بازدید 5282

کرونا آیین ۸۰۰ ساله نخل‌گردانی را به تعطیلی کشاند

مسئول شورای هماهنگی امور فرهنگی و مذهبی شهر کیلان از برگزار نشدن آیین ۸۰۰ ساله نخل‌گردانی این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 16 August 2020

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام علی‌اکبر مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزار نشدن آئین ۸۰۰ ساله نخل‌گردانی شهر کیلان خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های عزاداری محرم در شهر کیلان و حومه بر اساس مصوبات جلسات متعدد شهرستان و محلات که بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند، برگزار خواهند شد.

وی بیان داشت: اصل برنامه عزاداری در مساجد، تکایا و محلات با رعایت پروتکل بهداشتی و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود و در مراسم‌های محرم هیچ‌گونه پذیرایی انجام نخواهد شد و بانیان محترم می‌توانند در قالب کمک‌های مومنانه، کمک به مساجد و تکایا، تهیه ماسک و مواد ضد عفونی و سایر امور خیر ادای دین کنند.

مسئول شورای هماهنگی امور فرهنگی و مذهبی شهر کیلان بیان داشت: برنامه حسینیه سیدالشهدا (ع) شهر کیلان با اقامه نماز جماعت مغرب وعشا، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، مرثیه سرایی با رعایت نکات بهداشتی و پس از نماز حداکثر یک ساعت خواهد بود و پس از آن عزاداری هیئت در فضای بیرونی است.

مسعودی عنوان داشت: آئین سنتی و تاریخی نخل بندی روز هشتم داخل حسینیه انجام و نخل روز هشتم و روز عاشورا چند ساعت مقابل درب ورودی حسینیه قرار داده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار