بازدید 6252

تاکید‌نصرالله‌بر‌بزرگداشت‌محرم‌با‌رعایت‌پروتکل‌های‌بهداشتی

دبیرکل حزب الله لبنان بر بزرگداشت ایام محرم و عاشورای حسینی با رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و پزشکی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ 17 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سید حسن نصرالله دوشنبه شب در سخنانی که به طور مستقیم از شبکه المنار پخش شد، محرم را از جمله مراسم مهم شیعیان برشمرد و گفت: محرم برای ما مجموعه‌ای از مسئولیت‌ها و وظایف است و محبان اهل بیت علیهم السلام در سراسر جهان سالگرد عاشورا را به اشکال مختلف گرامی می‌دارند.

وی به استفتا‌هایی که از مراجع درباره چگونگی برگزاری مراسم عاشورا با توجه به شیوع ویروس کرونا شده است اشاره کرد و گفت: تمامی مراجع تقلید بر لزوم توجه و پایبندی به اصول بهداشتی به دلیل کرونا تاکید دارند.

دبیرکل حزب الله نقش رسانه‌ها در این باره نیز را نیز مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند توجه بهتری به مراسم عاشورا داشته و برنامه‌ها و مجالس بیشتری را پوشش دهند.

وی اظهار حزن، سیاه پوش کردن شهر‌ها و روستا‌ها و برافراشتن پرچم‌های سیاه در ایام محرم را لازمه سوگواری برای ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش خواند.

سید حسن نصرالله در باره وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشورش گفت: کرونا در لبنان از کنترل خارج شده و بیمارستان‌ها دیگر قادر به پذیرش بیماران کرونایی نیستند و کمبود‌هایی در تجهیزات پزشکی و دارو وجود دارد و مردم پروتکل‌ها را رعایت نکرده اند.

دبیر کل حزب الله وضعیت کرونا را بغرنج خواند و راه حل آن را بازگشت به ضوابط بهداشتی دانست و گفت: برخی کشور‌های بسیار پیشرفته نیز از این موضوع رنج می‌برند، زیرا فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک از سوی افراد رعایت نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی