بازدید 6878

ماجرای ربودن دو جامعه‌شناس روس در «شوگالی»

ماجرای ربایش دو جامعه‌شناس روس در لیبی که پیش از این در قالب یک فیلم سینمایی مورد توجه قرار گرفته بود در یک فیلم سینمایی جدید با عنوان «شوگالی، هیچ چیز شانسی نیست» بار دیگر مخاطبان سینما را به خود جلب می‌کند.
کد خبر: ۹۹۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 18 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، ماجراهای ربایش و نگهداری دو جامعه‌شناس روس، ماکسیم شوگالی و سامر سیفان که پیش از این در لیبی از سوی نیروهای تروریستی ربوده شده بودند در فیلم «شوگالی – 2، هیچ‌چیز شانسی نیست» مورد توجه قرار گرفته است.

در این فیلم که در واقع قسمت دوم فیلمی است که پیش از این با موضوع ربایش این دو جامعه‌شناس روس ساخته شده بود، به ماجراهایی که آنها در دوره زندان در شهر متیق لیبی گذرانده‌اند پرداخته شده است. در این فیلم به موضوعات مختلف در رابطه با جنگ داخلی لیبی و نیز شخصیت‌های سیاسی نقش‌آفرین در این جنگ اشاره شده است.

در این فیلم اشاره می‌شود که این دو جامعه‌شناس روس با هدایت و خواست دفتر سازمان سیا در تونس شناسایی و ربوده شده‌اند. این در حالی است که این دو جامعه‌شناس در حال تلاش برای فهم ریشه‌های درگیری‌های موجود در لیبی بوده‌اند.

پیش از این نیز نشریه نیوریورک تایمز با انتشار گزارشی به استناد برخی منابع موثق از نقش آمریکا در ربوده شدن این دو محقق روس پرده برداشته بود.

روسیه در سال‌های اخیر در راستای جنگ تبلیغاتی خود علیه هالیوود، واکنش‌های فراوان نشان داده است. اخیراً نیز خبر ساخت فیلمی با موضوع چرنوبیل در واکنش به سریال چرنوبیل آمریکایی‌ها منتشر شده است که باید آن را دید تا ببینیم روس‌ها چه جوابی برای دشمنان خود دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل