بازدید 19758
پیمانه اقتصادی

بازگشت دلار به کانال ۲۱ هزار تومانی/ قیمت جهانی طلا بهترین رشد ماهانه خود از ۲۰۱۶ را ثبت کرد/ شاخص کل بورس به قله ۲ میلیون نزدیک شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس به قله ۲ میلیون نزدیک شد، رشد ۱۱۰ واحدی داوجونز با جهش ۱۰ درصدی اپل، قیمت سکه در اولین روز هفته، درآمد گوگل برای نخستین بار کاهش یافت، بانک مرکزی چین ۲۰ میلیارد یوآن به بازار‌های مالی تزریق کرد، بانک‌های روسی و چینی از ارائه خدمات به ایرانی‌ها خودداری می‌کنند و تپش بازار مسکن در چهار منطقه تهران را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 01 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس به قله ۲ میلیون نزدیک شد، رشد ۱۱۰ واحدی داوجونز با جهش ۱۰ درصدی اپل، قیمت سکه در اولین روز هفته، درآمد گوگل برای نخستین بار کاهش یافت، بانک مرکزی چین ۲۰ میلیارد یوآن به بازار‌های مالی تزریق کرد، بانک‌های روسی و چینی از ارائه خدمات به ایرانی‌ها خودداری می‌کنند و تپش بازار مسکن در چهار منطقه تهران را در بر دارد.

شاخص کل بورس به قله ۲ میلیون نزدیک شد

در پایان معاملات امروز شاخص کل با 57352 واحد افزایش معادل 3.01 درصد به یک میلیون و 961 هزار و 649 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 15076 واحد افزایش معادل 3.01 درصد به 515 هزار و 902 واحد، شاخص کل هم وزن با 10943 واحد افزایش معادل 2.16 درصد به 518 هزار و 134 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 7185 واحد افزایش معادل 2.16 درصد به 340 هزار و 182 واحد، شاخص آزاد شناور با 68827 واحد معادل 2.79 درصد به دو میلیون و 535 هزار و 596 واحد، شاخص بازار اول با 36004 واحد معادل 2.56 درصد به یک میلیون و 439 هزار و 839 واحد و شاخص بازار دوم با 139936 واحد معادل 3.68 درصد به 3 میلیون و 941 هزار و 929 واحد رسید. 

گزارش بورس امروز شنبه 11 مرداد 99/ سبزپوشی بازار در نیمه اول/ رشد 50 هزار واحدی شاخص کل در نیمه دوم بازار

گزارش بورس امروز شنبه 11 مرداد 99/ سبزپوشی بازار در نیمه اول/ رشد 50 هزار واحدی شاخص کل در نیمه دوم بازار

رشد ۱۱۰ واحدی داوجونز با جهش ۱۰ درصدی اپل

سی‌ان‌بی‌سی: در پایان معاملات روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) با جهش سهام تکنولوژی به دنبال گزارش عملکرد قدرتمند فیسبوک، آمازون و اپل، سهام وال‌استریت افت‌های اولیه خود را جبران کردند و در نهایت در مقادیر بالاتری بسته شدند. داوجونز ۱۱۴.۶۷ واحد یا ۰.۴ درصد رشد کرد و در ۲۶,۴۲۸.۳۲ واحد بسته شد. این در حالی است که این شاخص در ابتدای معاملات دیروز تا ۳۰۰ واحد سقوط کرده بود. اس‌اندپی ۰.۷ درصد یا ۲۴.۹۰ واحد رشد کرد و در ۳,۲۷۱.۱۲ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک که سهام تکنولوژی در آن وزن بیشتری دارند، با جهش ۱۰ درصدی سهام اپل، ۱.۴ درصد یا ۱۵۷.۴۶ واحد جهش کرد و به ۱۰,۷۴۵.۲۷ واحد رسید. به این ترتیب شاخص‌های سهام آمریکا چهارمین ماه متوالی رشد را به پایان بردند. در ماه جولای اس‌اندپی ۵.۵ درصد، داوجونز ۲.۳ درصد و کامپوزیت نزدک ۶.۸ درصد جهش کردند. پس از گزارش عملکرد سه ماهه قدرتمند اپل سهام این شرکت ۱۰.۴ درصد در معاملات دیروز جهش کرد تا به بالاترین سطح تاریخ خود برسد. سهام آمازون و فیسبوک هم به دنبال اعلام عملکرد سه ماهه دوم آنها به ترتیب ۳.۷ درصد و ۷ درصد جهش کرد.

بازگشت دلار به کانال ۲۱ هزار تومانی

در معاملات امروز (شنبه یازدهم مردادماه ۹۹) بازار ارز، شاهد افزایش قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور هستیم. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۹۸۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۱۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته قبل، ۳۰۰ تومان افزایش دارد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۳۳۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۴۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه، ۱۰۰۰ تومان گران‌تر شده است.

قیمت سکه در اولین روز هفته

اتحادیه طلا و سکه تهران در اولین روز هفته، از کاهش نرخ سکه خبر داد. به گونه ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم 11 میلیون و 150 هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز 10 میلیون و 600 هزار تومان ارزشگذاری شده است. هر نیم سکه نیز به رقم 5 میلیون و 550 هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 300 هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی نیز به رقم یک میلیون و 750 هزار تومان رسید. 

قیمت جهانی طلا بهترین رشد ماهانه خود از ۲۰۱۶ را ثبت کرد

سی‌ان‌بی‌سی: قیمت جهانی طلا روز جمعه در حالی رکورد تاریخی جدید دیگری ثبت کرد که سقوط ارزش دلار و داده‌های اقتصادی ضعیف باعث شده است هجوم به سوی خرید طلا به عنوان سرمایه امن افزایش یابد. با جهش قیمت طلا در معاملات روز جمعه پنجمین رشد ماهانه متوالی قیمت طلا ثبت شد. رشد قیمت طلا در ماه جولای بیشترین رشد قیمت ماهانه آن از فوریه ۲۰۱۶ تا کنون بود. قیمت جهانی نقره هم ۴.۲ درصد جهش کرد و به ۲۴.۳۴ دلار در هر اونس رسید. به این ترتیب رشد ماهانه قیمت نقره ۳۳ درصد شد که این بالاترین رکورد از ۱۹۸۲ تا کنون است. ‌در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) اسپات‌گلد (قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن) ۰.۵۸ درصد رشد کرد و به ۱,۹۷۰.۸۱ دلار رسید، در حالی که قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا با ۱ درصد جهش در ۱,۹۸۵.۹ دلار بسته شد. این شاخص قبل از بسته شدن برای لحظاتی از ۲,۰۰۰ دلار هم فراتر رفت که این قیمت در تاریخ معاملات طلا بی‌سابقه بود.

درآمد گوگل برای نخستین بار کاهش یافت

شیوع ویروس کرونا چالش‌های جدی را برای اقتصاد جهانی ایجاد کرده و حوزه‌‌های مختلف اقتصادی از شرکت‌های هواپیمایی گرفته تا بازار جهانی نفت از محل شیوع این بیماری آسیب جدی دیده‌اند حالا خبر می‌رسد که شرکت مادر گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان تحت تأثیر این بیماری کاهش قابل توجه درآمد را تجربه کرده است. شرکت آلفا بت که شرکت مادر گوگل محسوب می‌شود، در گزارش خود برای سه ماهه دوم سال جاری از کاهش دو درصدی درآمدش نسبت به مدت مشابه سال 2019 خبر داد، اما کار به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که در گزارش ترازنامه گوگل سود این شرکت از 9.9 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال 2019 به 6.9 دلار در سال جاری سقوط کرده است. ساندر پیچای مدیرعامل گوگل و آلفابت گفت: ما به کمک به مردم شرکت‌ها و جوامع در شرایط غیر مطمئن ادامه خواهیم داد. وی گفت: همگام با افزایش استقبال مردم از خدمات برخط زیرمجموعه‌های ما از گوگل‌پلی گرفته تا یوتیوب در حال کمک به شرکای ما برای ارائه خدمات مهم حمایت از کسب و کارهای آنها هستند. این شرکت می‌گوید: به دقت شرایط سخت کنونی اقتصاد جهانی را مدنظر دارد.

بانک مرکزی چین ۲۰ میلیارد یوآن به بازارهای مالی تزریق کرد

بانک مرکزی چین روز جمعه برای حفظ سطح نقدینگی بازارهای این کشور ۲۰ میلیارد یوآن (معادل ۲.۹ میلیارد دلار) پول تزریق کرد. طبق بیانیه بانک مرکزی چین این مبلغ از طریق قراردادهای ۷ روزه خرید اوراق قرضه بانک‌های تجاری با نرخ سود ۲.۲ درصدی به بازار تزریق شده است. طی این قرارداد بانک‌های تجاری متعهد می‌شوند ظرف ۷ روز با برگرداندن پول بانک مرکزی به علاوه سود تعیین شده آن، اوراق قرضه خود را مجدداً از بانک مرکزی خریداری کنند. در حالی که روز جمعه موعد سررسید هیچ قرارداد باز خرید اوراق قرضه‌ای نبود، ۲۰ میلیارد دلار به طور خالص وارد بازار شد.

بانک‌های روسی و چینی از ارائه خدمات به ایرانی‌ها خودداری می‌کنند

مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، گفت: در سال‌های اخیر استفاده از پیام‌رسان‌های دیگر به جای سوئیفت از سوی روسیه و چین مطرح بوده است تا کشورهای بیشتری را به این پیام‌رسان اضافه کنند که هنوز اتفاق نیفتاده است. وی ادامه داد: باید توجه داشت که مشکل اصلی مبادلات ما در سوئیفت نیست بلکه این است که هیچ بانکی حاضر به همکاری با ما نیست چون در مظان پولشویی هستیم و این منهای تحریم‌های آمریکا است که باعث فشار مضاعف بر روی ما شده است. الان ما دو مشکل اساسی در سیستم بانکی داریم؛ یکی تحریم‌های آمریکا است که هر کشور همکار با ما را در تور تحریم‌های خود قرار می‌دهد. مشکل دوم؛ موضوع FATF است که نپذیرفتن شرایط آن موجب این مشکل شده است. به طوری که در هفته اخیر از سوی این نهاد مالی مکرراً به سیستم‌های بانکی دنیا بخشنامه شده مبنی بر اینکه ایران یک کشور پرریسک‌ است و باید مبادلات مالی آن به شدت کنترل شود. حریری یادآور شد: در حال حاضر عملا هیچ مبادله بانکی با روسیه و چین نداریم و اگر فردی با پاسپورت ایرانی در این کشورها درخواست خدمات بانکی کند، مانند بیشتر کشورهای دنیا از ارائه آن خودداری می‌شود. /ایلنا

تپش بازار مسکن در چهار منطقه تهران

تیرماه ۱۳۹۹ در حالی شاهد افزایش ۱۹۳ درصدی سالیانه و ۳۰ درصدی ماهیانه معاملات در شهر تهران بودیم که چهار منطقه ۵، ۴، ۲ و ۱۰ از بین مناطق ۲۲ گانه ۴۰.۶ درصد معاملات را به خود اختصاص دادند و البته شاهد جهش چندانی در مقیاس بالاتر از میانگین قیمت شهر در این مناطق نبودیم. به گزارش ایسنا، بازار مسکن شهر تهران در تیرماه ۱۳۹۹ تغییر معاملات و قیمت را نسبت به خرداد امسال و تیر ماه پارسال تجربه کرد. متوسط قیمت حدوداً ۲۱ میلیون تومانی شد که رشد ۵۷ درصد نسبت به سال قبل و افزایش ۱۰ درصد را نشان داد. معاملات نیز با ۱۴ هزار و ۴۷ فقره به حالت نرمال برگشت و از جهش ۱۹۳ درصد نسبت به تیرماه پارسال و افزایش ۳۰ درصد نسبت به خرداد امسال حکایت داشت. از نمایه های معنی دار معاملات در تیر ماه می توان به رشد سالیانه بالای ۲۰۰ درصدی خرید و فروش در مناطق ۳، ۵، ۶، ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۳ و ۲۲ اشاره کرد. در منطقه ۱۳ معاملات رشد سالیانه ۳۱۴ درصد داشت در حالی که در این لیست مناطق ۶، ۱۱، ۱۳ و ۲۲ جزو ۱۰ منطقه پر تقاضای تهران محسوب نمی شوند.

علت افزایش قیمت خودرو طی چند ماه گذشته

ابوالفضل خلخالی، کارشناس صنعت خودرو با اشاره به علت افزایش قیمت خودرو طی چند ماه گذشته، گفت: "افزایش قیمت خودرو طی چند مدت گذشته به دلایل زیادی رخ داده ست که اصلی ترین دلیل آن  متعادل نبودن عرضه و تقاضاست. متعادل نبودن عرضه و تقاضا به این معنی است که تعداد خودرو در بازار کم و متقاضیان خرید زیاد هستند. قیمت نهایی خودرو را هیچ گاه شورای رقابت و کارخانه نتوانسته اند تعیین کنند، بلکه تعیین نرخ خودرو توسط مردم و در بازار آزاد صورت می‌گیرد. این کارشناس صنعت خودرو با اشاره سود دهی خودروسازان با افزایش ۱۰  درصدی قیمت خودرو درب کارخانه،  بیان کرد: برای مجموعه‌ای همچون خودروسازی که بهره وری پایینی دارد، افزایش ۱۰ درصدی قیمت برای ایران خودرو و ۲۳ درصدی برای سایپا، رقم چندان سوددهی برای آن‌ها نیست. درست است که خودروسازان این افزایش قیمت را پذیرفته اند اما در برابر این افزایش، فشار آن را بر زنجیره تامین وارد می‌کنند ادامه این رویه باعث می شود که میزان بدهی خودروسازان به زنجیره تامین بیشتر می‌شود و همین امر باعث پوسیدگی و فروپاشی بدنه خودروسازی از پایه خواهد شد. خلخالی در خصوص افزایش بیشتر قیمت خودرو درب کارخانه و جلوگیری از افزایش قیمت  در بازار، گفت: در کشور، در شرایطی به سر می بریم که اگر  ۴۰ درصد هم به قیمت‌ها اضافه شود باز هم نمی توان مسائل را مدیریت کرد، البته افزایش قیمت هم راه حل منطقی و درستی نیست بلکه در حقیقت باید ساختار مشکل دار خودروسازی ما به دلیل دولتی بودن و سایر مسائل اصلاح شود." /باشگاه خبرنگاران جوان

قیمت نهایی شاهین هنوز تعیین نشده است

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: قیمت نهایی محصول جدید گروه خودروسازی سایپا هنوز نهائی نشده و مبلغ پیش‌پرداخت برای ثبت‌نام شاهین، به صورت علی‌الحساب بوده است.

دلیل فراخوان مرسدس‌بنز در استرالیا چیست؟

اختلال سامانه کمربند‌های ایمنی خودرو‌های کلاس سی، کلاس ای، سی‌ال‌اس و جی‌ال‌اسی محصولات مرسدس باعث اعلام فراخوان جدید این شرکت شد. مرسدس‌بنز از فراخوان سه هزار و ۱۱۵ دستگاه از محصولاتش در استرالیا به دلیل عدم دقت در تولید محل قرارگیری قفل کمربند‌های ایمنی صندلی‌های جلو خبر داد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ این فراخوان شامل خودرو‌های تولیدی بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ می‌شود. در بیانیه این شرکت، اعلام شد که پس از بسته شدن کمربند ایمنی ممکن است پیغام خطایی دریافت شود که نشان دهد کمربند بسته نیست و به همین دلیل چراغ هشدار کمربند فعال می‌ماند. همچنین اعلان هشدار نیز هنگام خطای مذکور سامانه‌ها به درستی عمل نخواهد کرد. سخنگوی مرسدس‌بنز در این باره گفت: «این یک فراخوان پیشگیرانه است و تاکنون آماری درخصوص بروز حوادث در این رابطه اعلام نشده است.» مرسدس با انتشار فهرستی از خودرو‌های مشمول این طرح خواسته است مالکان آنها طبق شماره‌های شاسی اعلامی نسبت به مراجعه به نمایندگی‌ها اقدام کنند.

حجم تجارت خارجی کشور به 19.6 میلیارد دلار رسید

سخنگوی گمرک گفت: حجم تجارت خارجی ایران در 4 ماه اول امسال به ارزش 19 میلیارد و 635 میلیون دلار رسید که از این میزان به ارزش 8 میلیارد و713 میلیون دلار سهم صادرات و 10 میلیارد و 922 میلیون دلار سهم واردات است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
صرافی ملی وقتی خرید و فروشی ندارد برای چیست نرخی که میدهد؟؟؟؟؟
بازار ازاد به ان توجه میکند؟؟؟؟؟
بازرگان‌به ان توجه میکند؟؟؟؟؟
در باره طرح های ناپخته مالیات از مسکنهای خالی چیزی ننوشتید.
بمب ساعتی است اعمال مالیات بر روی املاک و خواهید دید وضع بدتر و بدتر از وضع بد فعلی خواهد شد.
یکی دیگر از نماینده های مجلس خبر از ۱۰ برابر و ۲۰ برابری مالیات و ....
بابا چه خبره؟؟؟؟؟
میلگرد کیلیویی ۱۲۰۰۰ تومانی و سیمان ۱۷۰۰۰ تومانی نسبت به پارسال ۳ برابر شده اند و حدود ۴۰ درصد تا ۵۰ درصد یک ساختمان را اینها تشکیل میدهند یعنی سفت کاری روی کاغذ حداقل ۱۲۰ تا ۱۵۰‌درصد گران تر از پارسال درمی اید ان وقت مالیات و اینها هم میخواهید بگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بازار ها را به هم میریزند افرادی که فقط پشت میز بوده اند و نمی دانند کارهای ساختمانی چه قدر فرسایشی و سخت است منتهی فکر می کنند سازندگان الکی اجر روی اجر رفتند بالا و الان‌متری A میلیون میگویند.
ببایید موردی با مسکنهای فوق لاکچری که باعث افزایش کاذب در برخی مناطق شهری میشود برخورد کنید نه اینکه افرادی که بالای یک واحد مسکونی دارند را واجب المالیات کنید.
الان خانواده ها برای فرزندانشان چه کنند؟؟ملک تهیه شده برای فرزندان خودشان به نام‌پدر یا مادر است ان وقت مالیات بدهند؟؟؟؟؟
خبرهات کاملا کذبه تابناک.
اولا:باید ایران بره با fatf صحبت کنه و به نحوی که نه سیخ بسوزه نه کباب؛ عضوش بشه یا یکم وضع رو بهبود بده
دوما:چرا واردات از صادرات پیشی گرفته! یکم وضع رو بهتر کنین والا... باید صادرات بیشتر از واردات باشه تا کشور کمی این اقتصاد داغون رو بهتر کنه
با این افزایش قیمت دلار منتظر نابودی کشور باشی
نگران نباشید ! یکدفعه خیز سی هزار تومانی بر میداره و خیز بعدیش پنجاه هزار تومانیست !! دیگه تصاعدی میره بالا!!
تجربه 40 ساله نشان داده است که هروقت مسئولین صحبت از کنترول وثبات ارز کردند صددرصد14 افزایش قیمت صورت گرفته است
فاجعه است واقعا!!!
تعداد معاملات مسكن به حالت نرمال برگشت؟!!! حالت خوبه؟ كي داره بخره با اين قيمتا؟
روسیه و چین که دوستان استراتژیک ما بودند!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی