بازدید 8924
۲

پامپئو درباره توافق تجاری چین با ایران هشدار داد

وزیر خارجه آمریکا در زمینه توافق جامع اقتصادی میان چین و ایران هشدار داد.
کد خبر: ۹۹۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵ 03 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با تاکید بر اینکه واشنگتن به زودی علیه شرکت‌های نرم افزاری چینی اقداماتی اتخاذ خواهد کرد به پکن در زمینه توافق تجاری با ایران هشدار داد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که دونالد ترامپ طی روز‌های آینده علیه شرکت‌های چینی و شرکت‌هایی که حکومت چین را مستقیما از نظر اطلاعاتی تغذیه میکنند تحت عنوان خطرات امنیت ملی این کشور اقداماتی اتخاذ خواهد کرد. وی در این زمینه جرئیات بیشتری ارائه نکرد.

مقامات آمریکایی طی روز‌های اخیر حملات گسترده‌ای را علیه اپلیکیشن چینی اشتراک ویدئو با نام تیک تاک (TIKTOK) آغاز کرده‌اند.

پامپئو به فاکس‌نیوز گفت: «طی روز‌های آتی اقدامی توسط آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزازی چین که تهدید‌هایی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند اتخاذ خواهد شد.»

وی درباره روابط چین با ایران نیز گزارش‌ها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای یک توافق اقتصادی ۴۰۰ میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد.

وی اضافه کرد، تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر شرکت‌های چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت.

پامپئو در ادامه ادعا‌های خود گفت: من فکر میکنم کشور‌ها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد.

استفان بیگن مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هم چهارشنبه گذشته گفته بود دولت این کشور توافق همکاری ایران و چین را به دقت رصد می‌کند.

قرار است در قالب این توافق که هنوز نهایی نشده است، چین طی ۲۵ سال ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلیدی از جمله زیرساخت و حوزه انرژی ایران انجام دهد که تقریبا تلاش‌های آمریکا برای محاصره کردن اقتصاد ایران را خنثی خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
یکی نیست به ترامپ و پمپئو ناآگاه بگه وقتی که به ایران فشار حداکثری میارید ایران هم برای کاهش فشار اقداماتی انجام میده. از جمله این توافق
حالا هی فشار رو بیشتر کنید تا ایران باز واسه رفع فشار اقدامات دیگه کنه.
بخاطر دشمنی با امریکا که دلیلش را هیچ کس نمی داند داریم به کل دنیا باج می ذهیم و ایران را مستعمره می کنیم . چین پول می دهد و این پولها در ایران هزینه نمی شود و موعد برگشت چون ایران نمی تواند چین صاحب خاک و معدن و جزیره و نفت ایران می شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار