بازدید 9454

۹۰هزار میلیارد تومان در ۴ ماه اول سال وارد بورس شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی موضوع مدیریت نقدینگی و بازار بورس در نشست این کمیسیون با وزیر اقتصاد خبر داد و گفت که براساس گزارش ارائه شده حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در چهار ماه اول امسال وارد بازار بورس شده است.
کد خبر: ۹۹۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 04 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد خدابخشی با اشاره به نشست عصر امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون با حضور دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی و معاونانش گفت: در این جلسه متغیر‌های اقتصادی و مدیریت نقدینگی در جامعه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بیشتر مباحث مطروحه در این نشست درباره بازار بورس بود که براساس گزارش وزیر اقتصاد و دارایی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در چهار ماه اول امسال وارد بازار بورس شده است.

وی افزود: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه نشست دغدغه‌ها و سوالات خود را درباره بازار بورس اعلام کرده و گفتند، اگر روند صعودی بازار بورس تبدیل به یک وضعیت نزولی شود، امکان بروز تبعات منفی اجتماعی و اقتصادی برای جامعه وجود دارد و باید دولت بویژه وزارت اقتصاد و دارایی برنامه جامعی را برای مدیریت این حوزه داشته باشند.

نماینده مردم الیگودرز ادامه داد: در این جلسه نمایندگان ضمن تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق نسبت به معاملات و روند کاری بازار بورس توسط دولت به افکار عمومی عنوان کردند که هر کسی که وارد بازار بورس می‌شود باید ریسک آن را هم بپذیرد. همچنین تاکید شد که مدیریت نقدینگی باید به صورتی انجام شود که نقدینگی به سمت بازار‌های هدف، طرح‌های عمرانی، تولید، سرمایه در گردش و ... هدایت شود، در حالی که متاسفانه شاهد مدیریت نابهینه نقدینگی در جامعه هستیم.

خدابخشی یادآور شد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اکنون در انتظار ارائه برنامه جامع و کاملی درباره مدیریت نقدینگی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی است، این جلسات با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و معاونانش برای بررسی مدیریت نقدینگی و بازار بورس ادامه خواهد داشت تا به یک راهکار لازم برسیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی