بازدید 9306
محسن رضایی:

گشایش‌اقتصادی ایجاب‌می‌کند سرعت‌اقدامات بیشتر‌شود

محسن رضایی با اشاره به نشست امروز هیئت عالی نظارت، در حساب اینستاگرام خود نوشت: قطعا هدفگذاری تحقق «گشایش اقتصادی» ایجاب می‌کند سرعت و شتاب اقدامات در جهت بهبود کسب وکار‌ها بیشتر شود
کد خبر: ۹۹۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ 12 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطلب جدیدی در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد:

عصر امروز (چهارشنبه) هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ارزیابی میزان تحقق سیاست‌های کلی نظام تشکیل جلسه داد.

جناب آقای دهقان معاون محترم اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی با ارائه‌ی گزارشی از اقدامات مربوط به کسب و کار به مسائلی چون: تشکیل هیئت مقررات زدایی و مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوز کسب و کار اشاره داشت و در مجموع بیان کرد رتبه ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار ۳۴ پله ارتقا یافته، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم. سپس اعضای محترم هیئت عالی نظارت از مناظری مانند: لزوم توجه جامع به همه‌ی شاخص‌های مربوط به تسهیل کسب و کار، ضرورت تکمیل نظام آمار و اطلاعات و... مطالب خود را در ارزیابی گزارش افزودند. اما قطعا هدفگذاری تحقق «گشایش اقتصادی» ایجاب می‌کند سرعت و شتاب اقدامات در جهت بهبود کسب وکار‌ها بیشتر شود.

به عبارت ساده تر؛ ما باید از رتبه بالای صد به رتبه بهتری در میان بیست کشور اول دنیا برسیم، ولی مساله مهم هدفمند سازی محیط‌های کسب و کار در جهت تولید و اشتغال مولد است. در جلسه عرض کردم که در برنامه ریزی نباید مسیر طراحی غیر واقعی و بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور ترسیم گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار