بازدید 92217
۵

توصیه فرمانده کل ارتش به صداوسیما

فرمانده کل ارتش گفت: ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس دست در دست یکدیگر مقابل دشمن ایستادگی کردند و ما باید امروز تصویر این وحدت، همدلی و هم‌افزایی را به نسل جوان نشان دهیم.
کد خبر: ۹۹۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 17 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به نقش ارزنده سازمان صدا و سیما در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: رسانه ملی نقش بسیار مهمی در ابهام‌زدایی و استمرار وحدت و همبستگی ملی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حفظ و نشر و گسترش دست‌آوردهای دفاع مقدس دارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود رسانه ملی در پوشش رشادت‌ها و فداکاری‌های نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و پس از آن همچون همیشه فعال و گسترده عمل کند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه ارتش ۵۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و بعد از آن تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است، گفت: بر اساس آمارهای موجود، نیروهای ارتش در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار جانباز و ایثارگر را نیز با افتخار تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه ارتش تعداد سه میلیون رزمنده را در دوران دفاع مقدس و مقابله با رژیم بعثی داشته است، عنوان کرد: حدود ۲ و نیم میلیون تن از این تعداد را سربازان تشکیل می‌دادند و این افراد از سرباز عادی تا پزشک وظیفه را در بر می‌گیرند که انتظار می‌رود به نقش این عزیزان نیز در دفاع از کشور توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اهمیت کارکرد سازمان صدا و سیما در شکل‌دهی و ایجاد تصویری مناسب از تمامی سازمان‌های کشوری و لشکری در اذهان عمومی، افزود: رسانه ملی این ظرفیت و قدرت را دارد تا تصویری مناسب از یک سازمان یا نهاد ارزشی ارائه دهد که قطعاً این موضوع می‌تواند بر ذهن جوان‌ها و اشتغال و آینده شغلی آن‌ها جهت حضور در آن سازمان مؤثر واقع شود؛ از این‌رو رسانه ملی می‌تواند آینده یک سازمان را با تصویری‌سازی مناسبی که از آن ارائه می‌دهد، رقم بزند

فرمانده کل ارتش در پایان با اشاره به اینکه ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح ید واحده هستند، خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس دست در دست یکدیگر در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند و ما باید امروز تصویر این وحدت، همدلی، همبستگی و هم‌افزایی را به نسل جوان نشان دهیم.

 

سردار فدوی: ضرورت تبیین مبانی انقلاب اسلامی


دریادار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به نقش سازنده سازمان صدا و سیما در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان اظهار داشت: در شرایط کنونی که ۴۰ سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، ما باید در برنامه‌سازی‌هایمان اساس و مبانی انقلاب اسلامی و آنچه را که باعث پیدایش انقلاب اسلامی و تکوین دفاع مقدس شد، مد نظر قرار دهیم.

دریادار فدوی افزود: هنگامی که نسل جوان ما بداند و مطلع شود که ما بر اساس دیدگاه الهی و مبنای دینی انقلاب کردیم و سپس طبق اصول و موازین همین مکتب با دشمن متجاوز جنگیدیم، نسبت به انقلاب و آینده به یک تکیه‌گاه فکری دست می‌یابد که در واقع او را در برابر حوادث آینده بیمه می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: امروز بسیاری از نیروهای ما را جوان‌هایی تشکیل می‌دهند که امام (ره) و شهدا را ندیدند و جنگ را از نزدیک درک نکردند؛ باید این خلأ به واسطه یک تکیه‌گاه فکری و با تصویرسازی و فرهنگ‌سازی از دوران دفاع مقدس برای نسل جوان به گونه‌ای تبیین شود که گویی در صحنه‌های رزم دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۴
انتشار یافته: ۵
مردم میدونن ارتش برای این مملکت جان فشانی کرده چه صداو سیما بخواد چه نخواد ارتش نهاد مردی و مدافع مملکت ما بوده و وهست پیش چشم مردم پنهان نیست از رشادتهای تمامی ارتشیان ایران زمین در زمان جنگ با عراق ... زنده باد ارتش و ارتشی روح تمام شهیدان شاد ممنونیم از همه جانبازان جنگ تحمیلی . ایشلا خدا پشت و پناه ارتشیان ایران زمین باشه
امیر جان، این سازمان قبل از شما هم صدای خیلی های دیگر اعم از دوست و دشمن را در آورده بود و اگر امروز اعتراض ها کمتر شده است به این دلیل است که بسیاری از مردم آموخته اند که دیگر وقتشان را به بطالت نگذرانند.
درود بر سرلشگر موسوی من به عنوان یک افسر وظیفه ارتش در زمان جنگ از صدا وسیما که واقعیات تلاش و از خود گذشتگی نیروهای مسلح را به طور کامل پوشش نمی دهد گله مند هستم.
درودوسپاس به سردارموسوی دلاور آری این دردمشترک نظامیان ازجان گذشته ارتش است که هم صداوسیماوهم کارگردانان سینمای دفاع مقدس درموردجانفشانیشان چه درجنگ وچه بعدآن نهایت کم لطفی وبی توجهی نشان داده وهمین امرامروز دستآویزی برای مخالفان ودشمنان گردیده ودرعین حال باعث آزردگی خاطر این عزیزان جان برکف وخانواده هایشان شده است وازشمابابت التفات وتذکرتان قدردانی نموده گرچه گویی دیرهنگام میباشدپس از۳۱سال گذشتن ازجنگ من خودم یکی از همین جان نثاران فراموش شده در انزوای توام بامجروحیت وبیماری میباشم یاحق
همین الانم نصف برنامه هامون شده جنگ دوران دفاع مقدس
من آدم مذهبی هستم اما واقعا دیگه زیاد شده
درسته باید یادشون گرامی داشته بشه اما نه اینکه نصف برنامه ها رو همش از اون ها کنین
اینطوری میگن بهمون کشور جهان سومی چرا چون که توی گذشته به سر می‌بریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها