بازدید 8844

بدخواهان در کمین هیات‌های مذهبی؛ وقت عزاداری حسینی با تدبیر

با توجه به توصیه صریح رهبر انقلاب به هیات‌های مذهبی، مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید متولیان هیات‌ها دقت عمل و تدبیر داشته باشند، تا علاوه بر حفظ سلامت عزاداران، مانع از زمینه سازی برای وارد کردن ثلمه توسط مغرضین به اعتبار تاریخی هیات‌های مذهبی شود.
کد خبر: ۹۹۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 18 August 2020

بدخواهان در کمین هیات‌های مذهبی؛ وقت عزاداری حسینی با تدبیرآیین‌های عاشورایی در حالی در روزهای پیش روی، همزمان با آغاز محرم به شکل وسیعی اجرا می‌شود که امسال به واسطه شیوع کرونا، این آیین‌ها صرفاً در فضای باز و بدون تجمع‌های گسترده و با رعایت تمامی ملاحظات مورد تاکید از سوی متولیان امر خواهد بود تا به دست گروهی که اساساً مخالف دین هستند و از هر فرصتی برای وارد آوردن ثلمه به اعتبار خادمین اهل بیت نمی‌گذرند، بهانه‌ای نیفتد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از شیوع کرونا، هیات‌های مذهبی نیز برای حفظ سلامت هیاتی‌ها، این برنامه‌ها را تعطیل کردند و برای دوره‌ای از رویدادهای مذهبی شاهد برگزاری مراسم‌ مذهبی با حضور گسترده مومنین نبودیم. پس از آن، ابتکارعمل برگزاری رویدادها از جمله رویدادهای فرهنگی به صورت آنلاین مورد توجه هیاتی‌ها نیز قرار گرفت و اعیاد شعبانیه و اعیاد قربان و غدیر در قالب حسینیه‌های مجازی برپا شد و اکنون هیات‌های آنلاین در پلتفرم‌هایی برای محرم نیز فراهم شده‌اند.

در عین حال ملاحظات بهداشتی که با توصیه اکید همه بزرگان از جمله مقام معظم رهبری و مراجع عظام مبنی بر اولویت بندی در اجرای مناسک مذهبی همراه شده است، برگزاری هیات‌ها را در ایام محرم به عنوان بزرگ ترین و طولانی ترین عزاداری جهان تشیع با ملاحظات همراهی نموده که جزئیات کامل آن امروز از سوی متولیان امر مطرح و مشخص شد آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان با ملاحظاتی برپا خواهد شد که مسئولان بر اعمال نظارت قاطع بر آن تاکید کردند.

بدخواهان در کمین هیات‌های مذهبی؛ وقت عزاداری حسینی با تدبیر

در همین زمینه، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری امروز سه شنبه 28 مرداد گفت: «در ماه محرم هر گونه مراسم در فضای سربسته مطلقا ممنوع است.» و بدین ترتیب مشخص شد هیات‌هایی که قرار است برپا شوند، صرفاً با رعایت فواصل عزاداران و در اماکن سر باز که رفت و آمد به شکل کامل وجود دارد، در یک چارچوب زمانی مشخص برپا می‌شود و بدین ترتیب اساساً فرصتی برای برچسب زدن بدخواهان به عزاداران حسینی برای گسترش شیوع کرونا وجود ندارد.

البته ملاحظات دیگری نیز در نظر گرفته شده که دادستان کل کشور امروز به آن اشاره کرد و گفت: «به عنوان عضوی کوچک از ستاد ملی مقابله با کرونا، شاهدم مهم ترین مولفه در خصوص شیوع ویروس منحوس کرونا، محدود کردن تجمعات به شمار می رود، لذا باید امنیت و سلامت مردم در برگزاری مراسم عزاداری محرم لحاظ شود. با کسانی که بخواهند به هر دلیل، مرزهای قانونی را بشکنند، قاطعانه برخورد می شود. کسانی که با ایجاد تجمعات موجب آسیب رساندن به سلامت مردم شوند، بار اول و دوم به آنها تذکر داده می شود و سپس طبق مصوبه لازم الاجرای ستاد ملی مقابله با کرونا آن محل ها تعطیل می شود.»

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه هر چند هیچ کس راضی به تعطیلی به خصوص تعطیلی مجلس عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) نیست، گفت: «اما آنچه حائز اهمیت بوده سلامت مردم و جامعه است. مسئولان برگزاری مراسم و ماموران ناجا مکلفند، اگر تخلفی صورت گرفت، مانع انجام آن شوند تا آسیب و خدشه ای به سلامت مردم وارد نشود.» رویکردی منطقی که مانع از دامن زدن بدخواهان به برخی حواشی خواهد شد.

دور از انتظار نیست که برخی که اساساً با تدین مشکل دارند، پس از محرم ادعا کنند عامل شیوع بیشتر کرونا و افزایش آمار مبتلایان، برگزاری این مجموعه آیین‌ها بوده است. با توجه به توصیه صریح رهبر انقلاب به هیات‌های مذهبی، مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید متولیان هیات‌ها دقت عمل و تدبیر داشته باشند، تا علاوه بر حفظ سلامت عزاداران، مانع از زمینه سازی برای وارد کردن ثلمه توسط مغرضین به اعتبار تاریخی هیات‌های مذهبی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰
به عکس نگاه کنید ماسک کودک استاندارد نیست.
امام حسین فقط در محرم و صفر نیست. به جای عزاداری هرساله، رهرو آن حضرت باشید. هیهات منا الذله که ایشان گفت، یعنی مسئولین در رفاه نباشند و مردم در سطل زباله به دنبال روزی!!!!!
تجمع میلیونی کنکور
جابجایی میلیونی روزانه مترو
هیچ اشکالی نداره و کسی نمیگه «مطلقا ممنوع» هست
اما اگر بخوان همون اجتماع رو داشته باشن وحتی به مراتب کمتر از مترو و یا حسین هم بگویند میشود مطلقا ممنوع
استاندارد دوگانه
یعنی کسی بخواد برای سلامتی خودش و هموطنش اعتراض کنه بدخواه هستش !!
شما فکر می کنید بعد محرم آمار جان باختگان افزایش پیدا می کنه که از حالا گارد گرفته اید ؟؟
چون اطمینان دارید رعایت پروتکل ها در همه جا در هوای گرم ممکن نیست

بیچاره مردم بد بخت !
حرفتون درست ولی عادلانه برخوردکنید. این همه سختگیری برای هیئتها و عزاداریها و ایییین همه سهلگیری برای پاساژها و پارکها و رستورانها و سواحل و هواپیماها ...!!!!
دست پیش گرفتین که پس نیفتین؟
هرکی میخواد مریص بشه و بمیره, بره به ما چه
شما چکار کردید که اینهمه در داخل وخارج بقول خودتان بد خواه دارید
حرفتون درست ولی عادلانه برخوردکنید. این همه سختگیری برای هیئتها و عزاداریها و ایییین همه سهلگیری برای پاساژها و پارکها سواحل و هواپیماها
بنده خودم هيتي هستم وهرساله هم در مراسمات اقا امام حسين شركت ميكنم ولي امسال شرايط سخت تر است سينه زنان ممكن است رعايت فاصله اجتماعي را بكنند ولي اكثر زن بچه كه تماشاگر مراسم هستن را نميشود كنترل كرد فاصله رعايت نخواهد شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار