بازدید 6299

۲۰ سال حبس برای ۲ نظامی سابق آمریکا در ونزوئلا

یک دادگاه ونزوئلا دو سرباز سابق از نیروهای ویژه آمریکا را به اتهام مشارکت در حمله ساحلی ناکام با هدف سرنگونی نیکولاس مادورو به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.
کد خبر: ۹۹۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 08 August 2020

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طارق ویلیام صعب، دادستان ارشد ونزوئلا در پیامی توییتری اعلام کرد، دو نیروی ویژه سابق آمریکایی به نام های لوک دنمان و آیران بری به مشارکت در عملیات سازماندهی شده چهارم مه که از سوی یک سرباز آمریکایی سابق دیگر برنامه ریزی شده بود و همچنان در آمریکاست، اذعان کردند.

دادستان ارشد ونزوئلا نوشت: آنها به مسوولیت خودشان در قبال حقایق اذعان کردند. این پرونده با محاکمه ده ها متهم دیگر ادامه می یابد.

او جزئیات دیگری از این پرونده ها ارائه نکرد.

۲ نظامی سابق آمریکا

عملیات "گیدون" از کمپ های آموزشی در کلمبیا آغاز شد و دست کم هشت تن از سربازان شورشی کشته شدند و در مجموع ۶۶ تن دیگر زندانی شدند. جوردن گودرو، از نیروهای کلاه سبز سابق آمریکا که یک شرکت خصوصی امنیتی مستقر در فلوریدا را اداره می کند، مسوولیت این حمله ناکام را پذیرفته است.

دادستان های ونزوئلایی گفتند که دنمان و بری در اتهام توطئه، انتقال غیر قانونی تسلیحات و تروریسم گناهکار شناخته شدند. به دنبال این حادثه، ونزوئلا آمریکا را به حمایت از خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا برای اجرای این حمله متهم کرد.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر