها به بازار بورس بلند مدت باشد، توضیح داد: تصور رسیدن به سود 50 تا صد در صدی در مدت کوتاه به هیچ عنوان منطقی نبوده و حتی اگر زمانی هم این اتفاق رخ دهد باز هم طبیعی نیست چراکه متوسط عایدی بازار باید با سودآوری سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور و سودآوری کارخانجات نسبت مشخصی داشته باشد. /خانه ملت

بزرگترین مانع در پرداخت وام ازدواج چیست؟

سیدغنی نظری خانقاه از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج گفت: شرط معرفی ضامن کارمند رسمی دولت با گواهی کسر از حقوق، بزرگترین مانع در پرداخت وام خرد به جوانان است، چون تعداد کارمندان رسمی در خانواده‌ها بسیار کم شده است، درواقع معرفی ضامن کارمند رسمی برای دریافت وام اولین مانع ارائه تسهیلات به جوانان است. به همین دلیل کمیسیون اقتصادی باز هم به موضوع تسهیل شرایط پرداخت این وام به جوانان ورود می‌کند. نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت ضمانت برای بازگشت منابع توسط بانک‌ها طبیعی است؛ اما نباید سختگیرانه باشد، افزود: گاهی مردم با مراجعه به نمایندگان گلایه می‌کنند که ما ضامن داریم اما شرایط مورد نظر بانک‌ها مانند اداری و قراردادی یا کارمند بودن را دارا نیستند .

وی میزان وام ازدواج جوانان را متناسب با شرایط امروز کشور ندانست و افزود: بانکها می‌توانند با تسهیل شرایط ضمانت به جوانان کمک کنند که متاسفانه برخی بانک‌ها از این موضوع استنکاف می‌کنند. عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج یا وام های خرد دیگر از بی‌اطلاعی مردم و عدم کنترل و نظارت بانک مرکزی بر عملکردشان سوءاستفاده می کنند. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که منابع قرض‌الحسنه بانکی در قالب چه تسهیلاتی پرداخت می شود که باید این موضوع شفاف شود، در هر صورت ضعف جدی در نظارت بانک مرکزی بر ساختار پرداخت وام های خرد و وام ازدواج وجود دارد.

تجارت بیش از ۵ میلیارد دلاری کشور در مرداد

سخنگوی گمرک: کارنامه تجارت خارجی کشورمان در مرداد به ۵ میلیارد و ۳۷ میلیون دلار رسید که از لحاظ وزنی در این ماه، صادرات سه و نیم برابر واردات بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
بزرگترین مانع خود ازدواجه
کی دیگه حاضره ازدواج کنه تو این وضع
عزیز دل برادر با مالیات از خانه های خالی که مشکل مسکن حل نمیشود بلکه تاثیرش دلسردی سازندگان و کم شدن ساخت مسکن است که چند سال دیگر با گرانی دوباره مسکن نمایان میگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
عوض اینکه از تعداد معامله انجام شده دلالها رو پیدا کنند به مالکها گیر دادند. خود دولت همه مصالح رو چند برابر کرده بعد انتظار داره خونه ارزون بمونه.
خب وقتی گرون میشه توان کسی نمی رسه بخره.
دولت تو این مورد فقط دنبال گرفتن مالیاته
خیرخواه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
گرفتن مالیات از خانه های خالی موجب خواهد شد که سرمایه گذاری مسکن در داخل کشور متوقف، و سرمایه ها بسوی خرید و ساخت مسکن در کشورهایی چون ترکیه، قبرس، دوبی و ... هدایت شوند و این خیانتی بزرگ به انبوه سازان، کارآفرینان، کارگران و صنایع مرتبط با ساخت و ساز و مشاغل مربوطه خواهد شد و اثرات مخرب آن در ایجاد بیکاری، رکود و تورم در بخش مسکن در چند سال آینده نمایان خواهد شد پس بجای تصویب طرحهای پوپولیستی از این دست، واقع گرایانه تر به موضوع نگاه کنیم و بگذاریم سرمایه های مملکت در داخل کشور بمانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
پیامک های ارسالی سرتاپا غلطه. طی دو روز متوالی برای من شش بار پیامک اومد.نمیدونم بر چه اساس پیامک ها ارسال
میشه ولی من هیچ کجا خونه ندارم و در تهران اجاره نشین هستم و ماهی 3.5 کرایه میدم
صادرات سه برابر واردات هست پولس کجا میره
پاسخ ها
محمد علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
تو امار گفتن 3.5 برابر از لحاظ وزنی و نه ارزشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
....پولش میره اروپا و کانادا
شخصی که 2 منزل داره لزوما ثروتمند نیست، شهری که 150 هزار نفر جمعیت داره و شما در آن دو منزل داری لزوما ثروتمند نیستی ... اوضاع مسکن رو از این بدتر نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
اونی که منفی زده حتما مستاجره که داشتن یک منزل براش آرزوست، امیدوارم شما هم خانه دار بشی، ولی بذار بهت بگم، با مقیاس اقتصاد ایران، شخصی که 2 منزل در یک شهر کوچک داره ثروتمند تلقی نمیشه، مخصوصا اگه متراژ منزل کم باشه و در یک شهر کم تراکم باشه. دایی من معلم بازنشسته ست، در فولاد شهر اصفهان، منزلی که خرید 25 سال پیش بود، اون موقع یک معلم با کمی پول میتونست خریداری کنه، اما الان خیر، به مال دیگران حسودی نکنید، داشتن 2 خانه در یک شهر کوچک شما رو ثروتمند نمیکنه که حالا دولت افتاده دنبال مالیاتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
عزیزم بحث ثروتمند بودن نیست، مسکن باید به عنوان کالای مصرفی دراید نه به عنوان کالای درامدزایی
وقتی یک بیش از نیاز مورد نظرش مسکن خریداری کند معلومه به عنوان کالا جهت درامد زایی استفاده کرده
افراد ثروتمند بهتر است ثروت خود را در زمینه تولید یا هر شغل آزلدی که دوست دارند سرمایه گزاری کنند چون حق بقیه مردم ضایع میشه و از خداقل حوق اولیه مردم این است مسکن داشته باشن
اگر دید سرمایه داران به مسکن دید سرمایه گزاری نباشه مسن ارزان میشه و دست دلالان ازین بازار کوتاه میشه و به قیمت واقعی خودش میرسه
مگه طرح مجلس در شورای نگهبان تصویب شد که دارن پیامک میفرستن برای خالی کردن جیب مردم به اسم مالیات؟ خدایی یکی توضیح بده جریان چیه؟ از یک طرف مجلس طرحش در شورای نگهبان با 21 ایراد مواجه شد، هنوز تصویب نشده، روی چه قانونی آمدین برای گرفتن مالیات؟ چرا نمیگن منزل به اسم سرپرست خانوار حساب میشه یا اگه فرزندان 25 ساله مجرد داری و خودش منزل بنامش هست اما تحت سرپرست خانواده پدرش قرار داره اونها هم باید مالیات بدن؟ این چه وضعیه که درست کردین هر کدومتون یک حرفی میزنید؟ تابناک روشنگری کن جریان چیه؟
من یک ریال پول مالیات برای خانه ای که شما فکر میکنی خالی است اما خالی نیست و مورد استفاده اینجانب و خانواده ام است پرداخت نمیکنم. حاضرم رئیس مالیات رو بیارم منزل رو بهش نشون بدم، یخچال و گاز و قالی داره و قصد اجاره اش رو نداریم برای اینکه هر 3 ماه یکبار باید بریم تهران. وقتی منزل شخصی خودت رو داری مگه مرض داریم که بدیم اجاره و خودمون بریم هتل که شبی 400 تومان حساب میکنند. ضمنا ارسال پیامک ممکنه به دست صاحب منزل نرسه و فردای روزگار که خواست بفروشه از دیدن رقم مالیات شوکه میشه. بهتر نیست عادلانه با مردم رفتار کنید؟
پیشنهادی در خصوص وام ازدواج: شرط ضامن حذف شود.
در امثر کشورها با شفاف بودن درامد افراد بانکها قادر به تشخیص توانایی بازپرداخت را دارند و نیازی به ضامن نمی باشد.
درخواست از اقوام برای ضمانت به کرامت انسانی اشخاص ممکن است لطمه وارد کند.
ریسک عدم پرداخت را بهتر است بانک بر عهده گیرد نه اقوام و آشنایان. به نظر یک رقم اختلاص سنگین بانک تمام عدم پرداختهای این وامها رو پوشش خواهد داد. بانکها بهتر است روی مسایل اختلاس کارمندان تمرکز کنند تا ضامن وام ازدواج.
اون افرادیکه میلیونها دلار رو نگهداری می کنند به بدنه دولت وصل هستند و بهتر از هرکسی می دونند کی بفروشن و کی بخرن مقل خریداران سهام عمده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
قیمت طلا وابسته به دلار است و قیمت دلار هم با توجه به افزایش نقدینگی افزایش می یابد
نماینده محترم شهر ما اصفهان علت اینکه شما مرتب در مورد بورس صحبت می کنید این است که مشکلات شرکتهای کوچک غیر بورسی را نمی بینید؟؟!!!
آیا ۲۰ درصد مالیات برای شرکتهای تولیدی کوچک رو مناسب میدونید؟؟ مالیات بر عایدی سرمایه دلال‌ها چی شد؟ قرار بود از تولید حمایت کنید! شما که همش از بورس حرف می زنید!!
در بانک یک حقوق وجود دارد وچند مزایا ، بانک موظف به پرداخت حقوق است اما هر گونه مزایایی " مثلا وام خرید مسکن ، یا پرداخت اضافه کار و کارانه وامثالهم " فقط در صورت رضایت بانک پرداخت میگردد . افزایش هرگونه معوقاتی از یک سقف مشخص در شعبه ای مجازات مسدود نمودن ویا حذف مزایای فوق را برای آن شعبه دارد . لذا مسئولین بانکها برای بازگشت تسهیلات بایست اطمینان نسبی داشته باشند تا تسهیلاتی را اعطا نمایند . برای ازدواج بایست اهمیت اشتغال پایدار را مد نظر داشت ونه تسهیلاتی که در بسیاری از شهرستانها وروستاها بخاطر دریافت ان شاهد افزایش ازدواجهای صوری ودر سن پائین هستیم
عجب شیرتوشیری شده یک قانون ناقصی برای انتقام گیری ازافرادی که یک واحداضافی دارند و بهم ریختن بازارکسب وکارواشتغال عجولانه و بدون مشورت باکارشناسان اقتصادی آگاه و دلسوزوبدون وابسته بتصویب میرسانندلی برخلاف قانون هنوزبه تائیدشورای نگهبان نرسیده میخواهنداجراکنندوپدرمردمی که اکثراازطبقه متوسط هستندرادرآورنددشمنانمان تحریممان میکنندوباعث رکودوبیکاری وبطبع آن گرانی وفقرمیشوندودوستان باقوانین عجیب وغریب که درهیچ کشورمتمدن وپیشرفته ای وجودنداردجلوساخت مسکن راچنان میگیرندکه شاهد بیکاری وفقر شدیدپس ازآن وناامنی سرمایه گذاری درساخت مسکن وبهم ریختگی بازار آن و گرانی بعدآن خواهیم بود خارجی ها ازخارج تحریم میکننددوستان ازداخل کاروکسب راتحریم میکنند ابروبادومه خورشیدوفلک درکارند
که دمارازروزگارمان درآورند
دولت محترم بدلیل تحریمهائی که ناجوانمردانه بجان اقتصادمان افتاده بفکررونق بازاربورس وجبران کسری ها است که کارخوبی است ولی نبایداینکارباتخریب تمام کسب وکارهاتوام شودمنجمله ساخت وسازمسکن قانون مالیات به خانه خالی باعث رکوددرساخت میشودوبخش عمده سرمایه یابخارج میرودویابخریددلاروطلا که عوارض درازمدت بسیاربدی داردتحریمها بلاخره برداشته میشوندولی این قانون اگرهم بعدالغوشودعوارض بسیار بدآن تادهه هاباقی میماندحیف است باچنین قوانین غلط وعجولانه ای آینده اقتصادوکسب وکار مملکت راناامن وخراب کنیم که فقط برای چندماهی کارمان بگذرد
فرستادن پیامک برای این کار مهم که ممکن است میلیونها تومان خسارت بزند صحیح نیست باید بصورت کتبی و پست سفارشی باشد بنام صاحب ملک و همراه با مستندات مگر اینکه هدف چیز دیگری باشد و باعث میشود میلیون ها پرونده در دیوان عدالت تشکیل شود
ازدواج!!!
خدایا کمکم کن من یک جوان دم بخت البته 33 ساله که تحت فشار اقتصادی..اجتماعی...فرهنگی...روحی روانی هستم..واقعا متاسفم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر