بازدید 4955

انهدام باند بزرگ جعل و سرقت

کد خبر: ۹۹۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 26 August 2020

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باند ۵ نفره جعل و کلاهبرداری که اسناد تجاری مانند چک را سرقت و با جعل این اسناد خرید می‌کردند، خبر داد.

به گزارش میزان، سرهنگ سیدعلی شریفی اظهار داشت: بیست و ششم فروردین ماه پرونده‌ای از سوی بازپرسی دادسرای ناحیه ۷ تهران با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود، شاکی بیست و ششم فروردین ماه آگهی فروش یک دستگاه لپ تاپ به مبلغ ۳۵ میلیون تومان در فضای مجازی درج می‌کند و فردی به نام " امیر " برای خرید مراجعه و در عوض یک فقره چک بانکی مربوط به شرکت تولیدی را به شاکی ارائه و بیان می‌کند که مدیر عامل آن شرکت می‌باشد که شاکی پس از ارائه چک به بانک متوجه می‌شود چک سرقتی و سارق مهر و دسته چک شرکت تولیدی را سرقت کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پرونده به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد، گفت: تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و در نهایت بیست و هفتم مرداد ماه کلاهبردار شناسایی و کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه وی در شهرک اکباتان را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی متهم را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران توضیح داد: امیر پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرایم متعددی با همین شیوه و خرید اجناس مختلف از مال باختگان اقرار کرد و اظهار داشت، چک‌های مسروقه را از فردی به نام داود خریده است و توانسته با این روش مبلغ ۳ میلیارد ریال به دست بیاورد که در گام بعدی کارآگاهان موفق به دستگیری داود شدند و هنگام دستگیری وی تعداد زیادی چک‌های سرقتی کشف و متهم به همراه چک‌های کشف شده به پایگاه یکم منتقل شد.

وی ابراز داشت: داود با قبول بزه فروش اوراق و اسناد تجاری مسروقه به کارآگاهان، گفت: دسته چک‌ها را از فردی به نام " بهرام " که پاتوق وی در بازار تهران می‌باشد خریده است که در ادامه کارآگاهان در همان روز به سرعت روانه بازار تهران شدند و بهرام را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی چک سرقتی و همچنین ۲ عدد تراول ۵۰ هزار تومانی جعلی کشف کردند.

سرهنگ شریفی در ادامه با اشاره به اینکه بهرام نیز به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت اجناس الکترونیکی برای جعل را از فردی به نام قاسم مالک مغازه‌ای در خیابان، ولی عصرخریده است، گفت: در ادامه عملیات پلیسی قاسم نیز با هماهنگی قضائی دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند متهمان پس از انجام تحقیقات به دادسرا اعزام و با صدور قرار تامین مناسب از سوی مقام قضائی تحت نظر قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار