بازدید 39019

آمریکا رسما درخواست فعال کردن مکانیزم ماشه را ارائه داد/ تروئیکای اروپایی: مخالف اقدام آمریکا هستیم/ چین: اقدام آمریکا یک «نمایش سیاسی» است/ روسیه: از نظر ما مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها وجود ندارد/ ظریف: ایمان دارم که موفق خواهیم شد، همه‌ی ما با هم

ایالات متحده آمریکا ضمن متهم کردن ایران به عدم پایبندی به توافق هسته‌ای، رسما شورای امنیت سازمان ملل را از خواست خود برای فعال کردن «مکانیسم ماشه» آگاه کرد. پس از آن، فرانسه، آلمان و بریتانیا عدم حمایت خود از این تصمیم را اعلام و بر پایبندی خود بر توافق هسته‌ای تاکید کردند.
کد خبر: ۹۹۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴ 21 August 2020

آمریکا رسما درخواست فعال کردن مکانیزم ماشه را ارائه داد/ تروئیکای اروپایی: مخالف اقدام آمریکا هستیم/ چین: اقدام آمریکا یک «نمایش سیاسی» است

بین الملل تابناک: ایالات متحده آمریکا ضمن متهم کردن ایران به عدم پایبندی به توافق هسته‌ای، رسما شورای امنیت سازمان ملل را از خواست خود برای فعال کردن «مکانیسم ماشه» آگاه کرد. پس از آن، فرانسه، آلمان و بریتانیا عدم حمایت خود از این تصمیم را اعلام و بر پایبندی خود بر توافق هسته‌ای تاکید کردند.

 رویترز گزارش داد که آمریکا نامه‌ای را به پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده که طی آن جمهوری اسلامی ایران به عدم پایبندی به برجام متهم شده است.

در همین حال، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه شب با حضور در مقر سازمان ملل در نیویورک، درخواست فعال کردن مکانیسم ماشه را به رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان ارائه کرده است. او پس از این دیدار، در توئیتر، این خبر را رسما تأیید کرد و گفت، نامه‌ای را به رئیس شورای امنیت سازمان ملل تقدیم و تلاش کرده، او را از عدم پایبندی ایران به برجام آگاه کند.

در صورت فعال‌سازی مکانیسم ماشه، شورای امنیت یک ماه فرصت دارد، قطعنامه‌ای را برای تمدید تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تصویب کند؛ در غیر این صورت، تحریم‌ها خود به خود بازخواهد گشت.

کلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است با ارائه این سند به شورای امنیت، روند فعال شدن مکانیسم ماشه برای بازگرداندن همه تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای سازمان ملل علیه ایران رسما فعال شده است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هم در توئیتر نوشت: «روند اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران آغاز شد. امروز من نامه‌ای را حضوراً تحویل رئیس شورای امنیت، دیان ترایانسیا دی‌جانی دادم تا رسماً این شورا را از چیزی که همه‌ ما خوب می‌دانیم مطلع کنم: عدم پایبندی ایران به تعهداتش ذیل توافق وحشتناک هسته‌ای.»

وی در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفت: «هر کاری لازم باشد برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران انجام می‌دهیم. آمریکا هرگز به ایران اجازه نخواهد داد، آزادانه اقدام به خرید و فروش تسلیحات متعارف کند.»

پامپئو اضافه کرد: «عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اشتباهی فاحش است. ترامپ و دولت او به این خیال‌پردازی‌ها که رژیم ایران صرفاً به دنبال برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای است، خاتمه داده‌اند. ما هرگز به جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهیم داد سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

بعضی از نماینده‌های کنگره آمریکا هم به اقدام دولت دونالد ترامپ در تلاش برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران واکنش نشان داده‌اند.

«مایکل مک‌کاول»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم دولت ترامپ استقبال کرد و در بیانیه ای گفت: «این اقدام برای جلوگیری از خرابکاری‌های بیشتر ایران و نائبانش در خاورمیانه و سراسر دنیا لازم است.»

 واکنش روسیه

دقایقی بعد از درخواست رسمی آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، روسیه خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ایران در روز جمعه شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت روسیه خواستار برگزاری نشست مجازی شورای امنیت، «با توجه به تحولات امروز» شده است.

«واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز ساعتی قبل از صدور بیانیه آمریکا موضع کشورش درباره تلاش آمریکا را بیان کرد.

او گفت: «مکانیسم بازگشت خودکار را کشوری می‌تواند فعال کند که جزو طرف‌های برجام است. ایالات متحده طرف برجام نیست، چون از این توافق خارج شد. از نظر ما مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها وجود ندارد.»

بیانیه تروئیکای اروپا

سه کشور اروپایی که طرف ایران در توافق هسته‌ای برجام هستند هم بلافاصله با صدور بیانیه مشترکی با اقدام آمریکا مخالفت کردند.

متن کامل این بیانیه به این شرح است: روز بیستم آگوست، آمریکا با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت، خواستار آغاز روند بازگشت خودکار تحریم‌ها شده که به طرف‌های برجام اجازه می‌دهد، خواستار بازاعمال تحریم‌های چندجانبه‌ای علیه ایران شوند که ذیل مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران رفع شده است.

فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده یادآور می‌شوند که آمریکا بعد از خروج خود از توافق هسته‌ای در هشتم ماه می ۲۰۱۸، به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.

موضع ما درباره کارآمدی اطلاعیه آمریکا ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ به صراحت به رئیس شورا و تمامی اعضای شورای امنیت ابراز شده است؛ بنابراین، ما نمی‌توانیم از این اقدام که با تلاش‌های فعلی ما برای حمایت از برجام سازگاری ندارد حمایت کنیم.

فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده به حراست از فرایندها و نهادهایی که شالوده‌های چندجانبه‌گرایی را تشکیل می‌دهند متعهدند. ما کماکان بر اساس هدف حفظ مرجعیت و تمامیت شورای امنیت سازمان ملل عمل می‌کنیم. ما از تمامی اعضای شورای امنیت می‌خواهیم از انجام اقداماتی که تنها اختلافات در شورای امنیت را تعمیق می‌کنند یا بر کار آن اثرات مضر دارند خودداری کنند.

ما علی‌رغم چالش‌های قابل‌توجه ایجادشده در اثر خروج آمریکا از برجام به این توافق پایبند می‌مانیم. معتقدیم مساله فعلی عدم پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را باید از طریق گفت‌وگو میان طرف‌های برجام به روش‌های مختلف از جمله از طریق کمیسیون مشترک برجام و استفاده از ساز و کار حل و فصل اختلافات حل و فصل کرد. ما از ایران می‌خواهیم به منظور حفظ توافق تمامی اقدامات ناسازگار با تعهدات هسته‌ای خودش را به عقب برگردانده و بدون تأخیر به پایبندی کامل توافق برگردد.

همان‌طور که تا به حال در مقاطع مختلف از جمله در بیانیه مورخه نوزدهم ژوئن اعلام کرده‌ایم ما به ویژه با توجه به اقدامات ثبات‌زدای ایران که بی‌وقفه ادامه دارند از تبعات انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نگرانی‌های جدی داریم. تروئیکای اروپا مصمم به یافتن پاسخ‌های مناسب برای این چالش‌هاست و به همکاری با تمامی اعضای شورای امنیت و طرف‌های ذی‌نفع برای حرکت در مسیر رو به جلو در جهت حفظ فضای دیپلماسی بیشتر ادامه می‌دهد. تلاش‌های ما در جهت حفظ مرجعیت و تمامیت شورای امنیت سازمان ملل و پیشبرد امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

 چین: این اقدام یک «نمایش سیاسی» است 

نمایندگی چین در سازمان ملل نیز اقدام آمریکا را محکوم کرد و گفت که این اقدام یک «نمایش سیاسی» است که ایالات متحده به راه انداخته است.

وی گفت: «درخواست آمریکا هیچ مبنای قانونی و عقلانی ندارد. چیزی جز یک نمایشی سیاسی که ایالات متحده آن را راه انداخته نیست. اقدام آمریکا هیچ حمایتی در میان اعضای شورای امنیت و  مقبولیتی در جامعه بین‌المللی ندارد.»

اسرائیل: از تصمیم آمریکا حمایت می کنیم!

رژیم صهیونیستی از اقدام آمریکا حمایت کرد. «گیلاد عردان»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: «ما کاملاً از تصمیم آمریکا برای ارائه درخواست خود به سازمان ملل برای احیا تحریم‌ها علیه ایران از طریق مکانیسم ماشه حمایت می‌کنند. اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، گامی اساسی برای مهار تجاوزگری ایران است.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار یک ویدئو گفت: «من از ایالات متحده آمریکا بابت تصمیم خود جهت فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران تقدیر می‌کنم. این تصمیم درستی است.»

او در ادامه گفت: «اسرائیل همانند دولت‌هایی در سراسر خاورمیانه که بی‌سر و صدا با برجام مخالفت کردند و حالا علنی از بازگشت تحریم‌ها حمایت می‌کنند، سربلندانه و قاطعانه در کنار ایالات متحده آمریکا ایستاده است.

واکنش ایران

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در صفحه اینستاگرامش با اشاره به تلاش های آمریکا در راستای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران نوشت: دوستان عزیزم سلام، مدتی است که می‌خواستم مانند همیشه راحت و بی‌تکلف از شرایط جهان برای شما عزیزان بنویسم که به خاطر مشغله کاری این افتخار نصیبم نشد.

وی افزود: در هفت سال خدمت در وزارت امور خارجه، تمامی تلاش همکارانم و بنده بر ترویج و تثبیت چهره‌ی مقتدر و منطقی ایران در عرصه بین‌الملل بود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: در ماه‌های اخیر، ترامپ و وزیر خارجه‌اش به تلاش‌های نافرجام خود برای فشار به ایران و نابودی برجام افزوده‌اند. در هفته‌ی گذشته، تمام دنیا نظاره‌گر شکست تحقیرآمیز یکجانبه‌گرایی بود و اینکه چگونه آمریکا حتی توانایی همراه کردن متحدان اروپایی خود در شورای امنیت علیه ایران را ندارد و در برابر ساختار حقوقی برجام ضعیف است.

وی افزود: ترامپ که زمانی با افتخار خروج خود از برجام را اعلام می‌کرد و توافق با ایران را ناچیز می‌شمرد، امروز به این نتیجه رسیده است که «با زبان زور نمی‌توان با ایران صحبت کرد.» امروز بیهوده تلاش می‌کند که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، به مقابله با همان قطعنامه و حتی تمامیت شورای امنیت برود؛ خود را سراسیمه «مشارکت کننده» در برجام معرفی می‌کند که بتواند بدون کمترین حقی از سازوکار پیچیده و زمان‌بر بازگرداندن قطعنامه‌های لغو شده علیه ایران - آن هم از مسیر میان‌بر‌- سوءاستفاده کند؛ اما این بار هم در برابر توان دیپلماسی قدرتمندِ متکی به مردم دلاور ایران کم می‌آورد.

ظریف عنوان کرد: امروز هم با دبیرکل ملل متحد تلفنی مذاکره کردم و هم یک نامه حقوقی محکم و قوی ـ که جوانان متخصص و متعهد این کشور ظرف چندین روز گذشته در تدوین آن به بنده کمک کردند ـ به رئیس دوره‌ای شورای امنیت اندونزی ارسال کردم تا با یکجانبه‌گرایی و قانون‌گریزی آمریکا مقابله کنیم که به یاری خدا حتما یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون‌شکنان آمریکایی خواهیم چشاند. 

وی اضافه کرد: شاید برای برخی کلیشه باشد، اما این بار هم نشان دادیم که «هیچ‌ وقت یک ایرانی را تهدید نکن.»

وزیر خارجه بیان کرد: به هر حال، هر نتیجه‌ای رخ دهد، پیروزی از آن ملت ایران است، چرا که همیشه با منطق و بیان نیکو از منافع کشور و مردم دفاع کرده‌ایم نه با هیاهو و جنجال. 

ظریف همچنین نوشت: جا دارد از تمامی همکاران خود تشکر کنم. 

وی عنوان کرد: با شروع ماه محرم که امسال مردم ایران شور و شعور حسینی را با تبدیل همه خانه‌ها و فضای مجازی به حسینیه در هم‌ خواهند آمیخت، ما نیز در وزارت خارجه چند هفته‌ پرکاری در پیش داریم، اما ایمان دارم که موفق خواهیم شد، همه‌ی ما با هم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۶۹
همین رو وقت خارج شدن آمریکا از برجام هم شنیدیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ایکاش لاقل صحبت های پمپو رو کامل می نوشتن که گفته اروپایی ها در گفتگوهای خصوصی بهشون گفتند که مخالف پایان تحریم تسلیحاتی هستند اما برنامه ای نداشتن. حالا اومدن میگن مخالف ادامه تحریم هستیم! از این اروپایی ها دو رو تر و بی خاصیت تر خودشونن. کانال مالی اروپا کوش؟ کجاس؟ دلتون رو به اینا خوش کردین
تحریم ها بیشتر میشه
هم کشورها هم رعایت میکنن
طبق قانون قوی حاکم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
تحریم ها قبلا اعمال شده بوده و فقط ژست تبلیغاتی است این سازمان ملل
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ترامپ متوجه شده شاید به سختی رای بیاره الان داره دعوای الکی راه میندازه که خودش را پیروز میدان کنه و مجددا به راحتی رای بیاره، در صورتی که بعیده مکانیزم ماشه برگرده و ممکنه کاملا جناب ترامپ شکست بخوره. اول آمریکا از برام خارج شد و نقض قانون کرد. این رو سازمان ملل به خوبی میدونه
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
تحریمهای سازمان ملل فقط تحریم تسلیحاتی و هسته ای هستند. الان کشورهایی که از آمریکا میترسن، حتی نفت هم از ایران نمیخرن چه برسه به خرید و فروش سلاح
مکانیزم ماشه .
همینو کم داشتیم

قوز بالا قوز

تبریک به همه جناحها و تسلیت به مردم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
همه ی جناح ها؟؟ ا اصولگرایان که هشدار دادند ولی شماا گوش ندادید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
بالاخره خود ما انتخاب کردیم که زندگی سلحشورانه داشته باشیم
بجز مردم عادی کسی قربانی مکانیزم ماشه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خوش به حال کاسبان تحریم
حماسه پرتاب خودکار فشار ایمیلی این دفعه فشار اینستاگرامی ظریف جان گفتیم یه چی به ترامپ بگی نه اینکه بکشویش
ماشه از طرف امریکا رد میشه چون عضو برجام نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
وقتی گفته انجام میدم یعنی انجام شده بدان. دیشب پمپئو گفت یک ماه دیگه امریکا خودش انجام میده و اروپایی ها هم همراه هستند
هنوز برای قضاوت در باره نتیجه اقدام آمریکا خیلی زود است
خوش به حال برادر چین و برادر پوتین در مسکو و پکن الان عروسی است
جان مادرتون فارسی رو پاس بدارید! شما ندونسته با دونسته دارید تیشه به ریشه این زبان می‌زنید! تروئیکای!!! واقعا توقع دارید متنتون با این کلمه جذاب‌تر بشه! یا کلا انگلیسی بنویسد یا فارسی ، دیگه کم لطفی به خودتون و فرهنگتون نکنید!
پاسخ ها
ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
جمع کنید بابا ما نون شب نداریم تو از شکم سیری چه دغدغه ای داری ؟ازبین بره چی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
حالا چون مشکل نون شب داریم نباید درست حرف بزنیم؟ همین ادم های مثل شما کشور را به این روز انداختید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
فارسی کجابود،یه روز رفتم ثبت احوال برا پسرم شناسنامه بگیرم یه اسم ایرانی گفتم کارمند ثبت یه اسم عربی پیشنهاد داد وحتی به اسم ایرانی که من گفتم یه پوزخند زد.. منم گفتم اصلا اسمشو میخوام بذارم خر به تو چه ربطی داره؟؟؟
امریکا یک کشور قدرتمندی است برای رسیدن به اهدافش اگر لازم باشد با جیبوتی هم موافقتنامه همکاری امضا می کند حالا ما با غربی پنج سال مذاکره کردیم بازم برجام با اما و اگر روبروست.
چون آقازاده ها کشورهای غربی را می پسندن بنابراین اولویت اول و اخرمان کشورهای غربی است، هرچی هم برای ما کلاس بگذارند.
دیگه فقط من موندم که تحریم نشده باشم و همه چی تحریمه .نه واقعا چی رو میخواد تحریم کنه .خدای خنده داره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خنده دار ما مردم ایران هستیم که هر بلایی سرمون میاد جک و مضحکه اش میکنیم. تحریمای آمریکا واسه خودش بوده و هرجا که زورش میرسه رو تحریم کرده. اما تحریمای سازمان ملل همون تحریماس با فرق اینکه همه کشورها، دقت کنید، همه کشورها باید رعایت کنند..
آقای ظریف مای ما، یا مای شما؟!
مای شما که در هر حالتی موفق خواهند شد، مای ما هم در هر حالت کمرش شکسته
این پیروزی بزرگ را به دولتمردان و ملت ایران تبریگ میگوییم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ملت چیکاره بیدن
جناب ظریف خودت خیلی خوب میدانی که آمریکا با نفوذ و قدرت اقتصادی و سیاسی که بر دنیا دارد
و با توجه به اطمینان از اینکه میتواند حتی به تنهایی تمام این کشورهای به ظاهر مخالف طرح ظالمانه ماشه را با خود همراه کند
وارد این بازی خطرناک شده و مشکلات و معضلات کشور و مردم را افزایش خواهد داد
و لطفا ، حداقل در خفا به آنها تفهیم کن که واقعیات چیست
و بهتر است تا دیر تر نشده با قبول منطق و واقعیات با پرداخت هزینه های کمتر
بپردازند .
اقای ظریف! ما امتخاب نکردیم که اینطور زندگی کنیم.
البته امیدواریم که کشورمان در این جنگ دیپلماتیک پیروز شود (که به احتمال زیاد خواهد شد)، اما این پیروزی به معنای پایان مشکلات نیست، بلکه تنها شتاب سرعت فروپاشی اقتصادمان را اندکی خواهد گرفت. آیا همین امروز که تحریمهای موردنظر آمریکا هنوز بازنگشته، وضعیت اقتصاد کشورمان مساعد است؟
بعضی وقت ها یک ایرانی رو تهدید نکن.رو قیمت دلار تاثیر میزاره
حالا ببیتنیم فردا مجلس چکار میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اقای ذوالنور برجام رو برای چندمین بار اتیش می زنه
ظریف: ایمان دارم که موفق خواهیم شد، همه‌ی ما باهم
آقای ظریف این موفقیت نیست. جلوگیری از یه شکست دیگه هست.
همه ما با هم را خوب اومدی وقت سختی ما مردم هم ادم حساب میشیم
تو این کشور چیزی برای از دست دادن باقی نمونده. ماشه را فعال کن. شاید فرجی بشه. مرگ یکبار شیون هم یکبار!
خوب ببینیم اونها که میگفتن امریکا همه دنیا نیست چه جوابی دارن؟الان فقط امریکا و اسراییل میخوان و بقیه کشورها نمیخوان که ماشه فعال بشه. بنا براین ببینیم کی حرفشو به کرسی مینشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
سالده لوحی اگر فکر کنی اروپا بیاید بگوید ما ماشه را فعال نمی کنیم. بازی آن ها است که در خفا با آمریکا هستند ولی برای نگه داشتن ایران در برجام این ادا اطوارها را در میازند.
ب
ی
چ
ا
ر
ه
ب
و
ر
س
اری اقای ظریف کذاب پیروزی از ان ملت ایران است همانند دلار 27 هزار تومانی پراید صد میلیون تومانی سکه 12 میلیونی نان سنگگ 5000 تومانی یک کیسه برنج پاکستانی 250 هزار تومن .پیروزی پشت پیروزی انشالله ترامپ از صفحه روزگار محوتان کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
انشاالله
با اینکه ایرادهای فراوانی به این دولت وارده ولی انصافا آقای ظریف هرکاری از دستش بر اومده انجام داده و اکثر کشورها آرزو دارن که وزیر خارجه ای چون ظریف داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اشتباه مثبت دادم
در دنیا کارگر و کارمتد با حقوق ماهی صد دلاری و استاد و قاضی دادگستری با حقوق ماهی ۳۰۰ دلاری هم نداریم. در دنیا وام با بهره‌ی ۲۶ درصد نداریم. در دنیا تورم بالای ۴۰ درصد نداریم. در دنیا نماینده بی‌کفایت و ۱۰ درصدی نداربم. باز هم بگم؟
چی میگی ظریف ؟ چی‌میگی‌؟؟؟
آقای ظریف من،خانواده ام، آشنایانم حدود صد نفر با شما نیستیم ، ما را همراه خود ندان!
این یکی با بقیه فرق دارد یعنی اگر همه کشورهای دیگر هم وتو کنند، آمریکا حرف خودش را پیش خواهد برد. منتظر دلار ۳۰ هزار تومانی باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
شوخی می کنی! اگه‌۳۰ گیرت اومد منو خبر کن
با بی اعتبار دانستن اقدام آمریکا توسط 4 عضو دایم دیگر شورای امنیت، هم مقدار کمی به اعتبار آمریکا ضربه میخوره و هم به اعتبار شورای امنیت. اما اهداف آمریکا از این اقدام میتونه اینها باشه:

1- مصرف داخلی! چون با وجود فشار حداکثری ایران غنی سازی رو افزایش داده و تحریمهای سازمان ملل هم برداشته میشه که یعنی شکست دولت ترامپ
2- ماجراجویی در هنگام مبادله سلاح با کشورهای دیگه و ترساندن کشورها از معامله سلاح با ایران.
3- سخت تر کردن برگشت آمریکا به برجام در دولت بعدی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
چون آمریکا پیشنهاد رو داده همه هم مخالف باشن حق وتو با آمریکاست. پس تحریم ها قطعی است. لطفا کسانی که از لغو تحریم های تسلیحاتی خوشحال شدند و یا کسانی که تحریم را نعمت میدانند فکری به حال مردم خود کنند.
چه تحریم بشیم چه نشیم
من یکی دیگه ازاین بدبخترنمیشم
دیگه به اخربدبختی رسیدیم
تحریمهاکه برای اقازاده هانعمت بود
مشکل برجام این بود که ما خواستیم از قدرتمون عقب نشینی کنیم در مقابل اینکه آمریکا فشارش رو بر ما کمتر کنه! در حالیکه وقتی که ما ضعیفتر بشیم آمریکا طبیعتا فشارش رو بیشتر میکنه! ما باید دشمنیمون رو با آمریکا کم کنیم در عین حال که قدرتمون رو بیشتر میکنیم!
تنها را برون رفت تعامل سازنده با دنياست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
حتما منظورت آمریکاست که اوضاع فعلی نتیجه همون هست
اگر توافق هسته ای به هم میخورد ایران میتونست از ان پی تی خارج بشه چون شرط خروج از ان پی تی وقوع یک شرایط غیرعادیه. ایران باید اعلام کنه اگر منافع لغو تحریمهای تسلیحاتی بهش نرسه و آمریکا اخلالی این وسط ایجاد کنه، ممکنه از ان پی تی خارج بشه.
آقای ظریف شما به امضای جان کری هم ایمان داشتی.
آن روزی که با افتخار گام اول و دوم و سوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام می کردید باید به این روزها فکر می کردید امروز مهم نیست آمریکا جزء برجام است یا نه مهم نقض تعهدات از طرف شماست که هیچ کسی در آن شک ندارد و خودتان هم بارها با افتخار از تریبون ها و بیانیه های رسمی آن را اعلام کرده اید بنابراین آمریکا بر طبق قطعنامه ۲۲۳۱ می تواند موارد نقض برجام را به شورای امنیت اعلام کند و چنین هم کرده است و قطعا تحریم ها بر می گردند.
چون آمریکا پیشنهاد رو داده همه هم مخالف باشن حق وتو با آمریکاست. پس تحریم ها قطعی است. لطفا کسانی که از لغو تحریم های تسلیحاتی خوشحال شدند و یا کسانی که تحریم را نعمت میدانند فکری به حال مردم خود کنند.
امریکاتحریمهارابرمیگرداندوخواهیددیدکه چین وروسیه هیچ کاری نمیکنندواروپاهم ..
این ظریف بنده خدا فقط اسپیکر هست...میکروفون دست یکی دیگه هست!!!
نابودباد روسیه..نابودبادچین...نابودباد تفکر سوسیایستی و کمونیستی و ارتجاع سرخ!!!
چرا هیچکس به این موضوع اشاره نمی کنه که فعال کردن ماشه ابتدا باید توسط کشور شاکی در کمیته رفع اختلاف برجام مطرح بشه و بعد از ۳۵ روز اگر مشکل برطرف نشد به شورای امنیت بیاد
و تازه اونجا هم باید ۳۰ روز بگذره یعنی حداقل مجموعا ۶۵ روز نه ۳۰ روز
چطورر آمریکا تونسته بدون مطرح کردن این موضوع در کمیته برجام مستقیم به شورای امنیت بیاد ؟!
آیا همچین چیزی در برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ بوده ؟ و از مردم پنهان شده اصلا فرض بر اینکه حرف پمپو مبنی بر مشارکت آمریکا در برجام در زمان امضای برجام را بپذیریم آیا آمریکا موضوع رو در کمیته حل اختلاف بررسی کرده ؟
بازهم می گویم آیا از اول این امکان برای اعضای شورای امنیت چه در برجام چه در قطعنامه ۲۲۳۱ گذاشته شده بود ؟ اگر اینگونه بوده که وای بر شما آقای ظریف و اگر اینگونه نبوده چرا هیچ کشوری به این موضوع اشاره نکرده ؟
تروئیکا دیگه یعنی چی؟ مثلا خیلی با کلاسید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر