بازدید 6450

لینان: اسرائیل نباید در تحقیقات انفجار بیروت دخالت کند

"شربل وهبه" وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان موافقت بیروت با مشارکت بین‌المللی در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت را مشروط به عدم دخالت رژیم صهیونیستی در این تحقیقات دانست.
کد خبر: ۹۹۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 25 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی لبنان، وهبه دوشنبه شب در نشست خبری به خبرنگاران گفت که بیروت درخواست هیچ کشوری را برای حضور در تحقیقات رد نکرده است، پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) درخواست داد، رییس جمهوری و دولت مستعفی موافقت کردند؛ فرانسوی‌ها نیز پیش از آنها آمدند و شروع به تحقیق کردند. آلمانی‌ها نیز همین طور، ایتالیایی‌ها در حال تحقیق هستند و کانادایی‌ها هم درخواست حضور در تحقیقات کرده‌اند.

وی افزود: ما از ورود همه این کشورها برای کشف حقیقت استقبال می‌کنیم، اما مشروط بر این که دشمن اسرائیلی مداخله نکند، چرا که این اصل ماست، باید هوشیار باشیم که مبادا لبنان به عرصه ورود دشمن تبدیل شود.

شربل افزود: ما توجه زیادی به عدم ورود دشمن به لبنان داریم، دغدغه اصلی ما وحدت داخلی و بی توجهی نکردن به حقوق شهروندانمان است.

وی ادامه داد: درباره انفجار بندر بیروت هر کس که مقصر باشد باید مسؤولیت پذیر باشد و مجازات شود.

وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در خصوص شروط سیاسی که برای احیای اقتصادی لبنان مطرح می‌شود، نیز گفت: ما مخالف برنامه شکوفایی اقتصادی و انجام اصلاحات نیستیم؛ اما من به عنوان وزیرخارجه و همچنین رییس جمهوری هرگز از شریک وطنی خود غافل نخواهیم شد.

وی با بیان این که لبنان کشوری با فرقه‌های مختلف است افزود: امکان ندارد زمانی که یک ابرقدرت، نسبت به یکی از گروه‌های لبنانی عصبانی است و می‌خواهد آن را مجازات کند، ما این گروه را از خود برانیم و آن را قربانی کنیم.

وهبه در پایان گفت: ما موافق هر کمکی از هر کشوری هستیم، مشروط بر این که این کمک در راستای رسیدگی به خسارت دیدگان باشد، برخی کشورها نیز مستقیما به برخی مؤسسات و نهادها کمک کرده‌اند و اولویت ما جستجوی جان‌باختگان و مفقودان است.

انفجار در بندر بیروت که ۴ آگوست (۱۴ مردادماه) رخ داد، ۱۷۷ کشته و بیش از ۷هزار زخمی بر جا گذاشت و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند.

این انفجار حدود ۱۵ میلیارد دلار خسارت مالی به لبنان تحمیل کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار