بازدید 19229

رئیس‌جمهور بلاروس اسلحه به‌دست د‌رخیابان‌های‌مینسک

رئیس جمهور بلاروس که طی روز‌های گذشته با اعتراضات خیابانی مواجه شده است با ظاهری نظامی و مسلح در میان نیرو‌های امنیتی کشورش در خیابان حاضر شد.
کد خبر: ۹۹۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۸ 24 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ده‌ها هزار نفر از مردم بلاروس روز یک شنبه مجددا در پایتخت این کشور حضور یافته تا به اعتراضات خود علیه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ادامه دهند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، معترضان که در میدان مرکزی مینسک تجمع کرده بودند سپس در سطح شهر تظاهرات کردند و علیه دولت الکساندر لوکاشنکو شعار سر دادند.

در عین حال انتشار تصاویری از الکساندر لوکاشنکو که با جلیقه ضدگلوله و اسلحه در دست از بالگرد مخصوص ریاست جمهوری پیاده میشود بسیار خبر ساز شده است.

لوکاشنکو سپس با لباس ضدگلوله و اسلحه در دست به میان نیرو‌های امنیتی بلاروس می‌رود و از آن‌ها به خاطر تلاش برای برقراری نظم و امنیت تشکر می‌کند.

تحلیلگران دلیل این اقدام لوکاشنکو را نمایش قدرت وی در برابر مخالفان و تهدید معترضان برای پایان دادن به اعتراضات قلمداد کرده‌اند.

این پانزدهمین روز متوالی است که مردم بلاروس در اعتراض به نتیجه انتخابات در خیابان‌ها تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

طبق اعلام کمیسیون ملی انتخابات بلاروس الکسلاندر لوکاشنکو با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در انتخابات پیروز شد و برای ششمین بار در مقام ریاست جمهوری ابقا شد.

«اسوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان در رده دوم قرار گرفت، اما ضمن رد نتیجه انتخابات و اتهام‌زنی درباره تقلب، از بلاروس گریخت و به لیتوانی پناهنده شد. وی همچنین خود را برنده انتخابات معرفی کرده و از کشور‌های خارجی به ویژه اروپایی‌ها خواسته که پیروزی لوکانشکو را به رسمیت نشناسند.

به دنبال درخواست تیخاتوفسکایا، اتحادیه اروپا با زیر سوال بردن نتیجه انتخابات اعلام کرد که نتیجه این انتخابات را به رسمیت نمیشناسد.

لوکاشنکو اخیرا با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل