بازدید 42759

آخرین آمار کرونا تا ۲۹ مرداد/ عبور شمار قربانیان کرونا در ایران از مرز ۲۰ هزار نفر

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۴۴۴ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۳۸۶۸ نفر از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۹۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 19 August 2020
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۳۵۰ هزار تن گذشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۲ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۵۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۲۰ هزار و ۱۲۵ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۳۰۲ هزار و ۵۲۸ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۸۶۸ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۲ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۸ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۵.۰ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
به زودی رکورد فوتی های ایتالیا و اسپانیا و انگلیس را خواهیم شکست. مسوولین هم برایشان ذره ای اهمیت ندارد.
پاسخ ها
تاثیر تغییرات فصلی بر شیوع کرونا
| United States of America |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
در چند ماهه قبل فرضیه ای مطرح کردیم که بر آن
اساس
بر اثر تغییرات فصلی و آب و هوایی و گرم یا سرد شدن هوا
و به تبع آن براثر از دحام یا عدم ازدحام مردم در فضاهای بسته
شیوع کرونا میتواند افزایش یا کاهش یابد
بر این اساس در فصول تابستان و زمستان بخاطر ازدحام بیشتر مردم در فضاهای دربسته که ناشی از گرما و سرمای هوا است ، شیوع کرونا بیشتراست
و دربخش هایی از فصول پاییز و بهار برعکس خواهد بود
البته این فرضیه بدون در نظر گرفتن سایر عوامل دخیل از جمله باز گشایی مدارس و غیره است
دلیل کاهش کرونادر اردیبهشت امسال مطابق فرضیه ما
| United States of America |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
در اردیبهشت ماه دمای هوا معتدل است و نه گرم است و نه سرد
در نتیجه نیاز بشر برای حضور در فضاهای دربسته کاهش می یابد
و بدین علت شیوع کرونا در اردیبهشت امسال در کمترین حد خود بود
بعلاوه مدارس و دانشگاهها هم در اردیبهشت تعطیل
بودند
البته استثناهایی هم وجود داشت
از جمله در مناطق گرمسیر مثل خوزستان در اردیبهشت بعلت شروع زودتر فصل گرما و افزایش تراکم و ازدحام مردم در فضاهای دربسته و در زیر باد کولرها ، شیوع کرونا بیشتر بود
آیا امکان کاهش کرونا در پاییز وجود دارد ؟؟؟
| United States of America |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
بله پاسخ این سوال مثبت است و این احتمال وجود دارد

بر طبق فرضیه ما ، در حد فاصل مهر ماه و آبان ، که شرایط آب و هوایی تقریبا با اردیبهشت مشابه است

چنانچه مدارس و دانشگاهها هم تعطیل باشند

میتوان امیدوار بود که به دلیل کاهش ازدحام مردم در فضاهای دربسته ، شیوع کرونا هم کاهش یابد

البته اگر تاثیر سایر عوامل منفی مثل تا ثیر آنفولانزای فصلی ، تاثیر افرادی که در موج تابستانه دچار کرونا شدند ( و تا مهر و آبان هنوز ویروس در بدن آنها وجود دارد ) و سایر عوامل احتمالی منفی را نادیده بگیریم
اگر در پاییز شیوع کرونا کم شد چکار باید بکنیم
| United States of America |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
پاسخ این سوال کمی عجیب است

اگر در پاییز شیوع کرونا کمتر شد
ما اصلا نباید محدودیت های ضد کرونایی را کاهش دهیم
بلکه برعکس ، باید شدید ترین محدودیت ها و قرنطینه های ممکن را اجرا کنیم
تا آن مقدار محدود ویروس باقیمانده در اجتماع هم نابود شود
تا در فصل زمستان دچار افزایش مجدد شیوع کرونا نشویم
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
دوست عزیز این آمار را در ده ضرب کن این واقعی نیست فقط عددسازیه بعد می بینی هم در تعداد هم نسبت به جمعیت مقام اول تلفات در دنیا را داریم از لطف مدیران خدوم و انقلابی و جهادی و خدمتگزار!!!!!
هر روز نزدیک ب 200 نفر جانشان را از دست میدهند و این در حالی است ک هیچ اقدام جدیدی برای بهبود این روند رخ نمیدهد. آقای وزیر بهداشت آیا شما نباید پاسخگو باشید?نمیتوانید کاری انجام دهید،جایتان را با یک کار بلد عوض کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
میخوای چکار کنن برادر من ؟!؟

اینا اگه کاری از دستشون بر میومد که برای وضعیت زندگی مردم میکردن .
پاسخ ۱۷:۲۴
| United States of America |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
خیلی کارها میشه کرد! ولی به خاطر سیاسی بازی بیماری را رها کرده اند و‌هیچ نظارتی ندارند مردم هم با بی فکری به این کار دامن میزنند!
حالا وایسین تا کرونا تموم شه! آخرین کشور دنیا خواهیم بود که خلاص بشیم!
اقا واقعا چه خبره؟ توی همه کشورهای دنیا از غنی ترین و پیشرفته ترین تا فقیرترین و عقب افتاده ترین کشور تعداد مرگ و میرشون خیلی خیلی پایین تر از کشور ماست. چی شد این همه مقاله ISI چی شد رتبه های بالا وی تولید علم. پس این علم کجا باید به دردمون بخوره؟ فقط برای قطع حقوق اساتید جوان دانشگاه توی اوج بحران اقتصادی؟ بابا پاکستان هم در 24 ساعت گذشته 11 نفر تلفات داده. نمیشه بهشون یه زنگ بزنید بپرسید چیکار می کنن. پول تلفنش به اندازه قرارداد ویلموتس نمیشه که. اونو من میدم. تورو خدا این زنگ را بزنید تا همه ملت را به کشتن ندادید می خوایید شماره حساب بدید من همین حالا بریزم به حساب. به خدا شوخی نمی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
چرا آمار پاکستان رو با وجود آمار تست خیلی کم نسبت به جمعیتش باور می کنید. قطعا با این میزان تست کم آمارشون اصل دقیق نیست. حتی یک دهم آمار واقعی هم نیست. فقط آمار کشورهایی نسبتا قابل قبوله که تست زیادی متناسب با جمعیتش گرفته باشند.
هیچ کس نمی تواند کاری بکند
بذارید مدرسه و دانشگاه باز بشه وضعیت بدتر از این خواهدشد شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
قرار نیست مدارس و دانشگاهها در مناطق قرمز و زرد حضوری باشد. اگر حضوری بود شما بچه ات رو نفرست مدرسه.
هفته ایی ۱۰۰۰ نفر جانشان را از دست می‌دهند بعد وزیر آموزش و‌پرورش میگه ما تاکید داریم مدرسه حضوری باشه! کتاب و دفتر را که نمیشه هر روز الکل و وایتکس زد!
قبل از حرف زدن یکم فکر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
احتمالا ایشان مدرسه بچه شان در محله مستضعف نشین سعادت آباده!!!
این طور که امار میاد پایین اواسط دهه محرم 5 نفر زنده خواهند شد . مداحان تا اینجا هم نفوذ دارند
بدترین بدترین بدترین وزیر بهداشت قرن
معلم خانه نشین سربار جامعه اقتصادی کشور است
با تعدیل نیرو در آموزش و پرورش و جایگزینی آموزش مجازی به جای آموزش حضوری(شیوه منسوخ) دولت دیگر نیازی به خلق پول برای پرداخت حقوق معلمان خانه نشین را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
بعد اون معلم بقول شما خانه نشین خرج زن و بچه را از کجا بده
خوبه امثال شما کاره ای نشدید یا شاید کاره ای هستی که اینطور حرف میزنی
م ر
| Japan |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
متوجه نشدم. داری شوخی میکنی؟
مستعان کجاست؟
مديريت كرونا درايران عيار ديگر بخش هاي مديريتي را نشان ميدهد
خدا یا شکایت به که بریم؟ با وجود اوج کرونا در ابران از هر سمت و سوئی پا فشاری برای انجام مراسم عزاداری ماه محرم می کنند .خودشون نشستن کنار گود و میگن لینک اش کن .در سالهای گذشته یک آخوند ندیدم که مثل مردم عادی در مراسم عزاداری شرکت کند اگر هم گاهی یکی بود با منت گذاشتن به سر دیگران جوری سینه میزنند که انگار ارباب بقیه هیات است و با ناز و غمزه یه دسته زیر با جوری سینه میرند که دستش به سینه اش نمی خورد.چه برسه به امسال که کرونا هم وجود دارد این حرف ها را برای مردم می زنند.یکی از خودشون از خونه بیرون نمی آیند کسانی که همچنین اردی می دهیداگر شما با خانواده و بستگانتان علناً در معرض دید دیگران شرکت کردید از مردم عادی هم باید انتظار بیشتری داشته باشید.مثا زمان جنگ بچه های خودتون را قائم کردید و بچه های مردم را جلوی توپ و تانک صدام قرار دادید روی سخنم با کسانی هست که بچه هاشون شهید نشد و پست هم دارد و آن هایی که از فراق عزیزانشان دق مرگ شدند .مرگ بر نو کران و جیره خواران آمریکایی .پشتشون به آمریکا گرم است با وضعیت کرونایی موجود مردم را دعوت به تجمع کنید که رعایت اصول بهداشتی ممکن و شدنی نیست و بهداشت جهانی تاکید به رعایت اصول بهداشتی می کنند.مداحان امسال رو بخاطر حفظ جان هموطنانشان لقمه شان را کوچکتر بگیرند.مگر امام حسین می گویید باید تحت هر شرایطی باید برای من عزا داری کنید.
بابا جان، واکسن که حتی عرضه ندارین بخرین چه برسه بسازین! اقلا مسافرت بین استان‌ها را ممنوع کنید رستوران‌های متخلف را ببندید و بر مراکز خرید نظارت جدی و سختگیرانه داشته باشید.
به حرف متخصصین هم‌کوش کنید به جای سیاسی بازی!!!
آمار مرگ و میر شاید از فروردین ماه هم بیشتر شده باشد مردم چشم و گوششان به آمار دروغ ستاد کرونا دوخته اند و عقل شان را بکار نمی اندازند که در هر کوچه ای، یک یا چند پارچه تسلیت درگذشت پیر و جوان را بینند و عبرت بگیرند و مراعات بکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار