بازدید 6616

مسیر تردد خودرو‌های سوخت رسان امن‌تر شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعدادی از اعضای شورا در پیشنهادی خواستار امضاء تفاهم نامه میان شهرداری و وزارت نفت به منظور تغییرمسیر تردد خودرو‌های سوخت رسان از محلات مسکونی به مسیر امن‌تر شد.
کد خبر: ۹۹۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 15 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «محمد سالاری» روز شنبه این مطلب را به خبرنگاران اعلام کرد و گفت: جلسه بررسی راهکار‌های رفع خطر از نقاط بحران آفرین شهر تهران انبار‌های مواد شیمیایی واقع در محدوده شهر تهران برگزار شد.

سالاری افزود: در این جلسه مسئولان مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی، مدیریت بحران استانداری تهران، مدیریت بحران و آتش نشانی شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۵، دبیران شورایاری محلات شهران جنوبی و شمالی، اداره کل حقوقی شهرداری و نماینده محترم سپاه ثارالله حضور داشتند، اما متاسفانه معاون و مسئول مربوطه در وزارت نفت برغم ارسال دعوتنامه در این جلسه حاضر نشدند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ایمنی انبار‌های نفت شهران و خطوط انتقال سوخت، تردد روزانه تریلر‌های حامل سوخت، مجاورت محله شهران با محدوده‌های پهنه‌های گسلی، باندول‌های اطراف مخازن نفت، اقدامات ایمنی و نصب تجهیزات و استاندارد‌های مربوطه توسط مسئولین وزارت نفت و نهایتا موضوع ضرورت انتقال انبار‌های مذکور از موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.

سالاری عنوان کرد: در ادامه جلسه گزارش‌هایی توسط مرکز تحقیقات وزارت مسکن، مدیریت بحران شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، شورایاری محله و شهرداری منطقه به صورت مبسوط ارائه شد که حاکی از این بود که طی سال‌های گذشته مجموعه قابل‌توجهی از اقدامات ایمن ساز مبتنی بر استاندارد‌های لازم انجام شده است و این مخازن با ظرفیت حداقلی فعال هستند.

به گفته وی، نهایتا مقرر شد، اقدامات لازم جهت راستی آزمایی و اخذ گزارشات دقیق و اطمینان بخش نسبت به بازدید میدانی با حضور کارشناسان مربوطه انجام شود.

وی یادآور شد که تعدادی از اعضای شورای شهر طی پیشنهادی خواستار امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و مسئولین وزارت نفت به منظور آماده سازی و استانداردسازی مسیر جایگزین برای مسیر تردد تریلر‌ها و انتقال مسیر تردد خودرو‌های سوخت رسان از محلات مسکونی به مسیر امن‌تر شدند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پایان از عدم حضور مسئولان مربوطه وزارت نفت در این جلسه گلایه کرد و گفت: علی رغم اینکه وزارت نفت در انجام ماموریت هاو مسئولیت‌های محوله کارنامه قابل قبولی دارد، اما عدم حضور مسئول مربوطه در جلسه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم، قابل توجیه نیست.

چندی پیش «مجید فراهانی» عضوشورای شهر تهران، نسبت به وجود انبار نفت در محله شهران و خطرات احتمالی هشدار داده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر