شرکت در عرضه اولیه «شاروم» چقدر نقدینگی می خواهد؟

در عرضه اولیه فردا مورخه 14 مرداد ماه 1399 قرار است که 15 درصد از سهام کل شرکت پتروشیمی ارومیه معادل 84 میلیون سهم این شرکت، از طریق عرضه اولیه و با نماد شاروم وارد بازار فرابورس شود.
کد خبر: ۹۹۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 03 August 2020

قرار است که فردا مورخه 14 مردادماه 1399 سیزدهمین عرضه اولیه سال جاری انجام شود و در آن سهام شرکت پتروشیمی ارومیه با نماد شاروم که یکی از شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت می باشد برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شود.

به گزارش بورس تابناک، با عرضه اولیه شرکت پتروشیمی ارومیه، تعداد شرکت های بورسی سبد سهام عدالت به 37 شرکت ارتقا خواهد یافت.

شرکت در عرضه اولیه «شاروم» چقدر نقدینگی می خواهد؟

در این عرضه اولیه قرار است که 15 درصد از سهام کل شرکت پتروشیمی ارومیه معادل 84 میلیون سهم از طریق عرضه اولیه و با نماد شاروم وارد بازار فرابورس شود.

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط فرابورس ایران، هر کد حقیقی و حقوقی می تواند حداکثر 40 سهم از این شرکت را در بازه قیمتی 620 تا 630 تومان ثبت سفارش کند. بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه شاروم 25 هزار و 200 تومان خواهد بود.

حداکثر مبلغ مورد نیاز برای شرکت در این عرضه اولیه، باعث شده است تا عرضه اولیه شاروم به عنوان کم هزینه ترین عرضه اولیه سال جاری لقب بگیرد.

گفتنی است اگر به مانند عرضه اولیه های دیگر، میزان مشارکت در این عرضه اولیه نیز بالای 5 میلیون کد معاملاتی باشد، به هر کد معاملاتی حدوداً 17 سهم خواهد رسید. بنابراین میزان حداکثر نقدینگی لازم تحت شرایط مذکور، تنها 10 هزار و 710 تومان خواهد بود.

زمان ثبت سفارش برای خرید این عرضه اولیه، ساعت 13 تا 17 روز سه شنبه مورخه 14 مرداد ماه 1399 اعلام شده است. تخصیص سهام شاروم، روز چهارشنبه مورخ 15 مردادماه 1399 و تاریخ شروع معاملات ثانویه از روز یک شنبه مورخ 19 مرداد ماه 1399 اعلام شده است.

شرکت در عرضه اولیه «شاروم» چقدر نقدینگی می خواهد؟

پتروشیمی ارومیه (سهامی عام) در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است و مرکز اصلی این شرکت در استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه می باشد. بر اساس اطلاعات موجود در سایت پتروشیمی ارومیه حدود 16.9 درصد از سهام شرکت مذکور به طرح توزیع سهام عدالت واگذار شده است. در حال حاضر بر اساس اطلاعات موجود بر روی سایت پتروشیمی ارومیه، سهامداران این شرکت به شرح زیر می باشند:

شرکت در عرضه اولیه «شاروم» چقدر نقدینگی می خواهد؟

بنابراین سهامدار اصلی شرکت پتروشیمی ارومیه، شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با نماد پترول می باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل