بازدید 6376

تظاهرات زنان علیه اقدامات نیرو‌های امنیتی در بلاروس

گروهی از زنان در مینسک تظاهراتی را برگزار و نسبت به اقدامات نیرو‌های امنیتی در سرکوب معترضان اعتراض کردند.
کد خبر: ۹۹۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ 12 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امروز چهارشنبه گروهی از زنان تظاهرات "غیرقانونی" در مینسک برگزار و نسبت به اقدامات نیرو‌های امنیتی در سرکوب معترضان در شهر‌های بلاروس اعتراض کردند.

این تظاهرات صبح امروز در ورودی بازار کوماروفسکی واقع در مرکز مینسک آغاز شد. زنان که اکثراً لباس سفید پوشیده بودند، در ورودی این بازار تجمع کردند و خواستار آزادی افراد بازداشت شده در جریان اعتراضات شدند.

بسیاری از آن‌ها گل و کارت‌های سفید را به شکل قلب در دست داشتند. رنگ سفید برای شهروندان مخالف نمادی از تمایل به تغییر دولت است.

روز یکشنبه انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری فعلی بلاروس ۸۰.۰۸ درصد رای را بدست آورد و رای‌های رقیب وی یعنی خانم سوتلانا تیکانوفسکا ۱۰.۰۹ درصد ارزیابی شد.

شامگاه یکشنبه، اعتراضات گسترده در شماری از شهر‌های بلاروس آغاز شد که تا عصر دوشنبه ادامه یافت. معترضین در مرکز مینسک سطل زباله‌ها را آتش زدند. پلیس در مقابل گاز اشک آور و نارنجک‌های نوری را علیه آن‌ها شلیک کرد و معترضین را از مرکز شهر بیرون راند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر