بازدید 10811

اختصاص اعتبار ملی برای ۲ موزه همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار ملی برای ۲ موزه هگمتانه و هنر‌های معاصر همدان اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۹۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 15 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ارنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در نشست یک روزه هم اندیشی و آسیب‌شناسی گردشگری در ایام کرونا اظهار داشت: در راستای سرعت بخشیدن به تکمیل این ۲ طرح مهم گردشگری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کردیم که به هر یک ۳۵ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: اقدام در جهانی شدن تپه هگمتانه مربوط به دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بود که به تصویب رساندیم و حتی ردیف ملی اخذ شد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفت.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: با کمک مسوولان اجرایی استان ظرف هفته‌های اخیر پیگیری لازم برای به سرانجام رساندن این ۲ طرح مهم گردشگری را انجام داده‌ایم و اکنون نیز ردیف اعتبار مناسب اختصاص یافته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اقدام‌های صورت گرفته در راستای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان افزود: در همین راستا تقویت راه آهن همدان، ایجاد ۲ موزه جدید، جذب ردیف‌های ملی برای محور گنجنامه، روستای گردشگری ابرو، پارک ۲۰۰ هکتاری سد اکباتان، امامزاده محسن و منطقه گردشگری فرودگاه و ایجاد قطار شهری همدان هم اکنون در دست اقدام است.

وی نامگذاری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را اقدامی ماندگار دانست و گفت: نهادینه کردن این عنوان نزد مسوولان و رسانه‌ها ۱۰ سال به طول انجامید و حتی برخی سعی در استفاده نکردن از این عنوان ارزشمند را داشتند.

حاجی بابایی افزود: باید به وسعت تاریخ و تمدن ایران زمین تفکرمان را نسبت به توسعه فضای گردشگری و اقتصادی وسعت دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار