بازدید 16220

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق از بعدازظهر امروز (۲۹ مردادماه) در برخی استان‌های جنوب کشور هشدار داد.
کد خبر: ۹۹۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 19 August 2020

 

به گزارش  تابناک، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: تشکیل ابرهای همرفتی موجب وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت امروز (۲۹ مردادماه) درشرق فارس، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات کرمان، پنج شنبه (۳۰ مردادماه) در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات کرمان و جمعه (۳۱ مردادماه) در ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات کرمان می شود.

در این شرایط جوی احتمال طغیان رودخانه های فصلی، آبگرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد و نسبت به پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری از افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر در دریاهای کشور خبر داده و آورده است: این وضعیت از فردا (۳۰مرداد ماه) تا اواسط جمعه (۳۱ مردادماه) مرکز و شرق خلیج فارس، از جمعه شب تا یکشنبه (۲ شهریورماه) تنگه هرمز بویژه مناطق شرقی آن، اواخر وقت شنبه (اول شهریورماه) تا سه شنبه ( ۴ شهریورماه) رامتلاطم می کند.

در این شرایط جوی پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق های کوچک و شناورها پیش بینی و نسبت به ممانعت از شنا و هرگونه تردد قایقهای سبک و تفریحی و محدود کردن فعالیت های شیلاتی توصیه می شود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان