بازدید 4867
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر بهداشت و درمان:

تعداد بیمارستان‌های دولتی به ۷۳۹ مورد افزایش می‌یابد

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر بهداشت و درمان گفت: ابتدای انقلاب اسلامی تنها ۱۱۰ بیمارستان در کشور وجود داشت، اما در حال حاضر ۶۲۰ بیمارستان در بخش دولتی فعال بوده که این تعداد تا پایان دولت تدبیر و امید به ۷۳۹ بیمارستان می‌رسد.
کد خبر: ۹۹۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳ 20 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سیدکامل تقوی نژاد روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در یاسوج، اظهار داشت: اول انقلاب ۵۷ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت که بعد از انقلاب اسلامی این تعداد به ۱۴۰ هزار تخت رسیده است.

وی افزود: همچنین تا پایان دولت تدبیر و امید ۲۵۷ کلینیک ویژه درمانی در کشور ایجاد می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: سال ۹۲ در کشور تنها ۶۰۰ اورژانس بیمارستانی وجود داشت که تا پایان این دولت به هزار و ۶۰ اورژانس خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اکنون ۹۷ مرکز مبارزه با سرطان در کشور وجود دارد که این تعداد تا پایان دولت به ۱۲۳ مرکز مبارزه با سرطان افزایش می‌یابد.

تقوی نژاد بیان کرد: در پایان دولت تدبیر و امید تعداد مراکز بهداشتی کشور به۱۱ هزار و ۴۷۱ مرکز می‌رسد که تمامی این‌ها از برکات نظام جمهوری اسلامی و برای مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۷طرح بیمارستانی در استان وجود دارد که ۲۹۳ تخت با ۳۰ هزار مترمربع به وضعیت موجود اضافه خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: ۱۴۰ میلیارد تومان برای توسعه پروژه‌های بهداشتی استان هزینه شده، دو پروژه در سال جاری و ۵ پروژه دیگر از سال ۱۴۰۰ به بعد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به افتتاح کلینیک شهید مفتح یاسوج، عنوان کرد: همچنین تا پایان سال، دو کلینیک ویژه هم در گچساران و دهدشت به بهره برداری خواهد رسید.

تقوی‌نژاد افزود: برای مرکز بیماری‌های خاص استان اعتبارات قابل توجهی هزینه شده و در ادامه تلاش خواهیم کرد این پروژه در استان به بهره‌برداری برسد.

تقوی اظهار داشت: از ۱۲۹ پروژه بهداشتی تعریف شده در استان ۳۴ پروژه به بهره‌برداری رسیده و مابقی در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت بیان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها، ۱۹۰ میلیارد ریال سهم وزارت بهداشت بوده که ۱۹۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ۲۲ هزار و ۲۸۰ مورد مجوز استخدام در کشور صادر کردیم که ۱۰ هزار نفر آنان استخدام شدند و ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد در دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: اخیرا سهمیه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ و سهمیه دیگری هم در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد که طبق توافق امیدواریم سهم این استان در خصوص آزمون‌های اداری و استخدامی سهم قابل توجهی باشد و بیمارستان‌های جدیدالتاسیس در مرکز توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات کادر درمانی، گفت: معوقه کارانه کادر درمان استان هاپیشتر ۲۴ ماهه پرداخت می‌شد که هم اینک پرداخت این معوقات به ۱۰ ماه رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری