بازدید 7494

اوبرایان: فشار بر ایران باعث توافق امارات و اسرائیل شد

مشاور امنیت ملی ترامپ مدعی شد فشار حداکثری آمریکا بر ایران باعث شد تا امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی به توافق دست یابند.
کد خبر: ۹۹۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸ 29 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رابرت اوبرایان روز جمعه در نشست اندیشکده شورای آتلانتیک در تشریح سیاست‌های امنیتی دولت ترامپ مدعی شد: ما به خلافت (داعش) پایان دادیم. ما عدالت را درباره (ابوبکر) البغدادی اجرا کردیم.

این مقام امنیتی تازه وارد دولت ترامپ در شرایطی مدعی پایان دادن به داعش شده است که سردار شهید قاسم سلیمانی که به توطئه همین تیم امنیتی کاخ سفید ترور شد، نخستین شخصیتی بود که به طور رسمی پایان داعش را اعلام کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین ادعا کرد: رئیس جمهوری درباره ایران بازدارندگی را بازگرداند. او از برنامه جامع اقدام مشترک مصیبت‌بار خارج شد که از نظر من بدترین توافق دیپلماتیکی بود که غرب از توافق مونیخ در سال ۱۹۳۸ تاکنون در آن تعامل یا دخالت داشت.

اوبرایان اظهار کرد: برجام یک توافق وحشتناک بود که ایران را در مسیر دستیابی به سلاح اتمی قرار داد. برجام آن‌ها را در مسیری قرار داد که قادر باشند تسلیحات متعارف پیشرفته را خرید و فروش کنند که تحت برجام، امسال محقق خواهد شد.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که در پی توافق برنامه جامع اقدام مشترک به اجماع تصویب شد، محدودیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: بنابراین ما از برجام خارج شدیم. ما فشار حداکثری را بر ایران اعمال کردیم و باعث شد که توافق صلح بین امارات متحده عربی و اسرائیل تحقق یابد.

مشاور امنیت ملی ترامپ اضافه کرد: با دستیابی به این توافق، رئیس جمهوری ترامپ در زمره جیمی کارتر با توافق کمپ دیوید و رئیس جمهوری کلینتون با توافق اسرائیل و اردن قرار گرفت. همچنین بنیامین نتانیاهو را در زمره مناخم بیگن یا پرژ یا رابین و همچنین محمد بن زاید ولیعهد امارات را در زمره سادات یا حسین شاه اردن قرار می‌دهد.

انور سادات رئیس جمهوری وقت مصر، نخستین حاکم یک کشور عربی بود که پیمان سازش را با رژیم صهیونیستی امضا کرد و آن را بی، چون و چرا به رسمیت شناخت. پس از این توافق، موج اعتراض در کشور‌های اسلامی و مصر شکل گرفت و در نهایت روز ششم اکتبر ۱۹۸۱ میلادی، سادات در رژه سالروز پیروزی در قاهره به قتل رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان