بازدید 6203

هدف از تحریم‌های لبنان از زبان سفیر آمریکا در بیروت

سفیر آمریکا در بیروت مدعی شد که تحریم‌های این کشور علیه لبنان، موجب تضعیف اقتصاد لبنان نمی‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 29 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان، در مصاحبه‌ای با بیان اینکه تحریم‌ها علیه لبنان ادامه خواهد داشت، مدعی شد که این تحریم‌ها موجب تضعیف اقتصاد لبنان نمی‌شود.

او به وبگاه المدن لبنان گفت: «بگذارید به حقایق سیاست تحریمی ویژه آمریکا متمرکز شوم. تصمیم برای آغاز تحریم‌های حداکثری از سوی دولت آمریکا صرفا با هدف جلوگیری از تأمین مالی "نیرو‌های پلید" صورت نمی‌گیرد، بلکه هدف دیگر ازین تحریم‌ها تغییر رفتار این نیرو‌ها و همپیمانانش است.»

دورتی شیا مدعی شد: «مایلم تأکید کنم که تحریم‌ها برای شهروندان عادی لبنان زیانی ندارد. تحریم‌های ما لبنان و اقتصادش را تضعیف نمی‌کند. یادآور می‌شوم که بحران اقتصادی لبنان نتیجه دهه‌ها فساد و سوءمدیریت است.»

مصاحبه کننده سپس به تشابهات و اختلافات میان دیدگاه فرانسه و آمریکا پرداخت و گفت که فرانسوی‌ها با حزب‌الله نیز رابطه داشته و مانع حضور آن‌ها در دولت نمی‌شوند و سفیر آمریکا نیز در پاسخ گفت که به طور دائم با فرانسوی‌ها در ارتباط است، اما طرح فرانسه به خودشان مربوط است و ایالات متحده تمرکز خود را بر روی تشکیل دولت جدید که به گفته وی قادر به انجام اصلاحات مورد انتظار باشد، گذاشته است.

دوروتی شیا در ادامه گفت که روابط میان آمریکا و لبنان مستحکم است و دو کشور در زمینه‌های مختلفی همکاری دارند، اما در ارتباط با حزب‌الله، او بار دیگر این جنبش مقاومت را به انجام «اقدامات تروریستی» متهم کرد.

سفیر آمریکا در لبنان در تیر ماه گذشته نیز در مصاحبه‌ای با شبکه العربیه، اتهامات وسیعی علیه حزب‌الله به زبان آورد که با محکومیت دولت این کشور مواجه و به وزارت خارجه لبنان فراخواند شد. همچنین «محمد مازح» از قضات لبنان نیز «دوروتی شیا» را از هرگونه مصاحبه با رسانه‌های لبنانی منع کرد. هرچند او پس از گذشت چند روز مجبور به استعفا شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار