بازدید 4412
رئیس سازمان سنجش:

مصاحبه دکتری برای همه دانشگاه‌ها مجازی شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل کروناویروس، مصاحبه دکتری برای همه دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 29 July 2020

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل کروناویروس، مصاحبه دکتری برای همه دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک، دکتر ابراهیم خدایی افزود: در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تصمیم گرفته شد با توجه به شرایط موجود در کشور همه مصاحبه‌های آزمون دکتری سال ۹۹ به صورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: این موضوع در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی امضا شده است و به دانشگاه‌های پذیرنده دانشجوی دکتری ابلاغ می‌شود.

به گزارش مهر، بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» پذیرش دانشجو در دوره دکتری (Ph.D) و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون انجام می‌گیرد:

الف) معرفی اولیه داوطلبان: مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، بر اساس آن اقدام به انتخاب رشته کرده و براساس کدرشته محلهای انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود با توجه به سهمیه داوطلب به کدرشته محل‌های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد.

مرحله آزمون کتبی پذیرش مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ برگزار می‌شود.

بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته برحسب هر یک از شیوه‌های: «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور» انجام می‌شود:

شیوه پذیرش آموزشی – پژوهشی: آزمون متمرکز ۵۰ درصد. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری مصاحبه علمی ۲۰ درصد و مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد.

شیوه پذیرش پژوهش محور: آزمون متمرکز ۳۰ درصد. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد. مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد. تهیه طرح واره ۲۰ درصد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان