بازدید 6000

انتقاد لبنان از دخالت اسرائیل در تحقیقات انفجار بیروت

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد که کشورش مشارکت بین المللی در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت را مشروط به دخالت نکردن رژیم صهیونیستی در آن می‌پذیرد.
کد خبر: ۹۹۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳ 25 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان پذیرش مشارکت بین المللی در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت توسط لبنان را مشروط به مداخله نکردن رژیم صهیونیستی در آن دانست.

«شربل وهبه» در نشست خبری در وزارت خارجه لبنان گفت: «لبنان هیچ درخواستی از سوی کشور‌ها درباره مشارکت در تحقیقات را رد نکرده است، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) درخواست داد، رئیس جمهور و دولت مستعفی موافقت کردند؛ فرانسوی‌ها هم آمدند و قبل از آمریکایی‌ها شروع به تحقیق کردند. آلمانی‌ها هم همین طور، ایتالیایی‌ها هم در حال تحقیق هستند، کانادایی‌ها هم خواهان مشارکت هستند».

وزیر خارجه لبنان گفت: «این اصل ماست، ما باید از این امر آگاه باشیم که مبادا لبنان یک عرصه باز برای ورود دشمن باشد. این موضوعی است که ما به آن توجه زیادی می‌کنیم ودغدغه اصلی ما وحدت داخلی ما است و کوتاهی نکردن نسبت به حقوق ملت لبنان است».

وهبه اهداف کشور‌های مختلف از مشارکت در تحقیقات درباره انفجار بیروت را، متعدد دانست و گفت: «آمریکا اهدافی دارد که شاید با اهداف فرانسه، قبرس یا مصر متفاوت باشد. از همین رو باید میان اهدافی که لبنان از آن استفاده می‌برد با اهدافی که آزار دهنده است، تمایز قائل شد. لبنان چند فرقه‌ای است و اگر ابرقدرتی از یکی از این فرقه‌ها عصبانی است و می‌خواهد آن را مجازات کند، آیا باید لبنان را ترک کند و یا آن را قربانی کند؟ خیراین مجاز نیست».

وزیر خارجه لبنان در خصوص شروط سیاسی که برای احیای اقتصادی لبنان مطرح می‌شود، گفت: «ما مخالف برنامه پیشرفت اقتصادی و اصلاحات نیستیم؛ اما من به عنوان وزیر خارجه لبنان هرگز از شریک وطنی خود غافل نخواهم شد».

وهبه گفت: «درباره انفجار بندر بیروت هر کسی که مقصر باشد باید مسئولیت کار خود را بپذیرد و هرکسی با این قضیه ارتباط دارد، مجازات شود».

در پی انفجار مهیب بندر بیروت که علت آن ۲۷۰۰ تن آمونیوم نیترات ذخیره شده در این بندر اعلام شد، در بیروت وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.

آخرین گزارش از خسارت‌های جانی انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، نشان می‌دهد تا کنون ۱۷۱ نفر در این انفجار کشته و حدود شش هزار نفر زخمی شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر